MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
stuart
De Toppers naar het songfestival; volgens mij maken we in dat bonte circus nu juist meer kans.

aERodynamIC schreef:
Volgens mij willen ze gewoon helemaal niet sporen.

Jij doet aan geschiedvervalsing kaztor maar zelfs daar ben ik het mee eens

Het is 'jammer' dat het niks is geworden met Anouk. De NOS heeft in ieder geval geprobeerd naar de mening van het publiek te luisteren, maar is daar maar deels in geslaagd. Anouk is weliswaar gevraagd, maar nog voordat ze definitief antwoord heeft gegeven, heeft men bij de NOS gekozen voor de Toppers. Sommige zeggen met de slimme reden dat de Toppers zelf een grote financiele bijdrage kunnen veroorloven.

Ikzelf denk dat dat niet zoveel kwaad kan, want een showtje doet het altijd goed. Het belanceerd echter allemaal op het liedje wat men gaat sturen. Zoals je weet kan iedere liedjesschrijver zijn liedje insturen, dus het kan alle kanten op. 'Maak me Gek' heeft het prima gedaan in Nederland, dus waarom niet zo'n soortgelijke discostamper voor het Songfestival? Ik hoop ook dat het nummer Nederlandstalig wordt, niet zozeer omdat mijn voorkeur daar naar uit gaat, want het zijn toch de vreemde talen die hoge ogen gooien(maar dat is een paradox, want de winnende nummers van afgelopen jaren zijn bijna alleen Engelstalig).

De band met de meeste slagingskans op het Songfestival blijft voor mij nog altijd Zuco 103 - puur door de wereldlijke orientatie. En het klinkt een beetje flauw maar: genoeg talent in het buitenland hoor! Vertel elke (beginnende) Amerikaanse artiest dat zij een kans hebben om door te breken in de hele wereld en ze liggen voor je voeten

Sir Spamalot (crew)
In Muziek > Nieuws > Eurosong 2009:

Ongelooflijk maar waar:
België zal Elvis Presley doen herrijzen op het Eurovisiesongfestival in mei in Moskou. De Franstalige openbare omroep RTBf heeft een rockliedje geselecteerd dat zal worden uitgevoerd door een Elviskloon.

... en het liedje van Litouwen doet wel erg denken aan 'There She Goes' van The La's.

Is er dit jaar nog een omstreden act? Net als een paar jaar geleden Lordi? Wat hilarisch was dat.

lauradance schreef:
Is er dit jaar nog een omstreden act? Net als een paar jaar geleden Lordi? Wat hilarisch was dat.

ik denk dat ze niet eens door de halve finales komen maar ik hoop dat die Toppers lui wel in de finale komen alleen zo dat ik de commentaar van de BBC kan horen op de avond zelf!!

ik vind het hilarisch dat die lui denken dat ze goed of "toppers" zijn?!?
weer zo een geval van NL artiest(en) dat lijden aan de "big fish in a small pond " syndrome.
en als je de TH niet uit kan spreken in engels worden - gebruik dan andere worden you muppets!

Haha de Toppers zijn toch helemaal niet omstreden joh, andere landen kijken ernaar en denken; 'goh daar hebben we kneuterig Nederland weer met zoetsappig geblaat'

Ach, het Eurovisie Songfestival is één grote show dat weinig of niets met muziek te maken heeft en het niveau is nog lager dan wat in de (Belgische en Nederlandse) hitlijsten staat.

Antonio
Het Eurovisie Songfestival is de grootste deceptie sinds het communisme, zelfs de Rolling Stones hebben meer bestaansrecht

erwku
Antonio schreef:
Het Eurovisie Songfestival is de grootste deceptie sinds het communisme, zelfs de Rolling Stones hebben meer bestaansrecht

niet overdrijven he, the rolling stones zouden een moord doen om zoiets als het door Gordon geschreven Shine te mogen spelen.

Over de Toppers, zij zijn absoluut de beste ambassadeurs van Nederland op het Eurovisie songfestival. Geen andere act zou zo bondig, accuraat en representatief de culturele armoedige staat van ons land aan de wereld kunnen tonen.

De Toppers horen thuis op het festival. Wie neemt nou nog eigenlijk die ballentent serieus? Laat ze lekker...

