Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2013, 20:37 uur
Italië zal waarschijnlijk vandaag of morgen bekend worden. Zodra dat het geval is wil ik gaan starten met mijn jaarlijkse bespreking. Elke dag een nummer. Ik hoop dat anderen zich daaronder telkens bij aansluiten zodat we verschillende meningen te lezen krijgen 

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2013, 21:46 uur
Macedonië -> Nieuw nummer dus. Het vorige vond ik erg tof. Deze is wel meer dan aardig, maar een stuk minder gek. Muzikaal gezien heeft het wel inhoud. Lekker ritme en een beetje jodelen kan ook altijd op mijn goedkeuring rekenen.
San Marino -> Vorig kwam dit mens met een gênant liedje over Facebook en ging daarmee keihard en zeer terecht af. Vrij belachelijk dat ze daarom dit jaar terug is, maar goed de artiesten zullen wel niet voor het oprapen liggen in San Marino. Haar 2013 inzending is gelukkig een stuk beter. Beetje 13 in het dozijn dat wel maar het is tenminste luisterbaar.
Moldavië -> Het armste land van Europa vind ik qua kwaliteit in het ESC bovengemiddeld. Met name Hora Din Moldova uit 2009 is nog steeds een favoriet. Ook Sunstroke Project uit 2010 en de beide nummers van Zdob şi Zdub waren prima inzendingen. Dit jaar hebben ze ook weer een prima nummer. Niet helemaal mijn stijl maar wel erg goed gezongen.
San Marino -> Vorig kwam dit mens met een gênant liedje over Facebook en ging daarmee keihard en zeer terecht af. Vrij belachelijk dat ze daarom dit jaar terug is, maar goed de artiesten zullen wel niet voor het oprapen liggen in San Marino. Haar 2013 inzending is gelukkig een stuk beter. Beetje 13 in het dozijn dat wel maar het is tenminste luisterbaar.
Moldavië -> Het armste land van Europa vind ik qua kwaliteit in het ESC bovengemiddeld. Met name Hora Din Moldova uit 2009 is nog steeds een favoriet. Ook Sunstroke Project uit 2010 en de beide nummers van Zdob şi Zdub waren prima inzendingen. Dit jaar hebben ze ook weer een prima nummer. Niet helemaal mijn stijl maar wel erg goed gezongen.
0
geplaatst: 17 maart 2013, 23:06 uur
Er zijn 'rumors' dat het toch 'Imperija' gaat worden voor Macedonië na wederom een 'koude' ontvangst van het nummer.
0
geplaatst: 17 maart 2013, 23:59 uur
Persoonlijk hoop ik dat ze toch voor 'Imperija' gaan. Net weer beluisterd en toch een stuk leuker dan de vervanger, ondanks Esma's geweldige opkomst in de tweede 

0
geplaatst: 18 maart 2013, 00:16 uur
NewYorkCityLight schreef:
Persoonlijk hoop ik dat ze toch voor 'Imperija' gaan. Net weer beluisterd en toch een stuk leuker dan de vervanger, ondanks Esma's geweldige opkomst in de tweede

0
geplaatst: 18 maart 2013, 07:49 uur
Italië moet gewoon L'essenziale van Marco Mengoni behouden als liedje of een nummer dat minstens even goed is. Ik heb hem met dat nummer het Sanremofestival zien winnen en das echt een geweldig nummer.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 11:58 uur
Volgens de RAI gaat Marco Mengoni met L'essenziale naar het songfestival. Schitterende keuze.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 13:13 uur
Ja precies! Dat vroeg ik me ook af! Ik vrees dat het ten koste gaat van het origineel.
Maar Eric, je kunt starten met je dagbespreking!
Maar Eric, je kunt starten met je dagbespreking!

