Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2013, 22:45 uur
Haha! Pikachu hoorde ik nu pas! Hahaha!
Ik blijf dat la la la la la la zo'n stom stukje vinden! Haha! Echt tijdopvulling lijkt het wel.
Ik blijf dat la la la la la la zo'n stom stukje vinden! Haha! Echt tijdopvulling lijkt het wel.
0
geplaatst: 28 maart 2013, 17:11 uur
En dit is dan de volgorde:
1e halve finale, dinsdag 14 mei
01. Oostenrijk: Natália Kelly – Shine
02. Estland Birgit Õigemeel – Et Uus Saaks Alguse
03. Slovenië: Hannah – Straight Into Love
04. Kroatië: Klapa s Mora – Mižerja
05. Denemarken: Emmelie de Forest – Only teardrops
06. Rusland: Dina Garipova – What If
07. Oekraïne: Zlata Ognevich – Gravity
08. Nederland: Anouk – Birds
09. Montenegro: Who See ft. Nina Žižić – Igranka
10. Litouwen: Andrius Pojavis – Something
11. Wit-Rusland: Alyona Lanskaya – Solayoh
12. Moldavië: Aliona Moon – O Mie
13. Ierland: Ryan Dolan – Only love survives
14. Cyprus:: Despina Olympiou – An Me Thimase
15. België: Roberto Bellarosa – Love Kills
16. Servië Moje 3 – Ljubav je svuda
2e halve finale, donderdag 16 mei:
01. Letland: PeR – Here We Go
02. San Marino: Valentina Monetta – Crisalide
03. (VJR) Macedonië: Vlatko & Esma – Pred Da Se Razdeni
04. Azerbeidzjan: Fərid Məmmədov – Hold Me
05. Finland: Krista Siegfrids – Marry Me
06. Malta: Gianluca Bezzina – Tomorrow
07. Bulgarije: Elitsa & Stoyan – Samo Shampioni
08. IJsland: Eyþór Ingi Gunnlaugsson – Ég á líf
09. Griekenland: Koza Mostra & Agathonas Iakovidis – Alcohol Is Free
10. Israël: Moran Mazor – Rak Bishvilo
11. Armenië: Gor Sujyan – Lonely Planet
12. Hongarije: ByeAlex – Kedvesem
13. Noorwegen: Margaret Berger – I Feed You My Love
14. Albanië: Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko – Identitet
15. Georgië: Nodiko Tatishvili & Sopho Gelovani – Waterfall
16. Zwitserland: Takasa – You and Me
17. Roemenië Cezar – It’s my life
1e halve finale, dinsdag 14 mei
01. Oostenrijk: Natália Kelly – Shine
02. Estland Birgit Õigemeel – Et Uus Saaks Alguse
03. Slovenië: Hannah – Straight Into Love
04. Kroatië: Klapa s Mora – Mižerja
05. Denemarken: Emmelie de Forest – Only teardrops
06. Rusland: Dina Garipova – What If
07. Oekraïne: Zlata Ognevich – Gravity
08. Nederland: Anouk – Birds
09. Montenegro: Who See ft. Nina Žižić – Igranka
10. Litouwen: Andrius Pojavis – Something
11. Wit-Rusland: Alyona Lanskaya – Solayoh
12. Moldavië: Aliona Moon – O Mie
13. Ierland: Ryan Dolan – Only love survives
14. Cyprus:: Despina Olympiou – An Me Thimase
15. België: Roberto Bellarosa – Love Kills
16. Servië Moje 3 – Ljubav je svuda
2e halve finale, donderdag 16 mei:
01. Letland: PeR – Here We Go
02. San Marino: Valentina Monetta – Crisalide
03. (VJR) Macedonië: Vlatko & Esma – Pred Da Se Razdeni
04. Azerbeidzjan: Fərid Məmmədov – Hold Me
05. Finland: Krista Siegfrids – Marry Me
06. Malta: Gianluca Bezzina – Tomorrow
07. Bulgarije: Elitsa & Stoyan – Samo Shampioni
08. IJsland: Eyþór Ingi Gunnlaugsson – Ég á líf
09. Griekenland: Koza Mostra & Agathonas Iakovidis – Alcohol Is Free
10. Israël: Moran Mazor – Rak Bishvilo
11. Armenië: Gor Sujyan – Lonely Planet
12. Hongarije: ByeAlex – Kedvesem
13. Noorwegen: Margaret Berger – I Feed You My Love
14. Albanië: Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko – Identitet
15. Georgië: Nodiko Tatishvili & Sopho Gelovani – Waterfall
16. Zwitserland: Takasa – You and Me
17. Roemenië Cezar – It’s my life
0
geplaatst: 28 maart 2013, 17:16 uur
11. Montenegro: Who See ft. Nina Žižić – Igranka
Montenegro doet modern. Montenegro valt wederom graag op. Montenegro gaat niet begrepen worden. Montenegro vond ik strontvervelend. Montenegro ga ik ietsje beter waarderen maar het blijft onderaan bengelen bij mij, in de polls en de bookmakers.
