MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Masimo schreef:
en Litouwen vond ik ook vrij bizar. .

Een snoetje waar alle jonge meisjes bij zwijmelen, dus totaal verwacht door

Ja! Weer geen nederland, al baal ik meer van slovenië! Hoe kan dat prachtige nummer nou uit zijn?
Wel fijn dat zweden door is, en jammer van het toch mooie portugal!

En Litouwen trad als laatste op, dat is sinds 1956 een voordeel.

Alleen Litouwen en Malta kwamen als een verassing.

Naja, Zweden wint.

starbright boy schreef:
We hadden Raffaela moeten sturen trouwens. Dat vond ik toen al. Dan waren we door geweest.

Nee joh. Er zijn, buiten de Oostbloklanden, maar een paar plekjes over, dus je moet wel héél goed zijn om door te gaan.

Georgië was 'n monnik goes roodkapje. Held.

Ik weet niet of Rafaella het wel gehaald had, eerlijk gezegd vond ik alle deelnemers van de nationale finale vrij kansloos. Joan dan nog het meest kansrijke. Toch vond ik 't wel een leuk nummer, maar toch niet opvallend genoeg.

Alles wat ik vooral onthouden had was de act met de kapitein, en de act van Turkije. En dat was dezelfde act, dus tja..

Van wat ik nu heb gezien denk ik het gaat tussen Zweden, Oekraine en Rusland. Met Turkije, Ierland en Roemenie als outsiders. Maar ik sluit bepaald niet uit dat we de winnaar nog niet gezien hebben.

Niveau is dit jaar trouwens aanzienlijk lager dan vorig jaar en in 2010.

Aquila
Ierland, dat geloof ik niet.

Ik weet niet hoe Italië Frankrijk en Duitsland live klinken. En wat ze voor act opvoeren.

Ik vond Turkije echt slecht jammer dat ze door zijn, Verder vond ik Servié, Zweden en Estland erg sterk.
Wel jammer van Nederland niet door is had ik liever gezien dat zo'n nummer van Litouwen

Vandaag 7 op 10 enkel Litouwen, Macedonië en Oekraïne niet juist. Maar ik ben blij dat mijn favorieten het gehaald hebben:
ZWEDEN
NOORWEGEN (Die gast is echt wel )
ESTLAND (Deze is ook al even )
MALTA

Okay, ben weer thuis:

Deze halve finale bleek ik er 8 uit 10 goed voorspeld te hebben. Macedonie en Litouwen (die ik aanvankelijk er wel bij had staan, zie eerder bericht) had ik er niet tussen staan en wel Slovenie en Kroatie.

Sorry Joan fans, maar ik was dus zoals verwacht niet verbaasd. Ze zong vals, keek loensend de camera in (hoezo haar sterke punt?!) en het was een rare act plus het liedje niet sterk. Doe er dan te sterke concurrentie bij plus vriendjespolitiek en je weet genoeg. Zo moeilijk was dat toch niet.
Ik baal dat ik nu I told you so kan zeggen want had graag dat mijn vrienden vanavond (Joan fans) me lekker op mijn nummer konden zetten maar helaas.... het was gewoon te verwachten.

We zijn de schlemiel van het festival en nee dat komt niet door die oostbloklanden. We moeten gewoon eens wat goeds insturen!

Zaterdag gaat de strijd tussen Rusland en Zweden zoals ik ook al langer roep

Ik volg het songfestival helemaal niet en het boeit me ook niet, maar als ik de acts die ik me bewust kan herinneren even de revu laat passeren, vraag ik me af of we de laatste 20 jaar ooit weleens een blanke, hetero kandidaat /kandidate hebben afgevaardigd.

Dit is gewoon een vraag en ik wil ook niet suggereren dat we anders beter zouden scoren.

Huh? Waarom zou Joan niet hetero zijn? Die meiden van Treble lijken me ook gewoon hetero. En 3Js ook wel eigenlijk.

Misschien nog een keer goed mijn bericht lezen.

Genoeg hetero kandidaten. Zelfs de Toppers 2 van de 3. Beetje rare opmerking. Als je het toch al niet volgt kun je beter niet dit soort vreemde opmerkingen roepen.

Homo afgevaardigden in Nederland? Gordon (1 van de 3), de helft van Re-union, Michelle (lesbisch), Gerard Joling en Ronnie Tober en dat vanaf 1956. Ja we sturen alleen maar homo's

Genoeg blanke kandidaten ook!

Vergeet overigens Ruth Jacott en Edsilia Rombley niet, die zijn duidelijk niet blank...

(maar ze deden het wel relatief het best!)

ranboy schreef:
Vergeet overigens Ruth Jacott en Edsilia Rombley niet, die zijn duidelijk niet blank...

(maar ze deden het wel relatief het best!)

