Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2012, 13:09 uur
Voorspellung:
01. Zweden
02. Verenigd Koninkrijk
03. Rusland
04. Italië
05. Ierland
06. Duitsland
07. Turkije
08. Spanje
09. Servië
10. Denemarken
Maar ik ben alles behalve een kenner. Dus. Dan ga ik de concurrentie maar aan met 2MY..
01. Zweden
02. Verenigd Koninkrijk
03. Rusland
04. Italië
05. Ierland
06. Duitsland
07. Turkije
08. Spanje
09. Servië
10. Denemarken
Maar ik ben alles behalve een kenner. Dus. Dan ga ik de concurrentie maar aan met 2MY..

0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:31 uur
Zou iemand mij iets kunnen uitleggen?
Op wikipedia staan al de punten van de nummers uit halve finale 1 en de finale! Deze punten worden toch vanavond pas bekendgemaakt? (ik kan me voorstellen dat die van de 1e halve finale misschien al gelekt zijn, maar die punten van de finale? Zijn die misschien van de vakjury?)
Lees het hier: Eurovisiesongfestival 2012 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Op wikipedia staan al de punten van de nummers uit halve finale 1 en de finale! Deze punten worden toch vanavond pas bekendgemaakt? (ik kan me voorstellen dat die van de 1e halve finale misschien al gelekt zijn, maar die punten van de finale? Zijn die misschien van de vakjury?)
Lees het hier: Eurovisiesongfestival 2012 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:36 uur
Ik kan me niet voorstellen dat die cijfers al uitgelekt zijn. Op de Engelse, Duitse, Franse en zelfs de Azerbaijaanse wikipedia staat allemaal nog niks, dus ik denk dat er gewoon een of andere grappenmaker bezig is.
Edit: Als die punten wel zouden kloppen zou San Marino op 2 punten na de finale hebben gehaald
. Dat lijkt me voldoende bewijs dat de cijfers niet kloppen.
Edit: Als die punten wel zouden kloppen zou San Marino op 2 punten na de finale hebben gehaald
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 mei 2012, 14:38 uur
Nooit de Nederlandse wiki checken, altijd de Engelse.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:40 uur
stoepkrijt schreef:
. Dat lijkt me voldoende bewijs dat de cijfers niet kloppen. Haha! Ja inderdaad! Ik vond het ook al zo raar!! Maar inderdaad. Op wikipedia kunnen makkelijk fouten staan!! (ps ik check meestal ook de Engelse maar nu zag ik dit toevallig!
)
0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:42 uur
Mijn VOLLEDIGE voorspelling voor vanavond (het is tenslotte altijd leuk om te kijken hoeveel je er precies goed raadt):
1. Zweden
2. Servië
3. Spanje
4. IJsland
5. Rusland
6. Duitsland
7. Roemenië
8. Denemarken
9. Azerbeidzjan
10. Italië
11. Oekraïne
12. Griekenland
13. Ierland
14. Noorwegen
15. Cyprus
16. Turkije
17. Hongarije
18. Malta
19. Verenigd Koninkrijk
20. Albanië
21. Macedonië
22. Moldavië
23. Estland
24. Frankrijk
25. Litouwen
26. Bosnië & Herzegovina
1. Zweden
2. Servië
3. Spanje
4. IJsland
5. Rusland
6. Duitsland
7. Roemenië
8. Denemarken
9. Azerbeidzjan
10. Italië
11. Oekraïne
12. Griekenland
13. Ierland
14. Noorwegen
15. Cyprus
16. Turkije
17. Hongarije
18. Malta
19. Verenigd Koninkrijk
20. Albanië
21. Macedonië
22. Moldavië
23. Estland
24. Frankrijk
25. Litouwen
26. Bosnië & Herzegovina
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 mei 2012, 14:51 uur
stoepkrijt schreef:
- Macedonië: Het begint als de zoveelste Balkanballad, maar ontpopt zich vervolgens tot een veel te krachtige rocksong. Te krachtig voor het Songfestival, waardoor het een hoop luisteraars zal afschrikken. Jammer, want de orkestratie vind ik erg mooi.
- Macedonië: Het begint als de zoveelste Balkanballad, maar ontpopt zich vervolgens tot een veel te krachtige rocksong. Te krachtig voor het Songfestival, waardoor het een hoop luisteraars zal afschrikken. Jammer, want de orkestratie vind ik erg mooi.
Te krachtig voor het songfestival?
Lordi wint in 2006, Manga wordt 2e in 2010 en in 2011 haalde ook Eldrine weer de top 10.
Moderne metal doet het steevast goed op het ESC.
Ik denk dat Kalliope ook weer kans maakt om in ieder geval bij de bovenste helft te komen.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:53 uur
Onweerwolf schreef:
Lordi wint in 2006, Manga wordt 2e in 2010 en in 2011 haalde ook Eldrine weer de top 10.
Ik denk dat Kalliope ook weer kans maakt om in ieder geval bij de bovenste helft te komen.
(quote)
Ik denk het niet omdat de andere nummers meteen krachtig begonnen en dit jaar begint Macedonië heel rustig, waardoor het krachtige deel voor mij te laat komt!
0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:53 uur
Eldrine
Blijft nog steeds leuker klinken dan alle nummers van dit jaar.
Macedonië vond ik echt een aanfluiting. Het begon leuk maar uiteindelijk werd het een zooitje. Volgens mij probeerden ze in dat nummer zoveel mogelijk stijlen bij elkaar te gooien zodat er voor iedere 'liefhebber' wat tussen zou zitten. Nou, dat was een grote faal.
Blijft nog steeds leuker klinken dan alle nummers van dit jaar.Macedonië vond ik echt een aanfluiting. Het begon leuk maar uiteindelijk werd het een zooitje. Volgens mij probeerden ze in dat nummer zoveel mogelijk stijlen bij elkaar te gooien zodat er voor iedere 'liefhebber' wat tussen zou zitten. Nou, dat was een grote faal.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:01 uur
stoepkrijt schreef:
@Cerclezot en aERo: ZIjn dit voorspellingen of is dit wat jullie hopen?
@Cerclezot en aERo: ZIjn dit voorspellingen of is dit wat jullie hopen?
Mijn favorieten

