Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2012, 00:19 uur
Totaal verwacht natuurlijk. Loreen was mijn #5.
Mijn #1 en 2 zijn geeindigd op plek 3 en 5 dus ik ben tevreden over de resultaten!
Mijn #1 en 2 zijn geeindigd op plek 3 en 5 dus ik ben tevreden over de resultaten!
0
geplaatst: 27 mei 2012, 00:19 uur
Nederland laat welgeteld drie landen achter zich in zijn halve finale! 

0
geplaatst: 27 mei 2012, 00:26 uur
Toch weer een hoop gehandjeklap, zoals verwacht.
En voor Engelbert Humperdinck wellicht een wat sneu einde van z'n carrière.
Hij had veel meer verdiend (ik dacht dat ik dit nooit over 'm zou zeggen...
)
En voor Engelbert Humperdinck wellicht een wat sneu einde van z'n carrière.
Hij had veel meer verdiend (ik dacht dat ik dit nooit over 'm zou zeggen...
)
0
geplaatst: 27 mei 2012, 00:26 uur
herman schreef:
Rico: de Top 40 staat vol met liedjes zoals dat Zweedse ding. Wat vind je er zo goed aan?
Rico: de Top 40 staat vol met liedjes zoals dat Zweedse ding. Wat vind je er zo goed aan?
Ben ook bang dat ik het nummer over een week zat ben... Maar zeker met de beelden erbij vind ik het een erg lekker nummer.
Kwaliteit heeft wel gewonnen, maar blijft toch suf dat de topografische ligging net zo belangrijk is als het liedje zelf.
Verder lijkt het me een nadeel voor de grote 5, dat ze niet meedoen aan de halve finale. Veel mensen zien/horen het nummer pas voor het eerst in de finale.
0
titan (crew)
geplaatst: 27 mei 2012, 00:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar blijft toch suf dat de topografische ligging net zo belangrijk is als het liedje zelf.
Maar blijft toch suf dat de topografische ligging net zo belangrijk is als het liedje zelf.
Klopt, maar je wint het ESF nooit uitsluitend dankzij je topografische ligging. Verder snap ik het wel, omdat culturen van buurlanden dichter bij elkaar liggen.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 00:35 uur
Eindelijk weer eens een terechte winnaar van het songfestival!!! Daar hebben we toch vanaf 2007 op moeten wachten!!! Loreen!!!!
Ik moet even een complimentje maken voor Estland. De uitvoering van vanavond was prachtig. Spanje deed het het allerbeste en was ook absoluut mijn favoriet, maar ik had het wel verwacht dat ze het niet zou gaan redden.
Tooji terecht laatste en Engelbert terecht een na laatste!
Ik moet even een complimentje maken voor Estland. De uitvoering van vanavond was prachtig. Spanje deed het het allerbeste en was ook absoluut mijn favoriet, maar ik had het wel verwacht dat ze het niet zou gaan redden.
Tooji terecht laatste en Engelbert terecht een na laatste!
0
geplaatst: 27 mei 2012, 00:44 uur
Nu Zweden heeft gewonnen kunnen we volgend jaar natuurlijk wel een ABBA reunie verwachten als pauze act!
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:00 uur
Emile93 schreef:
Tooji terecht laatste
Tooji terecht laatste
Die heeft geluk gehad ten koste van Bulgarije blijkt.
Semi-final 1
01. Russia 152 points
02. Albania 146 points
03. Romania 120 points
04. Greece 116 points
05. Moldova 100 points
06. Ireland 92 points
07. Cyprus 91 points
08. Iceland 75 points
09. Denmark 63 points
10. Hungary 52 points
11. Swtizerland 45 points
12. Finland 41 points
13. Israel 33 points
14. San Marino 31 points
15. Montenegro 20 points
16. Latvia 17 points
17. Belgium 16 points
18. Austria 8 points
Semi-final 2
01. Sweden 181 points
02. Serbia 159 points
03. Lithuania 104 points
04. Estonia 100 points
05. Turkey 80 points
06. Bosnia & Herzegovina 77 points
07. Malta 70 points
08. Ukraine 64 points
09. FYR Macedonia 53 points
10. Norway 45 points
11. Bulgaria 45 points
12. Croatia 42 points
13. Portugal 39 points
14. Georgia 36 points
15. Netherlands 35 points
16. Belarus 35 points
17. Slovenia 31 points
18. Slovakia 22 points
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:04 uur
Zelfs Georgië voor ons, dat hadden we echt niet verdient.
Servië 2e en Litouwen 3e in de 2e semi en Albanië 2e in de 1e. Dat klinkt me als muziek in de oren
Oostenrijk maar 8 punten
Dat nummer vond ik nog wel leuk ook.
Servië 2e en Litouwen 3e in de 2e semi en Albanië 2e in de 1e. Dat klinkt me als muziek in de oren

