Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:20 uur
Ik heb pas net voor het eerst de 3J's gehoord op youtube en vergeleken met wat ik vanavond voorbij hoor komen vind ik ze niet zo slecht. Ze hadden best in de finale mogen staan. (en dan kijk (luister) ik puur naar het liedje)
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:22 uur
Ik weet het niet met onze Moldavische Red Hot Chili Peppers. Het liedje is okay, maar niet uitmuntend, de act is iets te carnavalesk, maar de performance is wederom ontzettend goed. Van alle acts was dit in de halve finale voor mij iig de grootste positieve verrassing tov de studioversie. Toch vond ik hun vorige bijdrage met de trommelende oma beter.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:25 uur
reptile71 schreef:
Ik heb pas net voor het eerst de 3J's gehoord op youtube en vergeleken met wat ik vanavond voorbij hoor komen vind ik ze niet zo slecht. Ze hadden best in de finale mogen staan. (en dan kijk (luister) ik puur naar het liedje)
De liedjes door welke ze verslagen zijn in de halve finale vind ik stuk voor stuk een stuk beter eigenlijk (voor zover ze nu zijn langs gekomen). Een nadeel van de 3J's was dat de zang echt ontzettend zwak was, je kon amper horen dat ze in het Engels zongen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:25 uur
Nou, de Roemeense kinderen kunnen eindelijk naar bed, Piet Piraat is eindelijk geweest.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:26 uur
...en weer gefixed. Lag dat aan mij of hadden anderen ook 20 seconden een stilstaand beeld bij Oostenrijk?
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:27 uur
16. Duitsland
Vorig jaar heb ik niet gekeken, maar naderhand het liedje van Lena nog wel opgezocht en uitstekend bevonden, al heb ik het daarna amper meer gedraaid. Dit is een heerlijk onderkoeld, spannend en mysterieus nummer, wel een blijvertje dit.
Cijfer: 4,25
17. Roemenië
Een wel vlotte popdeun voor het moment, maar niet iets dat me echt bij zal blijven. Eigenlijk ben ik het nu alweer vergeten. Snel door naar Oostenrijk.
Cijfer: 2,75
18. Oostenrijk
De Oostenrijkers doen het met een ballad met een grandeur waar een Celine Dion zich niet voor zou hoeven schamen. Nogal een powerballad, maar niet echt mijn smaak. Toch een voldoende.
Cijfer: 3,25
Vorig jaar heb ik niet gekeken, maar naderhand het liedje van Lena nog wel opgezocht en uitstekend bevonden, al heb ik het daarna amper meer gedraaid. Dit is een heerlijk onderkoeld, spannend en mysterieus nummer, wel een blijvertje dit.
Cijfer: 4,25
17. Roemenië
Een wel vlotte popdeun voor het moment, maar niet iets dat me echt bij zal blijven. Eigenlijk ben ik het nu alweer vergeten. Snel door naar Oostenrijk.
Cijfer: 2,75
18. Oostenrijk
De Oostenrijkers doen het met een ballad met een grandeur waar een Celine Dion zich niet voor zou hoeven schamen. Nogal een powerballad, maar niet echt mijn smaak. Toch een voldoende.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:29 uur
Onweerwolf schreef:
Ik weet het niet met onze Moldavische Red Hot Chili Peppers. Het liedje is okay, maar niet uitmuntend, de act is iets te carnavalesk, maar de performance is wederom ontzettend goed. Van alle acts was dit in de halve finale voor mij iig de grootste positieve verrassing tov de studioversie. Toch vond ik hun vorige bijdrage met de trommelende oma beter.
Het begin is niet zo sterk, maar als het eenmaal los gaat vind ik het wel echt een heel fijn liedje. En er zitten ook wel wat leuke wendingen in. Maar ik kan me voorstellen dat extreme muziekconservatisten als Jan Smit het al snel boven de hoofd gaat. Misschien dat Jan Smit maar eens naar Lowlands o.i.d. moet gaan om zijn muzikale horizon te verbreden.
edit: beeld ging hier goed trouwens.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:30 uur
Overigens een tip voor Nederland. Ga eens kijken hoe Azerbeidzjan het doet. Voor de 4e maal op rij een ijzersterke inzending. Dat is echt zeldzaam in het huidige ESC klimaat.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:31 uur
Ik zet 'm net aan... waarom hoor ik Jan Smit? Kan ik hem niet uitzetten????

