Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2012, 11:01 uur
kaztor schreef:
Duitsland deed me denken aan The Fray's How To Save A Life.
Precies wat ik dacht toen ik dit nummer voor het eerst hoorde. En daar sta ik nog steeds achter.Duitsland deed me denken aan The Fray's How To Save A Life.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 11:10 uur
Cerclezot schreef:
normaal vind ik Peter Van de Veire maar niks maar deze was toch echt wel top
(quote)
0
geplaatst: 27 mei 2012, 11:13 uur
Mooie show gisteren, met een aantal verrassend mooie optredens en een terechte uitslag. Zweden is een verdiende winnaar, al was het jammer dat ze zo weinig tegenstand kregen bij het uitdelen van de punten. Rusland is (helaas) nog schandalig hoog geëindigd, maar ik denk dat ik allang blij mag zijn dat ze niet hebben gewonnen.
Estland heeft me positief verrast. Het was echt een prachtig opotreden, Ott Lepland zong geen noot vals en al zijn uithalen waren perfect. Het best gezongen nummer van de avond en een meer dan terechte zesde positie (al had dat nog best wat hoger mogen zijn).
Ook Macedonië heeft boven mijn verwachtingen gepresteerd en ook daar kan ik alleen maar erg blij om zijn.
Wat me verder opviel was de lage klasseringen van de Scandinavische landen (op Zweden na natuurlijk). Ik had de Deense Ilse DeLange toch een stuk hoger verwacht, zeker gezien de performance die lang niet slecht was. IJsland viel live een beetje tegen (vooral Jonsi viel door de mand), dus die lage klassering zat er misschien wel een beetje in. Maar dat Noorwegen laatste is geworden begrijp ik dus helemaal niet! In dit topic schijnt iedereen het terecht te vinden, maar ik dus niet. Zo slecht was het toch niet gezongen?
En wat de Ierser broertjes betreft: Stiekem vond (en vind) ik het best een leuk nummer, maar het klonk simpelweg voor geen meter. Ik gaf dit nummer eigenlijk meer kans dan Lipstick vorig jaar, maar ze hebben het zelf verkloot. En niet zo'n beetje ook... Volgend jaar beter?
Het Songfestival 2012 zit er op en ik heb ervan genoten. Op naar Stockholm!
Estland heeft me positief verrast. Het was echt een prachtig opotreden, Ott Lepland zong geen noot vals en al zijn uithalen waren perfect. Het best gezongen nummer van de avond en een meer dan terechte zesde positie (al had dat nog best wat hoger mogen zijn).
Ook Macedonië heeft boven mijn verwachtingen gepresteerd en ook daar kan ik alleen maar erg blij om zijn.
Wat me verder opviel was de lage klasseringen van de Scandinavische landen (op Zweden na natuurlijk). Ik had de Deense Ilse DeLange toch een stuk hoger verwacht, zeker gezien de performance die lang niet slecht was. IJsland viel live een beetje tegen (vooral Jonsi viel door de mand), dus die lage klassering zat er misschien wel een beetje in. Maar dat Noorwegen laatste is geworden begrijp ik dus helemaal niet! In dit topic schijnt iedereen het terecht te vinden, maar ik dus niet. Zo slecht was het toch niet gezongen?
En wat de Ierser broertjes betreft: Stiekem vond (en vind) ik het best een leuk nummer, maar het klonk simpelweg voor geen meter. Ik gaf dit nummer eigenlijk meer kans dan Lipstick vorig jaar, maar ze hebben het zelf verkloot. En niet zo'n beetje ook... Volgend jaar beter?