0
geplaatst: 18 maart 2013, 13:56 uur
Nou, voordat we vandaag of morgen dan echt gaan beginnen even mijn top39, dan zijn jullie hierna in ieder geval een tijd van mijn lijstjes af 
1. Kroatië
2. Macedonië
3. Letland
4. Italië
5. Duitsland
6. Denemarken
7. Nederland
8. IJsland
9. Israël
10. Frankrijk
11. Noorwegen
12. Azerbeidzjan
13. Ierland
14. Roemenië
15. San Marino
16. Georgië
17. Litouwen
18. Oostenrijk
19. Spanje
20. Albanië
21. Zwitserland
22. Moldavië
23. Griekenland
24. Bulgarije
25. Rusland
26. Hongarije
27. Verenigd Koninkrijk
28. Cyprus
29. Estland
30. Zweden
31. Oekranië
32. Wit-Rusland
33. Slovenië
34. Montenegro
35. Servië
36. België
37. Armenië
38. Malta
39. Finland

1. Kroatië
2. Macedonië
3. Letland
4. Italië
5. Duitsland
6. Denemarken
7. Nederland
8. IJsland
9. Israël
10. Frankrijk
11. Noorwegen
12. Azerbeidzjan
13. Ierland
14. Roemenië
15. San Marino
16. Georgië
17. Litouwen
18. Oostenrijk
19. Spanje
20. Albanië
21. Zwitserland
22. Moldavië
23. Griekenland
24. Bulgarije
25. Rusland
26. Hongarije
27. Verenigd Koninkrijk
28. Cyprus
29. Estland
30. Zweden
31. Oekranië
32. Wit-Rusland
33. Slovenië
34. Montenegro
35. Servië
36. België
37. Armenië
38. Malta
39. Finland
0
geplaatst: 18 maart 2013, 14:03 uur
Ik heb mijn lijstje ook eens flink gehusseld (al weet ik nog niet zeker of het mij weerhoud om nieuwe lijstjes te posten):
1 Georgië
2 Duitsland
3 Rusland
4 Nederland
5 Moldavië
6 Italië
7 Estland
8 Noorwegen
9 IJsland
10 Oekraïne
11 Kroatië
12 Azerbeidzjan
13 Israël
14 Denemarken
15 San Marino
16 Zweden
17 Cyprus
18 Ierland
19 Malta
20 Zwitserland
21 Wit-Rusland
22 Frankrijk
23 Oostenrijk
24 Litouwen
25 Slovenië
26 Armenië
27 Macedonië
28 Groot-Brittannië
29 Spanje
30 België
31 Letland
-----------------------Hieronder staan de draken van dit jaar-----------
32 Griekenland
33 Albanië
34 Hongarije
35 Servië
36 Bulgarije
37 Montenegro
38 Finland
39 Roemenië
1 Georgië
2 Duitsland
3 Rusland
4 Nederland
5 Moldavië
6 Italië
7 Estland
8 Noorwegen
9 IJsland
10 Oekraïne
11 Kroatië
12 Azerbeidzjan
13 Israël
14 Denemarken
15 San Marino
16 Zweden
17 Cyprus
18 Ierland
19 Malta
20 Zwitserland
21 Wit-Rusland
22 Frankrijk
23 Oostenrijk
24 Litouwen
25 Slovenië
26 Armenië
27 Macedonië
28 Groot-Brittannië
29 Spanje
30 België
31 Letland
-----------------------Hieronder staan de draken van dit jaar-----------
32 Griekenland
33 Albanië
34 Hongarije
35 Servië
36 Bulgarije
37 Montenegro
38 Finland
39 Roemenië
0
geplaatst: 18 maart 2013, 19:00 uur
1. Denemarken
2. Nederland
3. Kroatië
4. Duitsland
5. Noorwegen
6. Italië
7. IJsland
8. Zwitserland
9. Rusland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Frankrijk
12. Griekenland
13. Litouwen
14. Letland
15. Moldavië
16. Israel
17. Albanië
18. Hongarije
19. Wit-Rusland
20. Zweden
21. Oostenrijk
22. Bulgarije
23. Macedonië
24. Spanje
25. Georgië
26. Ierland
27. Estland
28. Cyprus
29. Slovenië
30. San Marino
31. België
32. Malta
33. Roemenië
34. Oekraïne
35. Servië
36. Azerbeidzjan
37. Armenië
38. Montenegro
39. Finland
2. Nederland
3. Kroatië
4. Duitsland
5. Noorwegen
6. Italië
7. IJsland
8. Zwitserland
9. Rusland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Frankrijk
12. Griekenland
13. Litouwen
14. Letland
15. Moldavië
16. Israel
17. Albanië
18. Hongarije
19. Wit-Rusland
20. Zweden
21. Oostenrijk
22. Bulgarije
23. Macedonië
24. Spanje
25. Georgië
26. Ierland
27. Estland
28. Cyprus
29. Slovenië
30. San Marino
31. België
32. Malta
33. Roemenië
34. Oekraïne
35. Servië
36. Azerbeidzjan
37. Armenië
38. Montenegro
39. Finland
0
