Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2012, 23:41 uur
San Marino mag niet meedoen met deze tekst omdat er sprake is van een commerciële uiting in de tekst (want dat is met Facebook namelijk het geval).
Dus moeten ze het aanpassen of met een nieuw nummer komen.
Wel opvallend omdat de sluitingsdatum volgens mij morgen is. Maar ik denk ook dat het een stunt is om belangstelling te genereren. Ze wisten heus wel dat deze tekst niet goedgekeurd zou worden dus ze hebben vast al een alternatieve tekst achter de hand.
Die besprekingen gaan er dus komen als we weten waar San Marino mee komt en uiteraard mogen die besprekingen met een vette knipoog gelezen worden.
Dus moeten ze het aanpassen of met een nieuw nummer komen.
Wel opvallend omdat de sluitingsdatum volgens mij morgen is. Maar ik denk ook dat het een stunt is om belangstelling te genereren. Ze wisten heus wel dat deze tekst niet goedgekeurd zou worden dus ze hebben vast al een alternatieve tekst achter de hand.
Die besprekingen gaan er dus komen als we weten waar San Marino mee komt en uiteraard mogen die besprekingen met een vette knipoog gelezen worden.
0
geplaatst: 19 maart 2012, 18:29 uur
En dit is de laatste. Engelbert Humperdinck zingt Love Will Set You Free en ik vind het eigenlijk behoorlijk goed (maar ja ik ben Marc Almond fan en dit zit wel in hetzelfde vaarwater). Zou wel eens mijn persoonlijke favoriet voor dit jaar kunnen zijn (en dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken) 
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pFNv9pjqZkk[/embed]

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pFNv9pjqZkk[/embed]
0
geplaatst: 19 maart 2012, 21:53 uur
Mijn voorlopige Top 10 ESC 2012
1. UK
2. Denemarken
3. Duitsland
4. Zwitserland
5. Wit-Rusland
6. Hongarije
7. Kroatië
8. Oostenrijk
9. Bosnië en Herzegovina
10. Litouwen
Mijn voorlopige Slechtste Top 5 ESC 2012
1. Georgië
2. Moldavië
3. Rusland
4. Oekraïne
5. Montenegro
1. UK
2. Denemarken
3. Duitsland
4. Zwitserland
5. Wit-Rusland
6. Hongarije
7. Kroatië
8. Oostenrijk
9. Bosnië en Herzegovina
10. Litouwen
Mijn voorlopige Slechtste Top 5 ESC 2012
1. Georgië
2. Moldavië
3. Rusland
4. Oekraïne
5. Montenegro
0
geplaatst: 19 maart 2012, 23:01 uur
Ja, ik denk dat Engelbert mijn favoriet is van dit jaar. Al die oostbloktroela's of pretty boys uit Scandinavië kunnen daar niet tegenop. Net zomin als indianen of russische baboeshka's.
Dit is de song waar het SONGfestival toch altijd om heeft gedraaid en wat ze meer en meer vergeten zijn.
Eenvoudig maar doeltreffend en dan maakt de leeftijd niet meer uit. Nu nog afwachten of het live ook overeind blijft. Het zal best dat iedereen dit jaar achter Zweden aanhuppelt maar doe mij deze meneer maar
Dit is de song waar het SONGfestival toch altijd om heeft gedraaid en wat ze meer en meer vergeten zijn.
Eenvoudig maar doeltreffend en dan maakt de leeftijd niet meer uit. Nu nog afwachten of het live ook overeind blijft. Het zal best dat iedereen dit jaar achter Zweden aanhuppelt maar doe mij deze meneer maar

0
geplaatst: 20 maart 2012, 13:13 uur
De volgorde van de tweede halve finale op donderdag 24 mei:
1. Servië
2. Macedonië
3. Nederland
4. Malta
5. Wit Rusland
6. Portugal
7. Oekraïne
8. Bulgarije
9. Slovenië
10. Kroatië
11. Zweden
12. Georgië
13. Turkije
14. Estland
15. Slowakije
16. Noorwegen
17. Bosnië Herzegovina
18. Litouwen
Finale here we come
1. Servië
2. Macedonië
3. Nederland
4. Malta
5. Wit Rusland
6. Portugal
7. Oekraïne
8. Bulgarije
9. Slovenië
10. Kroatië
11. Zweden
12. Georgië
13. Turkije
14. Estland
15. Slowakije
16. Noorwegen
17. Bosnië Herzegovina
18. Litouwen
Finale here we come

0
geplaatst: 20 maart 2012, 13:27 uur
Dat nummer van de UK is echt prachtig 
Mooie stem heeft die man ook.

