Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2012, 23:05 uur
De percussie en die accordeon vind ik wel leuk, voor de rest is dat een nietszeggend latin-deuntje. Zou wel een zomerhit kunnen worden om nadien in de vergeethoek te belanden.
Cijfer: 4,5
Cijfer: 4,5
0
geplaatst: 26 maart 2012, 17:41 uur
07. Zwitserland: Sinplus – Unbreakable
Zwitserland was het eerste land dat zijn inzending bekendmaakte en ik had gelijk al zoiets van 'leuker gaan ze niet meer worden dit jaar'.
Het is een beetje de stijl waar ze een paar jaar terug mee aankwam: Lovebugs met The Highest Hights was in 2009 mijn favoriet maar viel live tegen en haalde de finale niet.
Toch heeft Sinplus een absolute min te pakken als je luistert naar de uitspraak. Natuurlijk; veel artiesten uit de diverse landen hebben een beroerde Engelse uitspraak maar deze meneer maakt het wel heel erg bont. Swiem akenst ze swrim????
Blijkbaar hebben ze zich de kritiek aangetrokken want in de nieuwe videoclip is het niet meer zo erg als het was maar nog steeds blijft het tenenkrommend.
Los daarvan blijf ik dit wel één van de leukste nummers dit jaar vinden en zal het zeker mijn persoonlijke top 10 gaan halen. Nu maar hopen dat ze er deze keer wél de finale gaan halen.
En ter vergelijk hier nog de oerversie met zeer beroerde uitspraak;
Morgen: België stuurt wederom een jonge artieste. Zouden ze er net als indertijd met Sandra Kim mee gaan winnen of gaan ze Nederland achterna door de finale maar weer eens niet te halen?!
Zwitserland was het eerste land dat zijn inzending bekendmaakte en ik had gelijk al zoiets van 'leuker gaan ze niet meer worden dit jaar'.
Het is een beetje de stijl waar ze een paar jaar terug mee aankwam: Lovebugs met The Highest Hights was in 2009 mijn favoriet maar viel live tegen en haalde de finale niet.
Toch heeft Sinplus een absolute min te pakken als je luistert naar de uitspraak. Natuurlijk; veel artiesten uit de diverse landen hebben een beroerde Engelse uitspraak maar deze meneer maakt het wel heel erg bont. Swiem akenst ze swrim????
Blijkbaar hebben ze zich de kritiek aangetrokken want in de nieuwe videoclip is het niet meer zo erg als het was maar nog steeds blijft het tenenkrommend.
Los daarvan blijf ik dit wel één van de leukste nummers dit jaar vinden en zal het zeker mijn persoonlijke top 10 gaan halen. Nu maar hopen dat ze er deze keer wél de finale gaan halen.
En ter vergelijk hier nog de oerversie met zeer beroerde uitspraak;
Morgen: België stuurt wederom een jonge artieste. Zouden ze er net als indertijd met Sandra Kim mee gaan winnen of gaan ze Nederland achterna door de finale maar weer eens niet te halen?!
0
geplaatst: 26 maart 2012, 18:33 uur
Dit is een Killers-kloon en aangezien ik niet wild ben van deze band kan ik ook niet wild zijn van de Zwitserse inzending. Nu ja, het refrein is best aardig.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 26 maart 2012, 18:33 uur
Emile93 schreef:
Nou, ik heb me er eens even ingestort. Hier is mijn voorlopige top 42 van ESC nummers dit jaar:
18.Portugal
19.Nederland
22.Duitsland
23.Italië
36.Turkije
37.Malta
40.Israël
Nou, ik heb me er eens even ingestort. Hier is mijn voorlopige top 42 van ESC nummers dit jaar:
18.Portugal
19.Nederland
22.Duitsland
23.Italië
36.Turkije
37.Malta
40.Israël
Die heb jij allen veel te laag staan, Emile, of heb je je vertypt?

De zeven landen van hierboven zijn zo'n beetje de enige inzendingen de me (een beetje) aanspreken. De één vind ik niet meer dan oké, de ander vind ik heel erg leuk (Turkije dus).
