Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:38 uur
Ik heb ook niet gekeken en zal het zaterdag ook niet zien wegens andere plannen, maar het zou leuk zijn als Anouk meedeed om de prijzen. Is de andere halve finale ook te zien op tv eigenlijk?
Ik vond dit wel weer grappig:
Sieneke: 'Anouk te simpel' - Privé | Het laatste Privé nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive]
(sjaloezie, sjalala)
Sieneke: 'Anouk te simpel' - Privé | Het laatste Privé nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive]
(sjaloezie, sjalala)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 mei 2013, 15:07 uur
aERodynamIC schreef:
Anouk..... ik vond haar bloednerveus en het was niet haar sterkste performance (deed ze beter tijdens de repetities).
Anouk..... ik vond haar bloednerveus en het was niet haar sterkste performance (deed ze beter tijdens de repetities).
Ja, de eerste twee coupletten waren ook gewoon niet zuiver. België was op die Hans en Grietje meisjes na het allerslechtste. Waarom sturen ze zo'n Brüno?
0
geplaatst: 15 mei 2013, 15:24 uur
Eindelijk de clip! Heftig voor een songfestival nummer.
[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xPDYbuaXlA8[/embed]
Deze clip hoort bij de clips van Pretending As Always, Kill en The Good Life. Mooi gedaan!
Anouk - YouTube
[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xPDYbuaXlA8[/embed]
Deze clip hoort bij de clips van Pretending As Always, Kill en The Good Life. Mooi gedaan!
Anouk - YouTube
0
geplaatst: 15 mei 2013, 15:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ja, de eerste twee coupletten waren ook gewoon niet zuiver. België was op die Hans en Grietje meisjes na het allerslechtste. Waarom sturen ze zo'n Brüno?
(quote)
Qua act was België wel belabberd ja: 2 aardappelzakken naast een angsthaas

En mogen die vlaggen tijdens het nummer van Anouk omgehakt worden? Ik snap niet dat de NL delegatie dat okay vond: ik had voor de Loreen aanpak gekozen en voor beelden gekozen zonder al die wapperaars in beeld. Het werkt storend in zo'n nummer en het had magischer overgekomen denk ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 16:28 uur
herman schreef:
(sjaloezie, sjalala)
(sjaloezie, sjalala)
Ik proef daar eigenlijk helemaal geen jaloersheid in.

0
geplaatst: 15 mei 2013, 17:21 uur
Ik bedenk me ineens dat er nog geen landen uit voormalig Joegoslavië zijn geplaatst voor de finale. Macedonië houdt als enige de Joegoslavische er hoog. Althans, dat proberen ze.
Geen Joegoslaven in de finale, dat klinkt als een unicum. Geen idee of dat echt zo is overigens.
Geen Joegoslaven in de finale, dat klinkt als een unicum. Geen idee of dat echt zo is overigens.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 17:44 uur
Huh? Het zijn toch elk jaar weer die oostbloklanden waardoor we maar niet meer mee moeten doen? 
Zou Gorden Anouk al gefeliciteerd hebben?

Zou Gorden Anouk al gefeliciteerd hebben?

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 17:57 uur
In 1956-1960, 1977-1980 en 1985 deed Joegoslavië niet mee. Sinds het uiteenvallen heeft er inderdaad altijd minimaal een land in de finale gestaan.
Macedonië acht ik niet heel erg kansrijk dit jaar, al sluit ik het nog niet uit, dus het zou inderdaad best kunnen dat het een unicum wordt.
Nog breder bekeken is de hele Balkan dit jaar in de problemen, niet alleen de voormalig Joegoslavische landen maar ook Roemenië wordt heel weinig kansen toegedicht. Voor Bulgarije en Albanië geldt hetzelfde als voor Macedonië; misschien wel misschien niet. Turkije doet helemaal niet mee. Alleen Griekenland acht ik wel redelijk kansrijk om de finale te halen, maar niet om daar ook echt potten te breken.
Macedonië acht ik niet heel erg kansrijk dit jaar, al sluit ik het nog niet uit, dus het zou inderdaad best kunnen dat het een unicum wordt.
Nog breder bekeken is de hele Balkan dit jaar in de problemen, niet alleen de voormalig Joegoslavische landen maar ook Roemenië wordt heel weinig kansen toegedicht. Voor Bulgarije en Albanië geldt hetzelfde als voor Macedonië; misschien wel misschien niet. Turkije doet helemaal niet mee. Alleen Griekenland acht ik wel redelijk kansrijk om de finale te halen, maar niet om daar ook echt potten te breken.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 18:02 uur
Zou het dan toch zo maar eens kunnen dat wanneer 'westerse' landen wel degelijk betere nummers kunnen insturen en de Oostbloklanden niet het dus normaal is om deze stand te zien?
Hadden die 'westerse' landen dat nu maar eerder door. Nee dan doen we huilie huilie en sturen we een kalkoen uit protest omdat het zo oneerlijk is van die oostbloklanden. Tja.......
Hadden die 'westerse' landen dat nu maar eerder door. Nee dan doen we huilie huilie en sturen we een kalkoen uit protest omdat het zo oneerlijk is van die oostbloklanden. Tja.......
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 18:07 uur
Tsja, ik zeg al jaren dat het beste nummer gewoon wint. Natuurlijk is er sprake van vriendjespolitiek en disapora-voting en dat beïnvloedt de uitslag, maar niet in zo'n mate dat het een farce wordt.
Ik merk ook dat de typische oost-Europese invloeden in de muziek die je vaak hoorde bij Balkan landen en de voormalige USSR-landen dit jaar tot een minimum beperkt blijven. Het gelal van Esme vormt echt een uitzondering wat dat betreft.
Ik merk ook dat de typische oost-Europese invloeden in de muziek die je vaak hoorde bij Balkan landen en de voormalige USSR-landen dit jaar tot een minimum beperkt blijven. Het gelal van Esme vormt echt een uitzondering wat dat betreft.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 18:12 uur
Qua geloofwaardigheid voor de toekomst zie ik trouwens uit naar een overwinning voor een land dat echt weinig 'vrienden' heeft en geen wijd verbreide cultuur. Bij voorkeur Oostenrijk of Zwitserland en anders Slowakije, Tsjechië of Polen. Moeten die landen wel weer mee gaan doen natuurlijk. Portugal verdient natuurlijk ook eens een overwinning.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 18:13 uur
Het grappige is dat ik Kroatië gisteren 1 van de beste landen vond: ik werd door mijn gezelschap nogal vreemd aangekeken toen ik dat zei 