Mooie stem heeft die man ook.
0
geplaatst: 20 maart 2012, 17:02 uur
De loting:
1e halve finale:
01. Montenegro: Rambo Amadeus – Euro Neuro
02. IJsland: Greta Salóme & Jónsi – Never Forget
03. Griekenland: Eleftheria Eleftheriou – Aphrodisiac
04. Letland: Anmary – Beautiful Song
05. Albanië: Rona Nishliu – Suus
06. Roemenië: Mandinga – Zaleilah
07. Zwitserland: Sinplus – Unbreakable
08. België: Iris – Would You
09. Finland: Pernilla Karlsson – När jag blundar
10. Israël: Izabo – Time
11. San Marino: Valentina Monetta – nog onbekend
12. Cyprus: Ivi Adamou – La la Love
13. Denemarken: Soluna Samay – Should’ve known better
14. Rusland: Buranovskiye Babushki – Party for everybody
15. Hongarije: Compact Disco – Sound of our Hearts
16. Oostenrijk: Trackshittaz – Woki mit deim Popo
17. Moldavië: Pasha Parfeny – Lăutar
18. Ierland: Jedward – Waterline
Er wordt meegestemd door: Italië, Azerbeidzjan, Spanje
2e halve finale:
01. Servië: Željko Joksimović – Nije ljubav stvar
02. (VJR) Macedonië: Kaliopi – Crno i Belo
03. Nederland: Joan Franka – You and Me
04. Malta: Kurt Calleja – This the night
05. Wit-Rusland: Litesound – We Are The Heroes
06. Portugal: Filipa Sousa – Vida Minha
07. Oekraïne: Gaitana – Be my Guest
08. Bulgarije: Sofi Marinova – Love Unlimited
09. Slovenië: Eva Boto – Verjamem
10. Kroatië: Nina Badric – Nebo
11. Zweden: Loreen – Euphoria
12. Georgië: Anri Jokhadze – I’m A Joker
13. Turkije: Can Bonomo – Love Me Back
14. Estland: Ott Lepland – Kuula
15. Slowakije: Max Jason Mai – Don’t Close Your Eyes
16. Noorwegen: Tooji – Stay
17. Bosnië & Herzegovina Maya Sar – Korake ti znam
18. Litouwen: Donny Montell – Love Is Blind
Er wordt meegestemd door: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk
Finale:
01. Verenigd Koninkrijk: Engelbert Humperdinck – Love Will Set You Free
09. Frankrijk: Anggun – Echo (You and I)
10. Italië: Nina Zilli – L’Amore È Femmina
13. Azerbeidzjan: Sabina Babayeva – When The Music Dies
19. Spanje: Pastora Soler – Quédate conmigo
20. Duitsland: Roman- Standing still
1e halve finale:
07. Zwitserland: Sinplus – Unbreakable
08. België: Iris – Would You
09. Finland: Pernilla Karlsson – När jag blundar
10. Israël: Izabo – Time
11. San Marino: Valentina Monetta – nog onbekend
12. Cyprus: Ivi Adamou – La la Love
13. Denemarken: Soluna Samay – Should’ve known better
14. Rusland: Buranovskiye Babushki – Party for everybody
15. Hongarije: Compact Disco – Sound of our Hearts
16. Oostenrijk: Trackshittaz – Woki mit deim Popo
17. Moldavië: Pasha Parfeny – Lăutar
18. Ierland: Jedward – Waterline
Er wordt meegestemd door: Italië, Azerbeidzjan, Spanje
2e halve finale:
01. Servië: Željko Joksimović – Nije ljubav stvar
02. (VJR) Macedonië: Kaliopi – Crno i Belo
03. Nederland: Joan Franka – You and Me
04. Malta: Kurt Calleja – This the night
05. Wit-Rusland: Litesound – We Are The Heroes
06. Portugal: Filipa Sousa – Vida Minha
07. Oekraïne: Gaitana – Be my Guest
08. Bulgarije: Sofi Marinova – Love Unlimited
09. Slovenië: Eva Boto – Verjamem
10. Kroatië: Nina Badric – Nebo
11. Zweden: Loreen – Euphoria
12. Georgië: Anri Jokhadze – I’m A Joker
13. Turkije: Can Bonomo – Love Me Back
14. Estland: Ott Lepland – Kuula
15. Slowakije: Max Jason Mai – Don’t Close Your Eyes
16. Noorwegen: Tooji – Stay
17. Bosnië & Herzegovina Maya Sar – Korake ti znam
18. Litouwen: Donny Montell – Love Is Blind
Er wordt meegestemd door: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk
Finale:
01. Verenigd Koninkrijk: Engelbert Humperdinck – Love Will Set You Free
09. Frankrijk: Anggun – Echo (You and I)
10. Italië: Nina Zilli – L’Amore È Femmina
13. Azerbeidzjan: Sabina Babayeva – When The Music Dies
19. Spanje: Pastora Soler – Quédate conmigo
20. Duitsland: Roman- Standing still
0
geplaatst: 20 maart 2012, 18:02 uur
Tradities zijn er om in ere te houden dus vanaf vandaag zet ik er eentje voort: ik zal alle nummers die dit jaar meedoen bespreken in volgorde van opkomst. Elke dag 1 nummer.