Kleine update:
IJsland: niet vervelend om aan te horen, maar totaal onopvallend (en dat is gelijk het struikelblok). Je kunt dan nog beter een nummer hebben dat wel vervelend is, maar wél opvalt dan dit. Verder ook vrij ouderwets. In de Zweedse voorronde uit 2003 dacht ik, deed ook eens duo mee en dat nummer klinkt vandaag de dag nog moderner dan dit. 4/10
Griekenland: geheel in de trant van Antique / Helena Paparizou en Kalomira, alleen dan een heeeeel stuk minder leuk en origineel. Dertien in een dozijn productie een nogal kinderlijke tekst. Het zou terecht zijn als dit de finale NIET haalt, maar dat is hopen tegen beter weten in. 3/10
Letland: best jammer dat ook hier de songtekst weer bar- en barslecht is. Ik denk dat als ze met een betere tekst voor de dag waren gekomen, je een heel ander liedje voor je hebt. De melodie is wel aardig, een zomers deuntje, en ook de zangeres is niet lelijk om ’t zo maar eens zeggen. De tekst is echter een grote nee, waardoor ik gelijk op ’t nummer afknap. Trouwens, zingt ze nou “the year that Irish Johnny Logan won”? Hij komt toch uit Australië?
5/10Albanië: vocaal is er niet veel op aan te merken, maar dit nummer is veel te - bij een gebrek aan beter woord - "heftig” voor op het Songfestival. Mensen willen entertainment, en geen depressie oplopen. 3/10
Roemenië: zomers deuntje, typische Roemeense pop anno 2012, gaat het vast goed doen. Niet aan mij besteed, overigens. Twee a drie keer aanhoren is geen punt, maar vaker dan dat ook niet. 4/10
Switzerland: ’t accent is nog steeds kut. Dan kan je nog beter het accent wat wij hebben hebben, want dan is het tenminste verstaanbaar. Sinplus heeft het geluk dat het wel een pakkend nummer is, vooral het refrein blijft goed hangen. Ik vond het nummer van Lovebugs uit 2009 wel beter, dus ik ben benieuwd of ze de finale weten te halen. Verder is ook dit nummer niet aan mij besteed. 5/10
Geen voldoendes voor mij uit deze update.
0
geplaatst: 26 maart 2012, 19:07 uur
Johnny Logan was 3 toen hij verhuisde naar Ierland (dank u Wiki): dus het is haar vergeven, en ach hij won voor Ierland toch?! 

0
geplaatst: 26 maart 2012, 21:26 uur
Angelo schreef:

De zeven landen van hierboven zijn zo'n beetje de enige inzendingen de me (een beetje) aanspreken. De één vind ik niet meer dan oké, de ander vind ik heel erg leuk (Turkije dus).
(quote)

Nee, ik heb me niet vertypt. Sorry

0
geplaatst: 27 maart 2012, 17:38 uur
08. België: Iris – Would You
Nederland wordt een beetje als het lachertje van het Songfestival gezien door nu al 7 jaar achter elkaar de finale niet gehaald te hebben maar laten we de Belgen ook niet uitvlakken!
In 2004 eindigde Xandee teleurstellend op een 22e plaats terwijl ze als absolute kanshebber voor de overwinning het festival inging. Van 2005 t/m 2009 haalde België net als Nederland de finale niet. Hun geluk om niet dat record van Nederland te dragen is het grote succes van Tom Dice die in 2010 zeer terecht hoog eindigde (hij werd 6e) om vervolgens vorig jaar wederom te stranden in de halve finale.
Iris mag proberen om het dit jaar beter te gaan doen maar ik vrees toch dat het nummer daarvoor te matig is. Niet slecht, maar wel erg kleurloos en daarmee vermoed ik dat België wederom samen met Nederland in de halve finale zal blijven steken en beide landen hebben dit jaar de pech elkaar niet te kunnen ondersteunen omdat ze niet in dezelfde halve finale zitten dus daar gaan al wat punten verloren want elkaar puntjes gunnen (wat we andere landen zo graag verwijten) is ons beide landjes ook niet geheel vreemd leert de geschiedenis.
Morgen: Finland, een land dat het bij mij altijd wel goed doet op het festival. Of dat dit jaar ook het geval is hoort u dan van mij
Nederland wordt een beetje als het lachertje van het Songfestival gezien door nu al 7 jaar achter elkaar de finale niet gehaald te hebben maar laten we de Belgen ook niet uitvlakken!
In 2004 eindigde Xandee teleurstellend op een 22e plaats terwijl ze als absolute kanshebber voor de overwinning het festival inging. Van 2005 t/m 2009 haalde België net als Nederland de finale niet. Hun geluk om niet dat record van Nederland te dragen is het grote succes van Tom Dice die in 2010 zeer terecht hoog eindigde (hij werd 6e) om vervolgens vorig jaar wederom te stranden in de halve finale.