Ik ken inmiddels alle inzendingen voor het festival van dit jaar en dit zijn mijn favorieten (Zwitserland is veruit mijn nummer 1):

1. Zwitserland: Lovebugs - The Highest Heights

2. Frankrijk: Patricia Kaas - Et S'il Fallait Le Faire

3. Israel: Noa & Mira Awad - Einaiych (There Must Be Another Way)

4. Portugal: Flor-De-Lis - Todas As Ruas Do Amor

5. Montenegro: Andrea Demirovic - Get Out of My Life

De Zwitserse inzending is voor een songfestivalnummer best wel te pruimen.

Outlaw104 schreef:
De Zwitserse inzending is voor een songfestivalnummer best wel te pruimen.
Ik hoop dat het gaat winnen en ik denk dat ze nog kans maken ook.
Dat riep ik toen met Lordi ook en toen verklaarde iedereen mij voor gek dus ik hoop dat het me weer overkomt

De Zwitserse inzending is wel goed, van mij mag het gerust winnen!

aERodynamIC schreef:
(quote)
Ik hoop dat het gaat winnen en ik denk dat ze nog kans maken ook.
Dat riep ik toen met Lordi ook en toen verklaarde iedereen mij voor gek dus ik hoop dat het me weer overkomt

Dat riep je met The Ark destijds ook (ik gok dat ze qua opzet een beetje op elkaar lijken?), maar die kwamen verrassend genoeg niet heel hoog . Maar Songfestival naar Zwisterland zou niet heel gek zijn. In ieder geval een gastvrijer land en geen corrupte zooi met de kaartverkoop.

Ja dat van The Ark klopt helemaal en ik had niet verwacht dat die het zo slecht zouden doen toen.......... daarom hoop ik dat Zwitserland heel ver komt (of beter: wint).

Ik denk wel dat ze gevaarlijke outsiders zijn. Iedereen focust zich nu heel erg op Noorwegen en outsiders heb je er ieder jaar bij zitten.
Het doet mij denken aan het succes dat Brainstorm met My Star een paar jaar geleden ook zo onverwacht hadden.

Eén van de grote favorieten bij de bookmakers en fans (niet echt bij mij):

Noorwegen: Alexander Rybak - Fairytale

Ik sprak vanmiddag met een collega, een insider, die al jaren alle eurovisie songfestivals bezoekt en ook mede een weblog onderhoud, deze gast weet werkelijk alles van het songfestival vanaf de jaren 70 tot heden. Hij wordt ook vaak aangesproken door buitenlandse journalisten, als ze wat willen weten over bepaalde artiesten.
Hij organiseert zelfs ergens in april een avond in Amsterdam, waar zich nu al 16 bands/artiesten van deze jaargang hebben opgegeven om te komen spelen.

Ik vroeg hem of Zwitserland ook favoriet is dit jaar.
Hij lachte wat en vertelde dat ze wel een gevaarlijke outsider zijn, maar winnen doen ze niet.
Kreeg een hint van hem, dat ik maar eens goed op de IJslandse inzending moest letten.

Outlaw104 schreef:
Ik vroeg hem of Zwitserland ook favoriet is dit jaar.
Hij lachte wat en vertelde dat ze wel een gevaarlijke outsider zijn, maar winnen doen ze niet.
Kreeg een hint van hem, dat ik maar eens goed op de IJslandse inzending moest letten.
Wat ik al zei: geen favoriet (verre van: de doorsnee euro-fan is helemaal niet dol op deze in hun ogen 'zwaar alternatieve zooi' maar ik denk dat televotend Europa hier wel eens anders over kan denken dus een gevaarlijke outsider).
IJsland daarentegen doet het wel goed bij de fans en dat is ook zo'n ballad waar niemand zich een buil aan kan vallen en het daarom in z'n algemeenheid goed zal doen. Ik schat ook dat het hoog gaat eindigen (top 5 in de finale moet haalbaar zijn).

IJsland: Jóhanna Guðrún Jónsdóttir - Is It True

Zwitserland is on-Eurovisioneel goed.

Tja, en dan komen wij met... de Toppers.

kaztor schreef:

Tja, en dan komen wij met... de Toppers.