Zou Montenegro met z'n dubstep invloeden dan toch de verrassing van de eerste halve finale gaan worden?
Montenegro doet modern. Montenegro valt wederom graag op. Montenegro gaat niet begrepen worden. Montenegro vond ik strontvervelend. Montenegro ga ik ietsje beter waarderen maar het blijft onderaan bengelen bij mij, in de polls en de bookmakers.
Zou Montenegro met z'n dubstep invloeden dan toch de verrassing van de eerste halve finale gaan worden?
0
geplaatst: 28 maart 2013, 18:53 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nummer wel grappig ben gaan vinden. Vooral de 'raps' vind ik leuk. Wel jammer van de dubstep (wat hebben al die nummers er dit jaar toch mee! vorig jaar en het jaar daarvoor was het toch ook al 'in', en toen was het volgens mij niet zo aanwezig). Dit nummer word dan nog enigszins gered door dat het in eigen taal gezongen wordt, zodat het niet zo afgezaagd klinkt. Ben bang dat ik deze alsmaar beter ga vinden! Voorlopig een 6.5.
Denk op zich dat dit het niet heel slecht gaat doen, maar een finaleplaats betwijfel ik.
Denk op zich dat dit het niet heel slecht gaat doen, maar een finaleplaats betwijfel ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 maart 2013, 19:55 uur
Zit ik Ierland te beluisteren heeft aERo de volgorde weer omgegooid. 

0
geplaatst: 28 maart 2013, 19:58 uur
Bah vreselijk!! Montenegro is echt een van de landen die m.i. de minst leuke inzendingen heeft. Igranka is daar geen uitzondering op. Gewoon flauw nummer, slechte rap en irritant refrein.
Over de startpositie van Anouk: het is best voordelig! Voor ons Gravity, een weliswaar sterk nummer maar totaal anders dan Birds en na ons een draak van een nummer en totaal anders qua stijl. Birds kan nog op gaan vallen!
Over de startpositie van Anouk: het is best voordelig! Voor ons Gravity, een weliswaar sterk nummer maar totaal anders dan Birds en na ons een draak van een nummer en totaal anders qua stijl. Birds kan nog op gaan vallen!

0
geplaatst: 28 maart 2013, 20:55 uur
En toen was de volgorde nog niet bekend, nu wel

Die ga ik vanaf nu ook aanhouden, dus even voor jou: Litouwen kunnen we overslaan en Servië ook.
De tweede halve finale kunnen we letterlijk gaan volgen

0
geplaatst: 28 maart 2013, 21:10 uur
11. Montenegro: Who See ft. Nina Žižić – Igranka
Een misplaatste poging om hip te zijn met flauwe raps en dubstep-invloeden. Uiteindelijk een gedrocht van een nummer mede door de irritante vocalen.
Cijfer: 1,5
Een misplaatste poging om hip te zijn met flauwe raps en dubstep-invloeden. Uiteindelijk een gedrocht van een nummer mede door de irritante vocalen.
