Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2012, 22:54 uur
van mij mag het, want dit klinkt wel oke.
Ik hou m'n definitieve beoordeling nog even achterwege tot er meer duidelijkheid is wat betreft de uiteindelijke inzending...
Ik hou m'n definitieve beoordeling nog even achterwege tot er meer duidelijkheid is wat betreft de uiteindelijke inzending...
0
geplaatst: 20 februari 2012, 22:52 uur
Ook Israel heeft gekozen:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3V12gSpxxag[/embed]
Voor het festival toch best wel een gedurfd nummer. Het heeft wel wat eigenlijk. Let wel: dit schijnt een demo-versie te zijn. Maar de laatste jaren zijn ze er toch goed in om nummers op het laatste moment te wijzigen.
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3V12gSpxxag[/embed]
Voor het festival toch best wel een gedurfd nummer. Het heeft wel wat eigenlijk. Let wel: dit schijnt een demo-versie te zijn. Maar de laatste jaren zijn ze er toch goed in om nummers op het laatste moment te wijzigen.
0
geplaatst: 20 februari 2012, 23:27 uur
De strofes zijn straffer dan de refreinen, en dat is altijd een beetje bizar op zo'n festival.
Meer zelfs: het refrein verpest het hele nummer
Dit is een twijfelgeval, want nogmaals, de strofes vind ik echt wel goed... Hier moet ik nog even over nadenken.....
Meer zelfs: het refrein verpest het hele nummer

