Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2018, 08:46 uur
Wel goed van de pers dat Hongarije op 1 staat. Dat mag vanavond ook gebeuren. En zaterdag dan nog een keer. Al mag Albanië of Ierland ook winnen.
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2018, 08:57 uur
Hongarije gaat zeker niet winnen, maar hopen mag altijd natuurlijk 

0
geplaatst: 10 mei 2018, 09:00 uur
Het zou in ieder geval een betere winnaar dan Noorwegen of Cyprus zijn 

0
geplaatst: 10 mei 2018, 11:45 uur
1. (6) Cyprus
2. (2) Litouwen
3. (3) Tsjechië
4. (8) Albanië
5. (4) Italië
6. (9) Bulgarije
7. (16) Ierland
8. (17) Estland
9. (5) Israël
10. (20) Duitsland
Erg tevreden met de uitslag van de 1e halve finale, ben alleen Macedonië (7) en Kroatië (10) uit mijn top 10 kwijt. Vanavond de 2e halve finale die ik helaas niet kan zien door werk. Kwalitatief een pak minder dan de 1e en ook heel moeilijk te voorspellen wie doorgaan. Doet slechts 1 top 10-kandidaat van mij mee (Australië) en die verwacht ik wel door.
Voorspelling:
Door:
Noorwegen
Denemarken
Australië
Polen
Zweden
Oekraine
Twijfel:
Moldavië
Nederland
Georgië
Hongarije
Niet:
Roemenië
Servië
San Marino
Rusland
Malta
Letland
Montenegro
Slovenië
2. (2) Litouwen
3. (3) Tsjechië
4. (8) Albanië
5. (4) Italië
6. (9) Bulgarije
7. (16) Ierland
8. (17) Estland
9. (5) Israël
10. (20) Duitsland
Erg tevreden met de uitslag van de 1e halve finale, ben alleen Macedonië (7) en Kroatië (10) uit mijn top 10 kwijt. Vanavond de 2e halve finale die ik helaas niet kan zien door werk. Kwalitatief een pak minder dan de 1e en ook heel moeilijk te voorspellen wie doorgaan. Doet slechts 1 top 10-kandidaat van mij mee (Australië) en die verwacht ik wel door.
Voorspelling:
Door:
Noorwegen
Denemarken
Australië
Polen
Zweden
Oekraine
Twijfel:
Moldavië
Nederland
Georgië
Hongarije
Niet:
Roemenië
Servië
San Marino
Rusland
Malta
Letland
Montenegro
Slovenië
0
geplaatst: 10 mei 2018, 12:12 uur
Ik heb gisteren live naar de juryfinale geluisterd. Het geluid is nooit zoals het precies op tv te horen is straks, maar het viel me wel op hoeveel landen vals zongen.
Denemarken zat er een paar keer goed naast in zijn uithalen.
San Marino was enorm vals.
Rusland was enorm vals (al minder erg dan normaal, doordat de backings veel deden).
Australië was enorm vals.
Polen was enorm vals.
Waylon daarentegen klonk heel erg goed, en zit tussen de valszingende landen. Niet dat vocals alles bepalend zijn, maar dat is wel een voordeel.
Denemarken zat er een paar keer goed naast in zijn uithalen.
San Marino was enorm vals.
Rusland was enorm vals (al minder erg dan normaal, doordat de backings veel deden).
Australië was enorm vals.
Polen was enorm vals.
Waylon daarentegen klonk heel erg goed, en zit tussen de valszingende landen. Niet dat vocals alles bepalend zijn, maar dat is wel een voordeel.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 15:22 uur
Ik doe ook nog even een voorzichtige voorspelling:
Door:
Noorwegen
Zweden
Oekraïne
Moldavië
Denemarken
Twijfel:
Nederland
Georgië
Roemenië
Polen
Hongarije
Niet door:
Australië
Malta
Letland
Servië
San Marino
Rusland
Montenegro
Slovenië
Geen Australië is een heel gewaagde gok, maar baseer me daar voornamelijk op de zeer slechte jury rehearsal van gisteren, de veel te donkere staging en het feit dat Australië het sowieso vaak niet van de televote moet hebben. Het zou me echter niet verbazen als ik er naast zit en in dat geval plaatst ze zich in plaats van Roemenië, Nederland of Georgië.
Rusland heb ik ook bij de afvallers, maar je weet maar nooit wat ze straks weten te flikken. Als er echter een jaar gaat zijn dat Rusland zich niet plaatst, dan moet het wel deze zijn. Als dit door gaat, dan gaan ze altijd door.
Wat betreft Nederland weet ik het zo net nog niet. Ik gok nu dat we net de finale gaan halen als 9e of 10e, maar het zal me onderhand ook niet meer verbazen als we het toch niet redden.
Door:
Noorwegen
Zweden
Oekraïne
Moldavië
Denemarken
Twijfel:
Nederland
Georgië
Roemenië
Polen
Hongarije
Niet door:
Australië
Malta
Letland
Servië
San Marino
Rusland
Montenegro
Slovenië
Geen Australië is een heel gewaagde gok, maar baseer me daar voornamelijk op de zeer slechte jury rehearsal van gisteren, de veel te donkere staging en het feit dat Australië het sowieso vaak niet van de televote moet hebben. Het zou me echter niet verbazen als ik er naast zit en in dat geval plaatst ze zich in plaats van Roemenië, Nederland of Georgië.
Rusland heb ik ook bij de afvallers, maar je weet maar nooit wat ze straks weten te flikken. Als er echter een jaar gaat zijn dat Rusland zich niet plaatst, dan moet het wel deze zijn. Als dit door gaat, dan gaan ze altijd door.
Wat betreft Nederland weet ik het zo net nog niet. Ik gok nu dat we net de finale gaan halen als 9e of 10e, maar het zal me onderhand ook niet meer verbazen als we het toch niet redden.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 16:14 uur
Als Waylon vanavond de finale ingestemd wordt, geef ik hem wel een redelijke kans op een Top 10 notering zaterdag. Zijn liedje is toch wel een frisse wind ten opzichte van dat geschreeuw en die overgedramatiseerde powerballads in de eerste halve finale.
Als Israel dit gaat winnen, eet ik mijn schoenen op.
Als Israel dit gaat winnen, eet ik mijn schoenen op.
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2018, 16:44 uur
En voor we de 2e halve finale gaan bekijken moeten we eerst nog door het b-garnituur bekende Nederlanders heen zien te worstelen wat hun van sommige nummers vinden, wat een ongekende aanfluiting is dat programma. 
Hoeveel liters alcohol zijn daar door heen gegaan voor ze hun zegje hebben kunnen doen?
Er komt nauwelijks een zinnig woord uit, zucht ......
En wat betreft Belgie die moeten volgend jaar Blackwave sturen, big dreams, big smile, big time

