Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2012, 00:30 uur
aERodynamIC schreef:
Homo afgevaardigden in Nederland? Gordon (1 van de 3), de helft van Re-union, Michelle (lesbisch), Gerard Joling en Ronnie Tober en dat vanaf 1956. Ja we sturen alleen maar homo's
Homo afgevaardigden in Nederland? Gordon (1 van de 3), de helft van Re-union, Michelle (lesbisch), Gerard Joling en Ronnie Tober en dat vanaf 1956. Ja we sturen alleen maar homo's
Als ik de Toppers en Re-union voor vol meereken dan is dat nog net geen 10 procent. Volgens mij is dat een redelijke reële afspiegeling wel.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 00:30 uur
Los van dat Zweden aan al mijn criteria voldoet, kunnen de Scandinaven altijd op elkaar rekenen. De Nederlandse inzendingen worden met te weinig overgave gebracht. De tooi werkt slechts ludiek en voor de rest was dit toch een klein en eerlijk popliedje.
De toppers waren op zichzelf ook zo verschrikkelijk slecht (en ze zongen vals), maar ik denk dat we het meer in die richting moeten gaan zoeken.
De toppers waren op zichzelf ook zo verschrikkelijk slecht (en ze zongen vals), maar ik denk dat we het meer in die richting moeten gaan zoeken.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 00:31 uur
Jammer van Joan, maar wat ik 100x erger vind is de uitschakeling van Slovenië. Wtf is er mis met Europa (en de “vakjury”)?
Dat landen als Litouwen, Estland en vooral Malta boven Slovenië eindigen is een grap die zelfs ik niet had kunnen bedenken. Ook Kroatië en Portugal had ik zeker een plek in de finale gegund. En Joan, tja. Vooraf was ik nog positief gestemd over Joan, maar uiteindelijk kwam het toch niet helemaal goed uit de verf. Toen de eerste virtuele envelop werd geopend en Litouwen eruit rolde, dacht ik al "dit wordt niks (meer)".
Terwijl het qua nummers duidelijk de sterkste halve finale was dit jaar, waren de vocalisten vrijwel allemaal beduidend minder dan die van afgelopen dinsdag. Alleen de Servische zanger was vocaal (erg) goed bij stem. Loreen’s stem was ook niet helemaal in orde; vooral haar uitspraak aan het begin was behoorlijk beroerd. Ik kon haar niet eens verstaan zelfs.
En dan de interval act. Niemand van de voormalige winnaars kon zuiver zingen. Wat een aanfluiting! Zelfs Marija Serifovic, die tegenwoordig blijkbaar door het leven gaat als Martin Serifovic, zong knettervals. Schandalig trouwens dat ze zelfs de tekst van Waterloo niet konden onthouden (ik vind het zelfs beledigend; zing het lied dan niet als je de tekst toch niet onthoudt). Maar goed, ik heb Lena nog wel even gezien, dus dat maakte alles een beetje beter.
Hoogtepunt van de avond: *De commentatorverbinding is weggevallen*.
Jammer dat er niet meer technische storingen waren. De paar seconden zonder commentaar van Smit en Dekker was het fijnste moment van heel de avond.
Dat landen als Litouwen, Estland en vooral Malta boven Slovenië eindigen is een grap die zelfs ik niet had kunnen bedenken. Ook Kroatië en Portugal had ik zeker een plek in de finale gegund. En Joan, tja. Vooraf was ik nog positief gestemd over Joan, maar uiteindelijk kwam het toch niet helemaal goed uit de verf. Toen de eerste virtuele envelop werd geopend en Litouwen eruit rolde, dacht ik al "dit wordt niks (meer)".Terwijl het qua nummers duidelijk de sterkste halve finale was dit jaar, waren de vocalisten vrijwel allemaal beduidend minder dan die van afgelopen dinsdag. Alleen de Servische zanger was vocaal (erg) goed bij stem. Loreen’s stem was ook niet helemaal in orde; vooral haar uitspraak aan het begin was behoorlijk beroerd. Ik kon haar niet eens verstaan zelfs.