Dit is een twijfelgeval, want nogmaals, de strofes vind ik echt wel goed... Hier moet ik nog even over nadenken.....
0
geplaatst: 21 februari 2012, 12:43 uur
Ik las dat morgen (woensdag) Can Bonomo zijn nummer live op een Turkse nieuwskanaal bekend gaat maken.
0
geplaatst: 22 februari 2012, 22:29 uur
ThePrinceOfPop schreef:
Ik las dat morgen (woensdag) Can Bonomo zijn nummer live op een Turkse nieuwskanaal bekend gaat maken.
Bij deze:
Ik ben wel een fan van de Turkse inzendingen de laatste jaren.
Dit jaar weet ik het niet: Turkse klezmer of zo en ik word onrustig van zijn gewiebel. Maar het kan nog komen natuurlijk. Zwitserland had een beroerde uitspraak en Bonomo doet er niet voor onder blijkt wel.
Ik geef dit niet zo veel kans.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 00:32 uur
Het is (tot nu toe) wel leuk, maar ik denk niet dat dit een winnaars nummer is. Er is ook geen explosie.
MaNga had moeten winnen, vorig jaar was Turkije slecht en dit jaar zijn ze alleen leuk. Hopelijk wordt het in live tijdens de wedstrijd wel beter
.
Andere nummers heb ik niet geluisterd, die luister ik wel tijdens de halve finales pas
.
MaNga had moeten winnen, vorig jaar was Turkije slecht en dit jaar zijn ze alleen leuk. Hopelijk wordt het in live tijdens de wedstrijd wel beter
.Andere nummers heb ik niet geluisterd, die luister ik wel tijdens de halve finales pas
.
0
geplaatst: 24 februari 2012, 22:21 uur
Vergeet de inzending van Wit-Rusland maar weer. Er schijnt gefraudeerd te zijn dus komt er nu een andere inzending:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Jxky4IVVn_U[/embed]
En Oostenrijk schudt stoer met de billen:
Allebei 3 keer niks.....
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Jxky4IVVn_U[/embed]
En Oostenrijk schudt stoer met de billen:
Allebei 3 keer niks.....
0
geplaatst: 25 februari 2012, 00:06 uur
Op basis van de korte fragmentjes van de Nederlandse nummers:
Misschien wel:
Tim
Rafaella
Joan
Niet doen:
Kim
Ivan
Pearl
Eerst de hele nummers maar eens horen, maar dit is de eerste indruk.
Misschien wel:
Tim
Rafaella
Joan
Niet doen:
Kim
Ivan
Pearl
Eerst de hele nummers maar eens horen, maar dit is de eerste indruk.
0
geplaatst: 25 februari 2012, 11:19 uur
Als je onze vakjury al ziet.. Afrojack? Carlo Boszhard? Ali B?
Jeroen van Nieuwenhuize en Stacey Rookhuizen zullen wel een goed gehoor hebben voor een leuk liedje dat goed aan zal moeten slaan dus ik hoop dat er niet teveel gewicht bij die andere 3 wordt gelegd.
Jeroen van Nieuwenhuize en Stacey Rookhuizen zullen wel een goed gehoor hebben voor een leuk liedje dat goed aan zal moeten slaan dus ik hoop dat er niet teveel gewicht bij die andere 3 wordt gelegd.
0
geplaatst: 25 februari 2012, 22:46 uur
De keuze van Finland:
Ik heb altijd een zwak voor de Finse inzendingen gehad. Ook dit jaar toch wel weer een aparte inzending. Niet slecht moet ik zeggen. Beetje te zweverig voor het festival denk ik.
Opvallend detail: het is in het Zweeds gezongen en als ze dat ook blijven doen is het sinds 1998 dat die taal weer te horen is op het Eurovisie podium.
Ik heb altijd een zwak voor de Finse inzendingen gehad. Ook dit jaar toch wel weer een aparte inzending. Niet slecht moet ik zeggen. Beetje te zweverig voor het festival denk ik.
Opvallend detail: het is in het Zweeds gezongen en als ze dat ook blijven doen is het sinds 1998 dat die taal weer te horen is op het Eurovisie podium.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 15:44 uur
Oostenrijk is echt heel slecht! Bah!
Ierland: Alweer Jedward? Ik moet toegeven dat ik dit wel beter vind dan Lipstick! Dit vind ik zo slecht nog niet! Maar zal dit winnen? Ik denk het niet...
Finland: Klopt, de laatste keer Zweeds op het Songfestival was door de Zweedse inzending dat jaar: Jill Johnson- Kärleken är. Dat nummer is nog altijd mijn favoriete Songfestival nummer aller tijden! Deze Finlandse inzending vind ik best mooi! Het heeft iets mysterieus! Leuk!
Ierland: Alweer Jedward? Ik moet toegeven dat ik dit wel beter vind dan Lipstick! Dit vind ik zo slecht nog niet! Maar zal dit winnen? Ik denk het niet...
Finland: Klopt, de laatste keer Zweeds op het Songfestival was door de Zweedse inzending dat jaar: Jill Johnson- Kärleken är. Dat nummer is nog altijd mijn favoriete Songfestival nummer aller tijden! Deze Finlandse inzending vind ik best mooi! Het heeft iets mysterieus! Leuk!
0
geplaatst: 26 februari 2012, 16:44 uur
Turkije: wat TPOP zegt. Geen slecht nummer, maar het blijft hangen op 'oke', en bij dit soort van nummers hoop je eigenlijk toch een sterke finale te krijgen, of net iets meer spanning.
Wit-Rusland: wel een sterk nummer... goeie strofes en een krachtig refrein. Behoorlijk volgens de poprocksong, maar lijkt me wel kanshebber om hoog te eindigen. Persoonlijk vind ik er nét iets te weinig variatie aan, maar 't mag op mijn lijstje!
Oostenrijk: redelijk aardig nummertje, alleen gaat dit zeer kaal overkomen op eurosong. Groot podium, veel volk, en dan gaat zo'n popdeuntje weinig indruk maken. Maakt meer kans in de top 40 dan op het festival.
De overige inzendingen bespreek ik een volgende keer...
Voorlopig dus:
2MY's EurosongToppers:
- Duitsland
- Frankrijk
- Denemarken
- Hongarije
- Oekraïne
- Wit-Rusland
Wit-Rusland: wel een sterk nummer... goeie strofes en een krachtig refrein. Behoorlijk volgens de poprocksong, maar lijkt me wel kanshebber om hoog te eindigen. Persoonlijk vind ik er nét iets te weinig variatie aan, maar 't mag op mijn lijstje!
Oostenrijk: redelijk aardig nummertje, alleen gaat dit zeer kaal overkomen op eurosong. Groot podium, veel volk, en dan gaat zo'n popdeuntje weinig indruk maken. Maakt meer kans in de top 40 dan op het festival.
De overige inzendingen bespreek ik een volgende keer...
Voorlopig dus:
2MY's EurosongToppers:
- Duitsland
- Frankrijk
- Denemarken
- Hongarije
- Oekraïne
- Wit-Rusland
0
geplaatst: 26 februari 2012, 16:52 uur
Ik heb gelezen dat de UK dit jaar Atomic Kitten uit de kast gaat halen. Vorig jaar kwam Blue opnieuw samen voor het Songfestival, dit jaar dus Atomic Kitten. Ik ben benieuwd
DigitalSpy Atomic Kitten
DigitalSpy Atomic Kitten
0
geplaatst: 26 februari 2012, 17:11 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik heb gelezen dat de UK dit jaar Atomic Kitten uit de kast gaat halen. Vorig jaar kwam Blue opnieuw samen voor het Songfestival, dit jaar dus Atomic Kitten. Ik ben benieuwd
DigitalSpy Atomic Kitten
DigitalSpy Atomic Kitten
Eerste gedachte:

