MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Het wordt tijd om de zes zekere finalisten eens aan een eerste luisterbeurt te onderwerpen. De halve finalisten heb ik al besproken, nu volgen de laatste zes.
Duitsland gaat vast een gooi naar de winst doen en daar ben ik blij mee. Italië en Frankrijk hebben ook mooie nummers en ook Zweden en Spanje vind ik prima te pruimen.

Frankrijk: Amandine Bourgeois - L'enfer Et Moi
De muziek heeft iets onheilspellends en meeslepends. Ik vind dat wel mooi, maar ik weet niet of dit goed gaat overkomen tijdens het Songfestival. Amandine heeft een wat harde stem die niet iedereen zal bevallen, maar ik ben er wel van gecharmeerd. Maakt waarschijnlijk geen schijn van kans.

Duitsland: Cascada - Glorious
Cascada ken ik en heb ik altijd al leuk gevonden. Ook dit nummer is prima, al moet Glorious het overduidelijk vooral van het refrein hebben. Die dancebeat doet me erg aan Euphoria denken, maar dat zal vast toeval zijn. Hopelijk zingt ze niet al te vals, want de versie die ik nu zit te luisteren klinkt niet best.

Italië: Marco Mengoni - L'Essenziale
Dit is mooi. Gewoon mooi, ik kan er niets anders van maken. Ik kan er geen pijl op trekken hoe dit nummer gaat presteren. Veel zal afhangen van de liveperformance. Als het een ingetogen blijft kan dat wel eens goed gaan uitpakken. Als het maar niet te saai wordt, want erg spannend is dit liedje nu ook weer niet.

Spanje: ESDM - Contigo Hasta El Final (With You Until The End)
Een verre van bijzonder pop/rockliedje dat ik als ballad meer kansen had toegedicht. Die Schotse sound is leuk, maar vind ik niet echt bij het nummer passen. Het blijft wel aardig hangen, maar ik heb geen hoge verwachtingen.

Zweden: Robin Stjernberg - You
Deze knul moet oppassen dat hij live niet ongelofelijk vals gaat zingen. Vooral die uithalen in het refrein hebben er baat bij dat ze zuiver gezongen worden. De coupletten weten me niet te boeien, maar het refrein is wel erg lekker. In combinatie met het thuisvoordeel kan dit makkelijk de subtop halen.

Verenigd Koninkrijk: Bonnie Tyler - Believe In Me
De Britten doen een gooi naar de laatste plaats. Nou, die kunnen ze krijgen. Zeikmuziek ten voeten uit. Dit is gewoon een ongelofelijk slap en saai liedje met een ernstig vervelend refrein. De zang kan er mee door, maar kan ik met geen mogelijkheid mooi noemen. En live kan het nog wel eens een stukje slechter klinken.

Onweerwolf schreef:
Ishtar? Die was best leuk vond ik.

Wij liggen wel vaker niet op 1 lijn qua Eurovisie

beatcluster schreef:
Ik heb de nummers eindelijk eens allemaal goed beluisterd, hier is mijn top 10. Onder voorbehoud uiteraard.

1. Georgië
2. Denemarken
3. San Marino
4. Nederland
5. Hongarije
6. Zweden
7. Moldavië
8. Noorwegen
9. Rusland
10. Zwitserland

Grotendeels mee eens! Goeie top 10

Hier is mijn geupdate lijstje. Ik heb behoorlijk wat gehusseld, maar ik vond het daar weer eens tijd voor!

1 Georgië
2 San Marino
3 Moldavië
4 Noorwegen
5 Duitsland (ik blijf het jammer vinden dat ze het moesten inkorten. Ik vind het bovendien niet leuk ingekort. Het verliest kracht daardoor.)
6 Rusland
7 Oekraïne (Ik verheug me echt op haar live uitvoering. Ik heb hoge verwachtingen ervan)
8 Estland (al gaat dit de finale niet halen. Daar is het niet krachtig genoeg voor)
9 Zweden (heeft uiteindelijk toch mijn top 10 weer weten te bereiken. Grappig want Zweden staat sinds ik in 1998 begon met het kijken van het ESC altijd in mijn persoonlijke top 10!)
10 Denemarken
11 Nederland (ik vind de achtergrond die bij de 1e repetities te zien was, erg mooi!)
12 Frankrijk (volgens mij wordt dit live erg goed!)
13 IJsland (voor het eerst uit mijn top 10)
14 Ierland
15 Israël
16 Oostenrijk
17 Kroatië (verliest toch wat. Ik vrees dat de presentatie van het nummer ook erg triest wordt met die koorpakjes…)
18 Italië (heb het er een beetje mee gehad nu, bovendien klinkt het live matig)
19 Hongarije (klimt toch steeds weer een beetje)
20 Cyprus
-------------------nummers hieronder vind ik minder interessant------------
21 Slovenië
22 Malta
23 Zwitserland
24 België
25 Wit-Rusland
26 Litouwen
27 Armenië
28 Groot-Brittannië
29 Servië
30 Macedonië (IK VERHEUG ME ECHT OP DE LIVEVERSIE! Benieuwd of het net zo vreselijk is als op Eurovision in Concert)
-----------hieronder de draken van het festival-------------
31 Spanje (niet zo'n erge draak maar zeker een onvoldoende!)
32 Letland
33 Griekenland
34 Albanië
35 Montenegro
36 Azerbeidzjan (superzakker! Wat een zeiknummer is het eigenlijk)
37 Bulgarije
38 Finland
39 Roemenië

Voorspelling voor de definitieve finale:
1. Denemarken
2. San Marino
3. Noorwegen
4. Oekraïne
5. Duitsland
6. UK
7. Zweden
8. Rusland
9. Italië
10. Georgië?

