Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:07 uur
Mijn top 10:
01. Moldavië
02. Duitsland
03. Italië
04. Bosnië-Herzegovina
05. Ierland
06. Frankrijk
07. Georgië
08. Zweden
09. Hongarije
10. Estland
Alhoewel ik Zweden wel sterk vond, hoop ik toch dat een liedje met wat meer inhoud wint. Een van mijn top 4 dus.
Nu alle nummers nog eens langs komen kan ik wel zeggen dat Denemarken, Griekenland, Rusland, Engeland, Roemenië en IJsland niet veel aan vond en te streng ben geweest voor Slovenië.
01. Moldavië
02. Duitsland
03. Italië
04. Bosnië-Herzegovina
05. Ierland
06. Frankrijk
07. Georgië
08. Zweden
09. Hongarije
10. Estland
Alhoewel ik Zweden wel sterk vond, hoop ik toch dat een liedje met wat meer inhoud wint. Een van mijn top 4 dus.

Nu alle nummers nog eens langs komen kan ik wel zeggen dat Denemarken, Griekenland, Rusland, Engeland, Roemenië en IJsland niet veel aan vond en te streng ben geweest voor Slovenië.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:08 uur
Ja, Finland mag van mij ook wel winnen, wat een drama weer dit jaar 
Verder vond ik Duitsland en Italie erg leuk, maar denk persoonlijk dat Spanje gaat winnen.
Georgie

Verder vond ik Duitsland en Italie erg leuk, maar denk persoonlijk dat Spanje gaat winnen.
Georgie

0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:09 uur
Op basis van de paar seconden per nummer die nu continu langs komen heb ik dezelfde top drie als herman.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:09 uur
Mijn Top 25
1 Estland
2 Frankrijk
3 Bosnië
4 Hongarije
5 Duitsland
6 Ierland
7 Azerbaijan
8 Zweden
9 UK
10 Finland
11 Denemarken
12 Roemenie
13 Oekraïne
14 Zwitserland
15 Rusland
16 Georgië
17 Oostenrijk
18 Griekenland
19 Litouwen
20 Servië
21 Ijsland
22 Spanje
23 Moldavië
24 Italië
25 Slovenië
1 Estland
2 Frankrijk
3 Bosnië
4 Hongarije
5 Duitsland
6 Ierland
7 Azerbaijan
8 Zweden
9 UK
10 Finland
11 Denemarken
12 Roemenie
13 Oekraïne
14 Zwitserland
15 Rusland
16 Georgië
17 Oostenrijk
18 Griekenland
19 Litouwen
20 Servië
21 Ijsland
22 Spanje
23 Moldavië
24 Italië
25 Slovenië
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:11 uur
Persoonlijke top tien:
01. Duitsland
02. Azerbeidzjan
03. Italië
04. Servië
05. Litouwen
06. Finland
07. Ijsland
08. Moldavië
09. Estland
10. Georgië
01. Duitsland
02. Azerbeidzjan
03. Italië
04. Servië
05. Litouwen
06. Finland
07. Ijsland
08. Moldavië
09. Estland
10. Georgië
0
Ik denk dat Ierland, UK, Estland, Azerbaijan of Hongarije gaat winnen.
0
herman schreef:
Even een tussendoorlijstje met de mooiste dames:
1. Duitsland
2. Slovenië
3. Spanje
4. Estland
5. Litouwen
Even een tussendoorlijstje met de mooiste dames:
1. Duitsland
2. Slovenië
3. Spanje
4. Estland
5. Litouwen
Ik heb dezelfde damestop-3. Lena vond ik erg leuk vanavond.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:12 uur
Duitsland en Italië vond ik goed meevallen, Moldavië vond ik ook sterk.
Het nummer van Frankrijk blijft wel mijn favoriet.
Het nummer van Frankrijk blijft wel mijn favoriet.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:13 uur
Wat te zeggen over overige songs die wij vanavond voor het eerst zagen: Frankrijk te zwaar op de maag, Spanje nogal routineus, zo ook Oekraïne. Duitsland vond ik eigenlijk iets te gemakkelijk. IJsland vonden wij overigens best aardig.
Georgië viel ons hier in positieve zin op. Lekker dwarse inzending.
Onze top 3 alhier:
1a. Moldavië
1b. Italië
3. Georgië
Helaas denken we hier dat de dubbele dosis ADHD uit Ierland gaat winnen...
Georgië viel ons hier in positieve zin op. Lekker dwarse inzending.
Onze top 3 alhier:
1a. Moldavië
1b. Italië
3. Georgië
Helaas denken we hier dat de dubbele dosis ADHD uit Ierland gaat winnen...

0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:13 uur
Ik denk nog steeds dat Zweden gaat winnen.
Als het aan mij lag, zou Georgie, Estland of Finland er met de winst vandoor gaan.
Als het aan mij lag, zou Georgie, Estland of Finland er met de winst vandoor gaan.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:15 uur
Mijn persoonlijke top-5:
1. Duitsland
2. Azerbeidzjan
3. Slovenië
4. Italië
5. Spanje
En ik denk dat Azerbeidzjan gaat winnen. Wat heeft iedereen met Moldavië en dat vreselijke Ierland?
1. Duitsland
2. Azerbeidzjan
3. Slovenië
4. Italië
5. Spanje
En ik denk dat Azerbeidzjan gaat winnen. Wat heeft iedereen met Moldavië en dat vreselijke Ierland?

