Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2018, 17:19 uur
Ik vind Zweden ook maar matig dit jaar, gozer kan amper zingen, alleen de muziek spreekt me wel aan. Ik moet nog zien of hij hoog gaat eindigen, genoeg concurrentie 

1
geplaatst: 12 mei 2018, 17:22 uur
Zou trouwens geweldig zijn als Europa een statement maakt met Ierland. Dikke vinger voor Rusland en China die de show niet uitzenden vanwege 2 dansende jongens 

1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2018, 17:24 uur
'Undo' was inderdaad de laatste echt hele toffe inzending van Zweden. Verder zijn het altijd wel nummers die naarmate ik ze vaker hoor beginnen te groeien omdat ze gewoon altijd vernuftig in elkaar zitten maar meestal niet muzikaal mijn smaak zijn.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 17:29 uur
Van Zweden blijft Euphoria mijn absolute favoriet, niet zo gek, het is ook mijn favoriete songfestivalnummer aller tijden 
Vind Zweden de laatste tijd te 'gelikt', Robin van vorig jaar is daar zo'n voorbeeld van, zo steriel en ik voel helemaal niks bij dat nummer (stond ook rond plek 20 in mijn lijstje dacht ik).

Vind Zweden de laatste tijd te 'gelikt', Robin van vorig jaar is daar zo'n voorbeeld van, zo steriel en ik voel helemaal niks bij dat nummer (stond ook rond plek 20 in mijn lijstje dacht ik).
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2018, 17:31 uur
musicfriek schreef:
Zou trouwens geweldig zijn als Europa een statement maakt met Ierland. Dikke vinger voor Rusland en China die de show niet uitzenden vanwege 2 dansende jongens
Rusland zendt dat wel uit hoor. Anders kunnen ze de komende jaren deelname wel vergeten.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 17:34 uur
Aliona Moon eruit? Je bent gek! 
Maar als dit nu Cerclezots grootste stijger is ben ik wel weer blij.

Maar als dit nu Cerclezots grootste stijger is ben ik wel weer blij.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 17:37 uur
Aliona Moon kwam nieuw binnen dit jaar dus neen die is het niet
Je moet wel wachten tot de top 10 om te weten welke het is. Tenzij je terugbladert naar de favorieten die we besproken hebben.
Dat ik het niet met jullie eens ben over Mums Måns blijkt ook maar weer. Zijn concert in Leuven was ook zo zalig. En wat een mooie man
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32260942_10216217463932253_2911723011889430528_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeFYyrjZTjFbEziPrQswfpMN5U8MwuxjsPHFYwegjTjNOsKEu49nJIPAX6K-VGCevV1EbUk3aHwYhQ0hsWW6gb10J4UlwfgWWUKbjwlQdT_eUQ&oh=ea749ae10362f4dc5628b7b003354fcb&oe=5B8E4B21
Je moet wel wachten tot de top 10 om te weten welke het is. Tenzij je terugbladert naar de favorieten die we besproken hebben.Dat ik het niet met jullie eens ben over Mums Måns blijkt ook maar weer. Zijn concert in Leuven was ook zo zalig. En wat een mooie man

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32260942_10216217463932253_2911723011889430528_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeFYyrjZTjFbEziPrQswfpMN5U8MwuxjsPHFYwegjTjNOsKEu49nJIPAX6K-VGCevV1EbUk3aHwYhQ0hsWW6gb10J4UlwfgWWUKbjwlQdT_eUQ&oh=ea749ae10362f4dc5628b7b003354fcb&oe=5B8E4B21
1
geplaatst: 12 mei 2018, 17:46 uur
Ik luister nu trouwens naar ESC-Radio. Daar komen ook wel fijne dingen voorbij, zoals dit:
0
geplaatst: 12 mei 2018, 17:54 uur
Mother een van de meest verschrikkelijke inzendingen van mijn land 
Oh wat was ik boos dat dit niet ging:

Oh wat was ik boos dat dit niet ging:
1
geplaatst: 12 mei 2018, 18:08 uur
Dit jaar is toch wel het moeilijkst te voorspellen in jaren denk ik. Er is voor mijn gevoel geen uitgesproken favoriet en er zijn heel veel kanshebbers en het zou voor mijn gevoel ook weleens een jaar kunnen worden met flinke verschillen tussen jury en publiek. En toch ga ik het doen.
1. Noorwegen Ik hoop het niet, maar ik vrees van wel eigenlijk. De bookmakers onderschatten hem. Rybak is bovendien behoorlijk populair in Oost-Europa en er ligt flink wat uit uit die regio.
2. Estland Ook dit wordt echt onderschat door de bookmakers
3. Zweden De Zweedse formule werkt nog steeds
4. Cyprus Staat na de jury verrassend laag, maar de publieksstem gaat 'm hoger brengen
5. Ierland Ik las dat de bookmakers dit eerst op 17 hadden staan in de eerste halve finale, dat was tamelijk belachelijk. Snap eigenlijk niet zo goed hoe ze daar bij kwamen
6. Australie Vind dit eigenlijk gewoon een heel sterk liedje, als ze wat beter zingt kan dit een dark horse voor de winst zijn
7. Tsjechië Slim en opvallend
8. Moldavië Het is dat de jury er de neus voor zal ophalen, maar anders zou het podium kunnen zijn
9. Italië Sterk liedje en doen het altijd goed. Moeilijk in te schatten. Kan met een wereldoptreden hoger uitvallen.
10. Israel Wordt overschat door de bookmakers. Iets te gimmicky.
11. Litouwen Zeker als ze wat beter zingt dan in de semi kan dit nog wat hoger
12. Duitsland Hier is, met name in het Westen genoeg publiek voor. Maar het Oosten vind dit niet zo
13. Bulgarije Heeft iets teveel tijd nodig om mensen te pakken
14. Nederland Jury beter dan publiek. Gunstige startplek helpt.
15. Albanie Puntensprokkelaar. Haalt erg vaak 4, 5, 6 punten
16. Hongarije Hier is publiek genoeg voor om de finale te halen, maar te weinig om de top 10 te halen. Weinig jurypunten
17. Frankrijk Smaakvol en keurig, maar springt er onvoldoende uit voor hoger
18. Spanje Mits goed gezongen. Klassieke ballade die wel redelijk scoort bij jury's.
19. Finland Te veel concurrentie, te weinig vrienden
20. Portugal Komen niet in de buurt bij vorig jaar
21. Oostenrijk Gaat goed scoren bij jury maar veel minder bij publiek
22. Slovenië Wordt door te weinig mensen begrepen
23. Denemarken Ik hoop niet hoger
24. Oekraine Paar Oost-Europese stemmen, daar blijft het wel bij
25. UK De Britten hebben weleens slechter gestuurd, maar ook dit matige ding is volkomen kansloos
26. Servië Nipt door denk ik, maar gaat hier onderuit
1. Noorwegen Ik hoop het niet, maar ik vrees van wel eigenlijk. De bookmakers onderschatten hem. Rybak is bovendien behoorlijk populair in Oost-Europa en er ligt flink wat uit uit die regio.
2. Estland Ook dit wordt echt onderschat door de bookmakers
3. Zweden De Zweedse formule werkt nog steeds
4. Cyprus Staat na de jury verrassend laag, maar de publieksstem gaat 'm hoger brengen
5. Ierland Ik las dat de bookmakers dit eerst op 17 hadden staan in de eerste halve finale, dat was tamelijk belachelijk. Snap eigenlijk niet zo goed hoe ze daar bij kwamen
6. Australie Vind dit eigenlijk gewoon een heel sterk liedje, als ze wat beter zingt kan dit een dark horse voor de winst zijn
7. Tsjechië Slim en opvallend
8. Moldavië Het is dat de jury er de neus voor zal ophalen, maar anders zou het podium kunnen zijn
9. Italië Sterk liedje en doen het altijd goed. Moeilijk in te schatten. Kan met een wereldoptreden hoger uitvallen.
10. Israel Wordt overschat door de bookmakers. Iets te gimmicky.
11. Litouwen Zeker als ze wat beter zingt dan in de semi kan dit nog wat hoger
12. Duitsland Hier is, met name in het Westen genoeg publiek voor. Maar het Oosten vind dit niet zo
13. Bulgarije Heeft iets teveel tijd nodig om mensen te pakken
14. Nederland Jury beter dan publiek. Gunstige startplek helpt.
15. Albanie Puntensprokkelaar. Haalt erg vaak 4, 5, 6 punten
16. Hongarije Hier is publiek genoeg voor om de finale te halen, maar te weinig om de top 10 te halen. Weinig jurypunten
17. Frankrijk Smaakvol en keurig, maar springt er onvoldoende uit voor hoger
18. Spanje Mits goed gezongen. Klassieke ballade die wel redelijk scoort bij jury's.
19. Finland Te veel concurrentie, te weinig vrienden
20. Portugal Komen niet in de buurt bij vorig jaar
21. Oostenrijk Gaat goed scoren bij jury maar veel minder bij publiek
22. Slovenië Wordt door te weinig mensen begrepen
23. Denemarken Ik hoop niet hoger
24. Oekraine Paar Oost-Europese stemmen, daar blijft het wel bij
25. UK De Britten hebben weleens slechter gestuurd, maar ook dit matige ding is volkomen kansloos
26. Servië Nipt door denk ik, maar gaat hier onderuit
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2018, 18:13 uur
Nog een kwartiertje de tijd om te stemmen op Scorewiz.
1
geplaatst: 12 mei 2018, 18:14 uur
Qua Zweden heb ik nog steeds een groot en groeiend zwak voor deze:
1
geplaatst: 12 mei 2018, 18:16 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben bezig met mijn lijstje, nog een paar dingen herbeluisteren voor de definitieve volgorde. Paar dingen zijn ineens (beter) op hun plek gevallen, een paar andere dingen vallen me bij vaker beluisteren juist tegen. Ik denk dat mijn douze points wel verrassend worden.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 18:16 uur
Ik hoop Australië, Moldavië of eventueel Noorwegen. Blij dat het niet meer tussen dat irritante Israël en saaie Cyprus lijkt te gaan. Noorwegen krijgt veel kritiek, maar dat vind ik toch een catchy en funky deuntje hoor.
2
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2018, 18:17 uur
Arrie schreef:
Ik ben bezig met mijn lijstje, nog een paar dingen herbeluisteren voor de definitieve volgorde. Paar dingen zijn ineens (beter) op hun plek gevallen, een paar andere dingen vallen me bij vaker beluisteren juist tegen. Ik denk dat mijn douze points wel verrassend worden.
(quote)
Ierland, gecombineerd met een coming out?