Emile93 schreef:
36 Azerbeidzjan (superzakker! Wat een zeiknummer is het eigenlijk)

Gaat denk ik top 3 worden (hopelijk niet de winnaar): Turkije doet niet mee dus de stemmen van alle Turken hoeven nu niet naar hun eigen land te gaan maar naar.... taaadaaaaaa.

Inderdaad een zeiknummer maar de act zit weer goed in elkaar en de looks van meneer zullen hem zeker ook helpen.

Ik gok nog steeds op Denemarken, San Marino, Oekraine, Noorwegen of Georgië voor de winst (en dus ook Azerbeidzjan).
Lastiger te voorspellen dan vorig jaar toen ik een strijd voorzag tussen Zweden en Rusland waarvan Rusland het (zul je net zien) zou gaan winnen. Bleek gelukkig net andersom.

Azerbeidzjan
Als ik moet gokken denk ik dat dat land gaat winnen. Persoonlijk zou ik het een prima winnaar vinden. Ik kan me niet voorstellen dat San Marino het goed gaat doen, maar we zullen zien.

Mijn voorspelling voor de finale :

01. Azerbeidzjan
02. Georgië
03. Rusland

Beetje een safe voorspelling maar ja, de kanshebbers zijn niet voor niets kanshebbers
Heb Denemarken toch verwisseld met Rusland voor derde plek.

San Marino heeft het probleem weinig vriendjes te hebben en Azerbeidzjan profiteerde altijd al van de Turken en nu meer dan ooit. Het zou mij niet verbazen als het volgend jaar weer Baku gaat worden maar ik hoop het echt niet (slijmerige draak van een nummer).

Ik heb trouwens overgenomen hoe het nieuwe puntensysteem werkt dit jaar:

Voorgaande jaren was het zo dat de jury van elk land alleen een top 10 van liedjes samenstelde.
De overige landen die niet in deze top 10 voorkwamen haalden zo geen punten en waren daarmee gelijk aan elkaar. Dit jaar is het zo dat de jury’s een ranglijst moeten maken van alle liedjes (dus in de eerste semi een top 16, in semi 2 een top 17).

San Marino heeft inderdaad weinig vriendjes maar doet het wel erg goed bij de lijstjes...
Azerbeidzjan stelt wat dat betreft én in de bookmakers erg teleur.

Ik snap ook niet dat iedereen Georgië zo hoog inschat! Ik zie het graag winnen hoor, maar bij de lijstjesmakers doet het nummer het niet zo goed. Bij de bookmakers staat het ook op 7... Maargoed! Ik hoop dat het gaat scoren!

De enige reden dat ik Georgië zo hoog inschat is omdat 'Running Scared' het twee jaar geleden ook zo goed deed. Ik weet helemaal niks van de bookmakers, want dat houd ik totaal niet bij

NewYorkCityLight schreef:
De enige reden dat ik Georgië zo hoog inschat is omdat 'Running Scared' het twee jaar geleden ook zo goed deed. Ik weet helemaal niks van de bookmakers, want dat houd ik totaal niet bij

Maakt niet uit! Laten we hopen dat Georgië dit jaar wint! Dan zou het wél terecht zijn

Ik denk trouwens dat Oekraïne nog wel eens kan winnen... Ik denk dat het of Oekraïne of Denemarken wordt.

1. Denemarken
2. Oekraïne
3. San Marino
4. Noorwegen
5. Duitsland
6. UK
7. Zweden
8. Rusland
9. Georgiè
10. Italië

In elk geval is het spannender wie er nu gaat winnen dan vorig jaar denk ik. We hebben het toch over zo'n 5 a 6 landen die tot de kanshebbers behoren.

Nou...... Het is best zeker dat Denemarken gaat winnen denk ik hoor... Maar zeker wel spannender dan vorig jaar!