En dan de interval act. Niemand van de voormalige winnaars kon zuiver zingen. Wat een aanfluiting! Zelfs Marija Serifovic, die tegenwoordig blijkbaar door het leven gaat als Martin Serifovic, zong knettervals. Schandalig trouwens dat ze zelfs de tekst van Waterloo niet konden onthouden (ik vind het zelfs beledigend; zing het lied dan niet als je de tekst toch niet onthoudt). Maar goed, ik heb Lena nog wel even gezien, dus dat maakte alles een beetje beter.

Jammer dat er niet meer technische storingen waren. De paar seconden zonder commentaar van Smit en Dekker was het fijnste moment van heel de avond.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2012, 00:32 uur
aERodynamIC schreef:
Hoe komt het dat we wel scoren in het Junior Songfestival?
Hoe komt het dat we wel scoren in het Junior Songfestival?
Ik vond afgelopen JESC de winst van Georgië trouwens niet terecht.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2012, 00:34 uur
Angelo schreef:
Terwijl het qua nummers duidelijk de sterkste halve finale was dit jaar, waren de vocalisten vrijwel allemaal beduidend minder dan die van afgelopen dinsdag. Alleen de Servische zanger was vocaal (erg) goed bij stem.
Terwijl het qua nummers duidelijk de sterkste halve finale was dit jaar, waren de vocalisten vrijwel allemaal beduidend minder dan die van afgelopen dinsdag. Alleen de Servische zanger was vocaal (erg) goed bij stem.
Hier ben ik wel mee eens. Met uitzondering dan van Bulgarije, zij zong namelijk ook prima.
Maar de 1e semi was qua performances een stuk sterker.
Ik heb in ieder geval Servië nu nog hoger op mijn lijstje staan voor de winst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2012, 00:36 uur
Angelo schreef:
Ik vond Dima en Marija beduidend beter dan de anderen. Lena zat er wat tussen maar Alexander en vooral El & Nikki waren echt vreselijk.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 00:41 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2012, 00:50 uur
De draw voor de finale:
01 United Kingdom English Engelbert Humperdinck "Love Will Set You Free" —
02 Hungary English Compact Disco "Sound of Our Hearts" —
03 Albania Albanian[39] Rona Nishliu "Suus"3 Personal[40] 4
04 Lithuania English Donny Montell "Love is Blind"
05 Bosnia and Herzegovina Bosnian MayaSar "Korake ti znam" I know your steps
06 Russia Udmurt, English Buranovskiye Babushki "Party for Everybody" —
07 Iceland English Gréta Salóme & Jónsi "Never Forget" —
08 Cyprus English Ivi Adamou "La La Love" —
09 France French, English Anggun "Echo (You and I)" —
10 Italy English, Italian Nina Zilli "L'amore è femmina (Out of Love)" Love Is Female (Out of love)
11 Estonia Estonian Ott Lepland "Kuula" Listen
12 Norway English Tooji "Stay" —
13 Azerbaijan (host) English Sabina Babayeva "When the Music Dies" —
14 Romania Spanish, English Mandinga "Zaleilah" —
15 Denmark English6 Soluna Samay "Should've Known Better" —
16 Greece English Eleftheria Eleftheriou "Aphrodisiac" —
17 Sweden English Loreen "Euphoria" —
18 Turkey English Can Bonomo "Love Me Back" —
19 Spain Spanish Pastora Soler "Quédate conmigo" Stay with me
20 Germany English Roman Lob "Standing Still" —
21 Malta English Kurt Calleja "This Is the Night" —
22 Macedonia Macedonian Kaliopi "Crno i belo" (Црно и бело) Black and white
23 Ireland English Jedward "Waterline" —
24 Serbia Serbian Željko Joksimović "Nije ljubav stvar"
(Није љубав ствар) Love is not an object
25 Ukraine English Gaitana "Be My Guest" —
26 Moldova English8 Pasha Parfeny "Lăutar" Traditional musician
Fantastisch voor Servië (en Oekraïne). Redelijk voor Zweden.
