Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2012, 23:38 uur
Of het wat gaat worden is sterk afhankelijk van de liedjes en de presentatie. In elk geval zijn de kandidaten jong en zien ze er goed uit. Dat is al een flinke stap in de goede richting. Er zitten kandidaten bij waar met het juiste nummer wat mee te doen valt. Al had ik gehoopt op iets meer verrassing.
0
geplaatst: 5 januari 2012, 23:48 uur
Het is en blijft het liedje en daar staat of valt alles mee. Helaas moeten we wel constateren dat zwarte artiesten het wat moeilijker hebben door de Oostblok stemmers maar met een vakjury kan dat weer onderuit gehaald worden (en gelukkig maar).
Qua uitstraling ogen ze geloof ik allemaal wel fris en fruitig dus dat is gelukkig al weer een voordeel.
Qua uitstraling ogen ze geloof ik allemaal wel fris en fruitig dus dat is gelukkig al weer een voordeel.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 16:48 uur
Ik heb net de hele kleine stukjes geluisterd, en dat nummer van Joan Franka blijft meteen al hangen bij mij!! Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de volledige versies!!!!
0
geplaatst: 6 januari 2012, 18:37 uur
aERodynamIC schreef:
Helaas moeten we wel constateren dat zwarte artiesten het wat moeilijker hebben door de Oostblok stemmers maar met een vakjury kan dat weer onderuit gehaald worden (en gelukkig maar).
Helaas moeten we wel constateren dat zwarte artiesten het wat moeilijker hebben door de Oostblok stemmers maar met een vakjury kan dat weer onderuit gehaald worden (en gelukkig maar).
Hoezo

0
geplaatst: 7 januari 2012, 15:00 uur
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=w60x7LOCEeg[/embed]
De Turkse inzending?
De Turkse inzending?
0
geplaatst: 7 januari 2012, 16:10 uur
ThePrinceOfPop schreef:
Hoezo
(quote)
Hoezo
Hoezo wat?
Het is gebleken dat oostbloklanden vaak maar weinig punten over hebben voor zwarte artiesten (ik heb dat overigens niet onderzocht). Triest maar waar. Nu de vakjury's terug zijn scheelt dat toch weer. Ik ga er vanuit dat die hun 'sentimenten' minder laten tellen. Wat snap je daar niet aan?
sheep67 schreef:
De Turkse inzending?
De Turkse inzending?
Die hebben volgens mij nog geen naam bekend gemaakt laat staan iets gekozen. Tot nu toe zijn er nog maar 2 landen die hun keuze bepaald hebben.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 19:00 uur
0
geplaatst: 7 januari 2012, 19:37 uur
Waar zie jij Turkije dan staan? Ik zie er 10 staan waarvan 2 dus echt bekend zijn qua artiest plus nummer (die andere 8 nog niet, daar moeten nog nummers bij gekozen worden of nog bekend gemaakt). Kijk ik er nu overheen?
0
geplaatst: 7 januari 2012, 19:42 uur
Eurosong.be
"Volgens de bekende Turkse krant Milliyet is het 80 % zeker dat Atiye voor Turkije naar komende Songfestival gaat! Dit is ze alvast met haar hit 'Muamma'
Ik kreeg vanmiddag dit bericht van onze zuiderburen via een link die ik constant met die site heb.
Het is inderdaad nog niet voor 100% zeker.
"Volgens de bekende Turkse krant Milliyet is het 80 % zeker dat Atiye voor Turkije naar komende Songfestival gaat! Dit is ze alvast met haar hit 'Muamma'
Ik kreeg vanmiddag dit bericht van onze zuiderburen via een link die ik constant met die site heb.
Het is inderdaad nog niet voor 100% zeker.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 20:49 uur
Laat ik dat maar niet opzoeken want daar word ik helemaal niet wijzer van, vrees ik 
We wachten maar op de feiten als het zover is.
Vind wel leuk om het een beetje te volgen.

0
geplaatst: 8 januari 2012, 01:07 uur
Van mij mogen ze Selah Sue sturen.
Die heeft wel een eigen geluid.
Die heeft wel een eigen geluid.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 08:47 uur
0
geplaatst: 8 januari 2012, 11:32 uur
Ja, zo weet ik er nog wel een paar ook voor Nederland maar dan is het eigenlijk niet leuk meer.
Het moeten wel cheesy liedjes blijven hoor (en dat meen ik serieus). De charme van het festival is toch herinneringen uit je jeugdjaren, het gedoe er omheen, puntjes uitdelen, flink er over discussiëren en vooral veel gebakken lucht om daarnaast de echt goede dingen te draaien. Eigenlijk een beetje Musicmeter spelen (en dat doen ze al 56 jaar lang

0
geplaatst: 8 januari 2012, 11:41 uur
Is de inzending van Belgie al bekend? Ik dacht zelf namelijk dat ze weer van plan waren om Kate Ryan te sturen.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 23:56 uur
sheep67 schreef:
Laat ik dat maar niet opzoeken want daar word ik helemaal niet wijzer van, vrees ik