Edit : hij staat nu op Duitsland.

Edit : hij staat nu op Duitsland.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:32 uur
herman schreef:
Het begin is niet zo sterk, maar als het eenmaal los gaat vind ik het wel echt een heel fijn liedje. En er zitten ook wel wat leuke wendingen in. Maar ik kan me voorstellen dat extreme muziekconservatisten als Jan Smit het al snel boven de hoofd gaat. Misschien dat Jan Smit maar eens naar Lowlands o.i.d. moet gaan om zijn muzikale horizon te verbreden.
(quote)
Ach ja, Smit heeft best wel verstand van zang(techniek) en ik vind dat hij zelf ook gewoon goed kan zingen. Maar van muziek heeft hij weinig kaas gegeten, vooralsnog.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:34 uur
Hmm... vind de zang zwak. De zangeres droeg nog haar negligé. Zo ga je m.i. niet een podium op.
Zanger ook niet veel soeps met dat gehijg.
De gouden regen tegen het einde was wat mij betreft terecht
.
Zanger ook niet veel soeps met dat gehijg.
De gouden regen tegen het einde was wat mij betreft terecht
.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:34 uur
Leuke commentaartjes, herman 
Frankrijk vind ik erg overschat. Ik trek het niet dat operette-gezang. Moldavië vond ik beter dan in de halve finale. Het is niet mijn persoonlijke favoriet, maar ik hoop dat ze hoog eindigen. Oostenrijk vind ik te slecht zingen voor een voldoende. Slovenië vind ik weer wel mooi.

Frankrijk vind ik erg overschat. Ik trek het niet dat operette-gezang. Moldavië vond ik beter dan in de halve finale. Het is niet mijn persoonlijke favoriet, maar ik hoop dat ze hoog eindigen. Oostenrijk vind ik te slecht zingen voor een voldoende. Slovenië vind ik weer wel mooi.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:39 uur
Onweerwolf schreef:
...en weer gefixed. Lag dat aan mij of hadden anderen ook 20 seconden een stilstaand beeld bij Oostenrijk?
(quote)
Ik had het ook

