MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf
En laxus11 is zoals gewoonlijk weer de eerste die de poll heeft ingevuld.

Ik kan er weer eens niet in komen. Dat overkomt me volgens mij elk jaar, haha.

Onweerwolf
Ja, het blijft een wat lastige website, ondanks dat ze hem hebben vernieuwd afgelopen jaar.

Onweerwolf schreef:
En laxus11 is zoals gewoonlijk weer de eerste die de poll heeft ingevuld.

Zoals gewoonlijk

Shit, vergeet ik naam in te vullen..

Ten eerste, yes! Hongarije en Nederland door. Gisteren voor het eerst van mijn leven gestemd (op Hongarije), blij dat ze door zijn. Leuk voor de variatie in de finale zaterdag. Nederland was ook een verademing na de eerste paar acts gisteren, er werd m.i. best slecht gezongen, dat was dinsdag wel beter.

Ten tweede, heerlijk om jullie berichten terug te lezen van tijdens de halve finales. Bij Denemarken dacht ik ook meteen aan Jared Leto Wel een gezapig nummer van Denemarken, daar zat veel meer in.

Het begon gisteren al slecht met Noorwegen, wat een kinderachtig nummer, en die visuals kunnen echt niet. Servië vond ik wel wat hebben tot die gozer ging zingen. San Mariono en Rusland waren verschrikkelijk, hoe durven ze dit te sturen. Nederland, Hongarije en Letland waren uitschieters, alleen de act van Waylon.. Vier negers die de outlaws spelen en debiel dansen, ik snap het niet

Verder kon de zanger van Zweden totaal niet zingen, ze zijn bij het kiezen meer voor de looks gegaan dan voor talent. Het nummer van Montenegro was niet slecht, alleen die zanger had 0.0 podium uitstraling, jammer.

Al met al vond ik het een vrij zwakke tweede halve finale.

Onweerwolf
Hehe, die Montenegrijn mag hier anders best een beschuitje komen nuttigen maar die Zweed komt er echt niet in.

Martial
laxus11 schreef:

Zweden vind ik zelf ook erg goed, mag van mij hoog eindigen

We zijn al met z'n drieën met catdog meegerekend

Volgens mij weten de meeste niet dat witte schoenen het altijd goed doen op het songfestival

Dansers Waylon vertrokken

Helaas niet naar huis.

Ah, de jaarlijkse MuMe-poll is er weer! Leuk, ik heb alleen nog nauwelijks een idee hoe ik moet gaan stemmen. Ik heb sowieso weinig uitgesproken favorieten dit jaar en de verschillen tussen studioversies en liveversies vind ik ook behoorlijk. Mijn top 3 studioversies (Australië, Israël, Hongarije, in willekeurige volgorde) ga ik niet op 1, 2 en 3 zetten in ieder geval. Nog maar even over nadenken.

Martial schreef:
(quote)

We zijn al met z'n drieën met catdog meegerekend

Volgens mij weten de meeste niet dat witte schoenen het altijd goed doen op het songfestival

Vergeet NewYorkCityLight niet!

Onweerwolf schreef:
Overigens kunnen we ook de jaarlijks terugkerende speculaties over of China een zelfde status gaat krijgen als Australië in de nabije toekomst definitief achter ons laten:

https://eurovision.tv/snippet/ebu-terminates-this-year-s-partnership-with-mango-tv

Albanië en Ierland werden niet uitgezonden wegens taboe.

Ja en Rusland legde de act van Ierland uit als gewone vriendschap in plaats van een liefdeskoppel

Weet iemand trouwens hoe het stemmen via '''de app'' eigenlijk precies werkt? Moet je daarvoor betalen?

Ik heb daar geen idee van ik stem nog via sms

Ik stem nog pre-historischer door te bellen, dus zou het ook niet weten.

Tijd voor een pronostiek. Ierland gaat een 8e overwinning boeken. Ze staan ondertussen op de 3e plaats bij de bookmakers. Terwijl dat enkele dagen geleden nog 31e was.

