MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Arrie schreef:
Ik denk dat Netta het ook heel goed heeft gedaan bij de wereldwijde SJW-beweging (social jusice warriors, hangt samen met het Leftbook wat ik net al noemde) en dat de boodschap van het nummer daardoor misschien wel het belangrijkst is geweest.

Daarmee past dit ook wel perfect bij de tijdsgeest. #MeToo enzo.

Dat denk ik ook, mede daarom had ik het ook als winnaar voorspeld. Jammer dat ze zelf ook zo moet benadrukken...

Zweden was inderdaad te gemaakt, zelfs voor het songfestival. En Waylon eindigt ongeveer waar ik hem had verwacht, volgend jaar proberen met een beter (lees: minder gedateerd) nummer.

Volgend jaar Typhoon maar sturen?

Hendrik68
Jeugd van Tegenwoordig.

Onweerwolf
Wow, geniaal spannende voting dit jaar. Echt subliem. Dit is waarom ik fan ben van het ESC. Mooiste televisieprogramma ooit. Ik ben echt helemaal hyper nu.

Mijn favoriet, Italië, won niet. Dikke middelvinger naar de 'vak'jury's. Dank je wel richting televoters voor de 3e plaats.

Maar ik ben wel heel erg content met Israël. Dit is het type muziek wat de afgelopen jaren steeds minder en minder op het ESC was te vinden en dat vond ik enorm jammer. Hopelijk gaan we vanaf 2019 weer massaal gek doen.

Boef wilt graag, begreep ik.

Hendrik68
Weekend at Waikiki is ook weer bij elkaar.

Ik denk dat DJVT met hun recente muziek ook geen hoge ogen gaan gooien. Typhoon daarentegen... Maar denk niet dat ie wil.

Maar die kunt geen nederlans

boef dan he

Oldfart schreef:
Maar die kunt geen nederlans

Geen idee over wie je het nu hebt, maar ook geen idee waarom dat een probleem zou zijn.

Voor wie geïnteresseerd is:

Uitslagen halve finales

Ben ook best blij met de winnaar. Gekte èn originaliteit. En weer geen allemansvriendje. Dat dat laatste zo mag blijven. Dan mag er best af en toe iets winnen dat ik totaal ruk vind. Liever dat dan elk jaar degelijkheid.

Arrie schreef:
Ik denk dat Netta het ook heel goed heeft gedaan bij de wereldwijde SJW-beweging (social jusice warriors, hangt samen met het Leftbook wat ik net al noemde) en dat de boodschap van het nummer daardoor misschien wel het belangrijkst is geweest.

Daarmee past dit ook wel perfect bij de tijdsgeest. #MeToo enzo.

Die SJW beweging is anders behoorlijk beperkt. Een heel select groepje schreeuwt veel en krijgt veel aandacht, maar de gemiddelde persoon heeft daar echt geen sterke mening over of ervaring mee.

Ik denk vooral dat het catchy deuntje en het opvallende van de inzending het hem gedaan heeft, als ook in combinatie met de vele jurypunten. Ik heb zelf niet enorm veel met deze inzending, maar begrijp wel waarom het gescoord heeft.

België heeft het dus nog niet zo slecht gedaan, maar had gewoon last van een sterke halve finale.

aslan (crew)
Ik zag en hoorde vandaag voor het eerst de eurovisie songs. Dat van België en Nederland had ik al wel gehoord. De rest niet. Ik stemde op Portugal als winnaar. Zowel Oostenrijk als Zweden zaten helemaal achteraan... Deze liedjeswedstrijd is duidelijk niet aan mij besteed.

Porcupine Head schreef:
Voor wie geïnteresseerd is:

Uitslagen halve finales

Opvallend dat Noorwegen in de halve finale wel gewoon eerste was. En nog als eerste optrad ook.

Onweerwolf
Verrassingen:

- Oostenrijk was natuurlijk degelijk maar ook wel saai. 1e bij de vakjury? Whuuut?
- Zweden ergens in de 20 bij de televoters. Dat had ik echt niet verwacht, vooral omdat ik de performance in de finale echt behoorlijk strak vond, beter dan in de semi.
- Duitsland was mijn persoonlijke #2 maar ik vond hem niet echt heel goed zingen in de finale dus die 4e plek komt toch wel uit de lucht vallen
- Oekraïne heeft blijkbaar toch een enorme disapora.
- Finland verdiende echt meer. Huppelkutjes guilty pleasure, maar haar final performance was echt 200x beter dan haar semi.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Ben ook best blij met de winnaar. Gekte èn originaliteit. En weer geen allemansvriendje. Dat dat laatste zo mag blijven. Dan mag er best af en toe iets winnen dat ik totaal ruk vind. Liever dat dan elk jaar degelijkheid.

