MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Yes door

Tsja de verassing vond ik toch dat litouwen door is, man wat een bagger

Haha, gewoon als laatste. Werd het nog spannend ook.

Ik had Kroätie ipv Litouwen (wat een drama, net als Ierland). Verder correct.

Sinds de halve finale alleen de eerste en laatste editie de finale gehaald toch?

Een boel bijzonder grote bagger, zoals we gewend zijn van het Eurovisie Songfestival.

Wow Montenegro niet eens door... Dacht dat die astronauten wel eens konden verrassen, maar blijkbaar viel het niet in de smaak onder de standaard songfestivalliefhebbers

België en Ierland verrassend door. Vooral Ierland onwaarschijnlijk vals gezongen. But who cares, wij zijn door!!

Zelfs het publiek schreeuwde massaal om the Netherlands

Onweerwolf schreef:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dat prutswerk uit België door is terwijl een geniaal nummer als dat van Montenegro gepasseerd wordt.

Ik vond België zeker qua song niet verkeerd. Montenegro is wel onbegrijpelijk. Maar ja, wit Rusland staat er ook tussen.. Er lekker uitzien is altijd al goed geweest tijdens het Eurov. Songfestival.

Gele Stift schreef:
Wow Montenegro niet eens door... Dacht dat die astronauten wel eens konden verrassen, maar blijkbaar viel het niet in de smaak onder de standaard songfestivalliefhebbers
Vorig jaar deden er ook twee rappers mee (voor Oostenrijk) en die werden laatste, als ik het me goed herinner. Ik vind dit dus geen verrassende uitschakeling.

Onweerwolf schreef:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dat prutswerk uit België door is terwijl een geniaal nummer als dat van Montenegro gepasseerd wordt.

Ik niet. Montenegro is een brug te ver. En gerap is al heel vaak dodelijk geweest op het songfestival. Vond het zelf wel leuk en had er zelfs op gestemd als ik gestemd had denk ik.

Belgie is een slim catchy nummer. Heeft een ideale schoonzoon als zanger. Goed, zijn zang is nogal dun, maar hij zat ook nog eens na het nummer dat de duidelijkste afvaller was van allemaal (ik gok dat Cyprus laatste was).

Ach ik gun het ze wel onze zuiderburen en bovendien was het niet eens zo slecht

Joy4ever schreef:

Zelfs het publiek schreeuwde massaal om the Netherlands

Waarschijnlijk alle Hollanders.

Ben het meest verbaasd over Ierland (vergeleken daarbij zijn de jongens van Jedward echt wereldzangers, dat was echt hopeloos) en Litouwen. Ik twijfelde erg tussen Estland en Montenegro en koos de verkeerde. Ik ben overigens blij dat Servie afvalt. Slap nummer, slappe act, maar ik was bang dat ze het zouden redden.

Nicolage Rico schreef:

Nee, ook Surinamers

Hoezo is het onbegrijpelijk dat Montenegro niet door is? Volgens Eurovisie Songfestival criteria makkelijk te voorspellen dat ze het nooit zouden halen.

Joy4ever schreef:
Nee, ook Surinamers

Inderdaad. Zag ik Quintis Ristie nou ook voorbij komen?

Litouwen terecht door imho. Sterk liedje. Zang iets minder maar dat gold voor wel meer landen vanavond.

Rusland vond ik ook niet verkeerd trouwens.

Montenegro is weer een act op zich, daarnaast ook niet verkeerd gebracht. Volgens Eurovisie Songfestival criteria juist helemaal. Als het maar raar en opvallend is dan kom je ver. Vooral in de voorrondes. Kijk naar die rare Ieren de laatste jaren. Leek toch helemaal nergens op.

Joy4ever schreef:
Litouwen terecht door imho. Sterk liedje. Zang iets minder maar dat gold voor wel meer landen vanavond.

Het liedje is op zich niet slecht, maar met zo'n zanger totaal ongeloofwaardig dat ze doorgaan. Hij probeert ook zo veilig mogelijk te zingen, want hij kan er echt helemaal niets van.

Nicolage Rico schreef:
Het liedje is op zich niet slecht, maar met zo'n zanger totaal ongeloofwaardig dat ze doorgaan. Hij probeert ook zo veilig mogelijk te zingen, want hij kan er echt helemaal niets van.

Volgens mij heb ik een andere versie van dit nummer gezien met een rockband erbij. Dat moeten ze nu ook doen. Nu stond er zo een kansloos koortje achter. Net als bij Nederland trouwens. Die dikke vrouw in het midden .

Onweerwolf
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik denk de rest van de Nederlanders ook wel hoor.