Letland heeft trouwens de pakjes van de Toppers kunnen overnemen:

Mijn voorspelling voor halve finale 1:
Door (10):
Oostenrijk
Denemarken
Rusland
Oekraïne
Nederland
Wit-Rusland
Servië
Montenegro
Moldavië
Ierland

Niet door (6):
België
Cyprus
Estland
Slovenië
Kroatië
Litouwen

(al zou het kunnen dat Cyprus doorgaat ipv Montenegro)

En voor halve finale 2:

Door (10):
San Marino
Azerbeidzjan
Finland
IJsland
Noorwegen
Georgië
Israel
Griekenland
Malta
Zwitserland

Niet door (7):
Letland
Macedonië
Bulgarije
Hongarije
Roemenië
Albanië
Armenië

Onweerwolf
Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat we volgend jaar naar Kopenhagen gaan. De 2e en 3e plaats is echter wel spannend. Er zijn meerdere kanshebbers, maar Azerbeidzjan en Noorwegen schat ik heel hoog in. Verder ook Zweden en Georgië. Ik vermoed echter dat Rusland the best of the rest zal zijn. Beetje afhankelijk van de live performance maar What If is een ijzersterk nummer dat helemaal 100% ESC is. Het enige wat Denemarken beter maakt is het feit dat het Deense liedje wat unieker klinkt.

Oekraïne zie ik niet Top 3 scoren dit jaar. San Marino ook niet, al zou Top 10 best mogelijk zijn. Ik denk dat Hongarije een outsider is, die misschien heel erg kan verrassen, maar voor hetzelfde geld niet eens de finale haalt. Verder Nederland, Duitsland en UK, die drie zie ik toch minder scoren dan de plekken die ze nu bij de bookmakers halen.

En dan hebben we natuurlijk nog Zwitserland, ook die zie ik eventueel nog wel Top 5 scoren, maar vind ik toch lastig te beoordelen. Het nummer krijgt kritiek omdat het een beetje te suf zou zijn. Kan ik op zich begrijpen, toch is het wel een heel typisch ESC nummer. Misschien dat het 15 jaar geleden een heel erg grote kanshebber zou zijn geweest maar dat het publiek tegenwoordig toch gaat voor een wat frisser nummer.

Ik ben ook heel benieuwd naar wat Bulgarije gaat doen. Die staan toch wel verrassend laag bij de bookmakers gezien het feit dat ze in 2007 5e werden. Toen met een beter nummer, maar wel een heel erg vergelijkbaar nummer.

Tenslotte hoop ik dat Mr. Cool uit Roemenië in ieder geval de finale weet te bereiken.

Onweerwolf schreef:
Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat we volgend jaar naar Kopenhagen gaan.

Voorlopig ook mijn nummer 1 qua kanshebbers (en ze staat in mijn persoonlijke top 3 dus ik kan er goed mee leven als ze wint).

Onweerwolf schreef:
Tenslotte hoop ik dat Mr. Cool uit Roemenië in ieder geval de finale weet te bereiken.

Zoals altijd bekijk ik het weer met een vriendengroep en die kennen de nummers iets minder goed dan ik maar deze hadden ze dan wel gehoord en hij is nu al het lachertje van het hele gezelschap. Niemand die dat nummer ook maar enigszins kan waarderen en dat zie je ook terug in de polls dus ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd maar er gaan wel vaker gekke dingen door.

Onweerwolf schreef:

ALSJEBLIEFT NIET ZEG!!!!!!!

Onweerwolf
Emile93 schreef:
(quote)

ALSJEBLIEFT NIET ZEG!!!!!!!

Haters gonna hate.

(afbeelding)

Onweerwolf
Zo gaat de presentatie van Roemenië er uit zien:

(afbeelding)

Hoe geniaal!

Boekarest 2014

Onweerwolf schreef:
(quote)

Haters gonna hate.

(afbeelding)

Onweerwolf schreef:
Zo gaat de presentatie van Roemenië er uit zien:

(afbeelding)

Hoe geniaal!

Hahahahahah omg! Ik hoop dat ie eraf valt tijdens zijn performance!

Wat dacht hij? Als ik de hoge tonen niet kan halen moet het zo zeker wel lukken?

aERodynamIC schreef:
Wat dacht hij? Als ik de hoge tonen niet kan halen moet het zo zeker wel lukken?

Dat wordt een momentje om drankjes te gaan halen

Ik zou het niet doen: je glazen breken!

Houd op met Cezar pesten

Onweerwolf
Tsja, even afgezien van de vraag of je het liedje leuk vindt en of het je smaak is, zal natuurlijk niemand kunnen ontkennen dat Cezar met afstand de meest getalenteerde vocalist is van dit jaar.

En hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Onweerwolf schreef:

Gebruikt hij die eeuwige windmachine dan ook als hij op die stellage staat????

Maar even serieus: doet u mij maar een countertenor als Philippe Jaroussky.

Ik hoor dit liever in klassieke setting dan over zo'n platvoers deuntje.... dan wordt het in mijn oren lachwekkend.

Onweerwolf schreef:
Tsja, even afgezien van de vraag of je het liedje leuk vindt en of het je smaak is, zal natuurlijk niemand kunnen ontkennen dat Cezar met afstand de meest getalenteerde vocalist is van dit jaar.

De meest getalenteerde? Blijkbaar denken we iets anders bij het woord 'talent'

aERodynamIC schreef:
Ik zou het niet doen: je glazen breken!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.