Cijfer: 1,5
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 maart 2013, 23:05 uur
[Montenegro] Who See - Igranka
Montenegro! Een land dat graag een totaal ander geluid laat horen. Vorig jaar met guilty pleasure Euro Neuro en nu dus alweer met het hippe en frisse Igranka. Dit is een van de nummers die het snelst bij mij zijn gestegen in waardering sinds ze voor het eerst luisterde dit jaar. Ik ben hier inmiddels absoluut fan van. Deze song is helemaal van deze tijd met de harde electronica, raps en schreeuwende zang. Het is moeilijk om in te schatten of dit gaat presteren of niet, wat dat betreft is het een wildcard. Maar Montenegro verdient het om eindelijk eens de finale te halen. Het zal wel niet maar mocht dit een kans maken op de winst dan zou ik dat van harte toejuichen.
Montenegro! Een land dat graag een totaal ander geluid laat horen. Vorig jaar met guilty pleasure Euro Neuro en nu dus alweer met het hippe en frisse Igranka. Dit is een van de nummers die het snelst bij mij zijn gestegen in waardering sinds ze voor het eerst luisterde dit jaar. Ik ben hier inmiddels absoluut fan van. Deze song is helemaal van deze tijd met de harde electronica, raps en schreeuwende zang. Het is moeilijk om in te schatten of dit gaat presteren of niet, wat dat betreft is het een wildcard. Maar Montenegro verdient het om eindelijk eens de finale te halen. Het zal wel niet maar mocht dit een kans maken op de winst dan zou ik dat van harte toejuichen.
0
geplaatst: 29 maart 2013, 09:46 uur
12. Wit-Rusland: Alyona Lanskaya – Solayoh
Wit-Rusland is wel vaker goed geweest in het plotsklaps wisselen van hun inzending. Gelukkig is de inzenddatum nu gesloten en mogen ze niet meer veranderen en zal Alyona oude Dolly Dots tijden doen herleven en probeert ze een beetje Shakira na te doen.
Daar slaagt ze niet in alhoewel die kerels om haar heen aardig hun best doen de Dolly Dots te vergeten.
Ik denk dat dit best een gevaarlijke inzending is: het nestelt zich gelijk in je hoofd en voor je het weet klap je net als die schaapjes in de zaal mee met dit toch wel erg gemakkelijke deuntje.
Wit-Rusland is wel vaker goed geweest in het plotsklaps wisselen van hun inzending. Gelukkig is de inzenddatum nu gesloten en mogen ze niet meer veranderen en zal Alyona oude Dolly Dots tijden doen herleven en probeert ze een beetje Shakira na te doen.
Daar slaagt ze niet in alhoewel die kerels om haar heen aardig hun best doen de Dolly Dots te vergeten.
Ik denk dat dit best een gevaarlijke inzending is: het nestelt zich gelijk in je hoofd en voor je het weet klap je net als die schaapjes in de zaal mee met dit toch wel erg gemakkelijke deuntje.
0
geplaatst: 29 maart 2013, 11:45 uur
Emile93 schreef:
Inderdaad! Geweldige inzending. In 2010 hadden ze een van mijn favoriete inzendingen aller tijden met Lako Je Sve van Feminnem dat raar genoeg niet de finale haalde
Inderdaad! Geweldige inzending. In 2010 hadden ze een van mijn favoriete inzendingen aller tijden met Lako Je Sve van Feminnem dat raar genoeg niet de finale haalde
Goed nummer was dat inderdaad, maar dat was toch echt een inzending van Kroatië.
Servië had dat jaar “Ovo Je Balkan” van die zanger die zichzelf zag als het mannelijke antwoord op Lady Gaga, zo verklaarde hij zelf.Montenegro dan:
In andere jaren zou dit echt ergens onderaan eindigen, maar nu is het nog niet eens zo slecht. De raps (lees: gepraat) hoeven voor mij niet zo, maar hier zijn die dubstepinvloeden met het refrein wel een goede match (i.t.t. bij Slovenië). Qua formule doet mij dit denken aan de jaren ’90. Een beetje 2 Unlimited-achtig of zo, alleen is de house vervangen door dubstep. Niet slecht, niet goed. Een middenmoter wat mij betreft.
