Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:08 uur
Cerclezot schreef:
We kunnen best al in ons agenda schrijven Israël zal in 2038 winnen.
1978 + 20 = 1998
1998 + 20 = 2018
2018 + 20 = 2038
We kunnen best al in ons agenda schrijven Israël zal in 2038 winnen.
1978 + 20 = 1998
1998 + 20 = 2018
2018 + 20 = 2038
Wat een toeval.
Nou, laten we er maar rekening mee houden!
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:09 uur
Oké, het kan natuurlijk wel. Het blijft speculeren. Het is een goed nummer, maar voor mijn gevoel was het de combinatie met de act en de boodschap die daardoor ontstond.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2018, 01:10 uur
Arrie schreef:
Oké, het kan natuurlijk wel. Het blijft speculeren. Het is een goed nummer, maar voor mijn gevoel was het de combinatie met de act en de boodschap die daardoor ontstond.
(quote)
De combinatie heeft zeker geholpen. Dat is wel een feit, vermoed ik.
Maar ik denk dat het liedje genoeg op zichzelf heeft gestaan om het beste te zijn. Zeker als je ziet wat de runner ups waren dat jaar...

1
geplaatst: 13 mei 2018, 01:12 uur
Het hielp natuurlijk wel, maar Rise Like A Phoenix was een steengoed liedje. Wel een waar ik het orkest heel erg terugwilde.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:15 uur
Ja, na de winst van Conchita hoorde ik de helft van Nederland roepen dat dit het zoveelste bewijs was dat het liedje er niet toe deed en blablabla. Totale onzin. Maar dat gezeur krijgen we nu weer.
0
Misterfool
geplaatst: 13 mei 2018, 01:17 uur
Misschien heeft de helft van Nederland wel eens gelijk.... Onterechte winnaar beide keren, IMHO.
1
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2018, 01:18 uur
Arrie schreef:
Ja, na de winst van Conchita hoorde ik de helft van Nederland roepen dat dit het zoveelste bewijs was dat het liedje er niet toe deed en blablabla. Totale onzin. Maar dat gezeur krijgen we nu weer.
Dat is altijd zo na afloop van het ESC.
Het is hier in dit topic overigens nog verrassend relaxed voor de tijd van het jaar. Nog weinig zeurende oude mannetjes gezien.

0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:19 uur
Alleen wat bruine politieke posts. Maar daar hebben we de alertknop voor.
4
geplaatst: 13 mei 2018, 01:20 uur
Ja en toen Salvador vorig jaar won met een echt gevoelig lied. Was er gezeur dat de dansende aap van Italië had moeten winnen. Mensen gaan altijd zeuren.
Israël is ook niet meteen mijn topfavoriet dit jaar. Maar het was een schitterende editie.
Ik wil trouwens iedereen hier bedanken voor de fijne tijd in dit topic. Jammer dat we nu weer een jaartje moeten wachten.
In het bijzonder wil ik Aoibhin en aERodynamIC bedanken. Met jullie gaan die maanden vooraf zoveel leuker voorbij. Ik hoop dat we dat ook volgend jaar weer gaan doen
Israël is ook niet meteen mijn topfavoriet dit jaar. Maar het was een schitterende editie.
Ik wil trouwens iedereen hier bedanken voor de fijne tijd in dit topic. Jammer dat we nu weer een jaartje moeten wachten.
In het bijzonder wil ik Aoibhin en aERodynamIC bedanken. Met jullie gaan die maanden vooraf zoveel leuker voorbij. Ik hoop dat we dat ook volgend jaar weer gaan doen

0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:21 uur
Ik heb in elk geval weer genoten. Het blijft een heerlijk evenement. Het stal mijn hart al als kind en het is nooit meer overgegaan. Sommige jaren ben ik er al weken mee bezig. In andere ga ik er onvoorbereid in (zoals dit jaar). Maar wat blijft het een mooi circus.
En dat in drie opeenvolgende jaren Jamalia, Salvador Sobral en Netta kunnen winnen laat in elk geval zien dat er bijna geen meer gevarieerde muzikale evenementen meer zijn. En dat vind ik echt leuk.
En dat in drie opeenvolgende jaren Jamalia, Salvador Sobral en Netta kunnen winnen laat in elk geval zien dat er bijna geen meer gevarieerde muzikale evenementen meer zijn. En dat vind ik echt leuk.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:23 uur
Jan Smit voorspelde trouwens wel een hit voor Netta. Het zal mij benieuwen. Conchita, Jamala en Salvaldor haalden de Top 40 niet en zelfs Måns wist weinig potten te breken. Ik heb ook niet het idee dat Netta op veel airplay kan rekenen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2018, 01:24 uur
Wel coulant van die protest dude dat 'ie het minste liedje uitkoos om te verneuken.