Oostenrijk maar 8 punten
Dat nummer vond ik nog wel leuk ook.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:04 uur
Viel me op dat Italië geen enkel punt over had voor Zweden. Die hebben namelijk een geschiedenis van 30 jaar Italo achter zich en waren dus niet zo onder de indruk van dit euro-niemandalletje.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:10 uur
Engelbertus.. 
Enneh, wat zeg jij, 2MY? Wie heeft onze tweestrijd gewonnen?

Enneh, wat zeg jij, 2MY? Wie heeft onze tweestrijd gewonnen?
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:36 uur
De einduitslag:
01. Zweden: Loreen – Euphoria 372
02. Rusland: Buranovskiye Babushki – Party for everybody 259
03. Servië: Željko Joksimović – Nije ljubav stvar 214
04. Azerbeidzjan: Sabina Babayeva – When The Music Dies 150
05. Albanië: Rona Nishliu – Suus 146
06. Estland: Ott Lepland – Kuula 120
07. Turkije: Can Bonomo – Love Me Back 112
08. Duitsland: Roman- Standing still 110
09. Italië: Nina Zilli – L’Amore È Femmina 101
10. Spanje: Pastora Soler – Quédate conmigo 97
11. Moldavië: Pasha Parfeny – Lăutar 81
12. Roemenië: Mandinga – Zaleilah 71
13. (VJR) Macedonië: Kaliopi – Crno i Belo 71
14. Litouwen: Donny Montell – Love Is Blind 70
15. Oekraïne:: Gaitana – Be my Guest 65
16. Cyprus: Ivi Adamou – La la Love 65
17. Griekenland: Eleftheria Eleftheriou – Aphrodisiac 64
18. Bosnië & Herzegovina Maya Sar – Korake ti znam 55
19. Ierland: Jedward – Waterline 46
20. Ijsland: Greta Salóme & Jónsi – Never forget 46
21. Malta: Kurt Calleja – This the night 41
22. Frankrijk: Anggun – Echo (You and I) 21
23. Denemarken: Soluna Samay – Should’ve known better 21
24. Hongarije: Compact Disco – Sound of our Hearts 19
25. Verenigd Koninkrijk: Engelbert Humperdinck – Love Will Set You Free 12
26. Noorwegen: Tooji – Stay 7
01. Zweden: Loreen – Euphoria 372
02. Rusland: Buranovskiye Babushki – Party for everybody 259
03. Servië: Željko Joksimović – Nije ljubav stvar 214
04. Azerbeidzjan: Sabina Babayeva – When The Music Dies 150
05. Albanië: Rona Nishliu – Suus 146
06. Estland: Ott Lepland – Kuula 120
07. Turkije: Can Bonomo – Love Me Back 112
08. Duitsland: Roman- Standing still 110
09. Italië: Nina Zilli – L’Amore È Femmina 101
10. Spanje: Pastora Soler – Quédate conmigo 97
11. Moldavië: Pasha Parfeny – Lăutar 81
12. Roemenië: Mandinga – Zaleilah 71
13. (VJR) Macedonië: Kaliopi – Crno i Belo 71
14. Litouwen: Donny Montell – Love Is Blind 70
15. Oekraïne:: Gaitana – Be my Guest 65
16. Cyprus: Ivi Adamou – La la Love 65
17. Griekenland: Eleftheria Eleftheriou – Aphrodisiac 64
18. Bosnië & Herzegovina Maya Sar – Korake ti znam 55
19. Ierland: Jedward – Waterline 46
20. Ijsland: Greta Salóme & Jónsi – Never forget 46
21. Malta: Kurt Calleja – This the night 41
22. Frankrijk: Anggun – Echo (You and I) 21
23. Denemarken: Soluna Samay – Should’ve known better 21
24. Hongarije: Compact Disco – Sound of our Hearts 19
25. Verenigd Koninkrijk: Engelbert Humperdinck – Love Will Set You Free 12
26. Noorwegen: Tooji – Stay 7
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:46 uur
Slovenie is 17e geeindigd in de 2e halve finale!!! Zo onterecht!!! Wat zonde dat Europa daar geen oor voor heeft!
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 mei 2012, 03:38 uur
Zo dat was weer een leuk festival.
Memorabel:
Spanje vond ik echt subliem, wat een fenomenale performance.
Erg jammer dat het lied te klassiek was om echt hoog te eindigen. Mijn stem had ze in ieder geval.
Albanië was wederom ook fantastisch en ik ben blij met haar hoge notering.
Estland had ook een erg goede performance. Terecht hoge notering ook.
Azerbeidzjan was ook erg sterk. Meest constante songfestivalland wat mij betreft. Die hebben nog nooit iets slechts ingezonden.
Noorwegen was echt schandalig slecht, zelfs die 7 punten waren er nog 8 teveel.
Opmerkelijk dat IJsland zo slecht scoorde.
Opmerkelijk dat UK zo slecht scoorde, vooral omdat Engelbert echt een verrassende goede performance had.
Lordi!