Cijfer: 5,5/10
Wit-Rusland:
Mag ik dit leuk vinden? Zo ja: bij deze. Wederom sturen ze een enorme guilty pleasure (I Love Belarus, anyone?). Het is tien jaar te laat en bovenal erg gedateerd (zelfs Xandee’s 1 Life klinkt nog vandaag de dag moderner (< zelfde tekstschrijver)), maar omdat het zo’n saaie avond wordt gaat dit - denk ik - best opvallen. Ja, dit mag van mij de finale halen. Als je eenmaal dat refrein hebt gehoord, vergeet je 't ook niet meer.
Cijfer: 6,5/10
0
geplaatst: 29 maart 2013, 11:54 uur

Emile eurovision fail!
Wit-Rusland:
Jezus wat doet dit me denken aan Sertab - Every Way That I Can (de eerste winnaar die ik hoorde en nog steeds mijn favoriete winnaar). Het is wel een vrolijk nummer maar ergens ook een beetje een niemandsdalletje. Gelukkig heeft ze vier halfnaakte mannen op het podium staan waardoor de plaspauze nog even uitgesteld zal worden.
Cijfer : 5
0
geplaatst: 29 maart 2013, 13:10 uur
Angelo schreef:
Goed nummer was dat inderdaad, maar dat was toch echt een inzending van Kroatië.
Servië had dat jaar “Ovo Je Balkan” van die zanger die zichzelf zag als het mannelijke antwoord op Lady Gaga, zo verklaarde hij zelf.
(quote)
Servië had dat jaar “Ovo Je Balkan” van die zanger die zichzelf zag als het mannelijke antwoord op Lady Gaga, zo verklaarde hij zelf.O mijn hemel wat een fout!!!! Wat verschrikkelijk! Ik was blijkbaar erg moe of totaal ergens anders met mijn gedachten toen ik dat schreef!!!! Ove Je Balkan vond ik vreselijk! Haha!
0
geplaatst: 29 maart 2013, 17:23 uur
12. Wit-Rusland: Alyona Lanskaya – Solayoh
Een opzichtige kruising van Every Way That I Can (Sertab) en Wild Dances (Ruslana) de winnaars van respectievelijk 2003 en 2004. Of dat de winnaar van 2013 gaat worden? Het overtuigt minder dan de genoemde nummers vooral door de zang.
Cijfer: 4,5
Een opzichtige kruising van Every Way That I Can (Sertab) en Wild Dances (Ruslana) de winnaars van respectievelijk 2003 en 2004. Of dat de winnaar van 2013 gaat worden? Het overtuigt minder dan de genoemde nummers vooral door de zang.
Cijfer: 4,5
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 maart 2013, 23:22 uur
[Wit-Rusland] Alyona Lanskaya - Solayoh
Tsja, dit is toch wel een beetje een fletserig liedje. Het is beter dan het nummer waar ze het eerst mee wilden proberen maar niet goed genoeg. Het riedeltje klinkt wel aardig en ze zingt ook niet heel slecht maar ik loop hier toch niet warm voor en dit gaat denk ik ook stranden in de halve finale.
Tsja, dit is toch wel een beetje een fletserig liedje. Het is beter dan het nummer waar ze het eerst mee wilden proberen maar niet goed genoeg. Het riedeltje klinkt wel aardig en ze zingt ook niet heel slecht maar ik loop hier toch niet warm voor en dit gaat denk ik ook stranden in de halve finale.
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 maart 2013, 23:26 uur
Emile93 schreef:
Ove Je Balkan vond ik vreselijk! Haha!
Ove Je Balkan vond ik vreselijk! Haha!
Ik in het begin ook maar inmiddels is ook dat wel een guilty pleasure.

