MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ontsnapping via koffer mislukt
dinsdag 05 juli 2011 | 10:03 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 05 juli 2011 | 10:19

CHETUMAL - Een Mexicaanse vrouw is betrapt bij een poging haar man in een koffer uit de gevangenis te smokkelen. Ze maakte een nerveuze indruk toen ze na een echtelijk bezoek de gevangenis in Chetumal verliet, een zware koffer op wieltjes achter haar aan zeulend.

Bewakers maakten de koffer open en troffen daar haar man aan in foetushouding. De man was in 2007 tot twintig jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens verboden wapenbezit. De 19-jarige vrouw is gearresteerd, liet de politie in de deelstaat Quintana Roo maandag weten.

Oei...Het is een grapje Ataloona. De Tros komt met een "koffer", een idee dat uiteraard zal gaan mislukken en over koffers en mislukken gaat dan weer mijn krantenbericht.

Gisteren in DWDD John de Mol gaat zich met het nationaal Song Festival bemoeien.
Halen we eindelijk weer eens een keer de finale, hij heeft iig goede ideeën zoals dat al die oudgedienden het veld moeten ruimen voor mensen van nu, en de mogelijke namen van mensen die mee zouden moeten werken geeft ook hoop oa. Marco Borsato, AfroJack en Hans Klok interessant..........

Eerst zien dan geloven. Aangezien Gordon zich ook weer heeft aangemeld ben ik vooralsnog erg sceptisch; die zou het met de Toppers ook wel even gaan maken met een hoop toeters en bellen en hebben we nu niet genoeg gehad op dat gebied... Hans Klok??? Kom op, juist de puurdere liedjes doen het de laatste twee jaar steeds beter en daar hebben we geen goochelact meer voor nodig, daar is NL erg laat mee.

Georgië heeft opnieuw het Junior Eurovisie Songfestival gewonnen. Nederland is met 5 punten verschil tweede geworden. België eindigde op de 7e plaats.

Onze junioren doen het dus beduidend beter dan hun volwassen collega's

Overigens volg ik het totaal niet dus ik heb geen idee of het wat is.

Ik wist niet eens dat het geweest is

Ik ook niet. Las het in de media.

Ik wel. Paar dingen meegekeken met familie, en 't viel me vooral op dat er zoveel mogelijk 'hippe beats' eronder geworpen waren. Weinig liedjes waar niet een of andere (oude) klojo teveel van zichzelf in een nummer vertolkt door kinderen heeft geworpen. Toch jammer, je wil toch juist liedjes in de geest van kinderen hebben, lijkt mij?

In ieder geval, suikerzoete winnaar. (ging ook over snoep, naar ik weet) M'n moeder zei: Gruwelijk dit. Als Georgië wint, krijgen jullie allemaal tompoezen van me. Zo geschiedde.

Klopt het dat het daar wel echt een Oostblok feestje is en dat er niet veel westerse landen meedoen?

Ik meende zoiets gelezen te hebben en dat de prestatie van Nl dus niet slecht is: nu tweede en 2 jaar geleden nog winnaar.

Wel een hoop Oostblok-landen ja, maar ergens snap ik wel dat dit lied heeft gewonnen. Kreeg overigens ook 10 of 12 punten van Nederland zelf. Vriendjespolitiek is volgens mij wel minder dan bij de volwassen versie, maar hier waren er ook wel enkele voorbeelden te noemen (overigens ook Nederland die België 12 gaf, en andersom, dus 't blijft hypocriet daarover te zeuren) Netjes van Nederland, maar Georgië zal ook geen onterechte winnaar zijn. Ik vond het niet zo veel, maar ik begrijp dat veel kijkertjes er lyrisch over geweest kunnen zijn..

En de eerste inzending voor 2012 is bekend. Zwitserland en wederom met een nummer dat mij heel erg bevalt (doen die Zwitsers al een tijdje erg goed)

Nu de uitspraak nog

Dit vind ik dus niks. Ik zag gisteren toevallig de voorronde, en twee van de drie juryleden vonden dit nummer van dezelfde kwaliteit als The Cure ( ). Beide broertjes hebben echt 'n vreselijke uitstraling, zie in dit verband vooral even de live versie van gisteren en let op hun kapsel, en dat accent (zó slecht). De eerste winnares van het Eurovisie Songfestival, Lys Assia, deed gisteren ook nog een poging. Na het Songfestival van 1956 te hebben gewonnen, dacht ze dat ze het in 2011 ook nog wel in zich had. Ik had haar de overwinnig trouwens liever gegund dan dit, ik vond haar optreden best aandoenlijk of zo.

Sorry Eric, maar ik vind dit net als Angelo echt vreselijk. De zang verpest het en de instrumentatie kan het niet verhelpen.

Heerlijk nummertje dat me aan de inzending The Highest Heights van Lovebugs doet denken. Haalden het ook niet helaas.
Hier thuis krijg ik ook al veel commentaar maar ik wijk nu eenmaal altijd af van die doorsnee Eurosongfestival nummertjes die mij dan weer niks doen.

Heb ook nogal moeite met de luchthapzang. Ik kan er niet veel mee op het eerste gehoor.

Dat soort zang stoot me af. Doet me nogal denken aan dit: YouTube - The Calling - Wherever You Will Go en daar irriteert het me ook.

aERodynamIC schreef:
Hier thuis krijg ik ook al veel commentaar maar ik wijk nu eenmaal altijd af van die doorsnee Eurosongfestival nummertjes die mij dan weer niks doen.