Anke Engelke
Turkije.
Slovenië

Oostenrijk.
Verder bleek alles redelijk volgens verwachten uit te komen. De voorsprong van Zweden was wel overweldigend trouwens.
Memorabel:
Spanje vond ik echt subliem, wat een fenomenale performance.
Erg jammer dat het lied te klassiek was om echt hoog te eindigen. Mijn stem had ze in ieder geval.Albanië was wederom ook fantastisch en ik ben blij met haar hoge notering.
Estland had ook een erg goede performance. Terecht hoge notering ook.
Azerbeidzjan was ook erg sterk. Meest constante songfestivalland wat mij betreft. Die hebben nog nooit iets slechts ingezonden.
Noorwegen was echt schandalig slecht, zelfs die 7 punten waren er nog 8 teveel.
Opmerkelijk dat IJsland zo slecht scoorde.
Opmerkelijk dat UK zo slecht scoorde, vooral omdat Engelbert echt een verrassende goede performance had.
Lordi!

Anke Engelke

Turkije.

Slovenië

Oostenrijk.

Verder bleek alles redelijk volgens verwachten uit te komen. De voorsprong van Zweden was wel overweldigend trouwens.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 08:56 uur
dix schreef:
Ik heb ook gekeken, door mijn hetero-bril. Italië had by far de lekkerste wijven, maar met Cyprus of die ordinaire stoot uit Oekraïne kan ik prima leven. Uiteindelijk zal Estland wel winnen, of Noorwegen.
Tsja.
Ik heb ook gekeken, door mijn hetero-bril. Italië had by far de lekkerste wijven, maar met Cyprus of die ordinaire stoot uit Oekraïne kan ik prima leven. Uiteindelijk zal Estland wel winnen, of Noorwegen.
Tsja.
Ik heb dan weer gekeken via mijn biseksuele bril en heb naast een aantal verrukkelijk ogende vrouwen, vooral genoten van een aantal verrukkelijke mannen zoals Roman Lob (Duitsland), Tooji (Noorwegen) en Ott Lepland (Estland).

Als student Zweeds ben ik zeer blij met de overwinning van Zweden. Daarnaast vond ik vooral Duitsland en Estland ook live zeer goed. Waardoor mijn top 10 na de liveuitvoeringen er zo uitziet. Servië kon wel mooi zingen, maar het nummer vind ik echt niet mooi. En ja oef Rusland heeft niet gewonnen (op die grap stond ondertussen al haar)
01 Zweden
02 Duitsland
03 Estland (1 plaats gestegen)
04 Verenigd Koninkrijk (1 plaats gezakt)
05 Denemarken
06 Noorwegen
07 Italië
08 Ijsland
09 Malta
10 Ierland
0
geplaatst: 27 mei 2012, 08:58 uur
normaal vind ik Peter Van de Veire maar niks maar deze was toch echt wel top
0
geplaatst: 27 mei 2012, 09:15 uur
Ik heb alleen de uitslag bekeken en ik vond het uitermate spannend. Vooral voor de laatste plaats en of Zweden met 100 punten meer ging winnen of niet. 
Het liedje van Zweden vond ik nog goed meevallen, heb al veel slechtere eurosongliedjes gehoord.

