MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Zat Anouk wel in de goede toonsoort? Verder had ik meer power van haar verwacht.
Maar ik ben geen kenner of liefhebber, en kon veel andere nummers niet eens uitzitten.

Onweerwolf
Dat filmpje was leuk gedaan zeg.

Vond ik ook, een stuk leuker dan de pauzeacts meestal zijn.

Onweerwolf
Gele Stift schreef:
Oekraïne WOW, toppertje hoor

Dat nummer vind ik steeds minder worden eigenlijk. Vreselijk plastic. Maar het zal wel weer naar de finale gaan, kan niet missen.

DjFrankie (moderator)
Ik vond Moldavie en Belgie erg goed, scoorde bij mij en mijn partner het hoogst.
Dat van Belgie blijft ook meteen hangen, alleen Bieber kapsel en wenkbrauwen die waren fout.

Vind Oekraine behoorlijk erg, maar als dat niet naar de finale gaat eet ik mijn sok op. Gaat daar ook zeker de eerste vijf halen.

Onweerwolf
Opmerkelijk trouwens dat het Moldavische nummer in het Roemeens werd gebracht. Op de CD staat de Engelse variant. Maar als ik me niet vergis hebben ze dat al eens eerder gedaan.

Ik moet het nog zien dat Anouk doorgaat. Hoe mooi en verantwoord het ook is, het valt toch een beetje in het niet bij de bombast van veel van de andere landen. Eerlijk is eerlijk, het valt een beetje saai weg in het geheel. Laten we hopen op de vakjury. Qua publiek in Europa moeten we het niet hebben vrees ik... Denemarken heeft wel een lekker liedje in ieder geval.

Ik denk de volgende landen in ieder geval
door;

Denemarken
Oostenrijk
Rusland
Oekraine
Montenegro
België
Ierland
Estland
Moldavie

en hopelijk Nederland...

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Vond ik ook, een stuk leuker dan de pauzeacts meestal zijn.

Zoals wat je nu ziet dus.

Kan dit lekkere instrumentale nummertje dat nu te horen is bij de dance-act ook door naar de finale ?

starbright boy schreef:
Vind Oekraine behoorlijk erg, maar als dat niet naar de finale gaat eet ik mijn sok op. Gaat daar ook zeker de eerste vijf halen.

Vond het zeker niet erg om haar te zien

NewYorkCityLight schreef:
Kan dit lekkere instrumentale nummertje dat nu te horen is bij de dance-act ook door naar de finale ?

Het lijkt hier en daar een beetje op de ouverture van Flodder.

Litouwen zal wel niet doorgaan. Ik vind het best een leuk nummer en een sympathieke kerel, maar het klonk echt vreselijk. Zelfs het achtergrondkoor zong vals!

Slovenië klonk ook erg beroerd, net als België. Dat lijken me zekere afvallers. Verder kan ik er geen pijl op trekken.

Litouwen deed mij heel erg denken aan de zanger van de Editors. Die vergelijking zal wel al vaker zijn langsgekomen hier

Onweerwolf
Gele Stift schreef:
Litouwen deed mij heel erg denken aan de zanger van de Editors. Die vergelijking zal wel al vaker zijn langsgekomen hier

Ik heb wel een paar maanden geleden de postpunk referentie gemaakt.

Litouwen?!

Ik zit er flink naast tot nu toe.

Dat deden ze expres

Onweerwolf
Schokkende uitslag.

Onweerwolf
Ik denk dat niemand had verwacht dat Litouwen het zou halen.

Echt... Litouwen is wel de meest demotiverende naam uit de koker...

Zeven uit tien. Litouwen (verbazingwekkend) Ierland (verbazingwekkend) en Estland zijn door. Kroatie, Montenegro en Servie niet.

Ex Joegoslavie gaat volkomen ten onder trouwens. Allevier eruit.

DjFrankie (moderator)
Belgie en Nederland door geweldig !!!!!!!!!!!!!!

En toch 8 v/d 10

9/10 goed voorspeld!
Ik had alleen Montenegro in plaats van Litouwen.

starbright boy schreef:
Belgie wordt onderschat, gaat gewoon door.

Deze kwam wel uit in elk geval

Onweerwolf
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dat prutswerk uit België door is terwijl een geniaal nummer als dat van Montenegro gepasseerd wordt.

Litouwen en België klonken allebei zo vals als het maar zijn kan en horen absoluut niet in de finale. Dat ze er wel staan komt waarschijnlijk puur door het gebrek aan mannen in deze halve finale. De stemmende dames hadden weinig keus...
Ach, ik vind het geen onaardige nummers. Laat ik maar niet teveel zeuren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.