MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf
Emile93 schreef:
De meest getalenteerde? Blijkbaar denken we iets anders bij het woord 'talent'

Dat denk ik wel ja. Cezar is een gevierd opera zanger die over ter wereld wordt uitgenodigd vanwege zijn talent.

Je kunt het mooi vinden of niet, maar talent heeft 'ie zonder enige twijfel.

Ok. Dit is knap! Ik geef het toe! Maar met het ESC weet ie dan wel mooi zijn reputatie omzeep te helpen.... Want sorry, maar live is It's My Life niet bepaald geweldig fijn om aan te horen!

En dat bedoel ik: hoe krijgt Cezar het voor elkaar om zo'n draak te willen zingen. Ik zou het mijn held Jaroussky best kwalijk nemen als hij dat zou doen

Onweerwolf
Tsja, ik vind het geen draak. Het is een beetje een novelty en daar hou ik wel van.

Novelty? We hebben al eerder van dit soort klassiek meets pop op het festival gehoord toch? Misschien niet door artiesten van dit kaliber maar een novelty wil ik het niet noemen.
Het nummer vind ik echt slecht en hij heeft de pech het nogal 'fel' te brengen wat raar overkomt op de kijkers van een lichtvoetige happening als wat het Songfestival natuurlijk is.

Onweerwolf
Een novelty song is niet per definitie nieuw. Het kan ook gaan om een bijzonder ongewoon nummer, zonder dat het per se origineel is. En dat het ongewoon is moet toch zeker worden vastgesteld lijkt me.

Klassiek meets pop hebben we eerder gehad. Maar countertenor meets dubstep niet. Frankrijk 2011 leek er op maar was qua muziek toch een stuk minder opmerkelijk. Zweden 2009 lijkt er nog het meest op maar daar ging het om een zangeres en ook muzikaal gezien toch wel anders van opzet. Bovendien zong zij ook gewoon naast opera.

Of ik moet nog een andere entry over het hoofd zien.

Een noveltysong is een opvallend nummer dat als grap bedoeld is. Die oma's van Rusland vorig jaar kun je novelty noemen maar in het geval van Cezar gaat dat niet op. Het is niet grappig maar serieus bedoeld en vooral pretentieus (wat je bij novelty zeker niet zou verwachten) maar dan op een verkeerde manier. Hier voorziet men pseudo klassiek van een ordinaire beat en zelfs een stukje dubstep. De zanger laat zowat alle toonhoogten horen maar vaak is het naast de toon. Het uiteindelijke resultaat is dat je geen song te horen krijgt maar een tenenkrommend gedrocht. Het is als een gerecht waar ze allerlei ingrediënten ingooien die niet bij elkaar passen.

Onweerwolf
LucM schreef:
Een noveltysong is een opvallend nummer dat als grap bedoeld is. Die oma's van Rusland vorig jaar kun je novelty noemen maar in het geval van Cezar gaat dat niet op. Het is niet grappig maar serieus bedoeld en vooral pretentieus (wat je bij novelty zeker niet zou verwachten) maar dan op een verkeerde manier. Hier voorziet men pseudo klassiek van een ordinaire beat en zelfs een stukje dubstep. De zanger laat zowat alle toonhoogten horen maar vaak is het naast de toon. Het uiteindelijke resultaat is dat je geen song te horen krijgt maar een tenenkrommend gedrocht. Het is als een gerecht waar ze allerlei ingrediënten ingooien die niet bij elkaar passen.

Hoezo moeten noveltysongs per se als grap bedoeld zijn?

Tweede repetitie Anouk:

Hopelijk veel close-ups en dan vooral lief glimlachen zoals nu...

Prachtig gezongen.

Inderdaad! Erg goed! Geeft hoop!

Martial
Hoe noemen we dit ook alweer?
Heer en meester zijn, de kwaliteit en klasse druipen er van af.
Nederland steekt er dit jaar met kop en schouders boven uit.

Het meest overschatte nummer komt dit jaar uit Denemarken met een orginaliteitsgehalte van 0,0

Martial schreef:
Heer en meester zijn, de kwaliteit en klasse druipen er van af.

Maar dat wordt helaas niet altijd gewaardeerd: een leuke act doet ook vaak wonderen en dat ze er dan niet zo best bij zingen lijkt bijzaak te zijn (en dat is al jaren zo).
Nederland stuurt eigenlijk meestal wel goede vocalisten.

Ik moet mijn voorspelling bijstellen: Montenegro haalt de finale toch niet denk ik.

beatcluster
Bij nader inzien verander ik mijn top 10 toch nog wat.

1. Denemarken
2. Georgië
3. Nederland
4. San Marino
5. Hongarije
6. Noorwegen
7. Frankrijk
8. Oostenrijk
9. Zwitserland
10. Moldavië

beatcluster
Martial schreef:

Het meest overschatte nummer komt dit jaar uit Denemarken met een orginaliteitsgehalte van 0,0

Misschien is het niet heel orgineel nee, maar potentie heeft het wel en na het vaak beluisterd te hebben kan ik het nog steeds erg waarderen. Loreen vorig jaar was ook niet echt origineel.

beatcluster schreef:
(quote)

Misschien is het niet heel orgineel nee, maar potentie heeft het wel en na het vaak beluisterd te hebben kan ik het nog steeds erg waarderen. Loreen vorig jaar was ook niet echt origineel.

