Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
1
geplaatst: 8 mei 2018, 22:44 uur
Nou, ik heb toch wel wat verrassingen gehoord!
Litouwen was echt te schattig voor woorden. Erg mooi bovendien! Op het einde sloeg haar stem over en barstte ze bijna in snikken uit. Waar kwam dat vandaan?
Estland vond ik ook indrukwekkend, Albanië was erg goed, Armenië gelukkig ook en ik vond Kroatië erg indringend. Ook Oostenrijk was goed, al blijf ik het liedje wat gewoontjes vinden.
Wie zakten door het ijs? Vooral Macedonië en helaas toch ook België. Veel te schreeuwerig en erg vreemd en saai in beeld gebracht. Wit-Rusland en Finland vielen ook niet mee trouwens.
Ik ga nu vooral duimen voor Albanië, want die zal het het hardst nodig hebben van de landen die het verdienen om door te gaan.
Litouwen was echt te schattig voor woorden. Erg mooi bovendien! Op het einde sloeg haar stem over en barstte ze bijna in snikken uit. Waar kwam dat vandaan?
Estland vond ik ook indrukwekkend, Albanië was erg goed, Armenië gelukkig ook en ik vond Kroatië erg indringend. Ook Oostenrijk was goed, al blijf ik het liedje wat gewoontjes vinden.
Wie zakten door het ijs? Vooral Macedonië en helaas toch ook België. Veel te schreeuwerig en erg vreemd en saai in beeld gebracht. Wit-Rusland en Finland vielen ook niet mee trouwens.
Ik ga nu vooral duimen voor Albanië, want die zal het het hardst nodig hebben van de landen die het verdienen om door te gaan.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:44 uur
Nou mensen, ben gestopt met meetypen omdat ik het wel echt goed wilde volgen.
Maar hier ben ik weer!
Ik vond vanavond Albanië, Estland, Litouwen, Ierland, Armenië, Oostenrijk en Tsjechië het best.
Macedonië vond ik verreweg het slechtst.
En ik vrees ook heel erg voor België. Wat was dat slecht in beeld gebracht zeg... Al die wappervlaggen ervoor deden het mysterieuze van het nummer helemaal teniet.
Maar hier ben ik weer!
Ik vond vanavond Albanië, Estland, Litouwen, Ierland, Armenië, Oostenrijk en Tsjechië het best.
Macedonië vond ik verreweg het slechtst.
En ik vrees ook heel erg voor België. Wat was dat slecht in beeld gebracht zeg... Al die wappervlaggen ervoor deden het mysterieuze van het nummer helemaal teniet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2018, 22:45 uur
België had dezelfde regisseur als Anouk destijds denk ik. 

1
Ik gok dat Estland deze halve finale gewonnen heeft. Macedonië is laatste.
1
Ik vond Cyprus trouwens ontzettend tegenvallen. En dat is dan de nieuwe favoriet?
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:46 uur
Lithouwen, Estonia (Tarja), Greece, Armenia, Zwitserland, Cyprus. Prima! 

