MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik vond het trouwens wel opmerkelijk dat ze sommigen mét achternaam voorstelden en anderen juist zonder. Nicky Opheij werd bijvoorbeeld met achternaam voorgesteld, zodat ik toch nog even zelf kon opzoeken dat ze aan Holland's Next Top Model heeft meegedaan (zet dat er dan even tussen haakjes achter), maar het was wel gewoon 'Jan & Anny'. Terwijl ik toch betwijfel hoeveel mensen mijn generatie echt zodanig bekend zijn met BZN dat dat voldoende is. En bij twee mij onbekende mannen was het ook alleen de voornaam...

Ik miste dit jaar wel Annette Barlo bij de BN'ers, zou ze ziek zijn?

Aoibhin schreef:
Ook nu voor de liefhebber: op NPO1 weer BN'ers met commentaar.
Het commentaar in dit topic op het commentaar van die zogenaamde BN'ers begint ook een leuke traditie te worden inmiddels.

stoepkrijt schreef:
Zo te zien ben ik niet de enige die zich heeft zitten ergeren aan al die domme reacties op het nummer van Hongarije. Als Cornald het vanavond nog even 'heavy metal' noemt hebben we de bingokaart vol.

Meer tips voor de Cornald bingokaart: 'eigenwijs', 'eigentijds', 'urgent', en met name zijn stopwoordje 'eigenzinnig'. En Jan Smit zal wel weer niet snappen wat zo'n nummer als Hongarije op een songfestival doet.

Onweerwolf
Die opmerking van Maurice Wijnen dat Servië hét land is dat altijd succesvol is, wat ze ook inzenden, sloeg ook echt nergens op trouwens. Gewoon totaal niet waar.

Jan Smit gaat ook bij minstens twee nummers zeggen dat ze moeilijk zijn om te zingen en dat het knap is dat het degene op het podium lukte. En bij minstens drie anderen dat ze er af toe flink naast zaten.

Onweerwolf schreef:
Die opmerking van Maurice Wijnen dat Servië hét land is dat altijd succesvol is, wat ze ook inzenden, sloeg ook echt nergens op trouwens. Gewoon totaal niet waar.

Ik zei hier luid hardop "onzin" toen hij dat zei.

starbright boy schreef:
Jan Smit gaat ook bij minstens twee nummers zeggen dat ze moeilijk zijn om te zingen en dat het knap is dat het degene op het podium lukte. En bij minstens drie anderen dat ze er af toe flink naast zaten.

Hij zegt ook wel eens dat het goed gezongen is terwijl het nergens naar klinkt, of dat het vals is terwijl het prima klinkt. Elk jaar zit er wel weer tenminste zo'n inzending tussen.

Ik ben benieuwd hoe het commentaar op NPO zal zijn als het niks is ga ik weer over naar RTBF zoals dinsdag wat was dat een verademing.

Nou, ga alle nummers (muv Waylon) nu voor het eerst horen. Eens kijken wat ik er allemaal over kwijt kan.

En hopen dat ondanks die vreselijke staging Waylon de finale haalt.

Cerclezot schreef:
Ik ben benieuwd hoe het commentaar op NPO zal zijn als het niks is ga ik weer over naar RTBF zoals dinsdag wat was dat een verademing.

Je kan beter meteen naar de RTBF zappen dan (geen idee wat dat is trouwens).

Arrie schreef:
(quote)

Je kan beter meteen naar de RTBF zappen dan (geen idee wat dat is trouwens).
Dat is de omroep van de Franstalige Belgen.

Belgie Frans noemden wij dat toen ik klein was. Je had Belgie 1 Belgie 2 en Belgie Frans.

Nou ik zit er weer klaar voor. Heb dit jaar nog niks gehoord (behalve het nummer van Waylon) dus ben benieuwd.

Noorwegen is een beetje K3 meets Justin Timberlake. Slim maar ook tamelijk kinderachtig.

Rybak heeft wel het charisma om zo'n kinderlijk nummertje goed te verkopen. Gaat denk ik zeker wel door naar de finale, maar hoop niet dat het wint.

Ja RTBF is de omroep van Wallonië

Die presentatrices zijn een beetje de oude K3, ook qua leeftijd.

Doorgaan doet het zeker. Top 5 zaterdag denk ik.

Martial
Grote kanshebber

Kinderachtig nummer inderdaad. Dit soort visuals vind ik ook een vrij irritante trend de laatste jaren.

Tja, hoe vaker ik het nummer hoor, hoe nietszeggender het wordt.. Maar ja, die Rybak heeft wel uitstraling, dat moet je hem nageven

Dat sjoebiedoobiedoobabaa had er best uit gemogen.

Martial
deric raven schreef:
Die presentatrices zijn een beetje de oude K3, ook qua leeftijd.

Dacht meer aan The Golden Girls

Oh god, is dit weer een soort powerballad?

Edit: ik sprak voor mn beurt.

Ja Alexander gaat door en het zou me niet verbazen als hij Johnny Logan achterna gaat. Ook als is het nummer zeer kinderlijk;

Wat een vermoeiend infantiel gedoe zeg, die act van Noorwegen. Dit zou dan een van de kanshebbers moeten zijn? Ik begrijp weer waarom ik dit zelden kijk haha

Roemenië zal zich daarentegen voor het eerst niet kwalificeren.

Deze is wel mooier, Roemenië mag van mij door.

Martial
Is dit de Roemeense Bonny Tyler?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.