Het ergste is dat "wij" ook nog denken dat het nu wel wat gaat worden. Terwijl iedereen die het songfestival een beetje volgt weet dat de toppers geen schijn van kans maken om de finale te halen. Minder nog dan de meeste andere Nederlandse inzendingen van de laatste jaren.

Wat Nederland nu instuurt is wel de slechtste Nederlandse inzending ooit. Wat ik ervan denk zie Muziek >> Algemeen >> Nieuw in de top 40 - 2009

starbright boy schreef:
(quote)

Het ergste is dat "wij" ook nog denken dat het nu wel wat gaat worden. Terwijl iedereen die het songfestival een beetje volgt weet dat de toppers geen schijn van kans maken om de finale te halen. Minder nog dan de meeste andere Nederlandse inzendingen van de laatste jaren.

en toch wil ik dat ze die finale halen - alleen maar voor komedie effect!
ik zei het al eerder maar als ze in de finale zouden staan dan zouden ze echt voor de gek gehouden kunnen worden tijdens de live uitzendingen (door bijv The BBC) - en niet alleen voor de muziek, mar ook hoe ze der bij lopen en die kapsels uit de jaar nul

starbright boy schreef:
(quote)

Op buitenlandse fora liggen ze ook in een deuk om deze 'oude nichten uit Nederland met een oubollig uit de tijd liedje'. Ze staan in alle polls dan ook erg laag net als bij de bookmakers.
Inderdaad hebben we nog nooit zo weinig kans gehad als nu (okee Miss Einstein en Treble waren ook erg)

Misschien dat ik binnenkort maar eens alle inzendingen hier plaats en bespreek......

Sir Spamalot (crew)
En wij Belgen zenden een Elvis-kloon! Dat wordt ook wel weer wat...

Okee, laat ik de alfabetische lijst maar eens langsgaan door (bijna) elke dag 2 clips te plaatsen en te voorzien van commentaar. Dan kunnen de geinteresseerden daar op aanvullen.

Te beginnen bij Albanië:

Kejsi Tola won de nationale finale met een versie in haar eigen taal, nl. Me merr ne ënderr.
Onlangs is de engelse versie verschenen waarmee ze ook zal optreden in de tweede semi-finale op 14 mei. En zoals wel vaker is het engels bedroevend te noemen en geef ik de voorkeur aan de originele versie.
Het is een typisch songfestival popnummer wat heel eerlijk gezegd behoorlijk goed aanslaat bij mij. Het is zo lekker meebleren
Of het gaat scoren is moeilijk te voorspellen. In de polls is het een duidelijke middenmoter van zo tussen de 20e en 25e plaats. In mijn oren echt wat te laag.

1) Albanië: Kejsi Tola - Carry me in your dreams:

Andorra stuurt de van geboorte deense Susanne Georgi met het nummer La teva decisió (Get a life). Het land behoort samen met Tsjechië, Montenegro, Estland en het terugkerende Slowakije tot de landen die sinds de invoering van de halve finale de finale nog nooit hebben gehaald. Voor mij persoonlijk is het net als in de polls een middenmotertje. Iets te dreinerig allemaal en ik schat in dat dit niet ver gaat komen. Wederom geen finale voor Andorra vrees ik. Susanna treedt overigens op in de eerste halve finale op 12 mei.

2) Andorra: Susanne Georgi - La teva decisió (Get a life)

Morgen 2 nieuwe.

LucM schreef:
Wat Nederland nu instuurt is wel de slechtste Nederlandse inzending ooit.

Nou.... ik weet het niet.... Nederland heeft ooit dit ingezonden.

De Engelse versie is nog erger:

"Het is een wonder" van Linda Williams is een pretentieloze schlager, niet meer en niet minder en ook niet mijn genre, maar het is tenminste eerlijk en behoorlijk gezongen. In het Engels komt dit nummer veel minder tot zijn recht vooral vanwege de slechte uitspraak.
"Shine" van de Toppers is van een overjaarse en verwaande boysband die denkt de wereld te willen verbeteren. Dit klinkt ongeloofwaardig en zelfs belachelijk en ik denk dat het ESF-publiek daar ook zo over zal denken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.