Iris mag proberen om het dit jaar beter te gaan doen maar ik vrees toch dat het nummer daarvoor te matig is. Niet slecht, maar wel erg kleurloos en daarmee vermoed ik dat België wederom samen met Nederland in de halve finale zal blijven steken en beide landen hebben dit jaar de pech elkaar niet te kunnen ondersteunen omdat ze niet in dezelfde halve finale zitten dus daar gaan al wat punten verloren want elkaar puntjes gunnen (wat we andere landen zo graag verwijten) is ons beide landjes ook niet geheel vreemd leert de geschiedenis.
Morgen: Finland, een land dat het bij mij altijd wel goed doet op het festival. Of dat dit jaar ook het geval is hoort u dan van mij

0
geplaatst: 27 maart 2012, 18:46 uur
aERodynamIC schreef:
Johnny Logan was 3 toen hij verhuisde naar Ierland (dank u Wiki): dus het is haar vergeven, en ach hij won voor Ierland toch?!
Ja, dat is ook wel weer zo. En bovendien, het nummer wordt er niet beter of slechter door. Ik dacht trouwens dat hij ergens in z'n tienerjaren pas naar Ierland vertrok, maar ik zat dus fout.

Wat ik zo jammer vind aan de Belgische deelneemster is dat ze met zo’n suf nummer komt. Haar stem lijkt veel op die van Pixie Lott (groot pluspunt!!). Met een hipper nummer – á la Lena – had ze het heel ver kunnen schoppen. Hoe ze ’t met dit nummer gaat doen weet ik niet. Een finaleplaats lijkt me niet uitgesloten, de eerste halve finale is verreweg de zwakste van de twee, maar als het de finale haalt zie ik ’t niet bij de eerste 15 eindigen of zo. Verder word ik er zelf niet warm of koud van. 5/10
0
geplaatst: 27 maart 2012, 23:25 uur
08. België: Iris – Would You
Noch de zang, noch het nummer kunnen mij bekoren, saai en inderdaad erg kleurloos. Volgend jaar beter!
Cijfer: 3,5
Noch de zang, noch het nummer kunnen mij bekoren, saai en inderdaad erg kleurloos. Volgend jaar beter!
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 28 maart 2012, 15:43 uur
09. Finland: Pernilla Karlsson – När jag blundar
Heel wat jaartjes eindigt Finland hoog in mijn persoonlijke lijstjes terwijl ze het eigenlijk helemaal niet zo goed doen op het Festival. Totdat Lordi won. Ik vond dat toen gelijk al een geweldig nummer en niet eens om de act. Ik zag het wel winnen en verdomd het gebeurde nog ook.
Ook dit jaar behoort Finland wel tot mijn favoriete nummers.
Dit vrij eenvoudige liedje heeft genoeg in zich om mij in te pakken en die taal is en blijft toch heerlijk om naar te luisteren.
Ik heb hier niets op aan te merken en kan alleen maar zeggen: blijven kijken en luisteren naar dit nummer want het behoort tot de hoogtepunten deze halve finale.
Morgen: Ding Dong van Dana International (Israel) deed het dramatisch. Ding Dong? De overstap naar Time is snel gemaakt. Als dat maar goed gaat.
Heel wat jaartjes eindigt Finland hoog in mijn persoonlijke lijstjes terwijl ze het eigenlijk helemaal niet zo goed doen op het Festival. Totdat Lordi won. Ik vond dat toen gelijk al een geweldig nummer en niet eens om de act. Ik zag het wel winnen en verdomd het gebeurde nog ook.
Ook dit jaar behoort Finland wel tot mijn favoriete nummers.
Dit vrij eenvoudige liedje heeft genoeg in zich om mij in te pakken en die taal is en blijft toch heerlijk om naar te luisteren.
Ik heb hier niets op aan te merken en kan alleen maar zeggen: blijven kijken en luisteren naar dit nummer want het behoort tot de hoogtepunten deze halve finale.
Morgen: Ding Dong van Dana International (Israel) deed het dramatisch. Ding Dong? De overstap naar Time is snel gemaakt. Als dat maar goed gaat.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 15:52 uur
Ik vind de Finse bijdragen juist altijd vreselijk, dat valt dit jaar enigszins mee (al doet het nummer me niets). Voor mij is dit niet meer dan de zoveelste onopvallende ballad. Ik vind dit bijvoorbeeld niet beter dan de Belgische inzending van hierboven. Wel opmerkelijk dat Finland een Zweedstalig nummer stuurt; ik denk dat ze meer kans maakt als ze dit nummer vertalen naar het Engels. Ik zie ons volgend jaar al met een Duitstalig nummer komen…
5/10
5/10
0
geplaatst: 28 maart 2012, 20:24 uur
Ik hoor toch liever in een andere taal zingen dan in schabouwelijk Engels. De ballad van Finland vind ik niet onaardig hoewel niet bijzonder maar zij komt mij oprecht over zonder misplaatste pretenties.
