MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf
Overigens kunnen we ook de jaarlijks terugkerende speculaties over of China een zelfde status gaat krijgen als Australië in de nabije toekomst definitief achter ons laten:

https://eurovision.tv/snippet/ebu-terminates-this-year-s-partnership-with-mango-tv

Albanië en Ierland werden niet uitgezonden wegens taboe.

Nou, dat was me het feestje wel op Texel. Hoop lol gehad, net als een hartverzakking aan het einde (Polen, Roemenië en Rusland nog in de race.... we zagen het niet meer gebeuren).
Deze keer 8/10 goed.

Moldavië was de grote verrassing en die zie ik nu wel in de top 5 belanden.

Mijn hoop is nog steeds winst voor Italië en Waylon zal wel zo rond de 12e, 13e plaats eindigen gok ik.

Hongarije: ik weet het nog steeds niet. Ik blijf het een boyband vinden met de verkeerde muziekkeuze. Gaat wel top 10 halen vermoed ik zo.

Zo, net thuis. 8 van de 10 goed geraden, alleen Slovenie en Servie had ik helemaal mis en wat mij betreft eindigen die 2 ook onderin in de finale, verschrikkelijke nummers Australie zag ik toevallig langs komen en oei, ik hield mijn hart vast, wat was dat slecht gezongen zeg en hele saaie staging. Rusland eruit zag ik zeker wel aankomen, slap nummer en ze kan gewoon niet zingen. Polen had ik ook op zeker door, maar live was dat dus helemaal niks met die debiele handbewegingen ertussen Landen die ik gemist heb ga ik nu even bekijken. Waylon door zal wel, geef weinig om dat nummer en de persoon Waylon staat me gewoon erg tegen.

Dit jaar vanuit België gekeken, en die commentator met z'n seksgrapjes viel me niet mee. Slechtste maakte 'ie over de zanger van Montenegro: 'maar die jongen wil je niet Inje'.

aERodynamIC schreef:
Moldavië was de grote verrassing en die zie ik nu wel in de top 5 belanden.

Echt waar? Blijft een flutnummer, ben er eerlijk gezegd niet zo door omver geblazen. Maar goed, vorig jaar zat ik er ook helemaal naast met Hey Mama, 3e....

Onweerwolf
musicfriek schreef:
(quote)

Echt waar? Blijft een flutnummer, ben er eerlijk gezegd niet zo door omver geblazen. Maar goed, vorig jaar zat ik er ook helemaal naast met Hey Mama, 3e....

Ik vind het nummer ook niet zo boeiend maar die act was veruit het beste van alle acts tot dusverre. Daarnaast zijn op Oekraïne na alle landen ten oosten van Moldavië er uit dus die gaan echt wel veel stemmen krijgen uit die regionen.

Ik denk ook dat ze top 5 gaan eindigen.

musicfriek schreef:
(quote)

Ik denk inderdaad zoiets als Hey Mama (dat vond ik een irritant nummer, dit was wel feestelijk en de act blijft hangen, dus ik verwacht dat dit ver kan gaan komen ja).

Qua winst zet ik nog steeds in op Noorwegen en Cyprus. Denk nu toch vooral Cyprus.

Nederland staat zaterdag in het tweede deel. De verwachting is dat rond 2 uur de exacte plaats bekend zal worden gemaakt.

Deel 1: (1-13)
08. Portugal:Cláudia Pascoal – O Jardim
* Albanië: Eugent Bushpepa – Mall
* Duitsland: Michael Schulte – You Let Me Walk Alone
* Estland: Elina Nechayeva – La Forza
* Frankrijk: Madame Monsieur – Mercy
* Litouwen: Ieva ZasimauskaitÄ— – When We’re Old
* Noorwegen: Alexander Rybak – That’s how you write a song
* Oekraïne: Melovin – Under The Ladder
* Oostenrijk: Cesar Sampson – Nobody But You
* Servië: Sanja Ilic & Balkanika – Nova deca
* Slovenië: Lea Sirk – Hvala, ne!
* Spanje: Alfred y Amaia – Tu Cancion
* Verenigd Koninkrijk: SuRie – Storm

Deel 2: (14-26)
* Australië: Jessica Mauboy – We Got Love
* Bulgarije: Equinox – Bones
* Denemarken: Rasmussen – Higher Ground
* Cyprus: Eleni Foureira – Fuego
* Finland: Saara Aalto – Monsters
* Hongarije: AWS – Viszlát nyár
* Ierland: Ryan O’Shaughnessy – Together
* Israël: Netta Barzilai – Toy
* Italië: Ermal Meta & Fabrizio Moro
* Moldavië: DoReDos – My lucky day
* NEDERLAND: Waylon – Outlaw in ‘Em
* Tsjechië: Mikolas Josef – Lie To Me
* Zweden: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Oei, lastig blokje voor Nederland met Cyprus, Israël en Zweden erin. Hopelijk valt de loting uiteindelijk nog gunstig

Onweerwolf
Ik ben benieuwd of Rusland de Barbara Dex Award krijgt dit jaar.