En Glennis Grace.

Ik zie verder niet zo in wat dat uit zou moeten maken...

aERodynamIC schreef:
Genoeg hetero kandidaten. Zelfs de Toppers 2 van de 3. Beetje rare opmerking. Als je het toch al niet volgt kun je beter niet dit soort vreemde opmerkingen roepen.

Homo afgevaardigden in Nederland? Gordon (1 van de 3), de helft van Re-union, Michelle (lesbisch), Gerard Joling en Ronnie Tober en dat vanaf 1956. Ja we sturen alleen maar homo's

Genoeg blanke kandidaten ook!

Ik maak geen opmerking, ik stel een vraag en stel mezelf nog kwetsbaar op ook. Ik zeg niet dat we alleen homo's sturen en voeg er nog aan toe dat ik er voor de rest niks mee wil suggereren.

Dit is voor mij een heel goed voorbeeld van waar het verkeerd gaat in Nederland. Zelfs als je een vraag stelt word je al veroordeeld.

Ik snap je vraag niet: erg vreemd en zeker als je het niet volgt. Hetero/homo, zwart/blank erbij halen om iets te verklaren verpakt in een vraag vind ik gewoon raar.

We sturen slechte nummers. Punt. Was dit jaar niet anders (zie al mijn eerdere opmerkingen over Joan... sorry Onweerwolf )
Als je het beter zou volgen weet je dat

En veroordeeld worden???? Volgens mij is dat ook wel typisch Nederlands. Graag de slachtofferrol op zich nemen

angelin schreef:
(quote)

Ik maak geen opmerking, ik stel een vraag en stel mezelf nog kwetsbaar op ook.

Ik zeg niet dat we alleen homo's sturen.

Dit is voor mij een heel goed voorbeeld van waar het verkeerd gaat in Nederland. Zelfs als je een vraag stelt word je al veroordeeld.

België stuurt vooral blanke rasechte Vlamingen of Walen en zie hoe ver het ons heeft gebracht.
Ik vind onze bijdragen even lamentabel als de Nederlandse hoor ...

Excuus voor het niet volgen van het songfestival en het vragen of Nederland de laatste 20 jaar weleens een blanke, niet-homo/lesbi naar het songfestival heeft gestuurd.

Het spijt mij zeer.

Ik ga nu weer verder met het timmeren van kruizen en naaien van puntmutsen.

Ok.

angelin schreef:

Succes daarmee. Toon je het eindresultaat hier?

Ter uwer informatie: vorig jaar gingen puntmutsen door naar de finale:

Best een leuk weetje toch? Misschien heb je er wat aan voor je ontwerp?

Onweerwolf
Er komen wel steeds vreemdere mensen in dit topic bovendrijven.

Ik vind het maar een rare vraag. Wat maakt het sowieso in godsnaam uit wat iemands geaardheid is en of iemand een kleurtje heeft?

So Lucky blijft echt briljant. Absoluut de beste act van het songfestival van vorig jaar

Arrie schreef:
Ik vind het maar een rare vraag. Wat maakt het sowieso in godsnaam uit wat iemands geaardheid is en of iemand een kleurtje heeft?

Helemaal niks, tenzij je gaat kijken naar aanvallen op homoseksuelen in Nederland en afkomst van daders. Maar goed, dan gaan we naar politiek en daarvoor is het hier niet de plaats.

Wat ik heb meegekregen van het songfestival de laatste jaren, gaat het ook niet meer alleen om een goed liedje.

dix
angelin schreef:

Daar zit een leuke outfit in. Misschien dat Go Back to the Zoo het daarmee volgend jaar kan proberen.

De nummers worden wel met het jaar showgerichter/kitscheriger en pathetischer... Nederland moet gewoon wat opvallend uitgedosde danseressen zien te scoren, iemand met een goede kop die playbackt en een stampende beat eronder. Dan komt het helemaal goed...

jasper1991 schreef:
De nummers worden wel met het jaar showgerichter/kitscheriger en pathetischer... Nederland moet gewoon wat opvallend uitgedosde danseressen zien te scoren, iemand met een goede kop die playbackt en een stampende beat eronder. Dan komt het helemaal goed...

Aaaaahhhh kom op zeg: wij sturen Hiawatha.... hoeveel gekker wilde je het nog hebben dan? Laten we daar nu ook eens mee stoppen. Onze circusacts (Toppers, Joan) doen het ook niet goed. Reden? zwakke nummers. Niet meer of minder hoor.
En door het gemis aan al te veel vriendjes moeten wij net een stapje meer doen en dan ga je het niet redden met 'wel aardige' nummers als die van de laatste jaren. Zweden kan het toch ook? Of het nu je smaak is of niet.

Hoe komt het dat we wel scoren in het Junior Songfestival?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.