0
geplaatst: 12 mei 2018, 18:25 uur
Ik ben benieuwd of wij wel een duidelijke winnaar zullen hebben.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 18:30 uur
Onderweg naar de top 20. We komen nu echt in de schatkamer van songfestivalklassiekers van Cerclezot
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32337144_10216217795940553_3325164135829733376_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeH9TRc-bUs2iMfz4jhdIcm2jEjlPGISPgLLWIadDQjYEt4zYCrpMOlWixE-zdxsG6uT5XPIvT-YJaPfPzB-wp12krAzKH1RFnY0Aekgy9QMAA&oh=84661dfa5ed3573835b685ba140c9b9d&oe=5B7FE99E
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32337144_10216217795940553_3325164135829733376_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeH9TRc-bUs2iMfz4jhdIcm2jEjlPGISPgLLWIadDQjYEt4zYCrpMOlWixE-zdxsG6uT5XPIvT-YJaPfPzB-wp12krAzKH1RFnY0Aekgy9QMAA&oh=84661dfa5ed3573835b685ba140c9b9d&oe=5B7FE99E
1
geplaatst: 12 mei 2018, 18:33 uur
Oei, je hebt me door.

Ik merk trouwens dat ik toch snel afhaak bij liedjes die me te veel aan andere dingen doen denken. Bij Australië zit er iets in de melodie of harmonie, ik weet het niet precies, waardoor ik telkens Just the Way You Are van Bruno Mars in m'n hoofd krijg. En ook een beetje I'm Alive van Céline Dion. Zweden vond ik aanvankelijk wel geinig, maar ik kan niet naar de coupletten luisteren zonder Bieber-associatie en bovendien vind ik het zó gemaakt dat het me is gaan tegenstaan. En bij Duitsland heb ik telkens de neiging om Someone Like You van Adele te gaan zingen.
1
geplaatst: 12 mei 2018, 18:33 uur
Mooi dat "Gente Di Mare" (uit mijn geboortejaar) zo hoog staat. Vind ik ook nog steeds erg mooi. 

1
geplaatst: 12 mei 2018, 18:37 uur
Dan ben je een jaar jonger dan ik. Ik kom uit het jaar dat mijn land (België) won 

0
geplaatst: 12 mei 2018, 18:39 uur
Er zijn helaas best wat toffe nummers ten onder gegaan in de halve finales, waardoor de uiteindelijke finale toch tegenvallend is voor mij. De echte draken zijn er grotendeels wel uit, maar de 8 t/m 10 van mijn lijstje ben ik eigenlijk al niet zo enthousiast meer over. Die had ik liever vervangen door Letland, Armenië, Georgië, Zwitersland of België.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 18:42 uur
Wat vreemd, ik kreeg wel 'Thank you for voting!' in beeld. Ik ga er nog even snel naar kijken of ik zie wat er mis is gegaan.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 18:43 uur
Voor mij is dit jaar een jaar met erg weinig uitgesproken favorieten. Misschien groeien er nog een paar, maar als ik een allertijdenlijstje zou maken denk ik dat er niks uit dit jaar bij de eerste 100 zou terecht komen. In tegenstelling tot wat een aantal anderen vinden. In de meeste jaren zitten meer uitschieters naar boven (en ook naar beneden trouwens). Ben in mijn lijstje Israel een beetje vergeten, die had ergens in de lage punten gezeten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2018, 18:44 uur
Arrie schreef:
Wat vreemd, ik kreeg wel 'Thank you for voting!' in beeld. Ik ga er nog even snel naar kijken of ik zie wat er mis is gegaan.
Het gaat vaker mis. Je kunt je punten ook even via pm doorgeven dan zet ik ze er via een VPN in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.