Cijfer: 6
Cijfer: 6
0
geplaatst: 29 maart 2012, 17:58 uur
10. Israël: Izabo – Time
Het leek kat in het bakkie voor Israel vorig jaar: Dana International was al naam genoeg als opvallende oud-winnares en als je je nummer dan ook nog eens Ding Dong gaat noemen.... als Dingedong kan winnen dan kan Dana dat ook nog een keer doen.
Maar dat viel vies tegen want Dana bleef hangen in de halve finale. Viva la diva onttroont.
Israel stuurt wel vaker opvallende inzendingen. Zo was daar in 2000 de band Ping Pong met het nummer Sameach en in 2007 Teapacks met Push the Button. Op de een of andere manier vind ik Izabo met Time daar ook wel tussen passen. Ergens best een irriterend nummer en aan de andere kant toch ook wel weer het betere soort. Afwijkend zonder freaky te worden. Niet alleen maar opvallen om het opvallen. Het ene moment wil ik gillend het geluid uitzetten en het andere moment is het heerlijk om ook zo'n gek stemmetje op te zetten en mee proberen te zingen.
Geen idee hoe dit gaat eindigen en nog steeds geen idee hoe ik er nu zelf over denk.
Morgen: hoe The Facebook Song The Social Network Song voor San Marino werd. Of het een vooruitgang is?
Het leek kat in het bakkie voor Israel vorig jaar: Dana International was al naam genoeg als opvallende oud-winnares en als je je nummer dan ook nog eens Ding Dong gaat noemen.... als Dingedong kan winnen dan kan Dana dat ook nog een keer doen.
Maar dat viel vies tegen want Dana bleef hangen in de halve finale. Viva la diva onttroont.
Israel stuurt wel vaker opvallende inzendingen. Zo was daar in 2000 de band Ping Pong met het nummer Sameach en in 2007 Teapacks met Push the Button. Op de een of andere manier vind ik Izabo met Time daar ook wel tussen passen. Ergens best een irriterend nummer en aan de andere kant toch ook wel weer het betere soort. Afwijkend zonder freaky te worden. Niet alleen maar opvallen om het opvallen. Het ene moment wil ik gillend het geluid uitzetten en het andere moment is het heerlijk om ook zo'n gek stemmetje op te zetten en mee proberen te zingen.
Geen idee hoe dit gaat eindigen en nog steeds geen idee hoe ik er nu zelf over denk.
Morgen: hoe The Facebook Song The Social Network Song voor San Marino werd. Of het een vooruitgang is?
0
geplaatst: 29 maart 2012, 18:42 uur
Ik blijf Time vreselijk vinden, ook al heb ik het vaak beluisterd..
Finland is een prachtig nummer en dat het Zweeds is, vind ik al helemaal super. Wat een prachtige taal is dat toch!
Finland is een prachtig nummer en dat het Zweeds is, vind ik al helemaal super. Wat een prachtige taal is dat toch!
0
geplaatst: 29 maart 2012, 22:55 uur
Dat van Israel vind ik wel leuk, weliswaar kitscherig maar ook aanstekelijk en tot nu toe het nummer dat mij het meest bijblijft. Guilty pleasure, zou ik zeggen.