Ik ben nog steeds benieuwd wat 'ie nou te melden had.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:24 uur
Arrie schreef:
Is wel zo hoor, maar ik bedoel het wel in brede zin, als in: mensen die daar redelijk mee sympathiseren (al dan niet bewust). #MeToo was natuurlijk wel heel groot, en echt niet alleen door een paar schreeuwers. Ik denk toch dat juist de 'I'm not your toy'-boodschap doorslaggevend was.
Daarbij vraag ik me trouwens nu ook af hoeveel mensen er stemmen. Ik heb daar geen idee van maar ik ken zelf weinig mensen die stemmen. Ik kan me voorstellen dat een lied met een boodschap die jou aanspreekt toch iets meer motiveert om te stemmen.
Conchita had bijvoorbeeld ook niet gewonnen als een willekeurige man het had gezongen, vermoed ik. Dat neemt niet weg dat het liedje prima was, natuurlijk.
(quote)
Is wel zo hoor, maar ik bedoel het wel in brede zin, als in: mensen die daar redelijk mee sympathiseren (al dan niet bewust). #MeToo was natuurlijk wel heel groot, en echt niet alleen door een paar schreeuwers. Ik denk toch dat juist de 'I'm not your toy'-boodschap doorslaggevend was.
Daarbij vraag ik me trouwens nu ook af hoeveel mensen er stemmen. Ik heb daar geen idee van maar ik ken zelf weinig mensen die stemmen. Ik kan me voorstellen dat een lied met een boodschap die jou aanspreekt toch iets meer motiveert om te stemmen.
Conchita had bijvoorbeeld ook niet gewonnen als een willekeurige man het had gezongen, vermoed ik. Dat neemt niet weg dat het liedje prima was, natuurlijk.
Het heeft denk ik wel meegespeeld, maar alleen heel minimaal. Tegenwoordig betekent Metoo ook vooral een beetje wat je erin wil zien, en een vage boodschap over opkomen voor jezelf doet het altijd goed op het Songfestival. Wel jammer als het zo gegaan is, maar toch denk ik welvoegelijk dat het vooral toch ook wel aan het nummer heeft gelegen (hoewel niet helemaal mijn smaak).
Conchita had niet gewonnen als een willekeurige man het had gezongen; de drag act droeg er heel erg aan bij. Toch had Conchita zonder het nummer Rise Like a Phoenix en de goede camerabewerking ook niet gewonnen. Het was het geheel dat klopte.
Israël zal zeker niet bij mijn favoriete winnaars ooit gaan horen, maar ik kan ermee leven. Ik heb dit liever dan Cyprus en was ook even bang dat Zweden zou winnen, maar gelukkig is dat snotjong afgestraft.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:26 uur
Aoibhin schreef:
Toch had Conchita zonder het nummer Rise Like a Phoenix en de goede camerabewerking ook niet gewonnen. Het was het geheel dat klopte.
(quote)
Toch had Conchita zonder het nummer Rise Like a Phoenix en de goede camerabewerking ook niet gewonnen. Het was het geheel dat klopte.
Klopt helemaal. Ik heb dit destijds aan een hoop mensen proberen te vertellen, al ging dat er zelden in.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:26 uur
Ik ben het weer helemaal eens met Aoibhin eens.
Ik ben ook blij dat Ryan het nog beter gedaan heeft dan zijn nonkel in 2001.
Ik ben ook blij dat Ryan het nog beter gedaan heeft dan zijn nonkel in 2001.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:27 uur
De beste performance van de avond was wat mij betreft van Estland. Echt geweldig gezongen. Spanje op de drieëntwintigste plaats... Dat was niet helemaal de bedoeling. Door de matige zangprestatie van de jongeman zakte Spanje bij mij van 1 naar 2, maar ik had niet verwacht dat Spanje zó laag zou eindigen.
Ik vind een achttiende plaats voor Nederland wel erg laag, maar een toppositie zat er sowieso niet in.
Persoonlijk vond ik vanavond twee dingen bijzonder: het liedje van Ierland, dat ik op voorhand bijzonder matig vond, raakte mij vanavond. Direct bij de eerste zin al. Dat heeft waarschijnlijk ten dele te maken met de muziek, maar ook met de rotstreek die China geleverd heeft. Ik zal vast niet de enige zijn, maar bij mij ontstaat door dat soort dingen echt ontploffingsgevaar. Helaas is het liedje slechts zestiende geëindigd.
Oh ja, dan dat tweede punt. Persoonlijk vond ik op voorhand het liedje van Cyprus beter dan dat van Israël. Toch ben ik blij om het feit dat Israël boven Cyprus geëindigd is. Het Cypriotische liedje, bijzonder geschikt voor zonnige avonden, met name in Zuid-Europa, vond ik wel erg weinig om het lijf hebben voor een winnaar van het Eurovisie Songfestival (dit bedoel ik overigens niet letterlijk
). Dan heb ik liever het kippenliedje van Israël, mét boodschap.