Hoeveel liters alcohol zijn daar door heen gegaan voor ze hun zegje hebben kunnen doen?
En wat betreft Belgie die moeten volgend jaar Blackwave sturen, big dreams, big smile, big time

0
geplaatst: 10 mei 2018, 16:59 uur
Gaat Nederland nog last krijgen van de ongelukkige loting? En dan bedoel ik niet dat ze sterke concurrentie hebben, maar dat er weinig vriendjes zitten tussen de landen die mogen stemmen. Een paar landen waar we traditioneel veel punten van krijgen (België, Israël) en een hoop west-Europese landen die qua smaak redelijk dicht tegen de onze aanliggen (Zwitserland, Oostenrijk, twee Baltische staten, Ierland en het VK) zijn al aan de beurt geweest.
Misschien zal het Waylon geen parten spelen, maar het zou zomaar nét dat kleine verschil kunnen maken tussen wel of geen finale.
Misschien zal het Waylon geen parten spelen, maar het zou zomaar nét dat kleine verschil kunnen maken tussen wel of geen finale.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:15 uur
Als Hongarije, Australië, Montenegro en Nederland door zijn ben ik tevreden de overige zes landen maakt mij niet zo veel uit.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:18 uur
Ik hoop vooral op Nederland, Georgië, Hongarije en Montenegro. De rest maakt me helemaal niets uit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2018, 17:24 uur
Martial schreef:
En voor we de 2e halve finale gaan bekijken moeten we eerst nog door het b-garnituur bekende Nederlanders heen zien te worstelen wat hun van sommige nummers vinden, wat een ongekende aanfluiting is dat programma.