Cijfer: 6,5
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 30 maart 2012, 17:34 uur
11. San Marino: Valentina Monetta – The Social Network Song (OH OH -- Uh - OH OH)
San Marino was één van de laatste landen die hun bijdrage leverde. Valentina Monetta zingt het door Ralph Siegel geschreven The Social Network Song (OH OH -- Uh - OH OH). Aanvankelijk heette het The Facebook song (OH OH -- Uh - OH OH) maar dat werd niet toegestaan: het nummer bleef behouden met een lichte wijziging, Valentina zingt wat vaker Oh oh uh oh oh en klaar was Ralph. Alsof deze ervaren festivalrot niet zou weten dat deze titel niet mocht en hoe opvallend snel lag de vervanging al klaar. Slim natuurlijk, want de aandacht heb je en dat is hard nodig voor dit misbaksel van Siegel die in het verleden toch echt veel betere nummers heeft geschreven. Maar liefst 19 keer heeft ie meegedaan en nu dus voor de 20e keer. Hij zal de successen van Bye Bye Love (4e in 1974), Dschinghis Khan (4e in 1979), Theater (2e in 1980) papa Pingouin (9e ook in 1980) Johnny Blue (2e in 1981), Ein bißchen Frieden (winnaar in 1982), Laß die Sonne in dein Herz (2e in 1987), Wir geben 'ne Party (3e in 1994) of Reise nach Jerusalem - Kudüs'e seyahat (3e in 1999) er zeker niet mee gaan evenaren. Wat een draak van een nummer is het toch en het schijnt dat zangers Monetta normaal toch met kwalitatief beter werk op de proppen komt. Infantiele kleuterpop die uitnodigt om de zak borrelnootjes in de keuken te gaan zoeken, toastjes te smeren of gewoon het geluid zachter te zetten.
Snel door naar de volgende zullen we maar zeggen.
Morgen: Cyprus die het niet slecht doet in de polls maar pijn aan mijn oren doet. Ofwel Kleuterpop part 2. Nee toch
San Marino was één van de laatste landen die hun bijdrage leverde. Valentina Monetta zingt het door Ralph Siegel geschreven The Social Network Song (OH OH -- Uh - OH OH). Aanvankelijk heette het The Facebook song (OH OH -- Uh - OH OH) maar dat werd niet toegestaan: het nummer bleef behouden met een lichte wijziging, Valentina zingt wat vaker Oh oh uh oh oh en klaar was Ralph. Alsof deze ervaren festivalrot niet zou weten dat deze titel niet mocht en hoe opvallend snel lag de vervanging al klaar. Slim natuurlijk, want de aandacht heb je en dat is hard nodig voor dit misbaksel van Siegel die in het verleden toch echt veel betere nummers heeft geschreven. Maar liefst 19 keer heeft ie meegedaan en nu dus voor de 20e keer. Hij zal de successen van Bye Bye Love (4e in 1974), Dschinghis Khan (4e in 1979), Theater (2e in 1980) papa Pingouin (9e ook in 1980) Johnny Blue (2e in 1981), Ein bißchen Frieden (winnaar in 1982), Laß die Sonne in dein Herz (2e in 1987), Wir geben 'ne Party (3e in 1994) of Reise nach Jerusalem - Kudüs'e seyahat (3e in 1999) er zeker niet mee gaan evenaren. Wat een draak van een nummer is het toch en het schijnt dat zangers Monetta normaal toch met kwalitatief beter werk op de proppen komt. Infantiele kleuterpop die uitnodigt om de zak borrelnootjes in de keuken te gaan zoeken, toastjes te smeren of gewoon het geluid zachter te zetten.
Snel door naar de volgende zullen we maar zeggen.
Morgen: Cyprus die het niet slecht doet in de polls maar pijn aan mijn oren doet. Ofwel Kleuterpop part 2. Nee toch

0
geplaatst: 30 maart 2012, 18:07 uur
Snel vergeten dit nummer, infantiele pop die nergens weet te boeien. Slechte productie, zwakke zang en die Uh Oh's zijn erg clichématig.
Cijfer: 2
Cijfer: 2
0
geplaatst: 30 maart 2012, 18:11 uur
Ik heb dat Facebook nummer echt gisteren de hele dag in mijn hoofd gehad, en ik werd er niet bepaald vrolijk van 
''Do you wanna be more than just a friend, do you wanna play cybersex again''
Volgens mij heeft zij trouwens een kunstgebit, maar dat terzijde.

''Do you wanna be more than just a friend, do you wanna play cybersex again''

Volgens mij heeft zij trouwens een kunstgebit, maar dat terzijde.
0
geplaatst: 30 maart 2012, 18:46 uur
XD Ik vind dit echt een vreselijk nummer! BAH! Inspiratieloos! Maar gezien de pijlingen, zal het de finale echt niet gaan halen 

0
geplaatst: 30 maart 2012, 19:52 uur
Israël komt weer met een opvallende maar geslaagde inzending (zoals bijna altijd). Het is een apart nummer, maar ik vind dat ‘ie kwalitatief erg goed in elkaar steekt. Niet een voor de hand liggende compositie, in ieder geval. Hoewel 't niet helemaal in mijn straatje ligt, kan ik het zeker waarderen; de melodie van het refrein blijft ook goed hangen. Ik ben benieuwd hoe dit het gaat doen in Baku. 6,5/10
San Marino: 0,5/10 --> Heel jammer dat Ralph Siegel hier zijn naam onder zet. Na de vele geweldige inzendingen die hij voor Duitsland schreef is dit gewoon een lachertje. Ik ken nauwelijks nummers die ik slechter vind dan dit. Bovendien vind ik de zangeres ook heel apathisch – ze heeft totaal geen uitstraling (wel heel komisch dat zij ’t woord cybersex uit d’r strot weet te persen, zal überhaupt ook maar één iemand geïnteresseerd zijn?). Ze ziet er ook zo eng uit, of zo.
