Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2008, 13:20 uur
Aero´s lange quote is leuk om te lezen, maar er is maar weinig waarvan ik nu zeg ´goh, scherp gezien´. Veel van de schijnbaar frappante feiten hebben gewoon te maken met het aantal landen dat meedoet. Hoe gek is het dat de marge van de winnaar groot wordt, of dat de gemiddelde score daalt, als er 2 maal zoveel deelnemers zijn dan 20 jaar geleden
. En is het dan nog niet algemeen bekend dat bij ELKE uitbreiding van het aantal landen de nieuwkomer veel punten krijgt?
Het stemsysteem is mischien eens iets om nog eens aan te sleutelen (meer punten per land vergeven nu er meer deelnemers zijn) maar over het geheel genomen vind ik de kwaliteit sinds het toestromen van steeds meer Oosteuropese en Aziatische landen toegenomen. Ik weet wel dat ik jarenlang niet gekeken heb naar het festival omdat het steeds truttiger en nikseriger werd elk jaar. Dit jaar was er veel ´sexy R&B´ (goede observatie van tnf, die kennelijk de analist van Aero´s quote is ontgaan ); afgelopen jaren was er veel Gothic rock. Folky geluiden worden ook vaker gehoord dan vroeger. En elk jaar staat er ook wel wat echte rock of metal. Veel daar van was ondenkbaar in de zogenaamd goede periode met bijna alleen maar verschrikkelijke winnaars in de 80´s (ik bedoel nadrukkelijk inclusief Logan).
Overigens nog dank voor alle standen, aERo
. En is het dan nog niet algemeen bekend dat bij ELKE uitbreiding van het aantal landen de nieuwkomer veel punten krijgt?Het stemsysteem is mischien eens iets om nog eens aan te sleutelen (meer punten per land vergeven nu er meer deelnemers zijn) maar over het geheel genomen vind ik de kwaliteit sinds het toestromen van steeds meer Oosteuropese en Aziatische landen toegenomen. Ik weet wel dat ik jarenlang niet gekeken heb naar het festival omdat het steeds truttiger en nikseriger werd elk jaar. Dit jaar was er veel ´sexy R&B´ (goede observatie van tnf, die kennelijk de analist van Aero´s quote is ontgaan ); afgelopen jaren was er veel Gothic rock. Folky geluiden worden ook vaker gehoord dan vroeger. En elk jaar staat er ook wel wat echte rock of metal. Veel daar van was ondenkbaar in de zogenaamd goede periode met bijna alleen maar verschrikkelijke winnaars in de 80´s (ik bedoel nadrukkelijk inclusief Logan).
Overigens nog dank voor alle standen, aERo

0
titan (crew)
geplaatst: 25 mei 2008, 14:49 uur
Dit schreef ik over het songfestival op mijn Hyvesblog:
Gisteren was de finale van het Eurovisie Songfestival (ESF) en Nederland was voor de vierde achtereenvolgende keer afwezig. Dat was deze keer niet onterecht, want het nummer van Hind is een niemandalletje en haar podiumpresentatie was nou ook niet echt sprtankelend te noemen. Het is jammer dat de NOS nu al heeft besloten om onze inzending voor volgend jaar op dezelfde manier (i.c. 1 artiest aanwijzen die vervolgens zelf zijn liedje uit kiest) te selecteren, want dan ben ik bang dat we volgend jaar een lustrum kunnen gaan vieren. Ik zie liever een open inzending, waarbij een vakjury o.b.v. kwaliteit en originaliteit 10 liedjes voor de nationale finale selecteert.
Er was de afgelopen jaren veel kritiek op het ESF en die is grotendeels terecht. Met name de vriendjespolitiek is veel mensen een doorn in het oog. Die was er vroeger ook al, maar met de komst van televoting en de toetreding van een karrevracht aan Oost-Europese landen is dat alleen maar toegenomen. Vorig jaar is wat dat betreft een dieptepunt bereikt. Het hoogst genoteerde West-Europese land stond niet eens in de top 10 en uit onderzoek bleek dat in West Europa gestemd wordt op het liedje en in Oost-Europa op het land. Dat laatste lijkt met niet echt wenselijk bij een SONGfestival.