Het Songfestival 2012 zit er op en ik heb ervan genoten. Op naar Stockholm!
0
geplaatst: 27 mei 2012, 11:55 uur
Zoals het een goed gelegenheidshomo betaamt gisteren met mijn moeder naar het songfestival gekeken en punten gegeven aan de landen. Mijn top 5 zag er zo uit:
1. Italië
2. Rusland
3. Turkije
4. Estland
5. Noorwegen
Mijn flop 5:
1. Albanië
2. Griekenland
3. Cyprus
4. Malta
5. Ierland
Mijn flauwe woordgrappen:
Je moet wel van dit lied houwe (bij Litouwen), goed optreden van Lee Towers (bij Litouwen), hoe ver is het eigenlijk naar Hongarije? (bij Hongarije) en hoeveel zou die slanke Noor wegen? (bij Noorwegen).
Andere hoogtepunten:
De broek van de Duitse vrouw die de punten voor mocht lezen (leek alsof ze nogal ongesteld was, erg smerig), het slechte engels van Engelsman Engelbert Humperdinck tijdens het interview en de heerlijke grap van de Belg (dresses from den Aldi
).
De knapse mannen:
De Turkse zanger, de Noorse zanger, de Zweedse danser, de Estse zanger en Engelbert Humperdinck.
1. Italië
2. Rusland
3. Turkije
4. Estland
5. Noorwegen
Mijn flop 5:
1. Albanië
2. Griekenland
3. Cyprus
4. Malta
5. Ierland
Je moet wel van dit lied houwe (bij Litouwen), goed optreden van Lee Towers (bij Litouwen), hoe ver is het eigenlijk naar Hongarije? (bij Hongarije) en hoeveel zou die slanke Noor wegen? (bij Noorwegen).
Andere hoogtepunten:
De broek van de Duitse vrouw die de punten voor mocht lezen (leek alsof ze nogal ongesteld was, erg smerig), het slechte engels van Engelsman Engelbert Humperdinck tijdens het interview en de heerlijke grap van de Belg (dresses from den Aldi
). De knapse mannen:
De Turkse zanger, de Noorse zanger, de Zweedse danser, de Estse zanger en Engelbert Humperdinck.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 12:12 uur
Rhythm & Poetry schreef:
ha de helft daarvan had ik ook.
Ik had in de halve finale ook nog 'dit is Boel gaar' bij Bulgarije. #score
0
geplaatst: 27 mei 2012, 13:02 uur
Rhythm & Poetry schreef:

0
geplaatst: 27 mei 2012, 13:18 uur
Het viel eigenlijk zeer goed mee gisteren en die Zweedse is een zeer fatsoenlijke winnaar!
Meteen werd ook het verschil duidelijk tussen onze eigen inzendingen en de rest: ambitie.
Meteen werd ook het verschil duidelijk tussen onze eigen inzendingen en de rest: ambitie.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 13:20 uur
Ja? Want? Ik zou zeggen dat de ambitie het probleem niet is, we proberen op alle mogelijke manieren die finale te bereiken...
0
geplaatst: 27 mei 2012, 13:39 uur
Dan is het in het geval van België ambitie en in het geval van Nederland smaak.
Of dachten jullie echt met de voorbije inzendingen te gaan winnen? Zelfs met Joan, die op zich prima klonk, leek het eerder de ambitie om hopelijk nog eens de finale te halen dan de eigenlijke winst op zak te willen steken. Degene die ik deze finale gezien heb deden duidelijk allemaal mee om te winnen. Presentatie is daarbij wel een sleutelwoord.
Of dachten jullie echt met de voorbije inzendingen te gaan winnen? Zelfs met Joan, die op zich prima klonk, leek het eerder de ambitie om hopelijk nog eens de finale te halen dan de eigenlijke winst op zak te willen steken. Degene die ik deze finale gezien heb deden duidelijk allemaal mee om te winnen. Presentatie is daarbij wel een sleutelwoord.
0
geplaatst: 27 mei 2012, 14:13 uur
Rhythm & Poetry schreef:
En vond je er uiteindelijk ook weinig Azerbeidzj aan?
En vond je er uiteindelijk ook weinig Azerbeidzj aan?

Maar nee!
Ik vond het hoogtepunt toch wel dat Zweden de 12 punten aan Cyprus gaf! Ik kwam niet meer bij!

0
geplaatst: 27 mei 2012, 15:14 uur
Zeer terechte winnaar is Zweden, vond het zelf het beste nummer dat er was.
Wel jammer dat Engelbert zo laag heeft gescoord
Wel jammer dat Engelbert zo laag heeft gescoord
0
geplaatst: 27 mei 2012, 15:49 uur
Mijn top 5 van de finale:
1 Sweden
2 Russia
3 Turkey
4 Malta
5 Greece
1 Sweden
2 Russia
3 Turkey
4 Malta
5 Greece
0
geplaatst: 28 mei 2012, 17:23 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Welke ben je? Geer of Goor?
0
geplaatst: 28 mei 2012, 20:23 uur
kemm schreef:
Dan is het in het geval van België ambitie en in het geval van Nederland smaak.
Joan had in ieder geval de compositie mee, maar de zang en de presentatie lieten te wensen over. Misschien heb je wel gelijk dat je gewoon altijd moet gaan voor de winst en je act tot in detail moet zien te organiseren. Iedere beweging, ieder pasje... bij veel landen zie je wel dat daar echt werk van is gemaakt.Dan is het in het geval van België ambitie en in het geval van Nederland smaak.
0
geplaatst: 28 mei 2012, 20:56 uur
Cerclezot schreef:
(quote)
normaal vind ik Peter Van de Veire maar niks maar deze was toch echt wel top En de reacties van de presentatoren, geen idee waarover hij het heeft maar toch met dezelfde plastieken glimlach naar mekaar knikken