Dus: Jeruzalem 2019!
Ik vind een achttiende plaats voor Nederland wel erg laag, maar een toppositie zat er sowieso niet in.
Persoonlijk vond ik vanavond twee dingen bijzonder: het liedje van Ierland, dat ik op voorhand bijzonder matig vond, raakte mij vanavond. Direct bij de eerste zin al. Dat heeft waarschijnlijk ten dele te maken met de muziek, maar ook met de rotstreek die China geleverd heeft. Ik zal vast niet de enige zijn, maar bij mij ontstaat door dat soort dingen echt ontploffingsgevaar. Helaas is het liedje slechts zestiende geëindigd.
Oh ja, dan dat tweede punt. Persoonlijk vond ik op voorhand het liedje van Cyprus beter dan dat van Israël. Toch ben ik blij om het feit dat Israël boven Cyprus geëindigd is. Het Cypriotische liedje, bijzonder geschikt voor zonnige avonden, met name in Zuid-Europa, vond ik wel erg weinig om het lijf hebben voor een winnaar van het Eurovisie Songfestival (dit bedoel ik overigens niet letterlijk
). Dan heb ik liever het kippenliedje van Israël, mét boodschap. Dus: Jeruzalem 2019!
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:28 uur
Onweerwolf schreef:
Wel coulant van die protest dude dat 'ie het minste liedje uitkoos om te verneuken.
Ik begrijp de Britten echt helemaal niet meer. Ik weet zeker dat als ik de laatste 15 jaar elk jaar het liedje had uitgekozen ze zowat elk jaar hoger zouden zijn geeindigd. Waar gaat dat toch fout? Waarom is dat gemiddeld genomen echt het slechtste eurovisieland tegenwoordig? Waarom kwamen ze nu weer met een suf gedateerd nummer met een matige zangeres die naar adem hapt?
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2018, 01:29 uur
Roemenië trouwens gewoon nog 11e in de semi. Dat is echt veel beter dan ik had verwacht. Wat had ik gejuicht afgelopen donderdag als die door waren gegaan. Ook maar 4 punten verwijderd van Hongarije, die ik dan toch wel echt overschat heb.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:34 uur
Als we nu volgend jaar Dotan eens sturen....die zorgt er eigenhandig wel voor dat de winnende puntjes binnen komen. ?
Ik kan dit festival echt niet serieus nemen. Hongarije was geinig, die dame uit Estonia kon echt wel zingen en omg wat een mooie vrouw! En Waylon is ook echt niet slecht. Maar als geheel vind ik dit festival een ramp altijd.
Ik kan dit festival echt niet serieus nemen. Hongarije was geinig, die dame uit Estonia kon echt wel zingen en omg wat een mooie vrouw! En Waylon is ook echt niet slecht. Maar als geheel vind ik dit festival een ramp altijd.
1
geplaatst: 13 mei 2018, 01:34 uur
Het was weer fijn ?
Elk jaar ben ik van plan niet te kijken, maar doe ik het toch...
Mijn favorieten Estland en Bulgarije scoorden middenmoot maar met Israel als winnaar kan ik tevreden zijn. Ze straalt oprecht plezier uit, en het nummer is een guilty pleasure.
Elk jaar ben ik van plan niet te kijken, maar doe ik het toch...
Mijn favorieten Estland en Bulgarije scoorden middenmoot maar met Israel als winnaar kan ik tevreden zijn. Ze straalt oprecht plezier uit, en het nummer is een guilty pleasure.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2018, 01:36 uur
Op naar 2019. Met, als alles goed gaat, éindelijk het debuut van Liechtenstein. 

0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:38 uur
Oh daar had ik nog niet van gehoord. Wat tof! Denk dat ik dat wel wil zien.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:40 uur
Lijkt me leuk inderdaad. Hopen dat het ergens op TV is. En dat ik kan, want oktober is vaak nogal een volle maand hier.
Japan dat 12 punten krijgt van Papua New Guinea. Nice...
Japan dat 12 punten krijgt van Papua New Guinea. Nice...
0
geplaatst: 13 mei 2018, 01:43 uur
Onweerwolf schreef:
Zal wel iets met Brexit te maken hebben, of sowieso UK politics.
Vond dat wel echt extreem sneu voor Surie. Niet alleen optreden verpest, maar haar microfoon ook echt afgepakt. Ik heb veel respect voor hoe ze ermee omging. Het leek ook echt daarna alsof ze kracht haalde uit wat er net gebeurd was. Heel tof van haar!
Ik snap ook wel waarom ze niet meer opnieuw op wilde treden en het heeft gelaten bij wat het was, al had ik het zelf wel gedaan.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.