MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
2MY
wel zeer strakke timing

Om 23u perfect afgesloten!

Jammer dat Israël niet door gaat, en dat ten koste van puur uiterlijk vertoon van Griekenland, Roemenië en Cyprus die verder totaal niets te bieden hadden.

En Albanië die doorgaat maakt voor mij het festival ook niet geloofwaardiger...

Onweerwolf
Ik vond juist Albanië de beste performance geven. Niet het beste nummer maar ze zong ontzettend goed.

Voor mij wel. Als ik had moeten stemmen was het voor Albanie geweest. Wat de Albanezen goed hebben begrepen is dat je veel beter iets kunt sturen waar de helft van de mensen van gruwt en de andere helft mee wegloopt dan iets dat iedereen wel aardig vind. Mensen moeten namelijk kiezen wat ze het beste vinden.

Albanië is niet mijn ding maar het valt wel op een mooie manier op. Ik kreeg er een Björk gevoel bij qua performance (niet het lied). Het kwam goed in beeld en de zang was sterk of het nu je voorkeur heeft of niet.
Beter zo opvallen dan een indianentooi opzetten 'omdat je je daar zo prettig in voelt'

Pfff vind het vooral jammer dat Finland, Zwitserland en Israel niet doorzijn had van mij in de plaats van Albanié, Cyprus en Roemenié door gemogen

Ik had die 3 ook liever zien gaan maar het was wel een beetje te verwachten helaas.

O ja vond Oostenrijk ook nog best grappig had van mij ook doorgemogen

Cyprus en Roemenië (en Griekenland ook) zijn dan weer schaamteloze opportunistische, platte nummers. Van het soort dat altijd scoort op het songfestival en met name Roemenië zag er ook strak uit. Ook dat zouden wel weleens mogen doen: opportunistisch plat durven zijn.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Cyprus en Roemenië (en Griekenland ook) zijn dan weer schaamteloze opportunistische, platte nummers. Van het soort dat altijd scoort op het songfestival en met name Roemenië zag er ook strak uit. Ook dat zouden wel weleens mogen doen: opportunistisch plat durven zijn.

Het nummer van Roemenië vind ik overigens muzikaal gezien ook wel vrij sterk. Roemenië is sowieso de laatste jaren heel erg goed bezig wat dat betreft.

Ik kan leven met de uitslag van vanavond. Alleen Ierland had ik liever niet in de finale gezien, maar een goed alternatief was ook niet aanwezig...

Albanie viel me trouwens 100% mee ondanks dat het niet loepzuiver was in de uithalen

Onweerwolf
We hebben trouwens een leuk clubje hier in dit topic inmiddels.

Barbiepoppen met lange benen en nummers die niet om aan te horen zijn, dat is blijkbaar een succesformule.
Gelukkig was er nog Rusland, de baboeshka's leken me de enige die echt plezier hadden.
En Albanië kon er ook nog mee door

Onweerwolf schreef:
We hebben trouwens een leuk clubje hier in dit topic inmiddels.

Volgens mij wordt het ieder jaar drukker!

Volgens mij zit hier rond de halve finales en finale altijd wel hetzelfde clubje

Dat wordt een speciale Euro-meeting in een afgehuurd zaaltje en groot scherm volgend jaar

Onweerwolf
Haha, dat zou best een leuk idee zijn. Maar dan moeten naast de liefhebbers ook de zeurders er bij zijn.

Neenee, ik ben zeker al nieuw dit jaar. Ik heb dit topic met veel plezier gevolgd en was zo nieuwsgierig dat ik na jaren nog eens gekeken heb.
Ik moet toch zeggen dat het me niet zo goed bevallen is, de kwaliteit is er met de jaren niet echt op vooruitgegaan

Onweerwolf schreef:
Haha, dat zou best een leuk idee zijn. Maar dan moeten naast de liefhebbers ook de zeurders er bij zijn.

Dan moet je FatherMcKenzie proberen te achterhalen

Die was serieuzer in zijn antipathie dan ik in mijn plezier (want het Songfestival is gewoon het leukst door alle geleuter eromheen en moet je niet zo serieus nemen allemaal).

aERodynamIC schreef:
Dat wordt een speciale Euro-meeting in een afgehuurd zaaltje en groot scherm volgend jaar

9 van de 10 landen goed voorspeld. Ergens jammer dat ik er net met één voorspelling naast zat, al moet ik toegeven dat ik m’n geld nooit had ingezet op Hongarije. Ik had dan ook niet verwacht dat ze door zouden gaan, maar ben wel blij met de uitkomst. Veel, maar dan ook veel beter dan het tiende land dat ik in gedachten had (Oostenrijk).