Neem alles met een korrel zout zoals je dit hele festival ook wel moet doen.
Vroeger had je een school tv programma dat 'Ik Mik Loreland' heette: ongelooflijk spannend voor de jonge kids die net leerden lezen en telkens als ik dat intro hoor denk ik aan de slechterik van die serie (Karbonkel). Als die in beeld opdook hoorde je dezelfde geluiden als in het intro van dit nummer uit Montenegro. Voor kinderen beste eng.
De eerste halve finale gaat gelijk al van start met het meest opvallende nummer van het hele festival; tegendraads, plagend, pestend en schurend worstelt en brabbelt Rambo Amadeus zich door dit nummer heen. Is het serieus? Ik heb geen idee. Wel dat ik niet verwacht dat dit de finale zal gaan halen maar aan de andere kant weet je het maar nooit met dit soort bijdrages. Zelf vind ik het de ene keer wel vermakelijk maar stoor ik me er in de meeste gevallen enorm aan. Te rommelig en voor mijn gevoel ook niet grappig of zo.
We zullen het moeten afwachten. Dat deze aftrap er eentje is die gelijk al opvalt is een understatement. Ik grijp nog even niet naar de borrelnootjes en een plaspauze heb ik nog niet nodig. Rambo heeft me bij de les weten te houden maar het mag van mij in de halve finale blijven hangen.
Morgen: Jónsi keert terug op het festival maar nu in duet. Jónsi? Ja Jónsi
Neem alles met een korrel zout zoals je dit hele festival ook wel moet doen.
Vroeger had je een school tv programma dat 'Ik Mik Loreland' heette: ongelooflijk spannend voor de jonge kids die net leerden lezen en telkens als ik dat intro hoor denk ik aan de slechterik van die serie (Karbonkel). Als die in beeld opdook hoorde je dezelfde geluiden als in het intro van dit nummer uit Montenegro. Voor kinderen beste eng.
De eerste halve finale gaat gelijk al van start met het meest opvallende nummer van het hele festival; tegendraads, plagend, pestend en schurend worstelt en brabbelt Rambo Amadeus zich door dit nummer heen. Is het serieus? Ik heb geen idee. Wel dat ik niet verwacht dat dit de finale zal gaan halen maar aan de andere kant weet je het maar nooit met dit soort bijdrages. Zelf vind ik het de ene keer wel vermakelijk maar stoor ik me er in de meeste gevallen enorm aan. Te rommelig en voor mijn gevoel ook niet grappig of zo.
We zullen het moeten afwachten. Dat deze aftrap er eentje is die gelijk al opvalt is een understatement. Ik grijp nog even niet naar de borrelnootjes en een plaspauze heb ik nog niet nodig. Rambo heeft me bij de les weten te houden maar het mag van mij in de halve finale blijven hangen.
Morgen: Jónsi keert terug op het festival maar nu in duet. Jónsi? Ja Jónsi

0
geplaatst: 20 maart 2012, 18:09 uur
Begint erg kitscherig om over te gaan in een vervelend soort rap met slechte drums. Nog vlees noch vis, niet grappig en ook niet serieus te nemen. Kortom, ik kan er niets mee.
Cijfer: 2
Begint erg kitscherig om over te gaan in een vervelend soort rap met slechte drums. Nog vlees noch vis, niet grappig en ook niet serieus te nemen. Kortom, ik kan er niets mee.