De organisatie van het ESF veranderde een aantal regels en stelde 2 halve finales in waarbij niet alle landen mochten stemmen. Dit heeft inderdaad iets geholpen, maar in de finale bleek dat door het feit dat (op San Marino na) elk land televoting hanteert het nepotisme weer de kop op stak. Het middelmatige nummer van Rusland kreeg van 6 West-Europese landen geen enkel punt, maar dankzij de massale steun van de buurlanden (5 buurlanden gaven Rusland de volle mep oftewel 12 punten) wist Rusland te winnen.
Ik heb het ESF met een groep van 7 vrienden gekeken en ook uiteraard hebben wij punten gegeven. Onze winnaar (en ook mijn favoriet) was Frankrijk, dat uiteindelijk de 19e plaats haalde. Met Oekraïne op de 2e plaats zaten wij op één lijn met de rest van Europa en onze nummer 3, Kroatië, eindigde op de 21e plaats. Eindwinnaar Rusland kreeg van alle 7 stemmers bij ons geen enkel punt (net als bijvoorbeeld de uiteindelijke nummer 5, Noorwegen).
Vriendjespolitiek uitbannen zal nooit helemaal lukken, maar het is duidelijk dat het geven van punten o.b.v. televoting zijn langste tijd heeft gehad. Het zou een hele verbetering zijn wanneer elk land zijn punten voor (minstens) de helft door een vakjury laat bepalen. Voor de starre organisatie, die in haar ogen al heel veel veranderd heeft de afgelopen jaren, zal dat waarschijnlijk een stap te ver gaan. Dat is jammer, want zo lijkt het ESF zijn beste tijd te hebben gehad. Er komen steeds meer tegengeluiden die pleiten voor een nieuw en ander festival en het is een kwestie van tijd dat de grote geldschieters Engeland, Frankrijk, Duitsland en Spanje (die steevast in het rechterrijtje eindigen) het een keertje beu zijn en de geldkraan dichtdraaien.
Overigens was het niveau van het ESF van dit jaar diep triest. Het lijkt wel of het elk jaar slechter wordt. Maarreh, ondanks alle kritiek en gemopper kijken we allemaal volgend jaar weer, toch?
Gisteren was de finale van het Eurovisie Songfestival (ESF) en Nederland was voor de vierde achtereenvolgende keer afwezig. Dat was deze keer niet onterecht, want het nummer van Hind is een niemandalletje en haar podiumpresentatie was nou ook niet echt sprtankelend te noemen. Het is jammer dat de NOS nu al heeft besloten om onze inzending voor volgend jaar op dezelfde manier (i.c. 1 artiest aanwijzen die vervolgens zelf zijn liedje uit kiest) te selecteren, want dan ben ik bang dat we volgend jaar een lustrum kunnen gaan vieren. Ik zie liever een open inzending, waarbij een vakjury o.b.v. kwaliteit en originaliteit 10 liedjes voor de nationale finale selecteert.
Er was de afgelopen jaren veel kritiek op het ESF en die is grotendeels terecht. Met name de vriendjespolitiek is veel mensen een doorn in het oog. Die was er vroeger ook al, maar met de komst van televoting en de toetreding van een karrevracht aan Oost-Europese landen is dat alleen maar toegenomen. Vorig jaar is wat dat betreft een dieptepunt bereikt. Het hoogst genoteerde West-Europese land stond niet eens in de top 10 en uit onderzoek bleek dat in West Europa gestemd wordt op het liedje en in Oost-Europa op het land. Dat laatste lijkt met niet echt wenselijk bij een SONGfestival.
De organisatie van het ESF veranderde een aantal regels en stelde 2 halve finales in waarbij niet alle landen mochten stemmen. Dit heeft inderdaad iets geholpen, maar in de finale bleek dat door het feit dat (op San Marino na) elk land televoting hanteert het nepotisme weer de kop op stak. Het middelmatige nummer van Rusland kreeg van 6 West-Europese landen geen enkel punt, maar dankzij de massale steun van de buurlanden (5 buurlanden gaven Rusland de volle mep oftewel 12 punten) wist Rusland te winnen.
Ik heb het ESF met een groep van 7 vrienden gekeken en ook uiteraard hebben wij punten gegeven. Onze winnaar (en ook mijn favoriet) was Frankrijk, dat uiteindelijk de 19e plaats haalde. Met Oekraïne op de 2e plaats zaten wij op één lijn met de rest van Europa en onze nummer 3, Kroatië, eindigde op de 21e plaats. Eindwinnaar Rusland kreeg van alle 7 stemmers bij ons geen enkel punt (net als bijvoorbeeld de uiteindelijke nummer 5, Noorwegen).