De uitschakeling van Zwitserland vind ik achteraf wel jammer. Ik vond het een goed optreden. In ieder geval beter dan een aantal landen die de finale wel hebben gehaald, en toegegeven: ondanks dat ik het nummer van San Marino walgelijk vind, vond ik de algehele presentatie voldoende. Vergelijk haar optreden maar met de 3js van vorig jaar, en je ziet duidelijk dat zelfs The Social Network Song gunstig afsteekt tegenover ons gedrocht van vorig jaar. Misschien had ik daarom vooraf toch iets minder kritiek op San Marino moeten geven, vooral omdat wij zelf vaak voor de slechtste inzendingen zorgen.

De commentatoren waren zoals verwacht weer ontzettend slecht. Dekker en Smit waren bijzonder onprofessioneel. Vooral tijdens de interval act toen ze thema’s als o.a. corruptie en bouwfraude in Azerbeidzjan aanhaalden (om nog maar te zwijgen over de Azerbeidjaanse-Armeense situatie). Uiteraard zit het met de wet- en regelgeving niet goed in dat land, maar politieke kwesties en het Eurovisie Songfestival moet je van elkaar gescheiden houden.

Onweerwolf
Angelo schreef:
De commentatoren waren zoals verwacht weer ontzettend slecht. Dekker en Smit waren bijzonder onprofessioneel. Vooral tijdens de interval act toen ze thema’s als o.a. corruptie en bouwfraude in Azerbeidzjan aanhaalden (om nog maar te zwijgen over de Azerbeidjaanse-Armeense situatie). Uiteraard zit het met de wet- en regelgeving niet goed in dat land, maar politieke kwesties en het Eurovisie Songfestival moet je van elkaar gescheiden houden.

Mee eens, zeker als je Jan Smit of Daniel Dekker heet en überhaupt totaal geen kaas hebt gegeten van zulke politieke kwesties.

Ik vond Smit beter te verstaan dan vorig jaar trouwens maar ik prefereer hem toch zwijgend in zijn onderbroek op een bushokje.

Onweerwolf (wat een wansmaak)

L_T_B schreef:
(quote)

Lach maar, ik zat aan jou als presentator van de avond te denken.

aERodynamIC schreef:

Volgens mij lig ik dan de volgende dag ergens dood langs de weg omdat ik meestal een totaal andere mening dan jullie heb!

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Onweerwolf (wat een wansmaak)

Ik vind dat 'ie wel een vriendelijke lach heeft.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
de opper-Eurovisiewatcher

aERodynamIC schreef:
Het is een twijfelachtige eer op een site als deze maar vooruit. Ik ben de overige 10 maanden weer braaf (toch?!).

Wel opmerkelijk dat ons 'opperhoofd' het niet zo heeft op verentooien trouwens.

Onweerwolf
De draw voor de finale:

01 United Kingdom English Engelbert Humperdinck "Love Will Set You Free" —
02 Hungary English Compact Disco "Sound of Our Hearts" —
03 Albania Albanian[33] Rona Nishliu "Suus"3 Personal[34] 4
06 Russia Udmurt, English Buranovskiye Babushki "Party for Everybody" —
07 Iceland English Gréta Salóme & Jónsi "Never Forget" —
08 Cyprus English Ivi Adamou "La La Love" —
09 France French, English Anggun "Echo (You and I)" —
10 Italy English, Italian Nina Zilli "L'amore è femmina (Out of Love)" Love Is Female (Out of love)
13 Azerbaijan (host) English Sabina Babayeva "When the Music Dies" —
14 Romania Spanish, English Mandinga "Zaleilah" —
15 Denmark English6 Soluna Samay "Should've Known Better" —
16 Greece English Eleftheria Eleftheriou "Aphrodisiac" —
19 Spain Spanish Pastora Soler "Quédate conmigo" Stay with me
20 Germany English Roman Lob "Standing Still" —
23 Ireland English Jedward "Waterline" —
26 Moldova English8 Pasha Parfeny "Lăutar" Traditional musician

Albanië heeft de grootste pech van de kanshebbers denk ik.

Ik had toch weer 8 op 10 goed voorspeld enkel Albanië en Moldavië had ik niet. In hun plaats had ik Zwitserland en Finland (Als student Zweeds vond ik dat nummer enorm goed). Ik had echter drie top favorieten gisteren

Denemarken
Ierland
Ijsland

En wat betreft Iris de slechtste inzending dat mijn land ooit gestuurd heeft. en er zaten in het verleden al dikwijls hele slechte dingen tussen.

Ik heb het niet zo gevolgd, maar ik zie dat Israel eruit is...waar moeten de douze points van Nederlnad dan straks naar toegaan

2MY
Emile93 schreef:
Volgens mij lig ik dan de volgende dag ergens dood langs de weg omdat ik meestal een totaal andere mening dan jullie heb!

Da's overdreven. Maar zwijgend in uw onderbroek op een bushokje is blijkbaar waarschijnlijker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.