Ik weet niet wie ik erger vindt: Annie Schilder of die die andere oma die altijd bij die gast van Telekids zit (die overigens knap vet aan het worden is).
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:29 uur
Ik dacht vanavond te kijken op Nederland, maar als ik het zo lees zal ik het weer op RTBF houden. Wat was dat een verademing zonder de flauwe moppen van Peter Van De Veire. Ik wil André Vermeulen terug. Die is daar toch voor het journaal.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2018, 17:30 uur
Ik hoop trouwens het meest dat Roemenië het gaat halen maar vermoedelijk zal die volgend jaar hoog binnenkomen in mijn aller tijden lijst van onterechte afvallers.
Noorwegen
Zweden
Hongarije
Moldavië
Denemarken
Gaan volgens mij zeker door. Montenegro & Australië verwacht ik ook wel vooralsnog maar dat laat ik nog even afhangen van de performance straks.
Noorwegen
Zweden
Hongarije
Moldavië
Denemarken
Gaan volgens mij zeker door. Montenegro & Australië verwacht ik ook wel vooralsnog maar dat laat ik nog even afhangen van de performance straks.
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2018, 17:30 uur
Nederland, Georgië, Noorwegen en Zweden mogen voor mij sowieso door.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:49 uur
Als Zwedofiel zou ik het niet mogen zeggen, maar ik hoop dat het land er voor het eerst sinds 2010 niet bij is in de finale.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:01 uur
Tijd voor een voorspellinkje.
Door:
Zweden
Noorwegen
Oekraïne
Moldavië
Australië
Nederland
Polen
Denemarken
Letland
Malta
Niet door:
Georgië
Rusland
Montenegro
Hongarije
Roemenië
Servië
Slovenië
San Marino
Mijn favorieten (de studioversies dan) zijn Hongarije en Australië. Voor Hongarije moet ik keihard gaan duimen vrees ik (die hoge plek bij de bookies komt puur door de hype, want ik acht dit echt te bruut om te kunnen scoren), voor Australië iets minder, al houd ik mijn hart wel een beetje vast voor haar zang.
Na die eerste vijf wordt het lastig te voorspellen. Ik kom tot de conclusie dat het eigenlijk een wat slappe halve finale is en dat Nederland het 'gewoon' moet kunnen overleven. Denemarken zal ook wel doorgaan (een oersaaie, monotone draak als het mij vraagt, maar soit).
Letland en Malta zie ik de finale niet zo snel halen (hoewel ik dat liedje van Letland erg stijlvol vind), maar er gaan er nu eenmaal tóch tien door. Zou er dan misschien een stuntje voor Georgië in zitten?
Verder heb ik weinig te wensen en laat ik me graag verrassen door de acts. Ik ben sowieso erg benieuwd naar de optredens van Moldavië en Zweden.
Door:
Zweden
Noorwegen
Oekraïne
Moldavië
Australië
Nederland
Polen
Denemarken
Letland
Malta
Niet door:
Georgië
Rusland
Montenegro
Hongarije
Roemenië
Servië
Slovenië
San Marino
Mijn favorieten (de studioversies dan) zijn Hongarije en Australië. Voor Hongarije moet ik keihard gaan duimen vrees ik (die hoge plek bij de bookies komt puur door de hype, want ik acht dit echt te bruut om te kunnen scoren), voor Australië iets minder, al houd ik mijn hart wel een beetje vast voor haar zang.
Na die eerste vijf wordt het lastig te voorspellen. Ik kom tot de conclusie dat het eigenlijk een wat slappe halve finale is en dat Nederland het 'gewoon' moet kunnen overleven. Denemarken zal ook wel doorgaan (een oersaaie, monotone draak als het mij vraagt, maar soit).
Letland en Malta zie ik de finale niet zo snel halen (hoewel ik dat liedje van Letland erg stijlvol vind), maar er gaan er nu eenmaal tóch tien door. Zou er dan misschien een stuntje voor Georgië in zitten?
Verder heb ik weinig te wensen en laat ik me graag verrassen door de acts. Ik ben sowieso erg benieuwd naar de optredens van Moldavië en Zweden.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:09 uur
Ik ga echt balen als Hongarije niet door is. Dan zou voor het eerst sinds 2009 mijn winnaar de finale niet halen.
In 2009 was dit mijn winnaar:
In 2009 was dit mijn winnaar:
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2018, 18:25 uur
Cerclezot schreef:
Als Zwedofiel zou ik het niet mogen zeggen, maar ik hoop dat het land er voor het eerst sinds 2010 niet bij is in de finale.
Niet dat Zweden nu mijn muzieksmaak vertegenwoordigd, maar hoe je het ook wendt of keert het zit gewoon gedegen en gelikt in elkaar en ik zie wel een finaleplaats voor de Zweedse Bieber in het verschiet.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:28 uur
Mijn voorspelling voor straks:
Australië
Denemarken
Hongarije
Malta
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Polen
Zweden
Australië
Denemarken
Hongarije
Malta
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Polen
Zweden
0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:47 uur
En we hebben alle stereotype reacties die je kan bedenken bij het metalnummer van Hongarije.
Giel Beelen: 'doe dit gewoon niet op het Songfestival, laten we het gewoon leuk houden' ?
Giel Beelen: 'doe dit gewoon niet op het Songfestival, laten we het gewoon leuk houden' ?
0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:47 uur
Arrie schreef:
En we hebben alle stereotype reacties die je kan bedenken bij het metalnummer van Hongarije.
Vreselijk he?
Wat doe ik mezelf toch weer aan door hier naar te kijken.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2018, 20:48 uur
Niet verbazingwekkend dat het c garnituur BN'ers een beetje metal niet snapt. Ze zouden eens losgelaten moeten worden in een Cannibal Corpse moshpit. 

0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:49 uur
Ik ben ook eens aan het kijken. Zijn dit echt bekende Nederlanders, want ik ken er bijna geen enkele van. Maar wat een ergerlijk programma.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:51 uur
Ja, ik weet ook niet waarom ik ernaar kijk haha, Volgens mij wordt het die "BN'ers" verboden om iets zinnigs te zeggen.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:52 uur
Onweerwolf schreef:
Niet verbazingwekkend dat het c garnituur BN'ers een beetje metal niet snapt. Ze zouden eens losgelaten moeten worden in een Cannibal Corpse moshpit.
Nu wil ik dat ineens heel erg graag voor me zien.

0
geplaatst: 10 mei 2018, 20:52 uur
Het zijn ook BN'ers die ik uberhaupt weinig zinnigs heb horen zeggen in hun leven.
1
geplaatst: 10 mei 2018, 20:53 uur
Zo te zien ben ik niet de enige die zich heeft zitten ergeren aan al die domme reacties op het nummer van Hongarije. Als Cornald het vanavond nog even 'heavy metal' noemt hebben we de bingokaart vol.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.