Vriendjespolitiek uitbannen zal nooit helemaal lukken, maar het is duidelijk dat het geven van punten o.b.v. televoting zijn langste tijd heeft gehad. Het zou een hele verbetering zijn wanneer elk land zijn punten voor (minstens) de helft door een vakjury laat bepalen. Voor de starre organisatie, die in haar ogen al heel veel veranderd heeft de afgelopen jaren, zal dat waarschijnlijk een stap te ver gaan. Dat is jammer, want zo lijkt het ESF zijn beste tijd te hebben gehad. Er komen steeds meer tegengeluiden die pleiten voor een nieuw en ander festival en het is een kwestie van tijd dat de grote geldschieters Engeland, Frankrijk, Duitsland en Spanje (die steevast in het rechterrijtje eindigen) het een keertje beu zijn en de geldkraan dichtdraaien.
Overigens was het niveau van het ESF van dit jaar diep triest. Het lijkt wel of het elk jaar slechter wordt. Maarreh, ondanks alle kritiek en gemopper kijken we allemaal volgend jaar weer, toch?
0
geplaatst: 25 mei 2008, 14:51 uur
Wat ik ook wel interessant vind, is het feit dat Armenie en Azerbeidzjan elkaar geen enkel punt gunden. Er schijnt daar nog wat gerommel met grondgebied te zijn, maar het waren beide wél top 10-liedjes...
0
geplaatst: 25 mei 2008, 15:24 uur
2 jaar geleden werd hij toch 2e? Nu wint ie, tis hem niet gegund.
0
artemio
geplaatst: 25 mei 2008, 15:37 uur
Urbanoetang schreef:
Ik vind het nummer en de act misselijkmakend. Meest vermakelijk was Letland, beste overduidelijk Frankrijk.
(quote)
Ik vind het nummer en de act misselijkmakend. Meest vermakelijk was Letland, beste overduidelijk Frankrijk.
Ik heb heel hard gelachen om spanje.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 18:03 uur
sq schreef:
En is het dan nog niet algemeen bekend dat bij ELKE uitbreiding van het aantal landen de nieuwkomer veel punten krijgt?
En is het dan nog niet algemeen bekend dat bij ELKE uitbreiding van het aantal landen de nieuwkomer veel punten krijgt?
Nee, want dit is niet helemaal waar, dat gaat lang niet voor alle landen op.
Wit-Rusland en Andorra debuteerden in 2004 en kwamen niet verder dan de halve finale.
Datzelfde geldt voor Bulgarije in 2005, Montenegro en Tsjechië in 2007 en ook San Marino kwam dit jaar bij hun eerste deelname niet verder dan de halve finale, werden er zelfs laatste in.
Iets verder terug in de tijd debuteerden ook de volgende landen niet sterk:
Slovenië (1993, 9 punten, 22e)
Litouwen (1994, 0 punten, laatste)
Estland (1994, 2 punten, 24e)
Roemenië (1994, 14 punten, 21e)
Slowakije (1994, 15 punten, 19e)
Macedonië (1998, 16 punten, 19e)
Oekraïne (2003, 30 punten, 14e)
sq schreef:
afgelopen jaren was er veel Gothic rock.
afgelopen jaren was er veel Gothic rock.
Ik ken alle nummers van de jaren 80 tot nu, maar ik heb nog nooit één gothic rock nummer op het songfestival gehoord, laat staan veel. Mag jij me zeggen welke je dan bedoelt.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 18:03 uur
Als ik mij beperk tot de nummers die in de finale stonden is dit mijn top 10 van favoriete nummers:
1 Turkije (had ik wel in het Engels willen horen, goed rocknummer)
2 Noorwegen
3 Finland
4 Zweden
5 Oekraïne (tevens een zéér leuke dame om te zien)
6 IJsland
7 Albanië
8 Servië
9 Denemarken
10 Groot-Brittannië
Redelijk vond ik: Azerbaidzjan, Georgië, Griekenland, Portugal, Roemenië en Israël.