0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:46 uur
Nee, van The Common Linnets, Trijntje Oosterhuis, Douwe Bob, Laura Tesoro, Manel Navarro en dit jaar ook van Zibbz en Waylon.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:47 uur
Zeker niet: IJsland, Wit-Rusland en Macedonië
Twijfel: Litouwen (hopelijk wel), Kroatië (hopelijk niet), Griekenland (hopelijk wel), Finland (blijft jammer van die zang), Armenië (erg twijfelachtig), Zwitserland (wel een aardig liedje, maar het doet mij niets) en Ierland (erg spijtig)
Twijfel: Litouwen (hopelijk wel), Kroatië (hopelijk niet), Griekenland (hopelijk wel), Finland (blijft jammer van die zang), Armenië (erg twijfelachtig), Zwitserland (wel een aardig liedje, maar het doet mij niets) en Ierland (erg spijtig)
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:48 uur
Even over de topfavorieten: Na het zien van Israël had ik absoluut niet het gevoel dat ik een potentiële winnaar heb gezien... Niet slecht gezongen, geen slechte act, maar de genialiteit van de studioversie komt live niet echt over.
Cyprus was aardig, maar niet loepzuiver én het is gewoon een niemendalletje. Zo'n slap liedje kan gewoon niet gaan winnen. Het zou niet mogen in ieder geval.
Als de uiteindelijk winnaar uit deze halve finale komt dan zal dat Estland zijn. Zeer indrukwekkend.
Cyprus was aardig, maar niet loepzuiver én het is gewoon een niemendalletje. Zo'n slap liedje kan gewoon niet gaan winnen. Het zou niet mogen in ieder geval.
Als de uiteindelijk winnaar uit deze halve finale komt dan zal dat Estland zijn. Zeer indrukwekkend.
1
geplaatst: 8 mei 2018, 22:49 uur
Ik vond Albanië echt super vanavond mag wat mij betreft echt wel winnen. Als Hongarije donderdag live tegenvalt.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:49 uur
Ik gok dat onderstaand rijtje het gaat redden...maar ik hoop dat ik er naast zit en dat in ieder geval België er toch bijzit, dat vond ik toch 1 van de beste nummers vanavond.
Azerbeidzjan
Albanië
Tsjechië
Israël
Estland
Bulgarije
Armenië
Zwitserland
Ierland
Cyprus
Azerbeidzjan
Albanië
Tsjechië
Israël
Estland
Bulgarije
Armenië
Zwitserland
Ierland
Cyprus
2
geplaatst: 8 mei 2018, 22:50 uur
Pijnlijk onleuk dit. Dat soort grappige filmpjes kan pakweg Zweden een stuk beter,
1
geplaatst: 8 mei 2018, 22:50 uur
Als de winnaar uit deze halve finale moet komen, dan hoop ik op Estland of Albanië. Die staken er bovenuit wat mij betreft.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2018, 22:52 uur
Portugese presentatie is trouwens een tikje tacky en 4 presentatoren is teveel.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:53 uur
De populariteit van Estland hier verbaast me wel. Vond dat echt vreselijke kitsch. Origineel is het ook niet, aangezien elk jaar wel een dergelijke operaballad meedoet.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:54 uur
En de pogingen tot humor door die presentatoren zijn niet te doen inderdaad.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:55 uur
Ward schreef:
De populariteit van Estland hier verbaast me wel. Vond dat echt vreselijke kitsch. Origineel is het ook niet, aangezien elk jaar wel een dergelijke operaballad meedoet.
Vind ik ook, maar het publiek gaat het vreten.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:56 uur
Ward schreef:
Ik heb er ook niet veel mee. Ooit was ik toch groot fan van dit genre; Sarah Brightman, Josh Groban en consorten. Nu geloof ik het wel. Origineel met die jurk was het ook niet en het genre is al vaker geprobeerd en dat deed toen telkens niet veel. Het zal nu vast wel scoren ja.
2
geplaatst: 8 mei 2018, 22:57 uur
Jan Smit heeft geen idee van wie Poupée de Cire, Poupée de Son is. Wat een kenner is het toch ook.
2
Ben ik heel generaliserend als ik vermoed dat ze waarschijnlijk de enige 4 Portugese presentatrices hebben opgetrommeld die min of meer verstaanbaar Engels spreken 

0
Arrie schreef:
Jan Smit heeft geen idee van wie Poupée de Cire, Poupée de Son is. Wat een kenner is het toch ook.
Jan Smit: 'Ik zit hier voor de muzikale weetjes, niet voor de feitenkennis.'

0
Ik zeg Il Divo aERodynamIC. Meeste die het slecht deden waren of te gimmicky of gewoon echt niet goed (die Belg).
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:58 uur
Nee zo ging het niet hij herkende de vreselijk slecht uitgesproken songtitel niet. Dat is wat anders dan dat hij Gall niet zou kennen
0
geplaatst: 8 mei 2018, 22:59 uur
Ik loop weer bij. Heb best wel genoten, vooral omdat er een aantal hele sterke inzendingen bijzaten.
1. Zwitserland
2. België
3. Estland
4. Bulgarije
5. Litouwen
6. Tsjechië
7. Armenië
8. Oostenrijk
9. Kroatië
10. Israël
11. Griekenland
12. Finland
13. Cyprus
14. Ierland
15. Macedonië
16. Wit-Rusland
17. Albanie
18. Azerbaidjan
19. IJsland
Ik heb vier hele goede nummers gehoord. Zwitserland deed het helemaal voor mij. België kwam niet helemaal uit de verf, maar het blijft een topliedje. De onderste zes waren afgrijselijk.
1. Zwitserland
2. België
3. Estland
4. Bulgarije
5. Litouwen
6. Tsjechië
7. Armenië
8. Oostenrijk
9. Kroatië
10. Israël
11. Griekenland
12. Finland
13. Cyprus
14. Ierland
15. Macedonië
16. Wit-Rusland
17. Albanie
18. Azerbaidjan
19. IJsland
Ik heb vier hele goede nummers gehoord. Zwitserland deed het helemaal voor mij. België kwam niet helemaal uit de verf, maar het blijft een topliedje. De onderste zes waren afgrijselijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2018, 23:00 uur
vigil schreef:
Nee zo ging het niet hij herkende de vreselijk uitgesproken songtitel niet. Dat is wat anders dan dat hij Gall niet zou kennen
Nee zo ging het niet hij herkende de vreselijk uitgesproken songtitel niet. Dat is wat anders dan dat hij Gall niet zou kennen
De presentatrice 'song' het.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 23:00 uur
La La La van Massiel is een oud-winnaar waar ik jaarlijks een groter zwak voor krijg.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 23:01 uur
Zwitserland en vooral België vond ik ook het leukste. Estland wel tof vanwege de jurk. Tsjechië met een soort variant op Robbie Williams' Rudebox was ook geinig.
Verder ben ik de meeste alweer vergeten, behalve IJsland dat echt erbarmelijk was.
Verder ben ik de meeste alweer vergeten, behalve IJsland dat echt erbarmelijk was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.