Cerclezot schreef:
Tijd voor een pronostiek. Ierland gaat een 8e overwinning boeken. Ze staan ondertussen op de 3e plaats bij de bookmakers. Terwijl dat enkele dagen geleden nog 31e was.

Die zijn een enorme inhaalslag aan het maken inderdaad. Ik zou het ze ook heel erg gunnen. Mooi lied, mooie uitvoering en de beste act van het jaar.
Bovendien ook een heel gunstige loting aan het einde tussen alleen maar uptempo liedjes in, waardoor het geheid op gaat vallen.

Onweerwolf
Zo, ik ben weer begonnen met mijn ESC top 250 Aller Tijden. De 5e editie dit jaar.

Voor dit jaar heb ik van alle noteringen een YouTube linkje erbij gezocht for easy reference. Mocht iemand een dood linkje vinden of van een nummer een link met betere kwaliteit weten dan hoor ik het altijd graag.

Mijn top 250 wordt samengesteld aan de hand van alleen de studio versies die ik telkens wanneer ik ze hoor een rapport cijfer geef tussen de 0 en 10. Excel verzamelt vervolgens al deze scores en berekent een gemiddelde waarbij recentere scores zwaarder tellen.

(op het plaatje klikken maakt het groter)

https://vgy.me/VQw2tl.png
YouTube Linkjes: 250 249 248 247 246 245 244 243 242 241 240 239 238 237 236 235 234 233 232 231 230 229 228 227 226 225 224 223 222 221

Onderin een aantal re-entry's en een paar verrassende nieuwe binnenkomers. Tevens ook de eerste van slechts enkele nieuwe uit het zwakke jaar 2017. Maar Blanche heeft het gehaald.

Cerclezot schreef:
Ik heb daar geen idee van ik stem nog via sms

Aoibhin schreef:
Ik stem nog pre-historischer door te bellen, dus zou het ook niet weten.

https://m.popkey.co/f0e5c0/eLE7K.gif

Cyprus op 1, Ierland op 3, Duitsland op 5. Proberen die wedkantoren allemaal failliet te gaan ofzo? Gaat ze wel lukken met zulke odds.

Blanche

Top Onweerwolf ik ga morgenochtend weer verder van 250 tot 1. Ik zie al dat je twee top 100 noteringen van mij achter de kiezen hebt.

Eldrine . Plek 233 vind ik wel een beetje karig hoor. Hoeveel nummers hebben er eigenlijk meegedaan in al die jaren?

NewYorkCityLight schreef:
Eldrine . Plek 233 vind ik wel een beetje karig hoor. Hoeveel nummers hebben er eigenlijk meegedaan in al die jaren?
Ik denk dat ze gisteren ergens zeiden dat een van de deelnemers het 1500e nummer uit de Songfestivalhistorie was, dus iets meer dan 1500 tot nu toe

ja we zijn donderdag over de 1500 gegaan. Eldrine haalt bij mij niet eens de top 500

Klopt het nu dat Litouwen ook bij de bookies is gestegen? Zie dat ze op dit moment zesde staan.

Edit: zie inmiddels dat t klopt. Zijn naast Ierland ook flink gestegen. Van een plek rond de twintig naar hun huidige notering.

Ja maar vanmorgen stond Litouwen nog op 4

Cerclezot schreef:
Ja maar vanmorgen stond Litouwen nog op 4
Het verschuift momenteel zodanig veel dat ik de indruk krijg dat de bookies ook niet echt weten wat er te gebeuren staat.. Anderzijds hadden ze vorig jaar Francesco en z'n aap op 1 staan (of toch in elk geval tot vlak voor de finale) en we weten ook hoe dat is afgelopen...

NewYorkCityLight schreef:
Leuk initiatief weer Onweerwolf. Ik moet de komende dagen toch studeren dus ik zal eens een afspeellijstje opzetten om de nummers te leren kennen.

Ik heb het ook druk met m'n studie:

https://i.imgur.com/BTkrbJ2_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

?

Arrie schreef:
(quote)

Ik heb het ook druk met m'n studie:

(afbeelding)

?

Maar over de kijkers niets dan goeds, toch?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.