MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
ja misschien wordt het dan eens echt spannend

Onweerwolf schreef:
(quote)

Leuk toch!?

Zeker! Een stuk spannender dan de jaren waarvan je van tevoren al wist wat de top 3 ging worden.

Martial
Onweerwolf schreef:
Mensen die tot nu toe gestemd hebben voor Scorewiz:

(afbeelding)

sta je hier niet bij maar heb je wel gestemd dan is er iets mis gegaan.

Bij mij gaat altijd wat mis zo ook dit

Kijken of ik vanmiddag nog wat met mijn foon uit kan halen

Onweerwolf
Martial schreef:
(quote)

Bij mij gaat altijd wat mis zo ook dit

Kijken of ik vanmiddag nog wat met mijn foon uit kan halen

Lukt het niet dan moet je je punten even pm'en en dan kan ik ze nog wel via een vpn toevoegen.

De dag die je wist dat zou komen is eindelijk daar: Vanavond is de finale van het Eurovisie Songfestival 2018! Daar hoort natuurlijk een voorspelling bij, dus ik doe een dappere poging. (Maar wat is het moeilijk dit jaar!)

De Podiumkandidaten

01. Zweden (het enige land dat áltijd een goed totaalplaatje heeft: een prima popsong en een pico bello act)
02. Cyprus (de televotes gaan het verschil maken voor dit niemendalletje)
03. Noorwegen (degelijk liedje, leuke act, maar vooral een populaire zanger)
04. Moldavië (de ultieme feelgood-act)
05. Israël (in potentie het beste liedje, maar live te rommelig en niet begrepen)
06. Estland (kan na de bekendmaking van de jurypunten wel eens bovenaan staan)

De Outsiders

07. Tsjechië (hippe song, maar de zang komt live niet lekker genoeg uit de verf)
08. Frankrijk (net wat te eenvoudig en te braaf voor een topnotering)
09. Bulgarije (die meerstemmige zang is een puntenpakker)
10. Italië (de hoofden en stemmen van de zangers leveren geen pluspunten op, maar het liedje is solide)
11. Oostenrijk (een en al degelijkheid, maar misschien nét wat te goed voor de echte middenmoot)

De Middenmoters

12. Ierland (afgestraft door de jury omdat het zo oubollig is, maar gered door sympathiestemmen)
13. Litouwen (lief!)
14. Australië (stiekem de allerbeste popsong van het jaar, maar live niet sterk gezongen)
15. Nederland (gaat geen mensen van hun sokken blazen, dus zal het moeten hebben van sprokkelpunten)
16. Denemarken (iets te slappe hap voor een stel zogenaamde Vikings)
17. Oekraïne (prima liedje dat echter niet boven het maaiveld uitsteekt)
18. Albanië (de taal spreekt geen groot publiek aan, zijn vocale capaciteiten zeker wel)

Categorie 'spek-en-bonen'

19. Finland (middle-of-the-road, maar de zang is op of over het randje)
20. Hongarije (het liedje is eigenlijk wel catchy genoeg en gaat het probleem niet zijn, de slechte zang wel)
21. Spanje (net zo schattig als Litouwen, maar net wat te zoet)
22. Servië (niet geschikt voor de westerse markt, wel goed voor Balkanpunten)
23. Slovenië (iets te geforceerd hip en de 'mag de muziek weer aan'-grap is al uitgewerkt)
24. Duitsland (gast met nul komma nul uitstraling en een iets te klef liedje)
25. Portugal (door de karige act komt er iets te veel nadruk op dit iets te saaie liedje te liggen)
26. Verenigd Koninkrijk (deze zangeres heeft een totáál verkeerde stem voor zo'n liedje)

Zelf heb ik eigenlijk geen uitgesproken favorieten dit jaar, onder andere doordat de beste studioversies live niet lekker uit de verf komen. Op Cyprus na mag de hele top 6 hierboven van mij wel winnen, maar Estland gun ik dat het meest met Zweden op een tweede plaats.

Onweerwolf
Mijn lijstje gaat ook weer verder, met onder meer twee flinke stijgers uit 2016, Kroatië & Letland.

https://vgy.me/Jz4CNZ.png
YouTube Linkjes: 150 149 148 147 146 145 144 143 142 141 140 139 138 137 136 135 134 133 132 131

Onweerwolf
Ha, wel opmerkelijk dat Servië & Montenegro 2004 nu pas bij je binnenkomt. Dat is één van de grootste fan favs van het vorige decennium.

ja idd beter laat dan nooit

Onweerwolf
Deze platen zijn overigens bij mij dit jaar uit de lijst verdwenen:

https://vgy.me/yo8Ont.png

Ik ken niet alles uit het lijstje met verdwenen platen, maar "Milim" van Harel Skaat is in ieder geval prachtig.