Dieptepunten waren er, zoals gewoonlijk ook. Dit jaar waren dat voor mij:
Frankrijk (waardeloos nummer, rare gasten, snap niet wat men hier aan vindt)
Armenië (irritant liedje, slechte zangeres)
Bosnië (raar nummer, domme act)
Letland (daar zakte echt mn broek van af, daar wil je toch niet mee op tv als volwassen kerel/vrouw zijnde)
Polen (Céline Dion kloon, vreselijk nep mens)
Rusland (matig liedje, vreselijke kwal van een zanger, overdreven en erg zelfingenomen, bovendien sloeg dat met die schaatser echt compleet nergens op)
Duitsland (niet om aan te horen, die zangeressen konden echt niet zingen)
Spanje (misschien wel mijn persoonlijke dieptepunt ooit, alleen al hoe die gast er uit zag en dan ook nog zo'n ontzettend irritant liedje (nou ja, liedje??)
Kroatië (net als Spanje en Letland één van de slechtste inzendingen ooit, dom lied, irritante danseressen er om heen en dan die oude vent, dat kan écht niet )
1 Turkije (had ik wel in het Engels willen horen, goed rocknummer)
2 Noorwegen
3 Finland
4 Zweden
5 Oekraïne (tevens een zéér leuke dame om te zien)
6 IJsland
7 Albanië
8 Servië
9 Denemarken
10 Groot-Brittannië
Redelijk vond ik: Azerbaidzjan, Georgië, Griekenland, Portugal, Roemenië en Israël.
Dieptepunten waren er, zoals gewoonlijk ook. Dit jaar waren dat voor mij:
Frankrijk (waardeloos nummer, rare gasten, snap niet wat men hier aan vindt)
Armenië (irritant liedje, slechte zangeres)
Bosnië (raar nummer, domme act)
Letland (daar zakte echt mn broek van af, daar wil je toch niet mee op tv als volwassen kerel/vrouw zijnde)
Polen (Céline Dion kloon, vreselijk nep mens)
Rusland (matig liedje, vreselijke kwal van een zanger, overdreven en erg zelfingenomen, bovendien sloeg dat met die schaatser echt compleet nergens op)
Duitsland (niet om aan te horen, die zangeressen konden echt niet zingen)
Spanje (misschien wel mijn persoonlijke dieptepunt ooit, alleen al hoe die gast er uit zag en dan ook nog zo'n ontzettend irritant liedje (nou ja, liedje??)
Kroatië (net als Spanje en Letland één van de slechtste inzendingen ooit, dom lied, irritante danseressen er om heen en dan die oude vent, dat kan écht niet )
0
DutchViking
geplaatst: 25 mei 2008, 19:14 uur
Ik vond Frankrijk er met kop en schouders bovenuit steken. Leuke, gedurfde electropop in een alternatief sausje. Verder spraken Israel en Portugal me nog het meest aan. De inzendingen van Zweden, Polen en Noorwegen vond ik vrij doorsnee popriedeltjes en ook Griekenland vond ik vrij kleurloos. Het dieptepunt voor mij was Letland en ook Duitsland was de weg hopeloos kwijt.
Mijn puntentelling zou als volgt zijn:
12 Frankrijk
10 Israel
9 Portugal
8 Bosnië-Herzegovina
7 Denemarken
6 Rusland
5 Kroatië
4 Finland
3 Groot-Brittannië
2 Armenië
1 Roemenië
Mijn puntentelling zou als volgt zijn:
12 Frankrijk
10 Israel
9 Portugal
8 Bosnië-Herzegovina
7 Denemarken
6 Rusland
5 Kroatië
4 Finland
3 Groot-Brittannië
2 Armenië
1 Roemenië
0
geplaatst: 26 mei 2008, 10:47 uur
Vier landen staken er dit jaar voor mij bovenuit:
1. Portugal (12 punten)
2. Albanië (10 punten)
3. Roemenië (9 punten)
4. Servië (8 punten)
Voor de rest vond ik de liedjes vreselijk tot aardig.
1. Portugal (12 punten)
2. Albanië (10 punten)
3. Roemenië (9 punten)
4. Servië (8 punten)
Voor de rest vond ik de liedjes vreselijk tot aardig.
0
geplaatst: 27 mei 2008, 00:53 uur
Paar conclusies:
-Frankrijk had veruit het leukste nummer.
-Verder kon ik de bijdragen van Portugal. Israel, Turkije en Bosnie-Herzegovina ook best waarderen. En in mindere mate vond ik ook Kroatie en Denemarken aardig.