Cijfer: 2
0
geplaatst: 20 maart 2012, 19:32 uur
Ik heb hier niets mee; ik vind het maar weinig muzikaal en grappig kan ik ’t ook niet noemen. Ik denk overigens wel dat Montenegro de finale zomaar eens zou kunnen halen. Toen deze inzending werd gekozen, moest ik denken aan de inzending van Bosnië & Herzegovina uit 2008 (Laka – Pokusaj). Dat vond ik ook zo’n stompzinnig nummer, maar die deed het uiteindelijk best goed. Zo zou 't ook met Euro Neuro kunnen gaan, al zal deze “zanger” wel voorbij de vakjury zal moeten en het is nog maar de vraag of zij dit nummer kunnen waarderen. Nee, mijn stem krijgt dit nummer niet.
0
geplaatst: 20 maart 2012, 20:00 uur
OMG! Ik was zooo bang voor Karbonkel!!! Vreselijk programma! Daar heb ik vreselijke nachtmerries van gehad!
UK is verrassend goed en mooi! Toen ik op internet las dat een 72 jarige mee zou doen had ik een slecht voorgevoel, maar dit is prachtig!
Nou ik heb ook een voorlopige top:
1. Zweden (wat een geweldige knaller)
2. UK (zooo mooi!)
3. Cyprus (zal het heel slecht doen maar ik vind het geweldig)
4. Hongarije (heerlijk nummer!)
5. Frankrijk (Echt songfestivalnummer)
6. Denemarken (gewoon lekker popnummer)
7. Duitsland
Dat zijn ook eigenlijk de enige nummers die ik (momenteel) echt de moeite waard vind!
Ik voorspel dat dit de einduitslag zal worden:
1. Zweden (als dit niet wint, dan sta ik echt te kijken)
2. Rusland (ook echt een kanshebber)
3. (ik hoop) Hongarije! (ik gun het ze, maar deze positie weet ik niet zeker!)
Ik denk echt dat of Zweden of Rusland het dit jaar gaan winnen!
UK is verrassend goed en mooi! Toen ik op internet las dat een 72 jarige mee zou doen had ik een slecht voorgevoel, maar dit is prachtig!
Nou ik heb ook een voorlopige top:
1. Zweden (wat een geweldige knaller)
2. UK (zooo mooi!)
3. Cyprus (zal het heel slecht doen maar ik vind het geweldig)
4. Hongarije (heerlijk nummer!)
5. Frankrijk (Echt songfestivalnummer)
6. Denemarken (gewoon lekker popnummer)
7. Duitsland
Dat zijn ook eigenlijk de enige nummers die ik (momenteel) echt de moeite waard vind!
Ik voorspel dat dit de einduitslag zal worden:
1. Zweden (als dit niet wint, dan sta ik echt te kijken)
2. Rusland (ook echt een kanshebber)
3. (ik hoop) Hongarije! (ik gun het ze, maar deze positie weet ik niet zeker!)
Ik denk echt dat of Zweden of Rusland het dit jaar gaan winnen!
0
geplaatst: 20 maart 2012, 22:36 uur
@LucM: leuk als jij dit ook dagelijks van commentaar wil blijven voorzien (misschien anderen ook???).
Zweden of Rusland winnen? Ik gok ook op die 2. Dacht dat de UK ook kans maakte maar ze hebben een vreselijke startpositie gekregen en ballads die het festival openen doen het eigenlijk maar zelden goed. De kansen voor Joan om de finale te halen acht ik zeer klein.
Opmerkelijk dat iedereen hier een beetje dezelfde favorieten heeft. Het zijn dan ook wel nummers die er positief uitspringen.
Zweden of Rusland winnen? Ik gok ook op die 2. Dacht dat de UK ook kans maakte maar ze hebben een vreselijke startpositie gekregen en ballads die het festival openen doen het eigenlijk maar zelden goed. De kansen voor Joan om de finale te halen acht ik zeer klein.
Opmerkelijk dat iedereen hier een beetje dezelfde favorieten heeft. Het zijn dan ook wel nummers die er positief uitspringen.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 15:04 uur
Haha! Klopt! Ik doe mijn best om dagelijks te blijven reageren!
Ja, inderdaad heeft UK een slechte startpositie. Benieuwd waar Zweden en Rusland komen!
Weet iemand waar je de bookmakers kunt vinden (als je het zo schrijft?) Ben wel benieuwd wat die voorspellen!
Ja, inderdaad heeft UK een slechte startpositie. Benieuwd waar Zweden en Rusland komen!