Het liedje van Zweden vond ik nog goed meevallen, heb al veel slechtere eurosongliedjes gehoord.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:17 uur
De tweede halve finale:
Nederland ontving van 8 landen punten. Duitsland gaf er 8; Estland en Turkije deden er 7 bij het totaal. Verenigd Koninkrijk (4), Litouwen en Noorwegen (allebei 3); Slovenië (2) en Zweden (1) brachten het totaal op 35. Zelf gaf Nederland de punten aan Zweden (12); Servië (10); Estland (8); Turkije (7); Portugal (6); Bosnië & Herzegovina (5); Litouwen (4); Noorwegen (3); Malta (2) en Wit-Rusland (1).
Nederland ontving van 8 landen punten. Duitsland gaf er 8; Estland en Turkije deden er 7 bij het totaal. Verenigd Koninkrijk (4), Litouwen en Noorwegen (allebei 3); Slovenië (2) en Zweden (1) brachten het totaal op 35. Zelf gaf Nederland de punten aan Zweden (12); Servië (10); Estland (8); Turkije (7); Portugal (6); Bosnië & Herzegovina (5); Litouwen (4); Noorwegen (3); Malta (2) en Wit-Rusland (1).
0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:27 uur
Cerclezot schreef:
Ik heb dan weer gekeken via mijn biseksuele bril en heb naast een aantal verrukkelijk ogende vrouwen, vooral genoten van een aantal verrukkelijke mannen zoals Roman Lob (Duitsland), Tooji (Noorwegen) en Ott Lepland (Estland).
Je hebt het er dan maar druk mee

0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:30 uur
0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:33 uur
Uiteindelijk wel een mooie avond gisteren. Na het zien van de 26 nummers kwam ik tot één conclusie: Nederland had niks te zoeken in deze finale. Vooraf kon ik niet positief genoeg zijn, maar achteraf gezien vond ik iedere performance van gisteren beter dan onze Joan (zelfs het door mij verafschuwde Malta). Je zag landen die zich allemaal keurig hebben voorbereid, en dat schortte duidelijk aan onze bijdrage: een propere voorbereiding en een overtuigende voordracht. Dat werd mij gisteren pas écht duidelijk.
Verder vind ik het op z’n zachtst gezegd fantastisch, ongeacht wat de ESF-haters zeggen, dat Duitsland alweer (!) heeft bewezen dat het ESF niet alleen maar vriendjespolitiek is. Een 8ste plaats is keurig en zeer verdienstelijk. Als wij 12 punten hadden gegeven, in plaats van die 2 luttele punten, waren ze zelfs 6de geworden. Had eigenlijk wel gemoeten, vind ik.
De grootste verassing van dit jaar was voor mij Azerbeidzjan: wat een performance en wat een klasse! Zeer verdient, die vierde plaats. Ik had al zo’n voorgevoel dat het gastland het erg goed zou kunnen doen, en gelukkig is dat ook gebeurd. Wat mij betreft de beste Azerbeidjaanse inzending tot dusver (’t is echt een sterke compositie). Die Sabina kwam bij mij ook zeer geconcentreerd en beheerst over; alsof ze het met gemak zo even deed.
Spanje en Pastora Soler in het bijzonder, hadden meer punten verdient. Een 10de plaats is niet slecht overigens, maar die loepzuivere zang verdient meer erkenning (ondanks het feit dat haar liedje nogal afgezaagd was). Die 10de plaats bewijst voor mij dat Spanje toch niet zo’n populair land is op het ESF; gelukkig hadden de Portugese buren wel 12 punten over voor haar foutloze optreden. Perfectie pur sang. Nog maar een
De meest onterechte ondergesneeuwde bijdrage van dit jaar is ongetwijfeld Slovenië. Een 17de plaats in de halve finale is echt onacceptabel. Je zou bijna denken dat de juryleden en televoters enkel uit cultuurbarbaren bestaan (nu mochten de buurlanden wat mij betreft een keer zich sufbellen voor Slovenië, en dan doen ze het niet!). Echt raar. Ook Tooji uit Noorwegen had gisteren zeker meer punten verdient dan die 7. Qua zang was hij niet altijd even goed bij stem, maar ik vond het algehele plaatje goed genoeg om ergens halverwege te eindigen. Hetzelfde geldt voor de Britse inzending.
En Loreen uit Zweden? Terechte winnares, al is het niet my cup of tea. Euphoria is een nummer dat ook echt gemaakt is voor de overwinning (net als Populair van vorig jaar). Alleszins beter dan die Russische oma’s, want als zij hadden gewonnen had iedereen weer geroepen: “Zie je wel, alleen talentloze kermisacts uit Oost-Europa scoren op het ESF”. Ik gun het de Zweden van harte, deze overwinning; volgens mij is geen enkel ander land zo “euforisch” als het over het Songfestival gaat.
Verder vind ik het op z’n zachtst gezegd fantastisch, ongeacht wat de ESF-haters zeggen, dat Duitsland alweer (!) heeft bewezen dat het ESF niet alleen maar vriendjespolitiek is. Een 8ste plaats is keurig en zeer verdienstelijk. Als wij 12 punten hadden gegeven, in plaats van die 2 luttele punten, waren ze zelfs 6de geworden. Had eigenlijk wel gemoeten, vind ik.
De grootste verassing van dit jaar was voor mij Azerbeidzjan: wat een performance en wat een klasse! Zeer verdient, die vierde plaats. Ik had al zo’n voorgevoel dat het gastland het erg goed zou kunnen doen, en gelukkig is dat ook gebeurd. Wat mij betreft de beste Azerbeidjaanse inzending tot dusver (’t is echt een sterke compositie). Die Sabina kwam bij mij ook zeer geconcentreerd en beheerst over; alsof ze het met gemak zo even deed.