01 United Kingdom English Engelbert Humperdinck "Love Will Set You Free" —
02 Hungary English Compact Disco "Sound of Our Hearts" —
03 Albania Albanian[39] Rona Nishliu "Suus"3 Personal[40] 4
04 Lithuania English Donny Montell "Love is Blind"
05 Bosnia and Herzegovina Bosnian MayaSar "Korake ti znam" I know your steps
06 Russia Udmurt, English Buranovskiye Babushki "Party for Everybody" —
07 Iceland English Gréta Salóme & Jónsi "Never Forget" —
08 Cyprus English Ivi Adamou "La La Love" —
09 France French, English Anggun "Echo (You and I)" —
10 Italy English, Italian Nina Zilli "L'amore è femmina (Out of Love)" Love Is Female (Out of love)
11 Estonia Estonian Ott Lepland "Kuula" Listen
12 Norway English Tooji "Stay" —
13 Azerbaijan (host) English Sabina Babayeva "When the Music Dies" —
14 Romania Spanish, English Mandinga "Zaleilah" —
15 Denmark English6 Soluna Samay "Should've Known Better" —
16 Greece English Eleftheria Eleftheriou "Aphrodisiac" —
17 Sweden English Loreen "Euphoria" —
18 Turkey English Can Bonomo "Love Me Back" —
19 Spain Spanish Pastora Soler "Quédate conmigo" Stay with me
20 Germany English Roman Lob "Standing Still" —
21 Malta English Kurt Calleja "This Is the Night" —
22 Macedonia Macedonian Kaliopi "Crno i belo" (Црно и бело) Black and white
23 Ireland English Jedward "Waterline" —
24 Serbia Serbian Željko Joksimović "Nije ljubav stvar"
(Није љубав ствар) Love is not an object
25 Ukraine English Gaitana "Be My Guest" —
26 Moldova English8 Pasha Parfeny "Lăutar" Traditional musician
Fantastisch voor Servië (en Oekraïne). Redelijk voor Zweden.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 01:07 uur
Angelo schreef:
Jammer van Joan, maar wat ik 100x erger vind is de uitschakeling van Slovenië. Wtf is er mis met Europa (en de “vakjury”)?
Dat landen als Litouwen, Estland en vooral Malta boven Slovenië eindigen is een grap die zelfs ik niet had kunnen bedenken. Ook Kroatië en Portugal had ik zeker een plek in de finale gegund.
Dat landen als Litouwen, Estland en vooral Malta boven Slovenië eindigen is een grap die zelfs ik niet had kunnen bedenken. Ook Kroatië en Portugal had ik zeker een plek in de finale gegund. Eens!!! Het is echt zonde dat Slovenië niet door is. Estland is in principe mooi, maar hij zong echt slecht. Litouwen en Turkije zijn draken van nummers en Malta is een stom nummer maar met een goede act. (ik moest wel lachen van die voeten)
Maar ik had inderdaad ook heel graag Portugal door zien gaan!! Prachtig nummer en vocaal deed ze het prima!
Kroatie sprak me minder aan. Ik heb het al ontzettend veel geluisterd (net als de rest van de nummers overigens) maar het blijft nog steeds niet bij me hangen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2012, 01:15 uur
Overigens is al bekend dat Hongarije en Zweden in 2013 weer meedoen. 

0
geplaatst: 25 mei 2012, 07:57 uur
nico1616 schreef:
België stuurt vooral blanke rasechte Vlamingen of Walen en zie hoe ver het ons heeft gebracht.
Ik vind onze bijdragen even lamentabel als de Nederlandse hoor ...
(quote)
België stuurt vooral blanke rasechte Vlamingen of Walen en zie hoe ver het ons heeft gebracht.
Ik vind onze bijdragen even lamentabel als de Nederlandse hoor ...
Precies het feit dat België niet 8 jaar op rij een finale mist hebben we enkel te danken aan Tom Dice dus 1 op 8 is nu ook niet zo'n fantastisch resultaat.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 08:24 uur
Arrie schreef:
Ik vind het maar een rare vraag. Wat maakt het sowieso in godsnaam uit wat iemands geaardheid is en of iemand een kleurtje heeft?
Ik vind het maar een rare vraag. Wat maakt het sowieso in godsnaam uit wat iemands geaardheid is en of iemand een kleurtje heeft?