Zou wel een beetje gemeen zijn.

Een eerste kennismaking, niet live maar via youtube want zo’n volledige halve finales trek ik niet ?

Ik zou nu gokken op winst voor Israel of Cyprus, en daar zou ik mee kunnen leven. Verder onvermijdelijk hoge posities voor Noorwegen en Zweden, vreselijke nummers wel!
Italië is muzikaal indrukwekkend, maar dat soort van lyrics, dan nog eens zo dik erop gelegd met al die talen, dat is voor mij een afknapper.
Persoonlijke favoriet is Estland, die kitsch is dan weer volledig spek naar mijn bek ?
En Bulgarije heeft niet de beste act, maar klinkt geweldig!

Masimo schreef:
Dit jaar vanuit België gekeken, en die commentator met z'n seksgrapjes viel me niet mee. Slechtste maakte 'ie over de zanger van Montenegro: 'maar die jongen wil je niet Inje'.

Dat is de reden dat ik gisteren als Belg op NPO gekeken hebben vanuit Vlaanderen. Dinsdag opteerde ik voor RTBF (de Franstalige omroep van België. Zaterdag gaan we voor BBC.

Hier is de running order van de finale
01. Ukraine
02. Spain
03. Slovenia
04. Lithuania
05. Austria
06. Estonia
07. Norway
08. Portugal
— break position
09. United Kingdom
10. Serbia
11. Germany
12. Albania
13. France
14. Czech Republic
15. Denmark
16. Australia
— break position
17. Finland
18. Bulgaria
19. Moldova
20. Sweden
21. Hungary
22. Israel
23. The Netherlands
24. Ireland
25. Cyprus
26. Italy

We kunnen hierbij Spanje al meteen afschrijven als winnaar.

Jammer van Roemenië.. Ik kreeg ook bijna een halve hartverzakking toen Nederland na negen landen nog niet was voorgelezen. Het almighty Rusland zat er nog in. Maar erg blij dat we door zijn, maakt het kijken uiteraard leuker zaterdag. Is anders net als een WK foebel zonder Nederland.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik heb dat echt niet gehoord dat Letland vals zou zijn geweest.
Ja, ik snap dus ook helemaal niets van die reacties. Ik heb geen verkeerde boot gehoord en ze klonk precies zoals in de studioversie.

Martial
nico1616 schreef:

Ik zou nu gokken op winst voor Israel of Cyprus, en daar zou ik mee kunnen leven. Verder onvermijdelijk hoge posities voor Noorwegen en Zweden, vreselijke nummers wel!

En Bulgarije heeft niet de beste act, maar klinkt geweldig!

Winst voor die nepdoos uit Cyprus?
Hoop toch echt van niet en Israel heb ik nooit wat gevonden en ja Bulgarije is wel goed en mag van mij heel hoog eindigen.

Zweden staat gewoon als een huis en zit erg goed in elkaar, al schijn ik één van de weinige hier te zijn die het nummer wel oké vind
Mijn persoonlijke smaak is het niet, dit even terzijde ....

Zo, de rode loper is alvast uitgerold voor Cyprus... Aan de startpositie zal het zeker niet gaan liggen. Ik hoop dat de juryleden zich niet teveel laten beïnvloeden door de polls en Cyprus gewoon afstraffen voor het niemendalletje dat ze dit jaar hebben gestuurd, maar ik begin voor de zekerheid toch alvast rekening te houden met het scenario Nicosia 2019.

stoepkrijt schreef:
Zo, de rode loper is alvast uitgerold voor Cyprus... Aan de startpositie zal het zeker niet gaan liggen. Ik hoop dat de juryleden zich niet teveel laten beïnvloeden door de polls en Cyprus gewoon afstraffen voor het niemendalletje dat ze dit jaar hebben gestuurd, maar ik begin voor de zekerheid toch alvast rekening te houden met het scenario Nicosia 2019.

Israel heeft toch een even goede startpositie als Cyprus? Ik vind Cyprus best aanstekelijk maar niet bijster origineel. Winst voor Israel zou verfrissend zijn, maar speelt de politiek niet in het nadeel daar?

nico1616 schreef:
(quote)

Israel heeft toch een even goede startpositie als Cyprus?
Ja, maar die staan niet op 1 bij de bookmakers én die gun ik het meer.

Wat een verrassing dat Waylon nog doorging. Ik zag om de een of andere reden Polen als zekerheidje, maar misschien was dat toch té hip ofzo, maarja, Slovenië dan weer wel... Ik verwacht dat Moldavië en Australië in de top 5 gaan eindigen en ik hoop Zweden dit keer buiten de erbuiten met hun dance-dance-dance volgens het boekje. 'Outlaw in 'em' is niet zo mijn persoonlijke favoriet, maar ik ben nu heel benieuwd wat het zaterdag gaat presteren.

Persoonlijke top 26.