0
geplaatst: 29 maart 2013, 23:51 uur
0
geplaatst: 30 maart 2013, 03:20 uur
Op Youtube wemelt het van de top 39-lijstjes. En iemand heeft blijkbaar er een dagtaak van gemaakt om daar puntentellingen uit te halen en een stand uit te maken. Terwijl ik dit typ heeft ze 284 lijstjes geteld en Anouk stond bij 103 lijstjes daarvan in de top 10. Daarmee staat ze op nummer 7. De Belgen komen niet verder dan nummer 36 en 15 lijstjes. Letland en Armenie bungelen onderaan. Denemarken domineert heel erg in de Youtube-lijstjes. Staat ruim op 1 en komt in maar liefst 241 van de 284 lijstjes in de top 10 voor (en is favoriet bij 55 mensen).
http://www.juliewalters.de/escproject/index.php
http://www.juliewalters.de/escproject/index.php
0
geplaatst: 30 maart 2013, 10:09 uur
13. Moldavië: Aliona Moon – O Mie
Moldavië stuurde twee keer het alternatieve bandje Zdob și Zdub. Die werden niet altijd door iedereen gepruimd maar ik was groot liefhebber.
Dit jaar sturen ze een commerciëler nummer. Ik vind het een beetje vlees noch vis. Het kabbelt wat door en het is maar de vraag of deze mevrouw er straks niet flink tegenaan gaat zitten bleren. Van mij mag ze en hopelijk kost het dan wat punten. Het is en blijft immers concurrentie van Anouk. Niet qua nummer overigens want daarvoor is dit toch echt niet boeiend genoeg.
Hopelijk val ik niet in slaap..... en wie is in hemelsnaam haar kapper????
Moldavië stuurde twee keer het alternatieve bandje Zdob și Zdub. Die werden niet altijd door iedereen gepruimd maar ik was groot liefhebber.
Dit jaar sturen ze een commerciëler nummer. Ik vind het een beetje vlees noch vis. Het kabbelt wat door en het is maar de vraag of deze mevrouw er straks niet flink tegenaan gaat zitten bleren. Van mij mag ze en hopelijk kost het dan wat punten. Het is en blijft immers concurrentie van Anouk. Niet qua nummer overigens want daarvoor is dit toch echt niet boeiend genoeg.
Hopelijk val ik niet in slaap..... en wie is in hemelsnaam haar kapper????
0
geplaatst: 30 maart 2013, 10:55 uur
Wit-Rusland: Ik ben nog steeds boos dat ze geswitcht hebben. Rythm of love was 10x leuker. Nu ga ik zeker tijdens dit nummer een drankje halen.
28/39
Moldavië: Ja dit nummer vind ik wél heel goed. Het is een van mijn favorieten dit jaar. Het nummer heeft een goede opbouw, Aliona heeft een best aardige stem, ik hoop dat dit, ondanks de slechte vooruitzichten, toch weet de scoren, en daarbij hoeft het niet per sé Anouk in de weg te staan.
4/39
28/39
Moldavië: Ja dit nummer vind ik wél heel goed. Het is een van mijn favorieten dit jaar. Het nummer heeft een goede opbouw, Aliona heeft een best aardige stem, ik hoop dat dit, ondanks de slechte vooruitzichten, toch weet de scoren, en daarbij hoeft het niet per sé Anouk in de weg te staan.
4/39
0
geplaatst: 30 maart 2013, 11:13 uur
13. Moldavië: Aliona Moon – O Mie
Weer een spanningsloze standaardballad. Als de zang goed was had ik nog een voldoende gegeven maar neen, het lijkt mij krampachtig en niet helemaal toonvast.
Cijfer: 4
Weer een spanningsloze standaardballad. Als de zang goed was had ik nog een voldoende gegeven maar neen, het lijkt mij krampachtig en niet helemaal toonvast.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 30 maart 2013, 11:31 uur
Verschrikkelijke haarstijl inderdaad en haar zang is ook niet al te best. Inderdaad standaard ballad geneuzel, wat dat betreft heeft Anouk het een stuk beter aangepakt. Dit zal gaan stranden in de halve finales (en terecht). Ook nog eens een saaie act. Plaspauze nummer.
Cijfer : 3.5
Cijfer : 3.5
0
geplaatst: 30 maart 2013, 12:50 uur
Ik moet wel zeggen dat ik het idee van de jurk erg gejat vind van o.a. Carrie Underwood's performance bij de Grammy's dit jaar
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.