-Het ergst (uit de finale) waren de Letse piraten, de Duitse meisjes die niet konden zingen en hun optreden volkomen verprutsten, dat domme nummer uit Spanje en de suffe C-keus metal van Finland.
-Vol fascinatie heb ik zitten kijken naar Azerbeidzjan. Totaal ruk, maar wel leuk slecht.
-Griekenland, Oekraine en Armenie tapten uit hetzelfde vaatje. De formule die het al jarenlang goed doet op het songfestival. Het Griekse nummer was daarvan het minst goede (vooral door de zang), Oekraine het meest gelikte en professionele en dat van Armenie het aardigste.
-Ik vind de winnaar de vervelendste in jaren. Wat een zeiknummer.
-Het Noorse succes is me een raadsel, ene oor in, andere uit dacht ik.
-Zweden houdt het bij de Zweedse formule, maar dit was een zwakker broertje. Het nummer van Carola een paar jaar terug was veel geraffineerder.
-Als je niets doet aan de huidige puntentelling eindigt Rusland nooit meer lager dan pakweg nummer 5. Zij profiteren het meest van iedereen en beginnen duidelijk met ongeveer 90 punten in plaats van 0. Ook de grote landen uit voormalig Joegoslavië (Servie met name) en Turkije zullen met de huidige puntentelling zelden in het rechterrijtje uitkomen. Wat voor nummer ze ook sturen.
-Er zijn ook genoeg Oosteuropese landen zonder vrienden. De Tsjechen bijvoorbeeld.
-De kans dat een traditioneel Eurovisie-land wint is niet groot, maar volgens mij kan het nog steeds.
-De kritiek op de puntentelling is absoluut terecht, maar met name de Britten hebben het ook voor een groot deel aan zichzelf te danken door al jaren met vaak de allerzwakste inzending van allemaal te komen (Jemini, Scooch) of simpelweg te saai te zijn. Dit jaar was het een stuk beter, maar had de Britse inzending vooral de problemen die de Nederlandse inzending al jaren heeft.
-Als Nederland de finale wil halen (over winnen hebben we het maar niet) dan moeten we heel anders naar onze inzendingen gaan kijken. We sturen al jaren ongeveer hetzelfde in: We nemen een zangeres die ontegenzeggelijk goed kan zingen, steken die in een jurk van een of andere ontwerper en laten haar een lied zingen waar niemand zich een buil aan kan vallen. Maar dat ook vrijwel niemand het beste van de avond vind. Zou iedereen moeten stemmen voor het ergste nummer dan haalt Nederland ook nauwelijks stemmen. Wat er anders moet is dat we met iets gaan komen waar misschien een groot deel van Europa helemaal niks inziet, maar dat zo opvallend is en zo van nu dat een ander deel van de televoters wel voor ons nummer gaat kiezen. Ik ben bang dat de NOS, nu ze niets aan de formule voor het kiezen van een liedje gaan doen weer bij ongeveer hetzelfde gaat uitkomen. Doe eens gek en vraag een prominente DJ iets te maken met een zangeres (DJ's genoeg in Nederland). Stel desnoods een Tokio Hotel-achtig jongensbandje samen. Bekijk eens de hitlijsten in Oekraine, Servie, Rusland of Moldavie en probeer daar inspiratie uit te halen. Kopieer desnoods voor een jaar exact de succesformule van de Grieken en de Oekrainers, We moeten eens oppurtunistisch durven te zijn zonder in zoiets belachelijks te vervallen als de kalkoen van Ierland.
Nu weer een jaar naar echte muziek luisteren. En volgend jaar weer naar drie bonte avonden vol wansmaak kijken.
-Frankrijk had veruit het leukste nummer.
-Verder kon ik de bijdragen van Portugal. Israel, Turkije en Bosnie-Herzegovina ook best waarderen. En in mindere mate vond ik ook Kroatie en Denemarken aardig.
-Het ergst (uit de finale) waren de Letse piraten, de Duitse meisjes die niet konden zingen en hun optreden volkomen verprutsten, dat domme nummer uit Spanje en de suffe C-keus metal van Finland.
-Vol fascinatie heb ik zitten kijken naar Azerbeidzjan. Totaal ruk, maar wel leuk slecht.