San Marino: 0,5/10 --> Heel jammer dat Ralph Siegel hier zijn naam onder zet. Na de vele geweldige inzendingen die hij voor Duitsland schreef is dit gewoon een lachertje. Ik ken nauwelijks nummers die ik slechter vind dan dit. Bovendien vind ik de zangeres ook heel apathisch – ze heeft totaal geen uitstraling (wel heel komisch dat zij ’t woord cybersex uit d’r strot weet te persen, zal überhaupt ook maar één iemand geïnteresseerd zijn?). Ze ziet er ook zo eng uit, of zo.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 11:51 uur
Ik heb eens op internet rondgesnuffeld en hier zijn wat landen die favoriet blijken bij de 'gewone mens':
* Loreen's Euphoria (Zweden) doet het gemiddeld het beste.
* Pastora Soler - Quédate conmigo (Spanje) staat daarna gemiddeld het hoogst.
* Ivi Adamou doet het ook zeer goed met La la love (Cyprus), Ze komt in veel top 10 lijstjes voor.
* Tooji's Stay (Noorwegen) staat gemiddeld ook erg hoog
De bookmakers hebben weer een eigen mening. Dit is de huidige top 15::
1. Zweden (Loreen- Euphoria)
2. Rusland (Buranovskiye Babushki- Party for everybody)
3. Italië (Nina Zilli - L'Amore è Femmina)
4. Denemarken (Soluna Samay - Should've known better)
5. Servië (Ċ½eljko Joksimovic - Nije ljubav stvar)
6. Groot- Brittannië (Engelbert Humperdinck- Love will set you free)
7. Spanje (Pastora Soler - Quédate conmigo)
8. Duitsland (Roman Lob - Standing still)
9. IJsland (Greta Salóme & Jónsi - Mundu Eftir Mér) (al weet ik niet zeker of het nou uiteindelijk toch in het Engels gezongen gaat worden)
10. Ierland (Jedward- Waterline)
11. Noorwegen (Tooji-Stay)
12. Griekenland (Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac)
13. Turkije (Can Bonomo - Love me back)
14. Cyprus (Ivi Adamou- La la love)
15. Estland (Ott Lepland - Kuula)
Nederland staat bij de bookmakers op 28 en België op 25.
Dan nog even de landen die het het slechtst doen bij de bookmakers:
40. San Marino (Valentina Monetta - the social network song uh oh oh)
41. Georgië (Anri Jokhadze - I'm A Joker). Doet het ook bij het publiek meestal het slechtst.
42. Malta (Kurt Calleja - This is the night)
* Loreen's Euphoria (Zweden) doet het gemiddeld het beste.
* Pastora Soler - Quédate conmigo (Spanje) staat daarna gemiddeld het hoogst.
* Ivi Adamou doet het ook zeer goed met La la love (Cyprus), Ze komt in veel top 10 lijstjes voor.
* Tooji's Stay (Noorwegen) staat gemiddeld ook erg hoog
De bookmakers hebben weer een eigen mening. Dit is de huidige top 15::
1. Zweden (Loreen- Euphoria)
2. Rusland (Buranovskiye Babushki- Party for everybody)
3. Italië (Nina Zilli - L'Amore è Femmina)
4. Denemarken (Soluna Samay - Should've known better)
5. Servië (Ċ½eljko Joksimovic - Nije ljubav stvar)
6. Groot- Brittannië (Engelbert Humperdinck- Love will set you free)
7. Spanje (Pastora Soler - Quédate conmigo)
8. Duitsland (Roman Lob - Standing still)
9. IJsland (Greta Salóme & Jónsi - Mundu Eftir Mér) (al weet ik niet zeker of het nou uiteindelijk toch in het Engels gezongen gaat worden)
10. Ierland (Jedward- Waterline)
11. Noorwegen (Tooji-Stay)
12. Griekenland (Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac)
13. Turkije (Can Bonomo - Love me back)
14. Cyprus (Ivi Adamou- La la love)
15. Estland (Ott Lepland - Kuula)
Nederland staat bij de bookmakers op 28 en België op 25.