Onweerwolf schreef:
Deze platen zijn overigens bij mij dit jaar uit de lijst verdwenen:

(afbeelding)

Een van deze is mijn sterkste stijger

Onweerwolf
Hier inmiddels ook hard op weg naar de Top 100. Daar vallen dit jaar echter Italië 1992 & Griekenland 2008 voor het eerst uit.

https://vgy.me/qqQ4S6.png
YouTube Linkjes: 130 129 128 127 126 125 124 123 122 121 120 119 118 117 116 115 114 113 112 111

De positie van vanavond voor Waylon zal, denk ik, voornamelijk gaan afhangen van de televotes. Schijnt een erg positieve indruk achter te hebben gelaten bij de jury, dus het zal mij benieuwen waar we eindigen. Iig hoger dan de bookmakers voorspellen lijkt mij

Geen idee wat de bookmakers voorspellen maar ik gok een 17e plaats voor Waylon.

NewYorkCityLight schreef:
Geen idee wat de bookmakers voorspellen maar ik gok een 17e plaats voor Waylon.
Ik ook zoiets, kan me echt niet voorstellen dat hij de top 10 gaat halen.

Nou, hij staat op dit moment op de 21e plaats. Ik gok uiteindelijk dat Waylon 13e wordt of zo. Net iets lager dan Douwe Bob en O'G3NE, maar hoger dan hij nu wordt ingeschaald.

Een winnaar voorspellen is dit jaar heel erg lastig. Cyprus en Israël lijken de grote favorieten, maar ik denk dat Noorwegen dichterbij gaat komen dan nu wordt aangegeven door de bookmakers (plaats 10). Niet dat dat een favoriet van mij is. Ook Tsjechië staat op dit moment een stuk lager dan ik had verwacht (plaats 15).

Het steeds betere scorende Ierland begin ik zelf steeds sympathieker te vinden, maar ik vind het liedje gewoon niets...

Ik hoop dat Spanje, Estland en Albanië het vanavond goed gaan doen en ergens heb ik ook wel sympathie voor de hardrock van Hongarije en de vrolijkheid van Moldavië.

Het wordt in ieder geval spannender dan voorgaande jaren.

Onweerwolf
Flink veel stijgers in dit blokje met ook voor het eerst de winnaars van 1963 & 2016 bij de beste 100.

https://vgy.me/eMQyiw.png
YouTube Linkjes: 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 96 95 94 93 92 91

Waylon: we gaan voor een plek in de topvijf | NOS

Persoonlijk vind ik dat te hoog gegrepen (denk zelf eerder aan plek 15-20), maar hé, tis goed om ambitie te hebben.

Wat betreft de finale zelf: Ik vind dit nu al heel spannend. Veel landen die mee kunnen doen om de winst. Cyprus is niet mijn ding (ook al spat het van het scherm af) en Israël heeft wmb een heel leuk nummer waar ik vrede mee zou hebben als het wint. Maar eerlijk gezegd hoop ik een klein beetje op een ander land. Italië zou ik fantastisch vinden, maar pak 'm beet Bulgarije of Tsjechië mag ook wel. Ik ga me niet wagen aan een voorspelling, gezien de grilligheid die rondom deze finale hangt.

Martial
stoepkrijt schreef:

01. Zweden (het enige land dat áltijd een goed totaalplaatje heeft: een prima popsong en een pico bello act)

Eens

Zweden heeft het totaalpakket van het Songfestival wat bijvoorbeeld een Nederland en België al jaren missen of nooit hebben gehad

Mijn douze points gaan vanavond dan ook naar Zweden

Het enige positieve daaraan is dat we dan volgend jaar terug Petra Mede krijgen

Onweerwolf
Volgende 20 met daarbij liefst 11 winnaars.

Het bewijs dat ik over het algemeen zeer content ben met de uitslag.

https://vgy.me/oSRSxb.png
YouTube Linkjes: 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71

Se På Mig

Cerclezot schreef:
Ik vind het ook juist saai dat Zweden het altijd zo goed doet. Maarja, het is naar mijn mening wel vaak terecht. Dit jaar lijkt echter een beetje te veel op het nummer van vorig jaar Het is ook niet zo gek gezien ze daar een zes weken durende nationale voorronde hebben. Het is er zeg maar nogal populair.

Cerclezot schreef:

Daarom mag Zweden m van mij winnen vanavond. Liedje sowieso ook één van de beteren voor mij. Als zn vocalen iets beter gaan dan donderdag kan t ook best gebeuren. En dan weer Petra volgend jaar.

Ik hou meestal wel van Zweden, maar dit jaar vind ik hun nummer wel heel magertjes. Maar het zal wel weer goed scoren.

De laatste keer dat de Zweedse inzending echt mijn favoriet was, was in 2014 ("Undo" van Sanna Nielsen). De act van Måns Zelmerlöw, een jaar later, was natuurlijk ijzersterk, maar ik vond het liedje slechts redelijk.

Dit jaar vind ik de Zweedse inzending vooral erg saai. Mijn stijl muziek is het ook niet. Maar, zoals Cerclezot al zegt, het nummer zal ongetwijfeld weer goed scoren. En Petra Mede is natuurlijk ook altijd leuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.