Weet iemand waar je de bookmakers kunt vinden (als je het zo schrijft?) Ben wel benieuwd wat die voorspellen!
0
geplaatst: 21 maart 2012, 15:07 uur
Never mind, ik heb het al gevonden. Dit voorspellen de boekmakers:
1. Zweden
2. Rusland
3. Denemarken
4. Italië
5. UK
Ik hoop echt dat ze gelijk hebben!
1. Zweden
2. Rusland
3. Denemarken
4. Italië
5. UK
Ik hoop echt dat ze gelijk hebben!
0
geplaatst: 21 maart 2012, 16:53 uur
Emile93 schreef:
Benieuwd waar Zweden en Rusland komen!
Benieuwd waar Zweden en Rusland komen!
Zie mijn geplaatste overzicht of bedoel je mochten ze de finale halen (waar we wel van uit kunnen gaan)?
Emile93 schreef:
HWeet iemand waar je de bookmakers kunt vinden (als je het zo schrijft?) Ben wel benieuwd wat die voorspellen!
HWeet iemand waar je de bookmakers kunt vinden (als je het zo schrijft?) Ben wel benieuwd wat die voorspellen!
Zweden is favoriet en Nederland bungelt ergens onderaan.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 17:05 uur
We gaan door met de eerste halve finale. Na de opmerkelijke inzending van Montenegro mag IJsland aantreden.
Wat blijf ik het toch jammer vinden dat de engelse taal weer de hoofdmoot is geworden eind jaren '90 toen de regel 'in eigen taal' weer werd afgeschaft.
Never Forget won in eigen land onder de titel Mundu eftir mér en dat laatste klinkt toch veel meer Sigur Rossi
Maar wacht eens even.... Jónsi.... is dat niet de zanger van Sigur Rós? Nee dus. Deze Jónsi deed al eens eerder mee in 2004 met het nummer Heaven en werd met 16 punten 24e.
Een blonde meneer die ongetwijfeld menig meisjeshart sneller deed kloppen. Maar een echt sterk zanger was hij niet en het nummer niet memorabel. Een terechte eindklassering dus.
Hij liet het er niet bij zitten en probeert het dit jaar opnieuw met Greta Salóme. Aanvankelijk vond ik het een wat ouderwets nummer maar gaandeweg ben ik het meer en meer gaan waarderen. Mocht ik het een plaatsje geven dan zou het zo rond nummer 11 komen te staan en het zou me niet verbazen als het alsnog top 10 gaat worden.
Het blijkt dat meerdere draaibeurten het dus goed doen maar op het Festival zelf hebben ze die tijd uiteraard niet. Het zal dus moeten gaan knallen in Baku en met startpositie nummer 2 is dat maar afwachten. Het is nog vroeg in de show.
Jammer dat ze het niet in eigen taal zingen want dat heeft mijn voorkeur maar al met al toch een degelijk nummer. Typisch songfestival, dat wel en ik denk dat ze de finale wel gaan halen met dit nummer.
Morgen: de Grieken gooien er weer hun eigen geluiden in en moeten maar hopen dat ze niet gaan winnen want daar is geen euro neuro meer voor.
Wat blijf ik het toch jammer vinden dat de engelse taal weer de hoofdmoot is geworden eind jaren '90 toen de regel 'in eigen taal' weer werd afgeschaft.
Never Forget won in eigen land onder de titel Mundu eftir mér en dat laatste klinkt toch veel meer Sigur Rossi

Maar wacht eens even.... Jónsi.... is dat niet de zanger van Sigur Rós? Nee dus. Deze Jónsi deed al eens eerder mee in 2004 met het nummer Heaven en werd met 16 punten 24e.
Een blonde meneer die ongetwijfeld menig meisjeshart sneller deed kloppen. Maar een echt sterk zanger was hij niet en het nummer niet memorabel. Een terechte eindklassering dus.
Hij liet het er niet bij zitten en probeert het dit jaar opnieuw met Greta Salóme. Aanvankelijk vond ik het een wat ouderwets nummer maar gaandeweg ben ik het meer en meer gaan waarderen. Mocht ik het een plaatsje geven dan zou het zo rond nummer 11 komen te staan en het zou me niet verbazen als het alsnog top 10 gaat worden.
Het blijkt dat meerdere draaibeurten het dus goed doen maar op het Festival zelf hebben ze die tijd uiteraard niet. Het zal dus moeten gaan knallen in Baku en met startpositie nummer 2 is dat maar afwachten. Het is nog vroeg in de show.