Uh, Eric, dit IS doorsnee. Je ziet dit ieder jaar, en ieder jaar sneuvelen dit soort nummers. De finale van gisteren was trouwens behoorlijk zwak. Dit was dan nog enigszins te pruimen, folk op z'n Italiaans:

Ze werd derde overigens. Jammer dat ze een beetje onzeker klinkt. Het liedje is goed te doen, vind ik. Het hoogtepunt van de avond was echt het gastoptreden van Anna Rossinelli (die Zwitersland vorig jaar vertegenwoordigde op het ESF), met haar nieuwe nummer Joker. Dat was een prima inzending geweest voor dit jaar en daarnaast vind ik het echt een leuke dame.

Nee zo'n bibberstemmeiske waar mijn tandglazuur van springt. Sorry: dat vind ik dan weer niks.

Met doorsnee bedoel ik dan wel songfestival doorsnee en dat vind ik niet van dit nummer. Dat het uiteraard wel degelijk een doorsnee popnummer is weet ik ook wel maar we hebben het hier over het songfestival he.
Maar volgens mij weken onze smaken afgelopen jaar ook nogal af van elkaar

Probleem met dit nummer is wel dat het al zo vroeg bekend is. Na een half jaar ben je het wel zat en dat is jammer. Toch een nadeel.

Nou ja we hebben nog wat nummers te gaan (volgens mij volgen er nog zo'n 44)

En nummer 2 is bekend: Albanië. Opmerkelijke bijdrage (fijn om weer eens een orkest te zien op het podium).

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dVvDxR8k5LY#![/embed]

Raffaela, Joan Franka, Pearl Jozefzoon, Tim Douwsma, Kim de Boer en Ivan Peroti (wie?) doen eind volgende maand mee aan het Nationaal Songfestival.

Alsjeblieft GEEN Raffaela.

Pearl of Kim juich ik voorzichtig toe.

Raffaela is van Idols (toch?) maar de rest ken ik allemaal niet.
Gaan ze hun eigen liedje schrijven of niet?

aERodynamIC schreef:
En nummer 2 is bekend: Albanië. Opmerkelijke bijdrage (fijn om weer eens een orkest te zien op het podium).

(embed)
Leuk orkest. Jammer dat ze veel noten nét niet haalt.
Joy4ever schreef:
Raffaela, Joan Franka, Pearl Jozefzoon, Tim Douwsma, Kim de Boer en Ivan Peroti (wie?) doen eind volgende maand mee aan het Nationaal Songfestival.

Alsjeblieft GEEN Raffaela.

Pearl of Kim juich ik voorzichtig toe.

Werkelijk waar: mij allen onbekend...
Is 't wat?

En hiermee maken ze zich weer belachelijk: want hoezo open inschrijving (er waren ruim 450 inschrijvingen)???? Dit komt zowat allemaal uit de John de Mol stal.
Het zal mij verder worst wezen als het lied maar goed is maar het blijft vreemd natuurlijk. Een hoop donkere artiesten ook begreep ik (het racistische oostblok stemt daar niet graag op helaas).

Verder ken ik de artiesten niet dus ik ben volledig blanco. Gewoon afwachten maar.

Raffaela, Joan Franka, Pearl Jozefzoon en Kim de Boer ken ik heel goed van de eerste Voice of Holland. Raffaela had al eerder aan Idols meegedaan (en gewonnen). Qua vocale kwaliteiten is Pearl met afstand de beste (maar wel een donkere meid). Kim de Boer is ook goed. Maar voor beiden geldt uiteraard: geef ze een sterke song. John de Mol gaat zich nu bemoeien met het Nationaal Songfestival en gebruikt The Voice om wat kandidaten door te sluizen. Hoeft opzich geen slechte ontwikkeling te zijn.

Nou, ik heb de nieuwe start blijkbaar even gemist.
Punt 1: Het nummer van Zwitserland vind ik zo slecht nog niet, maar net zoals al gezegd, ik vrees dat het me gaat vervelen!
Punt 2: Albanië! Oei! Dat is me toch wel even een afknappertje! Wat zong die vreselijk ernaast zeg!!! Ook vind ik het alles behalve een Songfestivalnummer! Jammer!
Punt 3: Ik ken dan wel weer alle artiesten die voor Nederland mee gaan doen, althans, die hier genoemd werden. Persoonlijk hou ik heel erg van Joan Franka's stem! Zo bijzonder! Heerlijk, al moet je er van houden. Hier is een cover die ze vorig jaar maakte, tijdens haar deelname aan TVOH:Joan Franka- Foolish Games
Pearl Jozefzoon heeft inderdaad een gigantisch strot, al is ze inderdaad zwart, en dat doet het meestal niet goed in Europa! Als Tim Douwsma het wint, ga ik de halve finale niet kijken: dat zou echt een enorme straf zijn! Wat heeft hij een vreselijke stem!
Punt 4: Ik vind Joker van Anna Rossinelli veel minder dan haar In love for a while van vorig jaar! Sorry!

Er is ook voor een nieuw format in de nationale finale gekozen: een systeem a la Dansk Melodi Grand Prix waarbij steeds twee kandidaten tegen elkaar strijden en de winnaar zich plaatst voor de volgende ronde.

In totaal komen er drie van deze wedstrijden; de winnaars gaan door naar de superfinale. De beslissing valt via een jury en televoting. Na een nieuw optreden wordt vervolgens de winnaar gekozen, waarbij opnieuw de jury en de televoting wordt ingezet.

Dus in het kort Nederland is zoals altijd weer kansloos .

ThePrinceOfPop schreef:
Dus in het kort Nederland is zoals altijd weer kansloos .

Net als in 1957, 1959, 1969 en 1975 .

Ik heb er weinig vertrouwen in!
Maarja, slechter dan in 2011 kan het niet worden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.