0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:16 uur
Zijn er trouwens meer mensen die meestemmen? Ik krijg via de vaste lijn een 'in gesprek'-toon en via mijn mobiel een 'niet bestaand nummer'-toon.
0
titan (crew)
geplaatst: 14 mei 2011, 23:16 uur
Mijn nabeschouwing:
01) Finland: sympathieke opener voor in de middenmoot.
02) Bosnië: Geen suffe balkanstamper, maar een alleraardigst nummer dat best wel eens hoog zou kunnen eindigen.
03) Denemarken: Ziet er fris uit, maar liedje is te belegen.
04) Litouwen: Ze kan goed zingen, maar deze musicaldeun is kansloos voor de eindzege.
05) Hongarije: Gelikte europop, kanshebber voor een podiumplaats.
06) Ierland: Deze jochies die lijken weggelopen uit een gelreclame gaan veel hoger eindigen dan mij lief is.
07) Zweden: We blijven in de gelikte hoek. Is populair bij de gays en ik snap wel waarom
Kan zomaar gaan winnen.
08) Estland: Dit nette zusje van Katy Perry zal best aardig scoren met dit kermisdeuntje.
09) Griekenland: Stereo Mike, die is toch van Bran van 3000? Daarin vond ik hem toch beter.
10) Rusland: Had eigenlijk in het gelikte blokje (5 t/m8) gemoeten.
11) Frankrijk: De favoriet van mijn man. Dit refreinloze nummer zal waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan als Litouwen, al zullen de vakjury's dit wel veel punten geven.
12) Italië: Terug van 14 jaar weggeweest en van mij hadden ze weg mogen blijven.
13) Zwitserland: na na na na na na na na na na na na na na na na na na na.
14) Groot-Brittannië: Ben er niet zo weg van, als is dit de beste Britse inzending in jaren.
15) Moldavië: Een feestelijke uitbijter, al was hun vorige bijdrage beter.
16) Duitsland: Zelfs beter dan haar winnende liedje van vorig jaar, maar ik zie haar niet opnieuw winnen.
17) Roemenië: Een niets aan de hand liedje dat niet blijft hangen.
18) Oostenrijk: Een ballad die iets voor Whitney zou zijn geweest, die zou er ook meer soul in hebben gelegd.
19) Azerbeidzjan: Mijn gevoel zegt dat dit gaat winnen, al is het bepaald niet vlekkeloos gezongen.
20) Slovenië: Deze zouteloze Shakirakloon schat ik in voor de onderste regionen.
21) IJsland: Tamelijk oubollig, maar het heeft toch wel wat.
22) Spanje: De laatste fatsoenlijke Spaanse inzending dateert van 1863.
23) Oekraïne: De beste liedjes zitten duidelijk niet in het laatste deel. Wint 1e prijs voor origineelste achtergrondprojectie.
24) Servië: Back to the sixties met dit niet onaardige deuntje.
25) Georgie: Een stevige afsluiter die me een beetje uit een gezapigheidsdipje haalt.
01) Finland: sympathieke opener voor in de middenmoot.
02) Bosnië: Geen suffe balkanstamper, maar een alleraardigst nummer dat best wel eens hoog zou kunnen eindigen.
03) Denemarken: Ziet er fris uit, maar liedje is te belegen.
04) Litouwen: Ze kan goed zingen, maar deze musicaldeun is kansloos voor de eindzege.
05) Hongarije: Gelikte europop, kanshebber voor een podiumplaats.
06) Ierland: Deze jochies die lijken weggelopen uit een gelreclame gaan veel hoger eindigen dan mij lief is.
07) Zweden: We blijven in de gelikte hoek. Is populair bij de gays en ik snap wel waarom
Kan zomaar gaan winnen.08) Estland: Dit nette zusje van Katy Perry zal best aardig scoren met dit kermisdeuntje.
09) Griekenland: Stereo Mike, die is toch van Bran van 3000? Daarin vond ik hem toch beter.
10) Rusland: Had eigenlijk in het gelikte blokje (5 t/m8) gemoeten.
11) Frankrijk: De favoriet van mijn man. Dit refreinloze nummer zal waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan als Litouwen, al zullen de vakjury's dit wel veel punten geven.
12) Italië: Terug van 14 jaar weggeweest en van mij hadden ze weg mogen blijven.
13) Zwitserland: na na na na na na na na na na na na na na na na na na na.
14) Groot-Brittannië: Ben er niet zo weg van, als is dit de beste Britse inzending in jaren.
15) Moldavië: Een feestelijke uitbijter, al was hun vorige bijdrage beter.
16) Duitsland: Zelfs beter dan haar winnende liedje van vorig jaar, maar ik zie haar niet opnieuw winnen.
17) Roemenië: Een niets aan de hand liedje dat niet blijft hangen.
18) Oostenrijk: Een ballad die iets voor Whitney zou zijn geweest, die zou er ook meer soul in hebben gelegd.
19) Azerbeidzjan: Mijn gevoel zegt dat dit gaat winnen, al is het bepaald niet vlekkeloos gezongen.
20) Slovenië: Deze zouteloze Shakirakloon schat ik in voor de onderste regionen.
21) IJsland: Tamelijk oubollig, maar het heeft toch wel wat.
22) Spanje: De laatste fatsoenlijke Spaanse inzending dateert van 1863.
23) Oekraïne: De beste liedjes zitten duidelijk niet in het laatste deel. Wint 1e prijs voor origineelste achtergrondprojectie.
24) Servië: Back to the sixties met dit niet onaardige deuntje.
25) Georgie: Een stevige afsluiter die me een beetje uit een gezapigheidsdipje haalt.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:17 uur
Moldavie,Italie,Azerbaijan,Estland zijn bij mij zo een beetje de favorieten.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:17 uur
Finland? Veel slaapverwekkender wordt het niet 
Grappig avond te huize Graf, heb m'n vriendin eerst moeten uitleggen wat dat hele Songfestival inhoudt, ze dacht dat het net zoiets als American Idol was
Daarna veel lol gehad met het becommentariëren van de vele tenenkrommende acts
Favorieten hier (in willekeurige volgorde):
Duitsland
Frankrijk (vnl. m'n vriendin)
Moldavië
Ierland