Ben mijn geloof in winst voor Australie helemaal verloren, wat zong Jessica Mauboy slecht in de halve finale zeg, overduidelijk zenuwen. Ze kukelt naar de 8e plek hier, zelfs Ierland vond ik beter dan haar. Kippennummer ben ik inmiddels behoorlijk beu, maar zal wel in de top 5 eindigen. Mijn bottom 7 vind ik allemaal compleet ruk.

Top 43:

1. (6) Cyprus
2. (2) Litouwen
3. (3) Tsjechië
4. (8) Albanië
5. (4) Italië
6. (9) Bulgarije
7. (16) Ierland
8. (1) Australië
9. (5) Israël
10. (14) Oekraïne

11. (17) Estland
12. (20) Duitsland
13. (15) Frankrijk
14. (13) Nederland
15. (32) Denemarken
16. (21) Oostenrijk
17. (23) Spanje
18. (24) Zweden
19. (27) Finland
20. (30) Portugal

21. (33) Moldavië
22. (31) Verenigd Koninkrijk
23. (36) Hongarije
24. (38) Noorwegen
25. (39) Servië
26. (42) Slovenië

Morgen een poging doen om de finale te voorspellen

Ik zou ook niet direct een cd van haar kopen, maar ik heb echt veel liever Cyprus als winnaar dan Israël..

Martial schreef:
(quote)

Winst voor die nepdoos uit Cyprus?
Hoop toch echt van niet en Israel heb ik nooit wat gevonden en ja Bulgarije is wel goed en mag van mij heel hoog eindigen.

Zweden staat gewoon als een huis en zit erg goed in elkaar, al schijn ik één van de weinige hier te zijn die het nummer wel oké vind
Mijn persoonlijke smaak is het niet, dit even terzijde ....

Zweden vind ik zelf ook erg goed, mag van mij hoog eindigen

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Ik zou ook niet direct een cd van haar kopen, maar ik heb echt veel liever Cyprus als winnaar dan Israël..

Echt?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Echt?
Ja. Israel is een vervelende gimmick, Cyprus vind ik wel een aanstekelijk nummer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar geen uitgesproken favoriet heb, zelfs het door jou zo bejubelde Italië vind ik niet écht geweldig.. Dare I say it? Het is wat mij betreft geen geweldig jaar..
Alleen wel fijn dat Duitsland en Spanje eindelijk weer eens met wat aardigs komen, de toevoeging van de Big 5 in de finale is dit jaar weer eens echt een verbetering tov de halve finales, waar dat andere jaren vaak absoluut niet het geval was..

Onweerwolf
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot ongeveer morgenavond 18:30 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet. Zorg tevens dat je als naam je MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
Uitslag 2017 (18 stemmers)

En hier de link voor dit jaar: Voting MusicMeter ESC 2018

Tags voor eerdere deelnemers:

laxus11
Joy4ever
starbright boy
NewYorkCityLight
catdog
aERodynamIC
beatcluster
Svendra
Urbanoetang
Ayreonfreak
ranboy
Onweerwolf
Gretz
L_T_B
stoepkrijt
Emile93
remcodulac
madmadder
vigil
Cerclezot
staralfur
Martial
Rudi S
thelion
Sgt. Revolver
El Ninjo
nico1616
Mrs. Walker
JSPR_G
FinisTerra
Aoibhin
SirNoodle
Teunnis
Môrthul
musicfriek
Porcupine Head
kaj_666

Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.

PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.

Leuk initiatief weer Onweerwolf. Ik moet de komende dagen toch studeren dus ik zal eens een afspeellijstje opzetten om de nummers te leren kennen.

Leuk Onweerwolf ik ga vanavond of morgen hem invullen, want de poll is een jaarlijkse traditie geworden.

Ik ben nu op het werk aan het genieten van mijn Songfestival Top 500. Morgen ga ik mijn top 250 hier weer plaatsen. Er zijn in ieder geval veel verschuivingen

Yes, we mogen weer. Ik heb vanochtend de tweede halve finale teruggekeken, dus ik ben inmiddels weer helemaal op de hoogte. Mijn persoonlijke toplijst is slechts een beetje veranderd. Wat de finalekandidaten betreft steken er voor mij drie inzendingen bovenuit, het gros van de inzendingen is wel redelijk en ik vind twee liedjes echt heel slecht. Bij deze mijn top 26 van dit jaar, op basis van de studioversies van de liedjes en de twee halve finales:

1. Spanje
2. Estland
3. Albanië

4. Moldavië
5. Italië
6. Denemarken
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Litouwen
10. Hongarije
11. Israël
12. Nederland
13. Noorwegen
14. Oostenrijk
15. Finland

16. Frankrijk
17. Australië
18. Oekraïne
19. Tsjechië
20. Portugal
21. Zweden
22. Bulgarije
23. Ierland
24. Verenigd Koninkrijk

25. Servië
26. Slovenië

Onweerwolf
Ha, mijn Top 250 gaat vanavond ook weer los maar ik heb nog geen idee welke verschuivingen er zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:10 uur

geplaatst: vandaag om 21:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.