Nou...... daar ben ik het niet helemaal mee eens! Ik vond Loreen behoorlijk origineel. Ik heb alleen wel een bloedhekel eraan dat zoveel mensen nu Euphoria als uitgangskader nemen. Glorious bijvoorbeeld wordt constant vergeleken met Euphoria. En waarom? Omdat het ook een trancenummer is? Come on people!

beatcluster
Emile93 schreef:
(quote)

Nou...... daar ben ik het niet helemaal mee eens! Ik vond Loreen behoorlijk origineel. Ik heb alleen wel een bloedhekel eraan dat zoveel mensen nu Euphoria als uitgangskader nemen. Glorious bijvoorbeeld wordt constant vergeleken met Euphoria. En waarom? Omdat het ook een trancenummer is? Come on people!

Oké, misschien was het wel een klein beetje origineel maar nog steeds past het binnen de "normen" van het Songfestival.
Ja inderdaad, Glorious lijkt totaal niet op Euphoria...

Onweerwolf
2e rehearsal van Macedonië:

Esma zingt hier in ieder geval stukken beter dan tijdens Eurovision in Concert.

Maar die Lozano gaan we in de toekomst nog eens solo terugzien op het ESC. Let maar op.

Nou ik vond dit ook niet bepaald goed hoor!
Lozano is ok.

Denk en hoop dat Frankrijk goed gaat scoren, waarschijnlijk zal Denemarken wel gaan winnen.. Het liedje is niet heel origineel maarja.. WAT een knappe dame zeg, maakt meteen alles goed.

Vanaf 1.45 gaat de camera richting het grote scherm en krijgen we een idee hoe het er uit gaat zien (close-up). Volgens mij dus goed

Voor het eerst sinds jaren weer eens een soort nerveus: zouden we dan eindelijk naar die finale gaan?

Ik kan vanavond niet kijken, hopelijk pak ik nog de laatste paar nummers mee of de results (ligt eraan tot hoe laat het duurt). In ieder geval veel succes Anouk en veel plezier iedereen . Het zou echt onrechtvaardig zijn als we dit jaar niet door gaan naar de finale.

De outfit van Anouk is alvast gelekt. Staat haar goed!

herman schreef:
De outfit van Anouk is alvast gelekt. Staat haar goed!

FLAUW!!!!

Martial
Jaaaa humor a go-go we liggen onder tafel hoor van die opmerking van herman de moderator, NOT!
Het Nijntje niveau ligt hoger al zeg ik het zelf.

Nounou, wat serieus weer allemaal. Ik vond het opvallend dat niemand eerder de link had gelegd tussen Bird en Birds.

De eerste halve finale komt eraan. Ik waag me aan een voorspelling. Dit is mijn voorspelde rangschikking naar laag naar hoog. De eerste zes vallen dus af, de andere tien gaan door.

Cyprus is gewoon te saai. Veel te saai.
Litouwen is een matig nummer dat slecht wordt gezongen.
België is niet eens zo heel beroerd, maar toch te zwak.
Slovenië vind ik erg lekker, maar leunt teveel op afschrikkende dubstep.
Kroatië is origineel, maar niet populair.
Montenegro valt op, maar komt kwaliteit tekort.

Estland brengt een mooie ballad die hoe dan ook stemmen gaat binnenhalen.
Moldavië brengt een powerballad en heeft net genoeg vriendjes.
Oostenrijk is niet opzienbarend, maar net goed genoeg.
Ierland is standaard eurodance, maar is erg aanstekelijk.
Wit-Rusland is volkomen kut, maar Tros-kijkers en zigeuners vinden dit te gek.
Servië is licht irritant, maar verder een aangenaam liedje.
Nederland steekt genoeg boven het maaiveld uit om ruimschoots door te gaan.
Oekraïne komt gewoon met een goed nummer.
Rusland komt gewoon met ene erg mooi nummer.
Denemarken heeft het beste liedje dat door een breed publiek gewaardeerd wordt.

Over Estland, Moldavië, Oostenrijk en Ierland ben ik overigens helemaal niet zeker. De landen daarboven gaan sowieso door.

Persoonlijk hoop ik in ieder geval dat Slovenië doorgaat en dat Wit-Rusland afvalt. Die inzending vind ik echt verschrikkelijk.

Onweerwolf
Emile93 schreef:
(quote)

FLAUW!!!!

Ach ja, de haters komen elk jaar rond deze tijd de thread binnenwandelen.

Voorspelling halve finale 1:
Niet op volgorde!
Door:
1. Oostenrijk
2. Denemarken
3. Oekraïne
4. Rusland
5. Nederland
6. Moldavië
7. Ierland
8. Slovenië
9. Servië
10. Wit-Rusland

Niet door:
1. Kroatië
2. Estland
3. België
4. Montenegro
5. Litouwen
6. Cyprus

Ikzelf hoop dat Estland door gaat ten kosten van Servië, Slovenië of Wit-Rusland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.