Leuk live-verslag trouwens, herman
Ik heb helaas Moldavië en Duitsland net aan gemist, dus ik heb tot nu toe alleen maar slechte acts gezien. Azerbeidzjan vond ik ook niks.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:40 uur
19. Azerbeidzjan
Ook niet erg memorabel. Een nummer dat niet erg stoort, maar ook nergens in uitblinkt. Van dit soort landen zou ik liever muziek horen die iets van de muzikale cultuur van het land zelf laat horen, in plaats van dat ze met een westerse popdeun op de proppen komen.
Cijfer: 2,00
20. Slovenië
In de inleidende discussie werden Christina Aguilera en Anastacia al genoemd en dan weet je al meteen in welke hoek dit zit. Lekker dramatische pop met veel vocale krachtpatserij. Dat laatste gaat dit meisje wel goed af, de uithalen zijn indrukwekkend. Maar het liedje zelf interesseert me eigenlijk niet echt.
Cijfer: 2,50
21. IJsland
Oeioei, wat een oubollige deun zeg. Wat guitige IJslandse koorknapen mikken zeker op de punten van de oudere kijkers. Gaandeweg de uitzending wordt het wel leuk om te raden wat de mening van Jan Smit zal zijn. Ik vrees dat hij dit wel een gezellig plaatje vindt. Ik hoor trouwens her en der wat koperblazers, maar die komen (itt bij Italië) van de geluidsband...
Ook niet erg memorabel. Een nummer dat niet erg stoort, maar ook nergens in uitblinkt. Van dit soort landen zou ik liever muziek horen die iets van de muzikale cultuur van het land zelf laat horen, in plaats van dat ze met een westerse popdeun op de proppen komen.
20. Slovenië
In de inleidende discussie werden Christina Aguilera en Anastacia al genoemd en dan weet je al meteen in welke hoek dit zit. Lekker dramatische pop met veel vocale krachtpatserij. Dat laatste gaat dit meisje wel goed af, de uithalen zijn indrukwekkend. Maar het liedje zelf interesseert me eigenlijk niet echt.
Cijfer: 2,50
21. IJsland
Oeioei, wat een oubollige deun zeg. Wat guitige IJslandse koorknapen mikken zeker op de punten van de oudere kijkers. Gaandeweg de uitzending wordt het wel leuk om te raden wat de mening van Jan Smit zal zijn. Ik vrees dat hij dit wel een gezellig plaatje vindt. Ik hoor trouwens her en der wat koperblazers, maar die komen (itt bij Italië) van de geluidsband...
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:41 uur
Eigenlijk vind ik IJsland dit jaar een vervelende kruising tussen pathetische middelmatigheid en suffe retro easy listening, maar ik hoor het mezelf toch telkens meezingen. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:45 uur
Wat een leuk meisje, die zangeres van Spanje. Fijn liedje ook maar helaas te typisch Spaans, zoals ze dat al jaren lang met regelmaat inzenden.
Vreselijke stage act overigens.
Vreselijke stage act overigens.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:49 uur
22. Spanje
Voor het Spaans heb ik wel een zwak, maar de latin-pop van deze fraaie madam doet me niet zoveel. Kan er verder wel weinig over kwijt.
Cijfer: 2,25
23. Oekraïne
Bij dit liedje zit ik me vooral af te vragen of ik de zangeres nou wel of geen mooie vrouw vind. Dat ze zo lijkt op te gaan in een liedje dat me vooral doet denken aan de muziek die je hoort in Oosteuropese supermarkten spreekt niet echt in haar voordeel. Het is niet echt de prettigste vorm van melancholie.
Voor het Spaans heb ik wel een zwak, maar de latin-pop van deze fraaie madam doet me niet zoveel. Kan er verder wel weinig over kwijt.
23. Oekraïne
Bij dit liedje zit ik me vooral af te vragen of ik de zangeres nou wel of geen mooie vrouw vind. Dat ze zo lijkt op te gaan in een liedje dat me vooral doet denken aan de muziek die je hoort in Oosteuropese supermarkten spreekt niet echt in haar voordeel. Het is niet echt de prettigste vorm van melancholie.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:51 uur
Retro easy listening, dat dekt de lading bij IJsland wel aardig ja. 
Even een tussendoorlijstje met de mooiste dames:
1. Duitsland
2. Slovenië
3. Spanje
4. Estland
5. Litouwen
edit: aangepast

1. Duitsland
2. Slovenië
3. Spanje
4. Estland
5. Litouwen
edit: aangepast
0
Leuk liedje van Servie. En Georgie ook wel (mooie vrouw ook, dat terzijde).
0
Onweerwolf
Let trouwens op de perfecte positie voor Georgië als afsluiter van de finale met hun moderne mainstream hardrockpop. Indien de vocale performance goed is dan denk ik dat Georgië voor een verrassing kan gaan zorgen. Het viel in de halve finale ook al zeer positief op.
Een nummer waarop de wat meer alternatieve jeugd wel wil stemmen en dat wellicht ook best wat jury puntjes kan gaan scoren.
Dat, of ik heb het natuurlijk helemaal mis, dat kan ook!
Tijd voor mijn tweede fles wijn.
Een nummer waarop de wat meer alternatieve jeugd wel wil stemmen en dat wellicht ook best wat jury puntjes kan gaan scoren.
Dat, of ik heb het natuurlijk helemaal mis, dat kan ook!
Tijd voor mijn tweede fles wijn.

0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:56 uur
24. Servië
Dit uptempo-liedje is ook niet al te best, maar in ieder geval wel erg aanstekelijk gebracht. De vrolijk gekleurde retro-jaren '60 jurkjes zorgen voor pluspunten.
25. Georgië
Oei, deze zangeres heeft wel een heel akelige stem. Maar het past ook wel bij de muziek: er staat hier zowaar een metalband op het podium. Door de afwisseling van zang en rap moet ik een beetje aan bands als Linkin' Park denken. Hoe harder het klinkt, hoe vreselijk onze Jan het waarschijnlijk vindt. De stem viel uiteindelijk erg mee toen de zangeres eenmaal voluit begon te schreeuwen.
Cijfer: 3,75
Dit uptempo-liedje is ook niet al te best, maar in ieder geval wel erg aanstekelijk gebracht. De vrolijk gekleurde retro-jaren '60 jurkjes zorgen voor pluspunten.
25. Georgië
Oei, deze zangeres heeft wel een heel akelige stem. Maar het past ook wel bij de muziek: er staat hier zowaar een metalband op het podium. Door de afwisseling van zang en rap moet ik een beetje aan bands als Linkin' Park denken. Hoe harder het klinkt, hoe vreselijk onze Jan het waarschijnlijk vindt. De stem viel uiteindelijk erg mee toen de zangeres eenmaal voluit begon te schreeuwen.
Cijfer: 3,75
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 23:00 uur
herman schreef:
1. Duitsland
2. Spanje
3. Estland