Mij in ieder geval niets. Je geaardheid of je huidskleur heb je niet gekozen daar ben je mee geboren. Ik ben biseksueel en ik schaam mij daar niet voor, was het liever niet geweest, maar heb er mee leren leven.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 08:39 uur
Oekraïne wel door en Slovenië niet
. Gaat echt nergens over. Turkije had ook een waardeloos liedje maar Azerbaidzjan is een provincie van Turkije dus ik begrijp wel dat de Turken door zijn. Estland
. Litouwen
. Niet heel verrassend dat Joan het niet gehaald heeft, zong niet bepaald zuiver, maar ik had haar nu wel bij de 10 beste acts geschaard. Servië en met name Zweden waren imho de besten gisteren. Malta ben ik ook wel lichtjes fan van. Wordt een mooie finale. Spanje en Duitsland vind ik ook goed. Eerste halve finale niet gezien. Ik laat me verrassen zaterdag.
. Gaat echt nergens over. Turkije had ook een waardeloos liedje maar Azerbaidzjan is een provincie van Turkije dus ik begrijp wel dat de Turken door zijn. Estland
. Litouwen
. Niet heel verrassend dat Joan het niet gehaald heeft, zong niet bepaald zuiver, maar ik had haar nu wel bij de 10 beste acts geschaard. Servië en met name Zweden waren imho de besten gisteren. Malta ben ik ook wel lichtjes fan van. Wordt een mooie finale. Spanje en Duitsland vind ik ook goed. Eerste halve finale niet gezien. Ik laat me verrassen zaterdag.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 09:20 uur
Angelo schreef:
Jammer dat er niet meer technische storingen waren. De paar seconden zonder commentaar van Smit en Dekker was het fijnste moment van heel de avond. De BBC heeft commentaar van Graham Norton, Nederland moet het doen met Jan Smit. Ik snap sowieso niet dat er überhaupt mensen naar de Nederlandse uitzending kijken.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 10:43 uur
Normaal was ik het er wel mee eens, dat Nederland niet door was, maar gisteren vond ik het echt zwaar onrechtvaardig. Het gemiddelde van de avond was laag, maar Joan stak daar met haar leuke liedje wel bovenuit. Ze hoorde zeker bij de beste 10, misschien zelfs bij de top 5. Maar ja, dan moet je nog tegen de vriendjespolitiek van het voormalige Joegoslavië in knokken. Het draait bij het Eurovisie Songfestival veel te weinig om kwaliteit en veel te veel om mooie gezichtjes en buurlandjes.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 10:56 uur
Qua liedje en vooral qua melodie hoorde Joan zeker bij de top 5.
Bosnië en Litouwen gaan wel door met een ontzettend saai liedje. Malta en Noorwegen zijn echt bedroeved. Daarentegen had Slovenië wel doorgemogen.
Bosnië en Litouwen gaan wel door met een ontzettend saai liedje. Malta en Noorwegen zijn echt bedroeved. Daarentegen had Slovenië wel doorgemogen.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 11:09 uur
Ik denk dat dit de enige muzieksite is waar serieus over het songfestival wordt gepraat. 

0
geplaatst: 25 mei 2012, 11:42 uur
Wat was onze Joan toch weer lekker slecht.
Helemaal terecht dat er geen finaleplaats inzat. Zelf vond ik Estland wel weer goed, dat zijn ze vaker valt me op. Hij was ook wel een lekkor ding.
Helemaal terecht dat er geen finaleplaats inzat. Zelf vond ik Estland wel weer goed, dat zijn ze vaker valt me op. Hij was ook wel een lekkor ding.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 11:44 uur
King of Dust schreef:
Maar ja, dan moet je nog tegen de vriendjespolitiek van het voormalige Joegoslavië in knokken. Het draait bij het Eurovisie Songfestival veel te weinig om kwaliteit en veel te veel om mooie gezichtjes en buurlandjes.
Maar ja, dan moet je nog tegen de vriendjespolitiek van het voormalige Joegoslavië in knokken. Het draait bij het Eurovisie Songfestival veel te weinig om kwaliteit en veel te veel om mooie gezichtjes en buurlandjes.