geplaatst: 18 maart 2013, 19:43 uur
Back to the stone age zegt haar kleding en het celtische geluid van het nummer.
Desondanks is het nummer behoorlijk pakkend en kan ik me ook wel voorstellen waarom het nummer het zo goed doet bij de bookmakers. Het zal mij benieuwen of we voor de 4e keer in de laatste 8 jaar een Scandinavische winnaar zullen krijgen. Ook ik zou het niet bepaald erg vinden.
Cijfer : 7.5
Desondanks is het nummer behoorlijk pakkend en kan ik me ook wel voorstellen waarom het nummer het zo goed doet bij de bookmakers. Het zal mij benieuwen of we voor de 4e keer in de laatste 8 jaar een Scandinavische winnaar zullen krijgen. Ook ik zou het niet bepaald erg vinden.
Cijfer : 7.5
0
geplaatst: 18 maart 2013, 19:53 uur
Ik ga ook maar weer eens inhaken in dit topic.
Ik vrees echter wel dat ik over de meeste bijdrages niet echt iets positiefs kan schrijven (qua niveau is dit een heel slecht jaar dat me doet denken aan de jaren 2003, 2004 en 2007 toen er ook heel weinig goede nummers te vinden waren).
Afijn, de Deense inzending:
Ook wat mij betreft één van de weinig leuke popnummers van dit jaar. Het refrein is slim in elkaar gezet (het blijft meteen goed plakken) en vocaal gezien heeft De Forest genoeg in huis om het nummer met overtuiging te brengen. Daarbovenop is het ook nog eens een stralende verschijning (dat telt ook zeker mee). De bookmakers hebben dit nummer al zo goed als bekroond tot winnend nummer, en hoewel Only Teardrops zeker niet zou misstaan als winnend nummer, zie ik het om één of andere reden - gevoelsmatig - niet winnen, maar dat kan aan mij liggen (ik besef anderzijds ook goed dat er heel weinig concurrentie is). Een toppositie in Malmö ligt sowieso wel in het verschiet.
Cijfer: 8/10
Ik ga geen hele rangorde maken van alle deelnemende nummers/landen, alleen m’n persoonlijke 10.
01.
02.
03.
04.
05.
06. Denemarken
07.
08.
09.
10.
De startpositie was nog niet bepaald, dacht ik, of is het inmiddels bevestigd?
Ik vrees echter wel dat ik over de meeste bijdrages niet echt iets positiefs kan schrijven (qua niveau is dit een heel slecht jaar dat me doet denken aan de jaren 2003, 2004 en 2007 toen er ook heel weinig goede nummers te vinden waren).Afijn, de Deense inzending:
Ook wat mij betreft één van de weinig leuke popnummers van dit jaar. Het refrein is slim in elkaar gezet (het blijft meteen goed plakken) en vocaal gezien heeft De Forest genoeg in huis om het nummer met overtuiging te brengen. Daarbovenop is het ook nog eens een stralende verschijning (dat telt ook zeker mee). De bookmakers hebben dit nummer al zo goed als bekroond tot winnend nummer, en hoewel Only Teardrops zeker niet zou misstaan als winnend nummer, zie ik het om één of andere reden - gevoelsmatig - niet winnen, maar dat kan aan mij liggen (ik besef anderzijds ook goed dat er heel weinig concurrentie is). Een toppositie in Malmö ligt sowieso wel in het verschiet.
Cijfer: 8/10
Ik ga geen hele rangorde maken van alle deelnemende nummers/landen, alleen m’n persoonlijke 10.
01.
02.
03.
04.
05.
06. Denemarken
07.
08.
09.
10.
Maar was het niet onze eigen Michelle die in Denemarken totaal verzoop op dat enorme podium door als eerste te moeten optreden? En zat ze ook niet op de grond op haar blote voeten? Oei Emmelie als dat voor jou maar goed gaat.
De startpositie was nog niet bepaald, dacht ik, of is het inmiddels bevestigd?
0
geplaatst: 18 maart 2013, 19:56 uur
Ik hoop dat ik de onderstaande afbeelding kan doorlinken, want ik kon er best om lachen (en dan met name de reacties van Cascada en Ruslana
):