Dan nog even de landen die het het slechtst doen bij de bookmakers:
40. San Marino (Valentina Monetta - the social network song uh oh oh)
41. Georgië (Anri Jokhadze - I'm A Joker). Doet het ook bij het publiek meestal het slechtst.
42. Malta (Kurt Calleja - This is the night)
0
geplaatst: 31 maart 2012, 12:13 uur
12. Cyprus: Ivi Adamou – La la Love
En we gaan door met deze uitermate zwakke halve finale. Kleuterpop part 2 vandaag in de vorm van Ivi Adamou's La La Love, een nummer dat hoog staat in de polls. Nu zeggen die polls meestal niet zo veel. Uptempo nummers doen het daar vaak erg goed en live vallen die regelmatig door de mand en scoren minder dan verwacht. Toch zitten er bij die favorieten altijd wel enkele die het op het festival zelf net zo goed doen. Ik mag hopen dat Cyprus daar niet bij zit. Wat een oervervelend achterhaald jaren '90 deuntje. En het erge is: mijn partner die niks van het festival moet weten waardeert dit dan weer wel. Aaaaaarrrggghhhhhh!
Eén ding weten we zeker: ze gaan 12 punten van Griekenland krijgen die in dezelfde halve finale zit (we hoorden die inzending al eerder). Mijn winnaar is het in elk geval niet.
Morgen: Denemarken. Ze doen het goed in de polls en ze leveren kwaliteitspop. Hopelijk vindt de rest van Europa dat ook want voor mij is het wel een favoriet.
En we gaan door met deze uitermate zwakke halve finale. Kleuterpop part 2 vandaag in de vorm van Ivi Adamou's La La Love, een nummer dat hoog staat in de polls. Nu zeggen die polls meestal niet zo veel. Uptempo nummers doen het daar vaak erg goed en live vallen die regelmatig door de mand en scoren minder dan verwacht. Toch zitten er bij die favorieten altijd wel enkele die het op het festival zelf net zo goed doen. Ik mag hopen dat Cyprus daar niet bij zit. Wat een oervervelend achterhaald jaren '90 deuntje. En het erge is: mijn partner die niks van het festival moet weten waardeert dit dan weer wel. Aaaaaarrrggghhhhhh!
Eén ding weten we zeker: ze gaan 12 punten van Griekenland krijgen die in dezelfde halve finale zit (we hoorden die inzending al eerder). Mijn winnaar is het in elk geval niet.
Morgen: Denemarken. Ze doen het goed in de polls en ze leveren kwaliteitspop. Hopelijk vindt de rest van Europa dat ook want voor mij is het wel een favoriet.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 12:48 uur
Het kan blijkbaar nog erger dan dat nummer van San Marino. Dit klinkt als een doorslag van de slechtste nummers die wij in de huidige top-40 te horen krijgen. Wat een nietszeggend deuntje!
Cijfer: 1,5
Cijfer: 1,5
0
geplaatst: 31 maart 2012, 12:48 uur
Ik blijf Cyprus een van de beste nummers van het festival vinden. Het was het eerste nummer van dit jaar dat ik hoorde, en vanaf dag 1 draai ik het dagelijks!
0
geplaatst: 1 april 2012, 10:38 uur
13. Denemarken: Soluna Samay – Should’ve known better
Dat er wel degelijk goede liedjes op het Songfestival verschijnen bewijst Denemarken dit jaar. Soluna Samay brengt het uitstekende en catchy Should've known better dat mij doet denken aan die geweldige bijdrage uit IJsland in 2009 (Yohanna met Is it True?) of Zweden 2010 (Anna Bergdahl - This is my life, die het helaas slecht deed). Duidelijk behorend tot de betere nummers deze halve finale en het moet raar lopen wil dit niet doorgaan en als ze dat doet dan geef ik haar grote kans om in de top 10 te gaan eindigen. Winnen? Helemaal uitsluiten doe ik dat ook niet. Gewoon blijven zitten en luisteren/kijken dus.
Morgen: gaan de Russische opoes 22 mei überhaupt wel levend halen?