1. Duitsland
2. Spanje
3. Estland
De heren dan:
1. Finland
2. Frankrijk
3. Italië
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:01 uur
Een beetje een mix van voorkeur en voorspelling:
1. Slovenië: Maja Keuc - No One
2. Ierland: Jedward - Lipstick
3. Moldavië: Zdob si Zdub - So lucky
4. Denemarken: A friend in London - New Tomorrow
5. Duitsland: Lena - Taken by a stranger
6. Zweden: Eric Saade - Popular
7. Bosnië & Herzegovina: Dino Merlin - Love in rewind
8. Oekraïne: Mika Newton - Angel
9. Verenigd Koninkrijk: Blue - I Can
10. Estland: Getter Jaani - Rockefeller street
11. Servië: Nina - Čaroban
12. Italië: Raphael Gualazzi - Madness of Love
13. Roemenië: Hotel FM - Change
14. Litouwen: Evelina Sašenko - C’est Ma Vie
15. Frankrijk: Amaury Vassili - Sognu
16. Azerbeidzjan: Ell & Nikki - Running Scared
17. Spanje: Lucía Pérez - Que me quiten lo bailao
18. Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
19. Oostenrijk: Nadine Beiler - The Secret Is Love
20. Rusland: Alexey Vorobyov - Get You
21. IJsland: Sjonni's Friends - Coming Home
22. Griekenland: Loukas Giorkas Feat. Stereo Mike - Watch my dance
23. Georgië: Eldrine - One More Day
24. Hongarije: Kati Wolf - What About My Dreams?
25. Zwitserland: Anna Rossinelli - In Love for a While
1. Slovenië: Maja Keuc - No One
2. Ierland: Jedward - Lipstick
3. Moldavië: Zdob si Zdub - So lucky
4. Denemarken: A friend in London - New Tomorrow
5. Duitsland: Lena - Taken by a stranger
6. Zweden: Eric Saade - Popular
7. Bosnië & Herzegovina: Dino Merlin - Love in rewind
8. Oekraïne: Mika Newton - Angel
9. Verenigd Koninkrijk: Blue - I Can
10. Estland: Getter Jaani - Rockefeller street
11. Servië: Nina - Čaroban
12. Italië: Raphael Gualazzi - Madness of Love
13. Roemenië: Hotel FM - Change
14. Litouwen: Evelina Sašenko - C’est Ma Vie
15. Frankrijk: Amaury Vassili - Sognu
16. Azerbeidzjan: Ell & Nikki - Running Scared
17. Spanje: Lucía Pérez - Que me quiten lo bailao
18. Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
19. Oostenrijk: Nadine Beiler - The Secret Is Love
20. Rusland: Alexey Vorobyov - Get You
21. IJsland: Sjonni's Friends - Coming Home
22. Griekenland: Loukas Giorkas Feat. Stereo Mike - Watch my dance
23. Georgië: Eldrine - One More Day
24. Hongarije: Kati Wolf - What About My Dreams?
25. Zwitserland: Anna Rossinelli - In Love for a While
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:03 uur
Hé jammer, ik zie dit alles nu pas. Nou goed, de beste acts vond ik:
- Duitsland
- Italië
- Slovenië
- Azerbaidzjan
- Duitsland
- Italië
- Slovenië
- Azerbaidzjan
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:03 uur
Ik heb mijn lijstje geupdate. Finland vond ik niet zo best en de jongen iets te jongensachtig. Niet dat ik er verder verstand van heb, maar die van Frankrijk had wel wat.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 23:05 uur
Teunnis schreef:
Azerbeidzjan vond ik ook niks.
Azerbeidzjan vond ik ook niks.
Toch, samen met Georgië, het beste van wat ik gezien heb (vanaf Roemenië)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.