):
0
geplaatst: 18 maart 2013, 21:19 uur
1. Denemarken: Emmelie de Forest - Only Teardrops
Een vlot en luchtig popnummer met een refrein die blijft hangen, typisch een songfestivalnummer maar toch een tikkeltje origineler door de arrangementen. Zal wellicht hoog scoren.
Cijfer: 7
Een vlot en luchtig popnummer met een refrein die blijft hangen, typisch een songfestivalnummer maar toch een tikkeltje origineler door de arrangementen. Zal wellicht hoog scoren.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 18 maart 2013, 21:28 uur
Nee, klopt. Ze komt als eerste aan bod in het bespreek-lijstje.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 21:31 uur
Helaas per ongeluk mijn openingsbericht gewist (sorry aan diegenen die na mij een stukje geplaatst hebben) 
Na deze valse start een hernieuwde poging dan maar.

Er is dit jaar zoals ik in mijn gewiste bericht al aangaf gekozen voor een andere opzet: namelijk een loting die bepaalt in welke halve finale je zit en in welke helft daarvan. Hierna gaan ze proberen om de nummers evenwichtig te verdelen voor zo ver dat ook echt kan.
Denemarken had als één van de eerste landen bekend gemaakt met welk nummer ze hun land zouden vertegenwoordigen.
Het werd Only Teardrops die het vanaf het begin al goed doet in de polls en bij de wedkantoren.
Voor mij is dit vrolijke popnummer mijn voorlopige favoriet: het ligt lekker in het gehoor maar als ik het vergelijk met favorieten van voorgaande jaren moet ik er eerlijk bij zeggen dat dit nummer daar dan een beetje bij verbleekt; Ik heb wel eens betere favorieten gehad en dat zegt wat over het bedroevende niveau dit jaar.
Om nog even op het Michelle verhaal terug te komen waar ik over schreef: zij trad in Denemarken op als eerste en verzoop op het enorme podium. Ook zij zat bij aanvang van het lied op het podium en trad op blote voeten op. Hopelijk scoort Emmelie er beter mee maar dat zit er vast wel in: een top 10 notering lijkt me zekerheid en het zou me niet verbazen als Denemarken er weer met de eerste prijs vandoor gaat. Van mij mag ze!

Na deze valse start een hernieuwde poging dan maar.

Er is dit jaar zoals ik in mijn gewiste bericht al aangaf gekozen voor een andere opzet: namelijk een loting die bepaalt in welke halve finale je zit en in welke helft daarvan. Hierna gaan ze proberen om de nummers evenwichtig te verdelen voor zo ver dat ook echt kan.
Denemarken had als één van de eerste landen bekend gemaakt met welk nummer ze hun land zouden vertegenwoordigen.
Het werd Only Teardrops die het vanaf het begin al goed doet in de polls en bij de wedkantoren.
Voor mij is dit vrolijke popnummer mijn voorlopige favoriet: het ligt lekker in het gehoor maar als ik het vergelijk met favorieten van voorgaande jaren moet ik er eerlijk bij zeggen dat dit nummer daar dan een beetje bij verbleekt; Ik heb wel eens betere favorieten gehad en dat zegt wat over het bedroevende niveau dit jaar.
Om nog even op het Michelle verhaal terug te komen waar ik over schreef: zij trad in Denemarken op als eerste en verzoop op het enorme podium. Ook zij zat bij aanvang van het lied op het podium en trad op blote voeten op. Hopelijk scoort Emmelie er beter mee maar dat zit er vast wel in: een top 10 notering lijkt me zekerheid en het zou me niet verbazen als Denemarken er weer met de eerste prijs vandoor gaat. Van mij mag ze!
0
geplaatst: 18 maart 2013, 21:49 uur
Haha! Die nepconversatie van Cascada en co is echt leuk! 
Denemarken staat inderdaad al tijden op nummer 1 bij de bookmakers. In het begin vond ik het ook een van de leukste inzendingen dit jaar, maar mede dankzij het zwaar irritante fluitriedeltje ben ik het nummer gaan degraderen in mijn lijst. Toch staat ze nog steeds op 14 omdat ik denk dat het zeker heel goed zal scoren. Een top 10 positie in de finale krijgt ze sowieso. Een van de sterkere inzendingen dit jaar. Voordeel van het nummer is ook dat het supermakkelijk in het gehoor ligt. Dat is slim aangezien de meeste kijkers het nummer niet zullen kennen voor de daadwerkelijke halve finale.