Jammer dat ze het niet in eigen taal zingen want dat heeft mijn voorkeur maar al met al toch een degelijk nummer. Typisch songfestival, dat wel en ik denk dat ze de finale wel gaan halen met dit nummer.
Morgen: de Grieken gooien er weer hun eigen geluiden in en moeten maar hopen dat ze niet gaan winnen want daar is geen euro neuro meer voor.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 17:25 uur
Ijsland ken ik vooral van Sigur Rós maar ik mis authenticiteit en dat heeft mede te maken doordat het in het Engels is gezongen, ik hoor teveel dat dit nummer voor het ESF-publiek is aangepast en de stemmen vind ik ook niet bijzonder. Toch wel niet slecht maar het komt er niet helemaal uit.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 21 maart 2012, 17:53 uur
LucM schreef:
Het heeft een beetje weg van Sigur Rós
Het heeft een beetje weg van Sigur Rós

Dit zal vast niet serieus zijn.....
0
geplaatst: 21 maart 2012, 18:14 uur
Neen, dit was niet serieus bedoeld. Maar hier willen ze teveel van twee walletjes eten: enerzijds willen ze etnisch en apart klinken, anderzijds willen ze dan weer klinken naar ESF-normen.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 20:52 uur
Montenegro heeft wel iets grappigs. Ik vind dit eigenlijk nog best te doen, het is weer eens wat anders en niet zo'n standaard songfestivalnummer. Het zal wel wat punten krijgen van buurtlanden maar hoge ogen zal dit waarschijnlijk niet gooien. Deze vind ik dus wel te doen, ben benieuwd of dit nummer naar de finale kan komen.
Ijsland vind ik dan weer minder. Klinkt een beetje cliché en zeikerig en heeft daarbij ook nog eens weinig pakkends. Heb geen idee hoe dit het op het songfestival gaat doen. Vorig jaar won Azerbeidzjan met een duet wat ik ook maar matig vond dus wie weet.
Ijsland vind ik dan weer minder. Klinkt een beetje cliché en zeikerig en heeft daarbij ook nog eens weinig pakkends. Heb geen idee hoe dit het op het songfestival gaat doen. Vorig jaar won Azerbeidzjan met een duet wat ik ook maar matig vond dus wie weet.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 17:39 uur
Door met de volgende in de halve finale.
De Grieken wonnen een paar jaar geleden het festival en ik denk dat ze daar nu niet aan moeten denken. Toch zijn de ingrediënten wel vergelijkbaar met dat winnende nummer van Helena Paparizou in 2005: makkelijk in het gehoor liggende pop met een Grieks sausje.
Niets nieuws dus en ik mis deze keer wel een hoogtepuntje of spannende opbouw: het gaat lekker door en meer niet. Leuke middenmoter dus i.t.t. de overwinning van een aantal jaar terug.
Wel kunnen we één ding met zekerheid zeggen: ze eindigen niet onderaan met nul punten. Cyprus zit in dezelfde halve finale dus the 12 points van Cyprus gaan naar Griekenland. Noteert u ze alvast maar in uw overzichtslijstje.
Morgen een songfestivalfan uit Letland die haar herinneringen gaat ophalen over die goede oude songfestival tijd.
De Grieken wonnen een paar jaar geleden het festival en ik denk dat ze daar nu niet aan moeten denken. Toch zijn de ingrediënten wel vergelijkbaar met dat winnende nummer van Helena Paparizou in 2005: makkelijk in het gehoor liggende pop met een Grieks sausje.
Niets nieuws dus en ik mis deze keer wel een hoogtepuntje of spannende opbouw: het gaat lekker door en meer niet. Leuke middenmoter dus i.t.t. de overwinning van een aantal jaar terug.
Wel kunnen we één ding met zekerheid zeggen: ze eindigen niet onderaan met nul punten. Cyprus zit in dezelfde halve finale dus the 12 points van Cyprus gaan naar Griekenland. Noteert u ze alvast maar in uw overzichtslijstje.
Morgen een songfestivalfan uit Letland die haar herinneringen gaat ophalen over die goede oude songfestival tijd.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 18:03 uur
Erg clichématig nummer, vooral de tekst, het doet mij ook sterk denken aan eerdere inzendingen van Griekenland (o.a. Helena Paparizou) maar het is totaal niet verrassend.