-Griekenland, Oekraine en Armenie tapten uit hetzelfde vaatje. De formule die het al jarenlang goed doet op het songfestival. Het Griekse nummer was daarvan het minst goede (vooral door de zang), Oekraine het meest gelikte en professionele en dat van Armenie het aardigste.
-Ik vind de winnaar de vervelendste in jaren. Wat een zeiknummer.
-Het Noorse succes is me een raadsel, ene oor in, andere uit dacht ik.
-Zweden houdt het bij de Zweedse formule, maar dit was een zwakker broertje. Het nummer van Carola een paar jaar terug was veel geraffineerder.
-Als je niets doet aan de huidige puntentelling eindigt Rusland nooit meer lager dan pakweg nummer 5. Zij profiteren het meest van iedereen en beginnen duidelijk met ongeveer 90 punten in plaats van 0. Ook de grote landen uit voormalig Joegoslavië (Servie met name) en Turkije zullen met de huidige puntentelling zelden in het rechterrijtje uitkomen. Wat voor nummer ze ook sturen.
-Er zijn ook genoeg Oosteuropese landen zonder vrienden. De Tsjechen bijvoorbeeld.
-De kans dat een traditioneel Eurovisie-land wint is niet groot, maar volgens mij kan het nog steeds.
-De kritiek op de puntentelling is absoluut terecht, maar met name de Britten hebben het ook voor een groot deel aan zichzelf te danken door al jaren met vaak de allerzwakste inzending van allemaal te komen (Jemini, Scooch) of simpelweg te saai te zijn. Dit jaar was het een stuk beter, maar had de Britse inzending vooral de problemen die de Nederlandse inzending al jaren heeft.
-Als Nederland de finale wil halen (over winnen hebben we het maar niet) dan moeten we heel anders naar onze inzendingen gaan kijken. We sturen al jaren ongeveer hetzelfde in: We nemen een zangeres die ontegenzeggelijk goed kan zingen, steken die in een jurk van een of andere ontwerper en laten haar een lied zingen waar niemand zich een buil aan kan vallen. Maar dat ook vrijwel niemand het beste van de avond vind. Zou iedereen moeten stemmen voor het ergste nummer dan haalt Nederland ook nauwelijks stemmen. Wat er anders moet is dat we met iets gaan komen waar misschien een groot deel van Europa helemaal niks inziet, maar dat zo opvallend is en zo van nu dat een ander deel van de televoters wel voor ons nummer gaat kiezen. Ik ben bang dat de NOS, nu ze niets aan de formule voor het kiezen van een liedje gaan doen weer bij ongeveer hetzelfde gaat uitkomen. Doe eens gek en vraag een prominente DJ iets te maken met een zangeres (DJ's genoeg in Nederland). Stel desnoods een Tokio Hotel-achtig jongensbandje samen. Bekijk eens de hitlijsten in Oekraine, Servie, Rusland of Moldavie en probeer daar inspiratie uit te halen. Kopieer desnoods voor een jaar exact de succesformule van de Grieken en de Oekrainers, We moeten eens oppurtunistisch durven te zijn zonder in zoiets belachelijks te vervallen als de kalkoen van Ierland.
Nu weer een jaar naar echte muziek luisteren. En volgend jaar weer naar drie bonte avonden vol wansmaak kijken.
0
geplaatst: 27 mei 2008, 01:58 uur
Goed gesproken Starbright boy, ben het helemaal met je eens met wat je zegt over Nederland en over de puntentelling (idd. zal Rusland zo altijd hoog blijven eindigen, net als landen als Griekenland, Turkije etc.)
Het enige waar ik het niet met je over eens ben is de liedjes van dit jaar van Noorwegen (vond ik een goed liedje) en Frankrijk (vond ik dus echt helemaal ruk, snap niet wat daar leuk aan is), maar goed, dat is gewoon omdat smaken verschillen bij iedereen nietwaar?
Het enige waar ik het niet met je over eens ben is de liedjes van dit jaar van Noorwegen (vond ik een goed liedje) en Frankrijk (vond ik dus echt helemaal ruk, snap niet wat daar leuk aan is), maar goed, dat is gewoon omdat smaken verschillen bij iedereen nietwaar?
0
geplaatst: 27 mei 2008, 06:23 uur
Stuur één keer een echte band als, ik noem maar iets, the Nits, huiver bij de uitslag, en doe daarna nooit meer mee.