Spanje en Pastora Soler in het bijzonder, hadden meer punten verdient. Een 10de plaats is niet slecht overigens, maar die loepzuivere zang verdient meer erkenning (ondanks het feit dat haar liedje nogal afgezaagd was). Die 10de plaats bewijst voor mij dat Spanje toch niet zo’n populair land is op het ESF; gelukkig hadden de Portugese buren wel 12 punten over voor haar foutloze optreden. Perfectie pur sang. Nog maar een

De meest onterechte ondergesneeuwde bijdrage van dit jaar is ongetwijfeld Slovenië. Een 17de plaats in de halve finale is echt onacceptabel. Je zou bijna denken dat de juryleden en televoters enkel uit cultuurbarbaren bestaan (nu mochten de buurlanden wat mij betreft een keer zich sufbellen voor Slovenië, en dan doen ze het niet!). Echt raar. Ook Tooji uit Noorwegen had gisteren zeker meer punten verdient dan die 7. Qua zang was hij niet altijd even goed bij stem, maar ik vond het algehele plaatje goed genoeg om ergens halverwege te eindigen. Hetzelfde geldt voor de Britse inzending.
En Loreen uit Zweden? Terechte winnares, al is het niet my cup of tea. Euphoria is een nummer dat ook echt gemaakt is voor de overwinning (net als Populair van vorig jaar). Alleszins beter dan die Russische oma’s, want als zij hadden gewonnen had iedereen weer geroepen: “Zie je wel, alleen talentloze kermisacts uit Oost-Europa scoren op het ESF”. Ik gun het de Zweden van harte, deze overwinning; volgens mij is geen enkel ander land zo “euforisch” als het over het Songfestival gaat.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:33 uur
Ik heb onze lijstjes eens bekeken met de uiteindelijke uitslag, en 't is allebei een volledig verkeerde top 10 (nummers 4 en 5 hebben we zelfs niet vermeld). Wel één groot verschil: gij hebt de nummer 1 juist voorspeld

Ik claim hierbij dus de titel van Slechtste EurovisieSongfestival-voorspeller. 't Is een wisselbeker die ik volgend jaar met veel branie zal verdedigen

0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:47 uur
Zweden de terechte winnaar. Hoewel Spanje mijn persoonlijke voorkeur had. Wat een geweldige stem heeft die meid zeg! Beste vocaliste van gisteravond. Ze had minimaal een Top 3 notering verdiend. Azerbeidzjan vond ik ook erg goed. Turkije blijft voor mij het grootste raadsel, kan niet anders dat de hoge notering puur komt omdat het Turkije betreft. Albanië vond ik ook erg goed, top dat ze ze hoog zijn geëindigd. Ik vond het niveau vrij hoog moet ik zeggen. Voor Eurovisie begrippen dan.
Op naar Stockholm
Op naar Stockholm

0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:54 uur
Normaal gaat het in Zweden telkens tussen Stockholm, Göteborg en Malmö. De laatste keer was het Stockholm. Dus normaal is Göteborg nu aan de beurt. Maar we zullen wel zien als het zo ver is. De datums zouden naar ik heb vernomen zijn: 14, 16 en 18 mei 2013.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:55 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Bwa dat valt wel mee hoor

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.