MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Deranged
Hij gaat het wel weer even doen.

Twice the pride, double the fall.

Zegt:

(afbeelding)

Laat ik ook nog maar even met een concrete voorspeling komen:

Voorspelde Top 5:
1. Italië
2. Zweden
3. Roemenië
4. Servië
5. Denemarken

Gehoopte Top 5:
1. Duitsland
2. Cyprus
3. Ierland
4. IJsland
5. Moldavië
(Met Zweden en Italië hier vlak achter.)

Wie zal er eigenlijk laatste worden? Dat is meestal nogal moeilijk te zeggen, omdat dat flink afhangt van de uiteindelijke performance, maar ik ben bang dat Hongarije een goede kans maakt...

Onweerwolf
Ik lees trouwens op een ander forum dat Loreen zich tijdens de final jury rehearsals zou hebben verslikt in een sneeuwvlokje. Geen idee of het waar is maar dat zou wel zijn.

Onweerwolf
Het is nog waar ook:

2:15

Toch zie ik haar wel heel grote kans maken om te winnen. Alhoewel ik gok op de omaatjes uit Rusland maar dat is puur omdat Loreen toch al zo voor de hand ligt en het me niet zou verbazen als Europa het weer eens hoog tijd vindt voor zo'n malle overwinnaar (laten we hopen van niet).

Als ik zelf mocht kiezen wist ik het wel..... maar ja.....

Onweerwolf schreef:
Het is nog waar ook:

(embed)

2:15

Als dat vanavond ook weer gebeurt ga ik zo hard lachen

Onweerwolf
Mijn voorspelling:

01 Zweden
02 Servië
03 Spanje
04 Rusland
05 IJsland
06 Azerbeidzjan
07 Italië
08 Oekraïne
09 Albanië
10 Macedonië

Iedereen veel plezier vanavond.

Nou vooruit, een voorspelling gebaseerd op studioversies en optredens die al gezien zijn:

1. Zweden
2. Rusland
3. Italië
4. Servië
5. Spanje
6. Azerbeidzjan
7. IJsland
8. Roemenië
9. Cyprus
10. Duitsland

2MY
Mijn top hou ik ongewijzigd - enkel de landen die niet in de finale zijn geraakt heb ik ertussenuit gepeuterd. Volgende reeks blijft over... Nu hopen dat de studio-versies van oa Italië en UK mijn verwachtingen niet te hoog deden inschatten... Trouwens, mijn top en mijn verwachtingen liggen behoorlijk uit elkaar: Zweden en Rusland zullen wsl wel strijden om die eerste plaats, maar persoonlijk vind ik ze dus niet de sterkste nummers... Opvallend: van mijn oorspronkelijke Top19 heb ik er maar 4 moeten schrappen wegens niet geselecteerd... blijkbaar toch nog een redelijke voorspelling

1. Italie
2. UK
3. Moldavië
4. Ierland
5. Frankrijk
6. Denemarken
7. Zweden
8. Duitsland
9. Spanje
10. Rusland
--
13. Griekenland
--
15. Servië
--
17. Oekraïne
--
19. Hongarije

Let the games begin!

Ik kom hierop:
1. Zweden
2. Servië
3. Spanje (Maar ik zou echt willen dat ze wint! Ik kan niet beschrijven hoe graag ik dat wil!:))
4. IJsland
5. Rusland
6. Duitsland
7. Roemenië
8. Denemarken
9. Azerbeidzjan
10. Italië

Ik houd er niet van om de liedjes al op voorhand te beluisteren. Ik hoor het vanavond wel.
Het enige liedje dat ik wel van tevoren had gehoord werd in de halve finale vakkundig om zeep geholpen door de uitvoerend artieste. Het was een knap liedje en de artieste deed achteraf onwaarschijnlijk laconiek over haar uitschakeling. Volgens mij was ze omgekocht.

Fantastisch begin van Engelbert !!!

Ja, ben ik het mee eens. Ik hoop echt voor hem dat het hoog weet te eindigen.

nico1616 schreef:
Fantastisch begin van Engelbert !!!

Mijn favoriet vooraf maar hij zat er helaas toch echt een paar keer naast. Gelukkig ging de uithaal wel goed.
Blijft het beste liedje van de avond net als die van Hongarije. We hebben de beste liedjes dus al gehad.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Mijn favoriet vooraf maar hij zat er helaas toch echt een paar keer naast. Gelukkig ging de uithaal wel goed.
Blijft het beste liedje van de avond net als die van Hongarije. We hebben de beste liedjes dus al gehad.

Ja, wat een begin. Totaal ander gevoel als in de halve finales!

Albanië.... ik heb er niks mee maar alles klopt wel en is een perfect plaatje. Het trekt me ergens toch wel door deze performance.

3 goeie op een rij, het kon niet blijven duren.
Nu weer die blinddoek en straks de misluke Michael Jackson imitatie, vreselijk!

Hongarije vond ik niet veel aan.
Ik was wel onder de indruk van de vocalen van Albanië. Ze wist het echt heel goed te brengen ook, heel sobere performance maar wel mooi.
Litouwen vind ik nog leuker dan de eerste keer Can't help it..

Ik weet niet, maar het Rusland truukje lijkt uitgewerkt (laten we het hopen).

Dat nummer van Rusland ga ik steeds leuker vinden, al moet ik het niet te vaak horen. Maar of dat zal winnen? Tot nu toe heeft Engelbert Humperdinck mij het meest overtuigd.

aERodynamIC schreef:
Ik weet niet, maar het Rusland truukje lijkt uitgewerkt (laten we het hopen).

Voor mij dus ook, en het was nog maar de 2e keer dat ik het hoorde.

Nu Liv Tyler bezig is voor Cyprus met haar ge-lala wend ik me even tot de computer.

Respect voor meneer Humperdinck. Kwalitatief wel een nummer dat op orde is en die vocalen tegen het einde vond ik wel knap, vooral voor een 76-jarige. Maakt wel kans, denk ik.

Voor de rest, daar denk ik nog hetzelfde over. Rusland nog steeds leuk, Albanie nog steeds niet om aan te horen.

Nu Frankrijk op de tv. Eigenlijk heel erg slecht en goedkoop voor iemand die volgens de comentatoren met mensen als Peter Gabriel heeft gewerkt...

Italië is echt beneden alle peil, en ik las hier allerlei voorspellingen over hoge posities?
Dat kan ik me moeilijk voorstellen.

Niks mis met Italië. Stukken beter dan heel vel andere inzendingen.

Estland is langzaamaan tot mijn persoonlijke favorieten gaan behoren. Sterk gedaan.

Ik vond Italië ook meevallen evenals Estland. Top-10 moet er voor beiden inzitten.

De nummers van Italië en Frankrijk vielen me allebei tegen. Cyprus is de grootste draak die tot nu toe is langsgekomen.
Estland blijft mooi al wordt het me op het laatst toch iets te bombastisch. Had liever dat het wat simpeler was gehouden.
Noorwegen haalt weer de hoge noten niet. Ik weet dat hij er leuk uitziet maar kunnen ze niet iemand zoeken die er leuk uitziet EN ook daadwerkelijk het nummer kan zingen?

Nou, ook maar eens de tv overgezet. Veel erger dan het Nederlands elftal kan het niet worden.

Als ik het goed begrijp hebben alle Russische omaatjes hun act overleefd?

Malta heeft de voetjes, Azebedjan de lippen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:07 uur

geplaatst: vandaag om 16:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.