Grappig avond te huize Graf, heb m'n vriendin eerst moeten uitleggen wat dat hele Songfestival inhoudt, ze dacht dat het net zoiets als American Idol was

Favorieten hier (in willekeurige volgorde):
Duitsland
Frankrijk (vnl. m'n vriendin)
Moldavië
Ierland

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 23:18 uur
De pauze acts zijn dit jaar trouwens wel ongelooflijk zoutloos. Ik weet dat het de bedoeling is dat ze matig zijn zodat ze niet de aandacht weghalen bij daar waar het werkelijk om gaat maar je kunt het ook overdrijven hoor.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:18 uur
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:19 uur
0
Onweerwolf
herman schreef:
Zijn er trouwens meer mensen die meestemmen? Ik krijg via de vaste lijn een 'in gesprek'-toon en via mijn mobiel een 'niet bestaand nummer'-toon.
Je kunt nu niet meer stemmen.
Ik heb vanavond (Finland) en donderdag (Bosnië) prima kunnen stemmen via mobiele sms.
0
herman schreef:
Wat heeft iedereen toch met Finland?
Wat heeft iedereen toch met Finland?
Ik vind het een lief, ingetogen, schattig liedje.
Let wel, ik heb net de live-versie gemist, en ik hoor dat die niet al te best was

Maar inderdaad, een tussen-act om van te huilen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:21 uur
Weet niet meer welke oostblokdoos het was maar heb erg moeten lachen om dat vreselijke nummer met de steeds herhalende tekst "what about love, what about ... etc". Norse reactie van m'n vriendin: "what about getting off the stage?".
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:21 uur
We hebben het trouwens op de BBC gevolgd, die hebben commentaar van niemand minder dan Graham Norton 

0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:22 uur
GrafGantz schreef:

Mijn lieve vrouw is (ook?) Amerikaanse. Wij doen hetzelfde bij al de nummers en af en toe duik ik achter het toetsenbord.
Ik geef dan intussen door wat het volkje MuMeëers zegt.
Drankje en snacks erbij natuurlijk...

0
Onweerwolf
NewYorkCityLight schreef:
Let wel, ik heb net de live-versie gemist, en ik hoor dat die niet al te best was
(quote)
Die was echt super hoor.

0
Onweerwolf schreef:
(quote)
Waarom stonden dan die telefoonnummers in beeld?
Mooie commentaren trouwens, titan.

0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:24 uur
Laat Esland maar winnen want het is mijn nummer 1. Als was het nog lastig beoordelen bovenin.
Maar ene kant hoop ik dat IERLAND win!!!! JEDWARD is cool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GO ADHD-ers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk snapt men bij de TROS na vanavond waarom de 3JS echt niets in de finale te zoeken heeft. Eigenlijk hadden ze al niets in de halve finale te zoeken. Ze mogen zich samen met de TROS en Jan Smit doodschamen voor het slechte optreden, slechte engels, slechte act, .......
Maar ene kant hoop ik dat IERLAND win!!!! JEDWARD is cool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GO ADHD-ers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk snapt men bij de TROS na vanavond waarom de 3JS echt niets in de finale te zoeken heeft. Eigenlijk hadden ze al niets in de halve finale te zoeken. Ze mogen zich samen met de TROS en Jan Smit doodschamen voor het slechte optreden, slechte engels, slechte act, .......
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:27 uur
Van mij mag Italie winnen of Duitsland, Lena heeft toch wel mijn hartje gestolen met haar optreden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.