Cijfer: 3,5
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 23 maart 2012, 18:00 uur
Infantiel nummer part 1 zullen we maar zeggen. Wat een tekst zeg. Nou als u dan toch moet plassen moet u dat nu maar doen of u moet ook mee willen geilen met Anmary over de Johnny Logan tijden toen het allemaal zo mooi was.
Beautiful Song doet erg weinig moeite om zijn titel waar te maken en zal zeker niet de geschiedenis ingaan als winnaar van 2012.
De eerste keer toen ik het hoorde vond ik het nog best wel aardig maar het nummer meerdere keren horen wekt irritatie en jeuk op.
Next!
En wie is er eigenlijk next? Een gillende mevrouw uit Albanië. Pak de plastic bekers maar alvast want je glaswerk gaat het niet overleven.
Infantiel nummer part 1 zullen we maar zeggen. Wat een tekst zeg. Nou als u dan toch moet plassen moet u dat nu maar doen of u moet ook mee willen geilen met Anmary over de Johnny Logan tijden toen het allemaal zo mooi was.
Beautiful Song doet erg weinig moeite om zijn titel waar te maken en zal zeker niet de geschiedenis ingaan als winnaar van 2012.
De eerste keer toen ik het hoorde vond ik het nog best wel aardig maar het nummer meerdere keren horen wekt irritatie en jeuk op.
Next!
En wie is er eigenlijk next? Een gillende mevrouw uit Albanië. Pak de plastic bekers maar alvast want je glaswerk gaat het niet overleven.
0
geplaatst: 23 maart 2012, 18:45 uur
Inderdaad, ik sta versteld hoe ze zo'n lullige teksten kunnen maken. Melodisch wel aardig maar na een tijd gaat het vervelen.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 24 maart 2012, 10:13 uur
Albanië is geen echt grote speler op het festival waar ze in 2004 hun debuut maakten en met de 7e plaats gelijk de beste score wisten neer te zetten. De 4 keer daarna dat ze de finale wisten te halen eindigden ze telkens op plaats 16 of 17. De andere jaren bleven ze steken in de halve finale.
Of Rona Nishliu met Suus het dit jaar beter gaat doen betwijfel ik ernstig. Suus lijkt even een mooie sterke ballad te worden (en dit is het ook wel) maar zodra ze ons graag laat horen over een harde stem te beschikken waar ze eens lekker mee kan uithalen gaan al mijn haren overeind staan en zit ik verstijfd in mijn stoel. Moet dat mens ons echt martelen? Houdt ze wel rekening met de bejaarden die dit jaar meedoen aan het festival? Arme Englebert, arme baboeshka's uit Rusland. Misschien moeten die landen maar understudies meesturen want dat overleven die oudjes niet vrees ik. Daarbij lijkt Rona ook heel erg te moeten poepen als ze dit doet en vooral in de live-uitvoering is dit niet om aan te zien.
Ofwel: hoe breng ik een opvallende ballad geheel om zeep.
Morgen: zomerse klanken van een Roemeense stoeipoes.
Albanië is geen echt grote speler op het festival waar ze in 2004 hun debuut maakten en met de 7e plaats gelijk de beste score wisten neer te zetten. De 4 keer daarna dat ze de finale wisten te halen eindigden ze telkens op plaats 16 of 17. De andere jaren bleven ze steken in de halve finale.
Of Rona Nishliu met Suus het dit jaar beter gaat doen betwijfel ik ernstig. Suus lijkt even een mooie sterke ballad te worden (en dit is het ook wel) maar zodra ze ons graag laat horen over een harde stem te beschikken waar ze eens lekker mee kan uithalen gaan al mijn haren overeind staan en zit ik verstijfd in mijn stoel. Moet dat mens ons echt martelen? Houdt ze wel rekening met de bejaarden die dit jaar meedoen aan het festival? Arme Englebert, arme baboeshka's uit Rusland. Misschien moeten die landen maar understudies meesturen want dat overleven die oudjes niet vrees ik. Daarbij lijkt Rona ook heel erg te moeten poepen als ze dit doet en vooral in de live-uitvoering is dit niet om aan te zien.
Ofwel: hoe breng ik een opvallende ballad geheel om zeep.
Morgen: zomerse klanken van een Roemeense stoeipoes.
0
geplaatst: 24 maart 2012, 10:39 uur
Bij deze ballad hoor ik weinig emotie maar veel pretentie, deze zangeres wil ons te nadrukkelijk laten horen hoe goed ze kan zingen en na een tijdje steekt dat mij tegen.
