MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
LucM schreef:
1. Denmark [Emmelie De Forest - Only Teardrops]
2. Norway [Margaret Berger - I Feed You My Love]
3. Hungary [ByeAlex - Kedvesem (Zoohacker Remix)]
Met jou kan ik praten! Draai nummer 1 en 2 om en je hebt mijn (voorlopige) top 3.
Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom Hongarije bij de andere forummers en bij de bookmakers zo slecht scoort.

Hongarije heeft dit jaar 1 van de beste nummers en ze hebben wel vaker sterke inzendingen.

Die van vorig jaar (Compact Disco) vond ik ook erg goed. Die had ik voorhand ook weinig kans gegeven, maar wist de finale toch te halen. Dat geeft wat vertrouwen

aERodynamIC schreef:
Hongarije heeft dit jaar 1 van de beste nummers en ze hebben wel vaker sterke inzendingen.

What about my life... What about my dreaaaaaaams

2012: Compact Disco - Sound of our hearts
2011: Kati Wolf - What about my dreams
2007: Magdi Ruzsa - Unsubstantial blues
2005: NOX - Forogj, világ
1998: Charlie - A holnap már nem lesz szomorú
1994: Friderika - Kinek mondjam el vétkeimet

Allemaal prima wat mij betreft en de Hongaarse taal vind ik wel wat hebben.

Onweerwolf
Magdi Rúzsa met Unsubstantial Blues is trouwens nog altijd een behoorlijke fan-favorite. Die zie ik regelmatig hoog scoren in aller tijden lijstjes op websites.

Wat een stunt: die beelden van een 'stomdronken' Anouk waren allemaal onderdeel van deze reclame.
Die Anouk weet wel waar ze mee bezig is

Onweerwolf schreef:
Magdi Rúzsa met Unsubstantial Blues is trouwens nog altijd een behoorlijke fan-favorite. Die zie ik regelmatig hoog scoren in aller tijden lijstjes op websites.

Is ook echt een geweldig nummer! Bij mij is het ook een van de favorieten hoor!

Haha! Die reclame met Anouk is wel weer goed hoor!

En iedereen maar denken dat het echt was

Onweerwolf
Even weer een update van mijn Top 39:

1. Denmark [Emmelie De Forest - Only Teardrops]
2. Romania [Cezar - It's My Life]
3. Switzerland [Takasa - You And Me]
4. Montenegro [Who See - Igranka]
5. Bulgaria [Elitsa Todorova & Stoyan Yankulov - Samo Shampioni]
6. Russia [Dina Garipova - What If]
7. Sweden [Robin Stjernberg - You]
8. Hungary [ByeAlex - Kedvesem (Zoohacker Remix)]
9. Israel [Moran Mazor - Rak Bishvilo]
10. Serbia [Moje 3 - Ljubav Je Svuda]
11. Austria [Natália Kelly - Shine]
12. San Marino [Valentina Monetta - Crisalide (Vola)]
13. Netherlands [Anouk - Birds]
14. Macedonia [Esma & Lozano - Pred Da Se Razdeni]
15. Iceland [Eyþór Ingi Gunnlaugsson - Ég á Líf]
16. UK [Bonnie Tyler - Believe In Me]
17. Moldova [Aliona Moon - A Million]
18. Georgia [Nodi & Sophie - Waterfall]
19. Lithuania [Andrius Pojavis - Something]
20. Norway [Margaret Berger - I Feed You My Love]
21. France [Amandine Bourgeois - L'enfer Et Moi]
22. Slovenia [Hannah - Straight Into Love]
23. Azerbaijan [Farid Mammadov - Hold Me]
24. Malta [Gianluca Bezzina - Tomorrow]
25. Belarus [Alyona Lanskaya - Solayoh]
26. Ukraine [Zlata Ognevich - Gravity]
27. Greece [Koza Mostra & Agathonas Iakovidis - Alcohol Is Free]
28. Albania [Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko - Identitet]
29. Estonia [Birgit Õigemeel - Et Uus Saaks Alguse]
30. Croatia [Klapa S Mora - Mižerja]
31. Ireland [Ryan Dolan - Only Love Survives]
32. Germany [Cascada - Glorious]
33. Armenia [Dorians - Lonely Planet]
34. Belgium [Roberto Bellarosa - Love Kills]
35. Italy [Marco Mengoni - L'essenziale]
36. Cyprus [Despina Olympiou - An Me Thimase]
37. Spain [El Sueño De Morfeo - Contigo Hasta El Final]
38. Latvia [PeR - Here We Go]
39. Finland [Krista Siegfrids - Marry Me]

Roemenië is hard op weg naar de top, het kwartje begint te vallen bij Noorwegen. Zweden, IJsland en vooral Littouwen zakken wat weg

Nederland eindigt als 6e in poll OGAE (grootste Eurovisie fanclub) achter winnaar Denemarken, San Marino (2e), Noorwegen (3e), Duitsland (4e) en Italië (5e).