Zijn we van al die andere meuk eindelijk ook eens verlost.
En mochten ze onverhoopt winnen?
Dan ging het voor de afwisseling eindelijk eens een keer over muziek.
Zijn we van al die andere meuk eindelijk ook eens verlost.
En mochten ze onverhoopt winnen?
Dan ging het voor de afwisseling eindelijk eens een keer over muziek.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 16:27 uur
http://www.burorenkema.nl/2008/05/zongfestiviel.php 
Niet het beste van bureau renkema maar toch zeker geslaagd...

Niet het beste van bureau renkema maar toch zeker geslaagd...
0
geplaatst: 1 juni 2008, 16:33 uur
Ik ben trots dat België al jaren de finale niet meer haalt! Eigenlijk is dat een eer.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 16:55 uur
Stuur Tatjana maar.
Krijgen we oosteuropeese stemmen plus wat tietenkrediet en dan winnen we.
Krijgen we oosteuropeese stemmen plus wat tietenkrediet en dan winnen we.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 17:42 uur
Zowel Songfestivalbaas Svante Stockselius als hoge pieten bij de Britse omroep BBC stellen de automatische kwalificatie voor de finale van het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje in vraag. Het is niet uitgesloten dat die volgend jaar wordt afgeschaft.
In Nederland zal de NOS volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid opnieuw opteren voor een interne selectie om de kandidaat voor het Songfestival aan te duiden. Dat liet NOS-directeur Gerard Dielessen weten in de uitzending van Stadsradio Breda. Dielessen kon nog geen details geven of het publiek eventueel inspraak krijgt over de keuze van het lied of niet. 'Eerst evalueren en bekijken hoe we het volgend jaar willen aanpakken', luidde de boodschap.
In Nederland zal de NOS volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid opnieuw opteren voor een interne selectie om de kandidaat voor het Songfestival aan te duiden. Dat liet NOS-directeur Gerard Dielessen weten in de uitzending van Stadsradio Breda. Dielessen kon nog geen details geven of het publiek eventueel inspraak krijgt over de keuze van het lied of niet. 'Eerst evalueren en bekijken hoe we het volgend jaar willen aanpakken', luidde de boodschap.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 17:54 uur
aERodynamIC schreef:
Zowel Songfestivalbaas Svante Stockselius als hoge pieten bij de Britse omroep BBC stellen de automatische kwalificatie voor de finale van het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje in vraag. Het is niet uitgesloten dat die volgend jaar wordt afgeschaft.
...
...
Eindelijk

0
geplaatst: 3 juni 2008, 11:04 uur
Ach, ik vind het niet erg dat de Big '4 automatisch in de finale staan. Mensen die spreken van voortrekking hebben niet te klagen naar mijn mening. De landen doen het steevast slecht en ik zie ze eerder als 'extra' in de finale. Als deze landen niet in de finale stonden, had de finale misschien bestaan uit 21 landen.
Ik vraag me af of ze de opheffing van de Big '4 gaan doorzetten, want dat komt natuurlijk voor het inkomen van EBU niet ten goede. Big '4 landen zullen dan begrijpelijk minder geld gaan geven en moet het Songfestival op zoek gaan naar meer sponsors. Dat zal vast niet zo'n probleem zijn, maar ik kan het nog steeds niet rijmen met de 'anti-commercialiseringswet van EBU.
Ik vraag me af of ze de opheffing van de Big '4 gaan doorzetten, want dat komt natuurlijk voor het inkomen van EBU niet ten goede. Big '4 landen zullen dan begrijpelijk minder geld gaan geven en moet het Songfestival op zoek gaan naar meer sponsors. Dat zal vast niet zo'n probleem zijn, maar ik kan het nog steeds niet rijmen met de 'anti-commercialiseringswet van EBU.