0
geplaatst: 24 maart 2012, 13:22 uur
Ze kan het live niet brengen maar de studioversie is mooi. Live knalt ze er graag naast waardoor het bij mij gebroken brillenglazen oplevert! 

0
geplaatst: 24 maart 2012, 13:56 uur
Nou, ik heb me er eens even ingestort. Hier is mijn voorlopige top 42 van ESC nummers dit jaar:
1.Zweden
2.Cyprus
3.Groot- Brittannië
4.Hongarije
5.Denemarken
6.Frankrijk
7.Finland
8.Rusland
9.Noorwegen
10.Griekenland
11.Spanje
12.Azerbeidzjan
13.Estland
14.Oekraïne
15.Ierland
16.België
17.Roemenië
18.Portugal
19.Nederland
20.Slovenië
21.IJsland
22.Duitsland
23.Italië
24.Albanië
25.Zwitserland
26.Servië
27.Moldavië
28.Bosnië & Herzegovina
29.Wit- Rusland
30.Bulgarije
31.Litouwen
32.Kroatië
33.Macedonië
34.Oostenrijk
35.Slovakije
36.Turkije
37.Malta
38.Letland
39.Montenegro
40.Israël
41.San Marino
42.Georgië
1.Zweden
2.Cyprus
3.Groot- Brittannië
4.Hongarije
5.Denemarken
6.Frankrijk
7.Finland
8.Rusland
9.Noorwegen
10.Griekenland
11.Spanje
12.Azerbeidzjan
13.Estland
14.Oekraïne
15.Ierland
16.België
17.Roemenië
18.Portugal
19.Nederland
20.Slovenië
21.IJsland
22.Duitsland
23.Italië
24.Albanië
25.Zwitserland
26.Servië
27.Moldavië
28.Bosnië & Herzegovina
29.Wit- Rusland
30.Bulgarije
31.Litouwen
32.Kroatië
33.Macedonië
34.Oostenrijk
35.Slovakije
36.Turkije
37.Malta
38.Letland
39.Montenegro
40.Israël
41.San Marino
42.Georgië
0
geplaatst: 24 maart 2012, 15:20 uur
Montenegro is veruit mijn favoriet van deze vijf. Griekenland komt op de tweede plaats, maar dat zegt meer over rest. Letland is echt hilarisch slecht 

0
geplaatst: 25 maart 2012, 22:53 uur
'Het Songfestival is een oostblokfeestje geworden', 'Ze stemmen allemaal op elkaar', opmerkingen die we de laatste jaren vaak horen.
Ook hoor je vaak opmerkingen over dat ze graag nietszeggende barbiepopjes sturen.
Mandinga doet er weinig aan om dat vooroordeel te ontkrachten: geil de camera inkijken, tieten vooruit en flink kronkelen: het zal ongetwijfeld wat extra punten opleveren bij de heteromeneren uit het oostblok die ongetwijfeld ook kijken.
Toch kan de zangeres van deze groep niet verhullen dat Zaleilah een flinterdun liedje is dat wil aanhaken bij het succes van de Lambada. Nu is dat liedje al behoorlijk oud maar ze zullen in Roemenië misschien wat achterlopen op dat gebied
Het zal ongetwijfeld wel scoren, de finale halen en een zomerhit in Oost-Europa worden maar mijn kopje thee is het niet echt.
Morgen: 'Swiem akenst ze swriem' uit Zwitserland.
'Het Songfestival is een oostblokfeestje geworden', 'Ze stemmen allemaal op elkaar', opmerkingen die we de laatste jaren vaak horen.
Ook hoor je vaak opmerkingen over dat ze graag nietszeggende barbiepopjes sturen.
Mandinga doet er weinig aan om dat vooroordeel te ontkrachten: geil de camera inkijken, tieten vooruit en flink kronkelen: het zal ongetwijfeld wat extra punten opleveren bij de heteromeneren uit het oostblok die ongetwijfeld ook kijken.
Toch kan de zangeres van deze groep niet verhullen dat Zaleilah een flinterdun liedje is dat wil aanhaken bij het succes van de Lambada. Nu is dat liedje al behoorlijk oud maar ze zullen in Roemenië misschien wat achterlopen op dat gebied

Het zal ongetwijfeld wel scoren, de finale halen en een zomerhit in Oost-Europa worden maar mijn kopje thee is het niet echt.
Morgen: 'Swiem akenst ze swriem' uit Zwitserland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.