En het feit is als volgt:
Geen van de bij de geruchten genoemde namen, maar zanger Can Bonomo gaat voor Turkije naar Bakoe. De zanger bracht vorig jaar zijn debuutalbum Meczup uit. Bij het grote publiek is hij minder bekend. Bonomo is voornamelijk in de alternatieve hoek te vinden.
Dat doen de Turken nu al een paar jaar en ik vind het eigenlijk altijd wel leuk.
Deze meneer is voor het songfestival zeker apart te noemen (let op: deze clip is niet het nummer dat meedoet; dat moet nog geschreven worden)
0
geplaatst: 10 januari 2012, 07:09 uur
Dit nummer klinkt wel leuk, maar ik zie op dit moment niet echt een winnaar in hem. Turkije kan Manga nooit overtreffen
.
Ik heb nog nooit van hem gehoord, en ik ga echt heel vaak naar Turkije
.
.Ik heb nog nooit van hem gehoord, en ik ga echt heel vaak naar Turkije
.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 18:11 uur
Tja 'bij het grote publiek niet bekend'. Dat zal het zijn. Ik draai nu zijn cd. Denk inderdaad niet dat hij ver komt met dat soort nummers. Ik vind het wel vrij origineel en ik prijs de gedurfde keuze maar ook hier geldt: eerst het nummer maar eens horen.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 20:11 uur
Ik denk niet dat die in zijn eigen style gaat zingen. Yuksek Sadakat (van vorig jaar) heeft een hele andere style dan wat ze in de halve finale lieten zien.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 20:24 uur
aERodynamIC schreef:
Geen van de bij de geruchten genoemde namen, maar zanger Can Bonomo gaat voor Turkije naar Bakoe. De zanger bracht vorig jaar zijn debuutalbum Meczup uit. Bij het grote publiek is hij minder bekend. Bonomo is voornamelijk in de alternatieve hoek te vinden.
Heb jij eigenlijk wel toestemming om die alinea zo te publiceren / over te nemen?
Ze hebben in hun disclaimer gezet dat een bronvermelding wel noodzakelijk is, vandaar de vraag. Ik vind de muziek van Can Bonomo wel een prima keuze eigenlijk. Een eigen geluid heeft 'ie, anders dan standaard (= altijd goed)! Ik hoop dat zijn inzending in de stijl van zijn album is.Ik las zojuist dat voor Kroatië zangeres Nina Badric naar Bakoe zal reizen.
Dit is haar nieuwste single (niet de inzending voor het ESF):
Mooie stem heeft ze!

0
geplaatst: 10 januari 2012, 22:35 uur
Ja das waar ook: zullen velen op de site op zitten te wachten. Die alinea kwam van http://www.songfestivalweblog.nl/ (zo ook weer gedaan
).
).
0
geplaatst: 10 januari 2012, 22:45 uur
Je weet maar nooit, toch? Aangezien je tegenwoordig vrijwel al je berichte moet aanvinken of ze al dan niet van jezelf zijn i.v.m. copyright. Bovendien staat er in de disclaimer van die site dat je de geschreven teksten mág kopieren zolang je maar de bron vermeldt. 

0
geplaatst: 10 januari 2012, 22:53 uur
Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst.
Het was maar een klein stukje tekst en dan ook nog eens van de neutrale soort namelijk een 'nieuwsmededeling'. Het zal dus wel erg meevallen allemaal.
Maar op zich zijn ze daar altijd wel snel met de nieuwtjes.
Het was maar een klein stukje tekst en dan ook nog eens van de neutrale soort namelijk een 'nieuwsmededeling'. Het zal dus wel erg meevallen allemaal.
Maar op zich zijn ze daar altijd wel snel met de nieuwtjes.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 januari 2012, 09:16 uur
Na 1x luisteren:
Switzerland: niet slecht, kan nog wel iets groeien en hopelijk is de uiteindelijke performance wat sterker dan de huidige versie doet vermoeden. Het is wel catchy en dat is heul erg belangrijk voor ESC.
Albanie: gaat hem waarschijnlijk niet worden tenzij hele sterke performance. Ik vond het niettemin wel een aardig nummer. Zo eentje hoort er in ieder geval gewoon bij.
Switzerland: niet slecht, kan nog wel iets groeien en hopelijk is de uiteindelijke performance wat sterker dan de huidige versie doet vermoeden. Het is wel catchy en dat is heul erg belangrijk voor ESC.
Albanie: gaat hem waarschijnlijk niet worden tenzij hele sterke performance. Ik vond het niettemin wel een aardig nummer. Zo eentje hoort er in ieder geval gewoon bij.
0
geplaatst: 3 februari 2012, 20:37 uur
Inmiddels weer wat kandidaten:
Denemarken:
Cyprus:
Frankrijk:
Denemarken is wel aardig, Frankrijk bevalt me goed en Cyprus vind ik echt afgrijselijk.
Denemarken:
Cyprus:
Frankrijk:
Denemarken is wel aardig, Frankrijk bevalt me goed en Cyprus vind ik echt afgrijselijk.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 21:45 uur
Eerste impressie:
WOW! Wat een goed nummer van Denemarken zeg! Heerlijk!
Cyprus vind ik goed aan te horen, al vrees ik dat ik dat over een maand niet meer vind... Een reteslechte tekst ook!
Frankrijk, ja. Best aardig! Ik denk dat ik hier even aan moet wennen en deze wat vaker moet horen, wil ik met een goed oordeel komen.
Het wordt volgens mij een erg opzwepend Songfestival tot nu toe! Ben benieuwd wat de overige landen doen!!!
WOW! Wat een goed nummer van Denemarken zeg! Heerlijk!
Cyprus vind ik goed aan te horen, al vrees ik dat ik dat over een maand niet meer vind... Een reteslechte tekst ook!
Frankrijk, ja. Best aardig! Ik denk dat ik hier even aan moet wennen en deze wat vaker moet horen, wil ik met een goed oordeel komen.
Het wordt volgens mij een erg opzwepend Songfestival tot nu toe! Ben benieuwd wat de overige landen doen!!!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.