Dat is ook niet helemaal waar. Ieder jaar wordt door menig Nederlander hetgeen wat jij zegt gebruikt als argument om aan te geven dat het een corrupte zooi zou zijn, maar hoe zit het de winst van Duitsland in 2010? In hetzelfde jaar werd België overigens 6e, en als wij 12 punten aan België hadden toegekend, dan waren ze zelfs op een gedeelde 4e plaats terecht gekomen! Als jouw constatering op waarheid berustte, dan hadden Kroatië, Slovenië, Slowakije en zelfs eventueel landen als Georgië en Bulgarije zich ook allen met gemak moeten kwalificeren voor de finale. Dat is niet gebeurd.
We zullen toch onder ogen moeten zien dat het wederom niet kwalificeren voor de finale grotendeels aan ons zelf te wijten is: geen voorbereiding, knullige act, en daarbovenop een outfit die door Europa niet begrepen werd. Dat is gewoon jammer, want het liedje zelf had zeker potentie. Over de onzuivere zang ga ik het niet hebben, want ik geloof niet dat ze daarop werd afgerekend. Het lag eerder aan de act en de stijfheid van de mensen op het podium. Je kan niet verwachten dat 3-5 dagen werken aan je act voldoende is; sommige landen zijn maanden bezig met hun voorbereiding (Zweden bijvoorbeeld).
Ik vrees dat Nederland het zal nooit leren. Kijk naar de comments die men plaatst bij Raffaela’s Chocolatte op YouTube. Ze wordt voor een hoer en een slet en al dat soort dingen uitgemaakt, en sommigen zeggen zelfs dat ze zich schamen een Nederlander te zijn vanwege haar optreden. Die droogkloten beseffen duidelijk niet dat Europa dol is op dat soort platvloersheid. Hoor de refreinen eens van de Griekse, Cypriotische, Oekraïense, Maltese, Noorse en Zweedse inzendingen dit jaar; allemaal landen die je zaterdag terugziet. De refreinen van die nummers zijn echt niet sterker of slimmer in elkaar gezet dan Chocolatte. Ik snap niet hoe het (overwegend) meest liberale land van Europa zo extreem preuts kan zijn. Dat is eigenlijk iets om je voor te schamen.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 11:57 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Zelf vond ik Estland wel weer goed, dat zijn ze vaker valt me op. Hij was ook wel een lekkor ding.
Zelf vond ik Estland wel weer goed, dat zijn ze vaker valt me op. Hij was ook wel een lekkor ding.
Dat was een vent toch?

0
geplaatst: 25 mei 2012, 11:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat was een vent toch?
(quote)
Dat was een vent toch?
Rhythm & Poetry schreef:
Hij
Hij
0
geplaatst: 25 mei 2012, 12:07 uur
Niet mijn type, al is dit ook een onflatteuze foto. En Joan Franka moest maar niet zo vals zingen, die hoge noten heeft ze nog nooit kunnen halen. Maar ja, zo gaat dat. Wen er aan en zo. Wees blij dat Duitsland herenigd is, anders had Oost-Duitsland ook nog verplicht op Oostblokinzendingen moeten stemmen.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 12:09 uur
0
geplaatst: 25 mei 2012, 12:25 uur
Na de halve finale van gisteren zijn we alweer twee Balkanballads kwijt (gelukkig maar!), maar de saaiste van het stel is juist door: Bosnië & Herzegovina. Dat nummer van Kroatië vond ik juist weer wel wat hebben.
Kijkend naar de landen die de halve finales hebben overleefd vind ik de eerste halve finale sterker. Bijna alle bagger die daar tussenzat is al geëlimineerd.
Kijkend naar de landen die de halve finales hebben overleefd vind ik de eerste halve finale sterker. Bijna alle bagger die daar tussenzat is al geëlimineerd.
0
geplaatst: 25 mei 2012, 13:38 uur
Inderdaad!! Er is in de 1e halve finale maar 1 slecht nummer doorgegaan (Ierland) en in de 2e halve finale 2 (Litouwen en Turkije). XD
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.