Dit!

2018>2017

We kunnen best al in ons agenda schrijven Israël zal in 2038 winnen.
1978 + 20 = 1998
1998 + 20 = 2018
2018 + 20 = 2038

Wow, Georgie was gewoon laatste in de tweede halve finale. Had ik niet verwacht. Lager dan San Marino. Rusland: Not even close: 15e.

Belgie wordt zuur elfde. Eruit gewipt door Finland. Het intens vreselijke IJsland was daar terecht laatste.

Noorwegen valt erg tegen deze finale, want won de halve finale wel degelijk. Ongunstige plek op de avond?

Onweerwolf
Cerclezot schreef:
We kunnen best al in ons agenda schrijven Israël zal in 2038 winnen.
1978 + 20 = 1998
1998 + 20 = 2018
2018 + 20 = 2038

Gaaf!

België is 12e geworden, niet 11e Azerbeidzjan werd 11e

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Wow, Georgie was gewoon laatste in de tweede halve finale. Had ik niet verwacht. Lager dan San Marino. Rusland: Not even close: 15e.

Belgie wordt zuur elfde. Eruit gewipt door Finland. Het intens vreselijke IJsland was daar terecht laatste.

Noorwegen valt erg tegen deze finale, want won de halve finale wel degelijk. Ongunstige plek op de avond?

Georgië laatste is wel erg onterecht inderdaad.

Onweerwolf
NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Opvallend dat Noorwegen in de halve finale wel gewoon eerste was. En nog als eerste optrad ook.

Semi van Noorwegen was ook wel iets beter.

ik heb overigens nooit gedacht dat hij hoog zou scoren, volgens mij was dat alleen een dingetje op het forum hier.

Australië afgestraft omdat het niet in Europa ligt? Ik snap er niets van... Ierland ook zo slecht. Ik had meer op Cyprus gehoopt, maarja, het was weer leuk enzo. De Britse commentator neemt Moldavië blijkbaar niet zo serieus, maar dat vond ik ook waanzinnig.

Onweerwolf schreef:

2018>2017

Sobral vind ik overigens ook niet degelijk en ook zeker geen allemansvriendje.

Eerder pakweg Emmelie de Forest. Die had een perfect de tijdsgeest aanvoelend mixje van ingredienten waaraan niemand zich een buil viel. Zoiets wint nu niet meer.

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
Australië afgestraft omdat het niet in Europa ligt? Ik snap er niets van... Ierland ook zo slecht. Ik had meer op Cyprus gehoopt, maarja, het was weer leuk enzo. De Britse commentator neemt Moldavië blijkbaar niet zo serieus, maar dat vond ik ook waanzinnig.

Gewoon een redelijke matige zangeres en middle of the road nummer. En daarnaast is de nieuwigheid van Australië er nu -gelukkig- wel af denk ik.

Aoibhin schreef:
(quote)

Die SJW beweging is anders behoorlijk beperkt. Een heel select groepje schreeuwt veel en krijgt veel aandacht, maar de gemiddelde persoon heeft daar echt geen sterke mening over of ervaring mee.

Is wel zo hoor, maar ik bedoel het wel in brede zin, als in: mensen die daar redelijk mee sympathiseren (al dan niet bewust). #MeToo was natuurlijk wel heel groot, en echt niet alleen door een paar schreeuwers. Ik denk toch dat juist de 'I'm not your toy'-boodschap doorslaggevend was.

Daarbij vraag ik me trouwens nu ook af hoeveel mensen er stemmen. Ik heb daar geen idee van maar ik ken zelf weinig mensen die stemmen. Ik kan me voorstellen dat een lied met een boodschap die jou aanspreekt toch iets meer motiveert om te stemmen.

Conchita had bijvoorbeeld ook niet gewonnen als een willekeurige man het had gezongen, vermoed ik. Dat neemt niet weg dat het liedje prima was, natuurlijk.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Conchita had bijvoorbeeld ook niet gewonnen als een willekeurige man het had gezongen, vermoed ik. Dat neemt niet weg dat het liedje prima was, natuurlijk.

Ik denk van wel.

Ik denk echter niet dat 'Toy' had gewonnen als het door een willekeurige man was gezongen.

starbright boy schreef:
Wow, Georgie was gewoon laatste in de tweede halve finale. Had ik niet verwacht. Lager dan San Marino.

Dat vind ik ook echt onterecht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:32 uur

geplaatst: vandaag om 01:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.