Denemarken staat inderdaad al tijden op nummer 1 bij de bookmakers. In het begin vond ik het ook een van de leukste inzendingen dit jaar, maar mede dankzij het zwaar irritante fluitriedeltje ben ik het nummer gaan degraderen in mijn lijst. Toch staat ze nog steeds op 14 omdat ik denk dat het zeker heel goed zal scoren. Een top 10 positie in de finale krijgt ze sowieso. Een van de sterkere inzendingen dit jaar. Voordeel van het nummer is ook dat het supermakkelijk in het gehoor ligt. Dat is slim aangezien de meeste kijkers het nummer niet zullen kennen voor de daadwerkelijke halve finale.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 21:54 uur
Only Teardrops ben ik juist steeds leuker gaan vinden en voorlopig nog lang niet zat. Gezien de matige concurrentie (wat ik in jouw compilatie heb gehoord is niet al te best) verwacht ik dat dit nummer de finale vrij eenvoudig gaat winnen. Dat fluitje zou wel eens de gimmick kunnen zijn. Emmelie heeft daarnaast een uitstekende stem die ver boven het gemiddelde songfestivalniveau uitsteekt.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 22:04 uur
Ja live is ze zeker niet de slechtste! Ze maakt zeker kans om te winnen, maar ik hoop stiekem van niet... 

0
Onweerwolf
geplaatst: 18 maart 2013, 22:13 uur
[Denemarken] Emmelie De Forest - Only Teardrops
Vanaf de 1e keer dat ik het nummer hoorde was ik meteen overtuigd. Dit is een grote, grote kanshebber. Het nummer zit zeer inventief in elkaar. Een popliedje met een vertrouwde structuur en daarom direct herkenbaar, maar ook met ruimte voor een enorm goed arrangement. Het subtiele fluitje en de overdonderende trommels met hun marsritme. Deze plaat is gewoon helemaal af wat mij betreft. De zang is live goed maar vooralsnog niet helemaal optimaal want ze zit soms tegen het buiten adem zijn aan maar dat is dan ook het enige wat ik aan te merken heb op dit nummer en hopelijk voor Denemarken zal het straks in de finale helemaal goed zijn. Ook de presentatie die tijdens de NF werd gedaan vond ik prima. mooie warmen kleuren, niet teveel opsmuk, en een beetje zoals Loreen vorig jaar.
Vooralsnog blijf ik nog steeds bij mijn standpunt van een aantal weken geleden: Kopenhagen 2014!
Hier overigens de studio versie:
Vanaf de 1e keer dat ik het nummer hoorde was ik meteen overtuigd. Dit is een grote, grote kanshebber. Het nummer zit zeer inventief in elkaar. Een popliedje met een vertrouwde structuur en daarom direct herkenbaar, maar ook met ruimte voor een enorm goed arrangement. Het subtiele fluitje en de overdonderende trommels met hun marsritme. Deze plaat is gewoon helemaal af wat mij betreft. De zang is live goed maar vooralsnog niet helemaal optimaal want ze zit soms tegen het buiten adem zijn aan maar dat is dan ook het enige wat ik aan te merken heb op dit nummer en hopelijk voor Denemarken zal het straks in de finale helemaal goed zijn. Ook de presentatie die tijdens de NF werd gedaan vond ik prima. mooie warmen kleuren, niet teveel opsmuk, en een beetje zoals Loreen vorig jaar.
Vooralsnog blijf ik nog steeds bij mijn standpunt van een aantal weken geleden: Kopenhagen 2014!
Hier overigens de studio versie:
0
geplaatst: 18 maart 2013, 22:15 uur
Ik heb even een lijst in elkaar geflanst van de lijsten van Eric, Emile en ik samen.
Hier staat Denemarken op de 5e plek (mede dankzij de lage notering van Emile
). Nederland op de tweede plek 
1. Duitsland 11
2. Nederland 13
3. Kroatië 15
4. Italië 16
5. Denemarken 21
6. Noorwegen 24
6. IJsland 24
8. Rusland 37
9. Israël 38
10. Moldavië 42
10. Georgië 42
12. Frankrijk 43
13. Letland 48
14. Zwitserland 49
15. Macedonië 52
16. Litouwen 54
17. Ierland 57
18. Azerbeidzjan 60
18. San Marino 60
20. Oostenrijk 62
21. Estland 63
22. Verenigd Koninkrijk 65
23. Zweden 66
24. Griekenland 67
25. Albanië 70
26. Spanje 72
26. Wit-Rusland 72
28. Cyprus 73
29. Oekraïne 75
30. Hongarije 78
31. Bulgarije 82
32. Roemenië 86
33. Slovenië 87
34. Malta 89
35. België 97
36. Armenië 100
37. Servië 105 (enige die bij ons alle 3 op dezelfde plek staat)
38. Montenegro 109
39. Finland 116
Wacht maar tot je Esma Redzepova hoort
1. Duitsland 11
2. Nederland 13
3. Kroatië 15
4. Italië 16
5. Denemarken 21
6. Noorwegen 24
6. IJsland 24
8. Rusland 37
9. Israël 38
10. Moldavië 42
10. Georgië 42
12. Frankrijk 43
13. Letland 48
14. Zwitserland 49
15. Macedonië 52
16. Litouwen 54
17. Ierland 57
18. Azerbeidzjan 60
18. San Marino 60
20. Oostenrijk 62
21. Estland 63
23. Zweden 66
24. Griekenland 67
25. Albanië 70
26. Spanje 72
26. Wit-Rusland 72
28. Cyprus 73
29. Oekraïne 75
30. Hongarije 78
31. Bulgarije 82
32. Roemenië 86
33. Slovenië 87
34. Malta 89
35. België 97
36. Armenië 100
38. Montenegro 109
39. Finland 116
Gretz schreef:
Emmelie heeft daarnaast een uitstekende stem die ver boven het gemiddelde songfestivalniveau uitsteekt.
Emmelie heeft daarnaast een uitstekende stem die ver boven het gemiddelde songfestivalniveau uitsteekt.