Elk land heeft de afgelopen weken zijn 12 punten verdeeld en ook hier dus Denemarken de grote winnaar. Nederland verrast met deze positie ook niet echt (momenteel 7e bij de bookmakers).

Misschien dat de repetities die vandaag begonnen zijn, ook voor Anouk, weer voor wat wijzigingen zorgen.

San Marino .

De eerste repetite van Anouk.

Onweerwolf
Hmm,hmjah..hmzz, ik weet het niet hoor.

Een verademing na die scheelkijkende indiaan die niet zuiver zong vorig jaar

Of dan die reus die de zangeres van Oekraïne het podium op draagt waar ze vervolgens staat te wiebelen op een steen (en dat is dan een grote kanshebber voor de winst)

Anouk mag hierna. Het contrast kan haast niet groter...

Onweerwolf
Ach ja, typisch Rusland. Een paar jaar terug hadden ze nog een complete ijsbaan op het podium staan en nu hebben ze dus een reus ergens uit de wouden van Oekraïne weggeplukt.

Maar ja, gimmicks helpen op het ESC, dus waarom niet.

Trouwens: Macedonië is echt kansloos als de uitvoering net zo vreselijk is als deze live-versie:

Anouk mag na de reus uit Oekraïne en na haar komen marsmannetjes uit Montenegro.....

Esma
Oh jongens wat erg

Lozano valt live ook tegen. Is dit trouwens de officiële versie zo half Engels half alien taal?
Mag ik dit nummer verlagen tot het cijfer 3*

Onweerwolf
Emile93 schreef:
Trouwens: Macedonië is echt kansloos als de uitvoering net zo vreselijk is als deze live-versie:
(embed)

Haha, wow!

Alle eenheidsworst overtuigde me niet echt, maar nu wordt het toch weer het kijken waard dankzij Macedonië. Dat belooft een legendarische performance te worden
Misschien nog erger dan Joegoslavië 1991 wat voor mij nog steeds de kroon spant, op het volledig foute vlak

nico1616 schreef:
Alle eenheidsworst overtuigde me niet echt, maar nu wordt het toch weer het kijken waard dankzij Macedonië. Dat belooft een legendarische performance te worden
Misschien nog erger dan Joegoslavië 1991 wat voor mij nog steeds de kroon spant, op het volledig foute vlak

Haha! Israel in 2000 was ook hilarisch slecht

Maar die was wel erg grappig door dat slechte vond ik. Daar kon zelfs Gordon wat jaren later met zijn aanstelleritis op het podium niet tegenop.
Gordon vond Anouk's nummer trouwens erg slecht en ziet het de finale niet halen. Het is dat u het maar weet van deze echte kenner.

aERodynamIC schreef:

Gordon vond Anouk's nummer trouwens erg slecht en ziet het de finale niet halen. Het is dat u het maar weet van deze echte kenner.

beatcluster
Ik heb de nummers eindelijk eens allemaal goed beluisterd, hier is mijn top 10. Onder voorbehoud uiteraard.

1. Georgië
2. Denemarken
3. San Marino
4. Nederland
5. Hongarije
6. Zweden
7. Moldavië
8. Noorwegen
9. Rusland
10. Zwitserland

aERodynamIC schreef:
Heb jij de Veronica-gids ook gelezen?
Daar staat namelijk een artikel in waarin Gordon zijn mening geeft over alle deelnemers. Hij kraakt ongeveer alles af, maar België en Finland prijst hij de hemel in

Nee nog niet maar wel deze quote uit dat artikel.

België stijgt overigens behoorlijk bij de bookmakers na zijn repetitie en de kansen om toch de finale te halen stijgen.
Die valse start in het begin heeft hem geen goed gedaan maar langzaam aan begint het dan toch goed te komen met dit nummer blijkt.

Nu ja, ik zie België de finale toch niet halen, dat nummer is gewoon te zwak (de zwakste inzending sinds Natalie Sorce in 2000). Van Nederland zullen ze enkele punten krijgen maar van de andere landen valt niet veel te verwachten.

Je weet maar nooit. Vorig jaar ging dat nummer van Malta toch ook door terwijl niemand dat vooraf gedacht had (alhoewel die voordeel hadden bij dat grappige dansje).
En slechtste? Ik vond Ishtar en Witloof Bay anders behoorlijk afgrijselijk.

Zou wel een stunt zijn als België doorgaat en Nederland ondanks alle goede resultaten in de polls en bij de bookmakers toch niet. Of ik daar blij mee ben is wat anders uiteraard.
Als Nederland het met deze artiest en dit nummer niet meer lukt weet ik het ook niet meer.

Onweerwolf
Ishtar? Die was best leuk vond ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.