0
geplaatst: 19 september 2008, 09:20 uur
De Toppers gaan naar Moskou! Ik denk zowaar dat ze nog echt kans gaan maken ook. Slechter dan de afgelopen inzendingen zijn ze zeker niet. Veel bling-bling erbij en ik zie wel wat hoge stemmen uit het Oostblok volgen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 september 2008, 10:05 uur
ik heb ook geruchten vernomen dat het jurystemmen heringevoerd gaat worden, dus wellicht gaat het scoren op bling-bling toch aan onze neus voorbij
0
geplaatst: 19 september 2008, 10:46 uur
Casartelli schreef:
ik heb ook geruchten vernomen dat het jurystemmen heringevoerd gaat worden, dus wellicht gaat het scoren op bling-bling toch aan onze neus voorbij
Ik had het gehoord. Nou ja, dan moeten ze Geer maar het gros van het zangwerk laten doen.ik heb ook geruchten vernomen dat het jurystemmen heringevoerd gaat worden, dus wellicht gaat het scoren op bling-bling toch aan onze neus voorbij
0
geplaatst: 19 september 2008, 14:26 uur
Joy4ever schreef:
De Toppers gaan naar Moskou! Ik denk zowaar dat ze nog echt kans gaan maken ook. Slechter dan de afgelopen inzendingen zijn ze zeker niet. Veel bling-bling erbij en ik zie wel wat hoge stemmen uit het Oostblok volgen.
Juist niet. Totaal kansloos zijn ze. De toppers zijn een soort Nederlands amusement waar ze in het buitenland (terecht) niets van snappen en voor stemmen uit het oostblok zijn ze vooral ook veel te oud, omdat daar bijna alleen maar jongeren stemmen en die stemmen niet op artiesten boven de 30 en al helemaal niet op mannen boven de 30. Een totale flater wordt het qua uitslag. Laatste vijf halve finale.
Overigens wordt het volgend jaar half jury-half televoting
0
geplaatst: 19 september 2008, 15:22 uur
Ik kan niets hartstochtelijker toejuichen dan een volledige, liefst gênante afgang van de 'Toppers' dus please, laat ze gaan.
Het liefst mogen ze ook in Moskou achterblijven.
0
geplaatst: 19 september 2008, 17:14 uur
starbright boy schreef:
Juist niet. Totaal kansloos zijn ze. De toppers zijn een soort Nederlands amusement waar ze in het buitenland (terecht) niets van snappen en voor stemmen uit het oostblok zijn ze vooral ook veel te oud, omdat daar bijna alleen maar jongeren stemmen en die stemmen niet op artiesten boven de 30 en al helemaal niet op mannen boven de 30. Een totale flater wordt het qua uitslag. Laatste vijf halve finale.
Exact: 0,0 kans om genoemde redenen en inderdaad nu ook weer vakjury. Overigens alleen in de finale want de halve finales is alleen televoting, maar zelfs dan redden ze het niet. Dit soort 'vermaak' kennen ze alleen in Nederland en toeters en bellen redden het echt niet altijd.
0
Misterfool
geplaatst: 19 september 2008, 18:33 uur
de toppers op het eurovisie song festival wat een enorme grap.
het niveau gaat met bakken omlaag. als je al een nederlandse artiest zou moeten sturen doe dan alsjeblieft dat blof of alain clark.
aan de andere kant als de toppers eens echt af gaan. en merken dat ze niet zo top zijn,stoppen ze mischien met hun idioote muziek
het niveau gaat met bakken omlaag. als je al een nederlandse artiest zou moeten sturen doe dan alsjeblieft dat blof of alain clark.aan de andere kant als de toppers eens echt af gaan. en merken dat ze niet zo top zijn,stoppen ze mischien met hun idioote muziek
0
geplaatst: 19 september 2008, 23:10 uur
We gaan maar weer eens lekker voor schut staan volgend jaar...
Eerder nog in een van Rusland's vele uitgestrekte wouden.
Behangen met biefstukken, dan wel....
Kos schreef:
Ik kan niets hartstochtelijker toejuichen dan een volledige, liefst gênante afgang van de 'Toppers' dus please, laat ze gaan.
Eerder nog in een van Rusland's vele uitgestrekte wouden.
Behangen met biefstukken, dan wel....

0
geplaatst: 19 september 2008, 23:28 uur
Dit is ongeveer de kant die Nederland op moet. Een hitje van een paar jaar terug. Had zonder meer de finale gehaald.
0
geplaatst: 20 september 2008, 00:56 uur
starbright boy schreef:
Dit is ongeveer de kant die Nederland op moet. Een hitje van een paar jaar terug. Had zonder meer de finale gehaald.
Ja, en zo denkt bijna iedereen er over behalve de festival bobo's. Snap jij het dan nog? Dit gaat toch al jaren zo?! Volgens mij willen ze gewoon helemaal niet scoren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.