0
geplaatst: 18 maart 2013, 22:25 uur
Ff beluisterd. Vind het helemaal niks, zowel qua performance als qua zangstem.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 22:49 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik heb even een lijst in elkaar geflanst van de lijsten van Eric, Emile en ik samen.
1. Duitsland 11
2. Nederland 13
3. Kroatië 15
4. Italië 16
5. Denemarken 21
6. Noorwegen 24
6. IJsland 24
8. Rusland 37
9. Israël 38
10. Moldavië 42
10. Georgië 42
12. Frankrijk 43
13. Letland 48
14. Zwitserland 49
15. Macedonië 52
16. Litouwen 54
17. Ierland 57
18. Azerbeidzjan 60
18. San Marino 60
20. Oostenrijk 62
21. Estland 63
23. Zweden 66
24. Griekenland 67
25. Albanië 70
26. Spanje 72
26. Wit-Rusland 72
28. Cyprus 73
29. Oekraïne 75
30. Hongarije 78
31. Bulgarije 82
32. Roemenië 86
33. Slovenië 87
34. Malta 89
35. België 97
36. Armenië 100
38. Montenegro 109
39. Finland 116
1. Duitsland 11
2. Nederland 13
3. Kroatië 15
4. Italië 16
5. Denemarken 21
6. Noorwegen 24
6. IJsland 24
8. Rusland 37
9. Israël 38
10. Moldavië 42
10. Georgië 42
12. Frankrijk 43
13. Letland 48
14. Zwitserland 49
15. Macedonië 52
16. Litouwen 54
17. Ierland 57
18. Azerbeidzjan 60
18. San Marino 60
20. Oostenrijk 62
21. Estland 63
23. Zweden 66
24. Griekenland 67
25. Albanië 70
26. Spanje 72
26. Wit-Rusland 72
28. Cyprus 73
29. Oekraïne 75
30. Hongarije 78
31. Bulgarije 82
32. Roemenië 86
33. Slovenië 87
34. Malta 89
35. België 97
36. Armenië 100
38. Montenegro 109
39. Finland 116
(quote)
Haha! Sorry guys!
En Esma? Ik verwacht dat ze live ontzettend tegen valt! Die man heeft echt een goeie, fijne stem!
0
geplaatst: 18 maart 2013, 23:13 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.