0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:03 uur
dix schreef:
Hoeveelste zijn we eigenlijk geworden? 11e, of gewoon weer strak 27ste ?
Hoeveelste zijn we eigenlijk geworden? 11e, of gewoon weer strak 27ste ?
Morgen bekend (ik gok ergens onderaan) Er schijnt overigens een gedeelde 10e plaats geweest te zijn de 2e halve finale en toen is het land dat van de meeste landen 12 punten kreeg (of sowieso van de meeste landen, weet ik even niet) doorgegaan, maar dat zal vast Nederland niet zijn. Is dat wel zo dan is dat wel heel erg zuur.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 mei 2012, 15:05 uur
aERodynamIC schreef:
Morgen bekend (ik gok ergens onderaan) Er schijnt overigens een gedeelde 10e plaats geweest te zijn de 2e halve finale en toen is het land dat van de meeste landen 12 punten kreeg (of sowieso van de meeste landen, weet ik even niet) doorgegaan, maar dat zal vast Nederland niet zijn. Is dat wel zo dan is dat wel heel erg zuur.
(quote)
OMG. Het zal niet waar zijn toch.

Slovenië, Bulgarije of Nederland, kan niet missen.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:06 uur
Ik kan me niet voorstellen dat er twee nummers zijn die EXACT hetzelfde aantal stemmen hebben gekregen?
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:08 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)

Als t Slovenië is geweest, is sowieso het verkeerde land door gegaan!!! Ik heb door die uitschakeling nog steeds een kater...