Peter Van de Veire en André Vermeulen vormden het ideale presentatieduo, het was gewoon onvergetelijk onderhoudend

0
geplaatst: 28 mei 2012, 21:24 uur
Inderdaad. Heb ze dit jaar pas ontdekt, maar volgend jaar stem ik ook weer vrolijk op de Belg af. 

0
geplaatst: 29 mei 2012, 11:59 uur
Ik heb in ieder geval weer erg genoten. Bakoe is een prachtige stad en de mensen zijn enorm gastvrij. Na vijf jaar 'songfestivallen' toch wel het meest genoten in Azerbeidzjan. Volgend jaar Zweden, minder exotisch maar een andere winnaar had ik niet kunnen bedenken.
OOR - Joan Franka: 'De sixties komen altijd terug'

OOR - Joan Franka: 'De sixties komen altijd terug'

0
geplaatst: 29 mei 2012, 12:07 uur
herman schreef:
Inderdaad. Heb ze dit jaar pas ontdekt, maar volgend jaar stem ik ook weer vrolijk op de Belg af.
André Vermeulen (de serieuze) becommentarieert Eurosong al héél lang. Voor Peter van de Veire (de lolbroek) was het de eerste keer. Hoewel ik me de laatste tijd wel eens irriteerde aan hem, vond ik dat hij dit zeer goed deed. Jammer dat er zoveel negatieve commentaar op komt. Hij maakte Eurosong veel leuker om naar te kijken dan anders.
0
geplaatst: 29 mei 2012, 16:23 uur
Justinx schreef:
Ik heb in ieder geval weer erg genoten. Bakoe is een prachtige stad en de mensen zijn enorm gastvrij. Na vijf jaar 'songfestivallen' toch wel het meest genoten in Azerbeidzjan. Volgend jaar Zweden, minder exotisch maar een andere winnaar had ik niet kunnen bedenken.
Het lijkt mij toch ook wel wat hebben om er echt bij te zijn, al is het alleen maar om de gezelligheid

0
geplaatst: 29 mei 2012, 18:35 uur
herman schreef:
Van Peter Van De Veire was het de eerste keer. Vorig jaar was het Sven Pichal (van de Belgische radio 1) met André Vermeulen en daarvoor vele jaren Bart Peeters samen met André Vermeulen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 mei 2012, 18:51 uur
NewYorkCityLight schreef:
Het lijkt mij toch ook wel wat hebben om er echt bij te zijn, al is het alleen maar om de gezelligheid
(quote)

0
geplaatst: 20 juni 2012, 19:49 uur
Joan Franka mocht van publiek wel naar de finale.
Joan Franka mocht van publiek wel naar finale | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Joan Franka mocht van publiek wel naar finale | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 juni 2012, 20:03 uur
Spanje was 5e bij de jury en slechts 3 punten achter Albanië en Italië in de finale.
Edit: En Turkije 4e bij het publiek en 20e (!) bij de jury.
Jury!
Overigens kreeg Frankrijk 0 punten van het puliek.
Edit: En Turkije 4e bij het publiek en 20e (!) bij de jury.
Jury!

Overigens kreeg Frankrijk 0 punten van het puliek.

0
geplaatst: 20 juni 2012, 20:08 uur
Heb je gezien waar de punten vooral vandaan kwamen? Juist ja. Turkije en Duitsland (die Nederland al wat jaren links laat liggen en nu opeens niet). Ra,ra,ra......
Turkije in de finale 3e bij de televoters en 3e van onderen bij de vakjury.
Het zegt alweer genoeg.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 10:23 uur
Volledig terecht! Ik vind de puntenverdeling van de jury er sowieso erg goed uitzien. Wat ik me wel afvraag: Zijn die punten gegeven op basis van de uitvoering in de finale of een aparte jury-rehearsal? Of was dat alleen tijdens de halve finales?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.