Tweede gedachte:

Ik heb hun albums vroeger echt heel vaak beluisterd, dus zou 't stiekem best leuk vinden als ze weer eens wat van zich laten horen. Whole Again blijft één van de beste popnummers ooit; die beluister ik na al die jaren nog vrijwel wekelijks. Dat nummer is niet kapot te krijgen! Ik vraag me alleen af of een groep als Atomic Kitten in 2012 nog wel scoren. Ze zijn tien jaar te laat. Als ze in 2002 met een liedje als It's OK hadden meegedaan, hadden ze vast en zeker gewonnen. Maar nu... ik vraag het me af (al werd Blue 3e bij de televoters vorig jaar). Ik zou het wel leuk vinden, dus laten ze maar meedoen!

Terug ontopic:
Van alle nummers die tot dusver gekozen zijn is er slechts één nummer (!) dat me aanspreekt en dat is de Turkse inzending. Ik vind dat 't liedje goed in elkaar steekt, het is ook nog 'ns behoorlijk aanstekelijk en de etnische invloeden komen mooi tot z'n recht. Veruit mijn favoriet tot dusver.

In tegenstelling tot het ESF van 2009 of 2010 spreken dit jaar bijzonder weinig inzendingen me aan. Vooral vocaal zijn de meeste deelnemers echt beroerd, en tot overmaat van ramp zijn de nummers ook nog eens doodeenvoudig (dat kan voor Nederland goed uitpakken, dus we wachten af). Overigens kan ik nog niet echt een mening vormen aangezien de definitieve versies nog niet bekend zijn, ze kunnen er nog aan sleutelen wat ze willen. Maar hoe het er nu voor staat vind ik het meeste echt waardeloos.
Ik ga waarschijnlijk wel vanavond naar de nationale finale kijken. Op grond van de artiesten ga ik voor Raffaela. Dat is de enige dame / deelnemer van wie ik verwacht dat ze een knallende show kan neerzetten in Baku, en dat is wat we nodig hebben na al die futloze, extreem saaie "artiesten".

0
geplaatst: 26 februari 2012, 17:16 uur
Kun je zien hoe meningen verschillen want de Turkse inzending kan mij totaal niet boeien!
Ik hoop dat vanavond of Raffaella of Joan wint! Ik ga vanavond zeker kijken!
0
geplaatst: 26 februari 2012, 17:23 uur
Emile93 schreef:
Kun je zien hoe meningen verschillen want de Turkse inzending kan mij totaal niet boeien!
Wat vind jij dan 't leukste nummer tot dusver?

Enne, één van de twee (Raffaela of Joan) wint sowieso NIET, want zij moeten het tegen elkaar opnemen. Degene met de meeste stemmen gaat door naar de volgende ronde.
Edit:
Duel 1: Tim Douwsma – Undercover Lover tegen Pearl – We can overcome
Duel 2: Joan Franka – You and Me tegen Raffaëla – Chocolatte
Duel 3: Kim de Boer – Children of the World tegen Ivan Peroti – Take me as I am
0
geplaatst: 26 februari 2012, 17:30 uur
Angelo schreef:
Enne, één van de twee (Raffaela of Joan) wint sowieso NIET, want zij moeten het tegen elkaar opnemen. Degene met de meeste stemmen gaat door naar de volgende ronde.
Edit:
(quote)

Edit:
Haha! Ik weet dat 1 van de twee het sowieso niet wint! Maar het maakt me niet zoveel uit welke van de 2!!! XD
Mijn favorieten tot nu toe zijn Cyprus (al haat iedereen dat nummer volgens mij), Frankrijk en Hongarije
0
geplaatst: 26 februari 2012, 18:38 uur
Angelo schreef:
Eerste gedachte:
Tweede gedachte:
(quote)
Eerste gedachte:

Tweede gedachte:
Helaas hebben twee kittens het gerucht al ontkracht via Twitter

0
geplaatst: 26 februari 2012, 19:14 uur
Turkije is een nummer dat moet groeien (overigens niet gunstig op het festival zelf waar mensen het maar 1 of 2 keer horen).
Ik heb een cd van hem beluisterd en dat was ook best nog pittig. Inmiddels vind de Turkse inzending wel een van de betere en dat vind ik de laatste jaren wel vaker.
Mijn huidige top 5:
1. Hongarije
2. Zwitserland
3. Turkije
4. Duitsland
5. Denemarken
Ik heb een cd van hem beluisterd en dat was ook best nog pittig. Inmiddels vind de Turkse inzending wel een van de betere en dat vind ik de laatste jaren wel vaker.
Mijn huidige top 5:
1. Hongarije
2. Zwitserland
3. Turkije
4. Duitsland
5. Denemarken
0
geplaatst: 26 februari 2012, 19:40 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn huidige top 5:
1. Hongarije
2. Zwitserland
3. Turkije
4. Duitsland
5. Denemarken
Mijn huidige top 5:
1. Hongarije
2. Zwitserland
3. Turkije
4. Duitsland
5. Denemarken
Ik denk dat Duitsland het dit jaar wederom erg goed gaat doen en mogelijk in veel top-5 /-10 lijstjes zal gaan eindigen. Niet eens zozeer omdat de zanger zo goed is (want dat is ‘ie live niet), of omdat het lied geschreven is door Jamie Cullum, maar vooral omdat het - net als bijvoorbeeld de Deense inzending van vorig jaar (New Tomorrow) - een behoorlijk sterke en duurzame pop/rock compositie is. Standing Still is het type nummer waarbij het niet uitmaakt waar in Europa je woont; het nummer staat gewoon als een huis. Ik vind het zelf geen top-nummer, maar dat heeft meer met mijn eigen muzieksmaak te maken. Kwaliteit hoor ik er zeker in en ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat horen!
Trouwens, jammer dat het een gerucht was van Atomic Kitten. Ik had 't leuk gevonden om de dames weer eens te zien optreden. Ach ja, misschien doen de Sugababes wel een gooi. Wie zal 't zeggen.

0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:34 uur
Ik zal live commentaar geven en het gaat me puur om hoe kansrijk iets is:
Tim Douwsma is jong en er zit een goede kop op, maar het nummer is te doorsnee en dat komt vooral door de veel te voorzichtige productie. Had een stuk vetter aangezet gemoeten.
Tim Douwsma is jong en er zit een goede kop op, maar het nummer is te doorsnee en dat komt vooral door de veel te voorzichtige productie. Had een stuk vetter aangezet gemoeten.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:39 uur
Pearl komt met een musicalachtige powerballad met gospeltrekjes. Gaat misschien op vakjurypunten een eindje komen en het bouwt aardig op. Maar de compostie is niet zo heel bijzonder en het is geen Oost-Europa-publieksnummer.
Maar ze wint duidelijk dit duel.
Maar ze wint duidelijk dit duel.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:43 uur
Wat heeft Stacey met d'r hoofd gedaan 
Ik heb de eerste twee in ieder geval al gemist
dus kan er weinig over zeggen, maar ze zijn wel lyrisch over Pearl.

Ik heb de eerste twee in ieder geval al gemist
dus kan er weinig over zeggen, maar ze zijn wel lyrisch over Pearl.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:45 uur
Uitzending is trouwens al beter dan de laatste jaren, we leren langzaam. Minder houtje-touwtje.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:52 uur
De outfit... Tsja. Het valt in elk geval alleen daardoor al meer op dan de afgelopen twaalf inzendingen van Nederland. Het liedje is in Bakoe erg hit-or-miss, moeilijk in te schatten of het wat wordt. Hangt ook nogal tussen een lief folkliedje en een BZN-nummer in. En trommelende meisjes vind ik na Treble ook wat twijfelachtig. Ik weet het niet.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:53 uur
Ik vind 'm in ieder geval wel erg leuk
, die van Joan
Ik vind haar outfit smaakvoller dan die van Raffaela
, die van JoanIk vind haar outfit smaakvoller dan die van Raffaela

0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:56 uur
Kijk, dat is een kansrijkere outfit. Lekker trashy nummer. Dat hadden we veel eerder moeten doen.
Hier win je geen jurypunten mee, maar het is wel een nummer dat in Oost-Europa zo flink stemmen kan krijgen. Of zouden ze in Oost-Europa toch te racistisch stemmen?
Ik ga voor Rafaella.
Hier win je geen jurypunten mee, maar het is wel een nummer dat in Oost-Europa zo flink stemmen kan krijgen. Of zouden ze in Oost-Europa toch te racistisch stemmen?
Ik ga voor Rafaella.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 20:57 uur
Ja, deze vind ik heel duidelijk een Songfestivalnummer. Ik ga met je mee want dit zal het beter doen dan het nummer van Joan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.