Ayreonfreak schreef:
Als het maar raar en opvallend is dan kom je ver..

Dat is een misvatting trouwens. Er zijn de laatste jaren heel veel rare en opvallende acts juist niet doorgegaan naar de finale. Kalkoenen, travestieten, vampieren en nog wat van dat spul. Nu kunnen we daar ook astronauten aan toevoegen.

Zeedeveel
Ik vond het nummer van Litouwen best aardig alleen de zang was op zijn zachtst gezegd matig.
Denenmarken stak er met kop en schouders bovenuit en als die zangeres heel laag zong vond ik het soms lijken op de stem van Marina Diamandis.
En toch leuk dat Anouk door is al is het met een zeiknummer.

Onweerwolf
Qua performance waren Denemarken, Montenegro en Moldavië het sterkst. Met name Moldavië vond ik echt heel verrassend.

Cyprus was verschrikkelijk, die zijn absoluut laatste. Verder vond ik Ierland, Servië en België ook erg slechte performances geven.

Oekraïne was redelijk, Oostenrijk was redelijk.

Estland en Nederland waren verrassend goed.

Litouwen was redelijk, maar ik dacht dat het nummer niet ESC-fahig zou zijn.

Rusland kwam erg oubollig over maar afgezien van dat fantastisch, nog steeds een kanshebber denk ik,

Wit-Rusland was prima, Simplistisch maar heel catchy.

Slovenië was, zoals verwacht, matig.

Kroatië was op zich prima, maar met zo'n waardeloos nummer maak je toch nooit kans hoe goed je ook zingt.

Ik heb er 7 van de 10 goed voorspeld. Belgie, Litouwen en Moldavië had ik niet. Al was die laatste wel een sterke twijfel. Daarvoor in de plaats had ik Montenegro, Servië en Oostenrijk.

Nederland en België zullen allebei in de eerste helft van de finale optreden lees ik net.
Dat is slecht nieuws, toch?

Zo, dat was een leuk feestje.

Anouk..... ik vond haar bloednerveus en het was niet haar sterkste performance (deed ze beter tijdens de repetities). Ik vond het ook niet supermooi in beeld gebracht: te veel wapperende vlaggen voor haar neus.
Ik zag het serieus even niet meer zitten en dan die laatste envelop... die gaat naar Servië dacht ik want die gaan altijd wel door.

Het is dat het gezelschap waarin ik verkeerde zei dat ze door was en ik haar in beeld zag want ik had het echt niet gehoord. Eindelijk zitten we erbij met een lekkere dikke middelvinger naar Gordon en het grootste deel van het NL publiek die het een slaaplied vinden!

NewYorkCityLight schreef:
Nederland en België zullen allebei in de eerste helft van de finale optreden lees ik net.
Dat is slecht nieuws, toch?

Ja dat is meestal niet zo best, beter aan het einde.

Cured
Is het nu zo dat ze als 8-ste plaats doorging, dus kantje boord, of is de opnoeming willekeurig? In het 1e geval betekent dat verder niet veel hoop op een hoge notering, maar we zitten sinds mensenheugenis weer eens in de finale door uitgerekend een Nederlandse rockbitch.....

Onweerwolf schreef:
Robert Mooiroos heeft het stemgeluid van een misbruikte poedel.

Who the fuck is Robert Mooiroos

Gelukkig dat die maanmannetjes weer op Montenegro zijn geland; als zijn verder zouden gaan was dat een aanfluiting geweest. Staat tegenover dat die beroerde zanger uit Litouwen wel door is, samen met die hoofdpijnacts uit Ierland en Wit-Rusland.

En natuurlijk leuk dat Anouk door is, omdat het nummer mooi is. Van de 10 die nu door zijn geef ik Oekraïne en Denemarken de meeste kans zaterdag.

Cured schreef:
Is het nu zo dat ze als 8-ste plaats doorging, dus kantje boord, of is de opnoeming willekeurig?

Willekeurig. Er zijn er 10 door.

Onweerwolf schreef:
Robert Mooiroos heeft het stemgeluid van een misbruikte poedel.
Ik vind het erg zorgwekkend dat jij weet hoe een misbruikte poedel klinkt.

Ik zie het eigenlijk aanstaande vrijdag allemaal pas, vanwege de avonddienst.

Leuk, na een weekje woonkamerreorganisatie en werk lekker lui op de bank met het gezinnetje een potje leedvermaak aanschouwen (ik vind het gewoon leuk om liedjes te beoordelen).

Ik zei het al: Ik hoop dat Nederland nu eens beseft dat een beetje kwaliteit het verschil maakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:56 uur

geplaatst: vandaag om 19:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.