Dat er wel degelijk goede liedjes op het Songfestival verschijnen bewijst Denemarken dit jaar. Soluna Samay brengt het uitstekende en catchy Should've known better dat mij doet denken aan die geweldige bijdrage uit IJsland in 2009 (Yohanna met Is it True?) of Zweden 2010 (Anna Bergdahl - This is my life, die het helaas slecht deed). Duidelijk behorend tot de betere nummers deze halve finale en het moet raar lopen wil dit niet doorgaan en als ze dat doet dan geef ik haar grote kans om in de top 10 te gaan eindigen. Winnen? Helemaal uitsluiten doe ik dat ook niet. Gewoon blijven zitten en luisteren/kijken dus.
Morgen: gaan de Russische opoes 22 mei überhaupt wel levend halen?
0
geplaatst: 1 april 2012, 10:57 uur
Inderdaad een verademing na die draak van Cyprus, dit is een degelijke en goed gebrachte popsong dat de finale beslist moet halen (tenzij het SMS'end publiek doof is).
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 1 april 2012, 12:03 uur
LucM schreef:
(tenzij het SMS'end publiek doof is).
(tenzij het SMS'end publiek doof is).
Ik denk dat de vakjury hier ook wel punten voor over heeft.
0
geplaatst: 1 april 2012, 17:45 uur
Denemarken heeft net als vorig jaar, dit jaar weer een fantastische inzending. Dit zou nog wel eens heel hoog kunnen komen!
0
geplaatst: 2 april 2012, 17:48 uur
14. Rusland: Buranovskiye Babushki – Party for everybody
Toen ik dit voor het eerst hoorde en zag viel ik van mijn stoel van het lachen: murmelende, valszingende omaatjes die Rusland gaan vertegenwoordigen. Ze zijn gek geworden daar. Het bleek dat ze al eens eerder hadden meegedaan aan de voorronde en nu is het dus gelukt.
Vreselijk vond ik dit......
En toen kwam de studioversie:
Beter? Nou ja, het valse gekweel is wat minder vals en je ziet geen murmelende opoes. En dan opeens blijkt het nummer in je kop te gaan zitten zoals Dancing ) Lasha Tumbai van Verka dat in 2007 ook deed voor Oekraine.
En toen kreeg ik ook ineens het gevoel dat dit wel eens een grote kanshebber zou kunnen zijn: het valt op, het is aanstekelijk en als loeiende monsters voor Finland kunnen winnen kunnen Baboeshka's uit Rusland dat ook wel. Ik acht de kans heel erg groot dat we rekening moeten gaan houden met Moskou 2013 of we dat nu leuk vinden of niet. Party for Everybody!!!!
En gaat er eentje voortijdig de pijp uit dan toveren de Russen er als echte baboeshka's vast wel een ander voor in de plaats: zo gaat dat nu eenmaal met die poppetjes.
Niet serieus nemen en gewoon de lol van inzien.
Morgen: Hongarije met een nummer dat het bij mij persoonlijk zeer goed doet.
Toen ik dit voor het eerst hoorde en zag viel ik van mijn stoel van het lachen: murmelende, valszingende omaatjes die Rusland gaan vertegenwoordigen. Ze zijn gek geworden daar. Het bleek dat ze al eens eerder hadden meegedaan aan de voorronde en nu is het dus gelukt.
Vreselijk vond ik dit......
En toen kwam de studioversie:
Beter? Nou ja, het valse gekweel is wat minder vals en je ziet geen murmelende opoes. En dan opeens blijkt het nummer in je kop te gaan zitten zoals Dancing ) Lasha Tumbai van Verka dat in 2007 ook deed voor Oekraine.
En toen kreeg ik ook ineens het gevoel dat dit wel eens een grote kanshebber zou kunnen zijn: het valt op, het is aanstekelijk en als loeiende monsters voor Finland kunnen winnen kunnen Baboeshka's uit Rusland dat ook wel. Ik acht de kans heel erg groot dat we rekening moeten gaan houden met Moskou 2013 of we dat nu leuk vinden of niet. Party for Everybody!!!!
En gaat er eentje voortijdig de pijp uit dan toveren de Russen er als echte baboeshka's vast wel een ander voor in de plaats: zo gaat dat nu eenmaal met die poppetjes.
Niet serieus nemen en gewoon de lol van inzien.
Morgen: Hongarije met een nummer dat het bij mij persoonlijk zeer goed doet.
0
geplaatst: 2 april 2012, 18:26 uur
Dit klasseer ik onder camp, ik kan de lol ervan inzien maar artistiek stelt dat natuurlijk niets voor en ik moet het niet te vaak horen. Maar liever deze camp dat die bagger van bv. Cyprus of San Marino.
Cijfer: 4
Cijfer: 4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.