0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:09 uur
En welk land zou dan met dat gelijke aantal punten wél zijn doorgegaan? Bosnië of zo?
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:16 uur
Onweerwolf schreef:
Dat gebeurt toch vrij regelmatig hoor.
NYCL had het over een gelijk aantal stemmen, geen punten. Evenveel punten is inderdaad niet zo speciaal.Dat gebeurt toch vrij regelmatig hoor.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:20 uur
Waarschijnlijk snap ik het systeem niet zo goed. Rekenen ze het aantal stemmen om naar punten of iets dergelijks?
Ik dacht dat ze gewoon het aantal stemmen telden en dan de landen met de meeste stemmen vanuit Europa doorgingen. Nu ik erover nadenk zouden landen met veel inwoners dan wel in het nadeel zijn...
Ik dacht dat ze gewoon het aantal stemmen telden en dan de landen met de meeste stemmen vanuit Europa doorgingen. Nu ik erover nadenk zouden landen met veel inwoners dan wel in het nadeel zijn...
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 mei 2012, 15:21 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
NYCL had het over een gelijk aantal stemmen, geen punten. Evenveel punten is inderdaad niet zo speciaal. Het gebeurt allebei vrij regelmatig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 mei 2012, 15:22 uur
NewYorkCityLight schreef:
Waarschijnlijk snap ik het systeem niet zo goed. Rekenen ze het aantal stemmen om naar punten of iets dergelijks?
Elk land deelt 12,10,8 en 7-1 punten uit op basis van de percentages van de televoters voor de helft en de jury voor de helft in hun land.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:37 uur
Masimo schreef:
Voorspellung:
(lijstje)
Voorspellung:
(lijstje)
leuk!Ik plaats straks mijn top zoveel, waarin énkel degene die ik naar de finale voorspelde + de 6 automatisch geplaatsten mogen meedoen! Dat wordt alvast een toppertje

0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:39 uur
Voorspellingen zijn nu nog niet te doen omdat je niet weet hoe de big 5 het er live vanaf brengen en het kan zomaar gebeuren dat een valskwelend Noorwegen of IJsland nu wel beter zingt.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:43 uur
aERodynamIC schreef:
Voorspellingen zijn nu nog niet te doen omdat je niet weet hoe de big 5 het er live vanaf brengen en het kan zomaar gebeuren dat een valskwelend Noorwegen of IJsland nu wel beter zingt.
Ik pak een gemiddelde van wat ik heb gezien en de repetities!
0
geplaatst: 26 mei 2012, 15:45 uur
”Lose for your country: Spanish Eurovision entrant told NOT to win competition tomorrow because the country can't afford to host the lavish event.”
Net wanneer je denkt dat je alles hebt gehad, krijg je dit er nog bij.
Wij kunnen de finale niet eens halen, laat staan winnen, terwijl de Spaanse omroep TVE vraagt aan Pastora Soler of ze misschien niet haar best wil doen. Spanje wil koste wat kost niet winnen. Lekker is dat. Wat zal zo'n vakvrouw als Soler wel niet denken ("Wat doe ik dan hier in Baku?")? Uitgerekend dit jaar staan ze er beter voor in de polls dan tevoren. Als ze zo graag de garantie wilden hebben dat ze niet zouden winnen, hadden ze beter Las Ketchup nog een keer kunnen laten afvaardigen. Persoonlijk denk ik sowieso dat Spanje 't Songfestival niet zal winnen, al zou ik ’t na het lezen van dit artikel toch wel extra leuk vinden.
Bron.
Net wanneer je denkt dat je alles hebt gehad, krijg je dit er nog bij.
Wij kunnen de finale niet eens halen, laat staan winnen, terwijl de Spaanse omroep TVE vraagt aan Pastora Soler of ze misschien niet haar best wil doen. Spanje wil koste wat kost niet winnen. Lekker is dat. Wat zal zo'n vakvrouw als Soler wel niet denken ("Wat doe ik dan hier in Baku?")? Uitgerekend dit jaar staan ze er beter voor in de polls dan tevoren. Als ze zo graag de garantie wilden hebben dat ze niet zouden winnen, hadden ze beter Las Ketchup nog een keer kunnen laten afvaardigen. Persoonlijk denk ik sowieso dat Spanje 't Songfestival niet zal winnen, al zou ik ’t na het lezen van dit artikel toch wel extra leuk vinden.Bron.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 16:01 uur
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn volgens de zangeres: journalisten hebben dit grapje uit verband gerukt.
Volgens haar gaat Spanje juist heel trots zijn. Dat ze problemen gaan krijgen is een ander ding maar dat gaat volgens mij voor wel meer landen op.
Overigens wil Eric van Tijn het songfestival wel redden en weet hoe: Eric van Tijn wil Songfestival redden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Volgens haar gaat Spanje juist heel trots zijn. Dat ze problemen gaan krijgen is een ander ding maar dat gaat volgens mij voor wel meer landen op.
Overigens wil Eric van Tijn het songfestival wel redden en weet hoe: Eric van Tijn wil Songfestival redden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.