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 18:14 uur
aERodynamIC schreef:
Het grappige is dat ik Kroatië gisteren 1 van de beste landen vond: ik werd door mijn gezelschap nogal vreemd aangekeken toen ik dat zei
Ik vond de performance uitstekend. Maar daar laat ik het bij.

0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:21 uur
Ik kan het nog steeds niet bevatten dat Litouwen en België doorzijn en Oostenrijk niet. Natalia zong loepzuiver! Dat kan ik van beide heren van de doorgelate landen niet bepaald zeggen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 21:24 uur
Oostenrijk vond ik ook jammer. Ze had denk ik ook last van de loting.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:36 uur
Last van de loting, en last van het induceren van spontane narcolepsie met dat saaie nummer
.
Gewoon te erg middenmoot en te weinig opvallend. Loepzuiver zingen staat lang niet gelijk aan een kans op een plek in de finale.
.Gewoon te erg middenmoot en te weinig opvallend. Loepzuiver zingen staat lang niet gelijk aan een kans op een plek in de finale.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 21:40 uur
Ik denk overigens dat Moldavië de dark horse van 2013 is nu. Ik heb daar een vergelijkbaar gevoel bij als Albanië 2012.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:43 uur
NewYorkCityLight schreef:
Last van de loting, en last van het induceren van spontane narcolepsie met dat saaie nummer
.
Gewoon te erg middenmoot en te weinig opvallend. Loepzuiver zingen staat lang niet gelijk aan een kans op een plek in de finale.
.Gewoon te erg middenmoot en te weinig opvallend. Loepzuiver zingen staat lang niet gelijk aan een kans op een plek in de finale.
Klopt. Oostenrijk was ik bij het tweede lied alweer vergeten.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:45 uur
Ik denk na gisteren meer dan ooit dat Denemarken inderdaad gaat winnen: dat nummer werd gebracht alsof het al gewonnen had.
Wij maakten al de grap dat één of andere domme Zweedse technicus per ongeluk de overwinnings toeters en bellen knop van komende zaterdag had ingedrukt toen de zaal werd bedolven onder de glitters en het vuurwerk weer eens uit de kast werd getrokken.
Wij maakten al de grap dat één of andere domme Zweedse technicus per ongeluk de overwinnings toeters en bellen knop van komende zaterdag had ingedrukt toen de zaal werd bedolven onder de glitters en het vuurwerk weer eens uit de kast werd getrokken.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:48 uur
Probleem van Oostenrijk is dat ze precies dezelfde fout maken die Nederland ook vaak heeft gemaakt (Edsilia Rombley (2e keer uiteraard), Hind, Glennis Grace). Ze hebben gekozen voor een liedje waar niemand zich een buil aan valt, wat goed gezongen wordt, maar dat zo weinig uitgesproken is dat veel te weinig mensen dat het beste nummer vinden. Want daar gaat het om. Heel veel mensen zouden het naar de finale laten gaan, maar bijna niemand vind het het beste en pakt daarvoor de telefoon. En dan ga je ten onder.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 21:51 uur
starbright boy schreef:
Probleem van Oostenrijk is dat ze precies dezelfde fout maken die Nederland ook vaak heeft gemaakt (Edsilia Rombley (2e keer uiteraard), Hind, Glennis Grace). Ze hebben gekozen voor een liedje waar niemand zich een buil aan valt, wat goed gezongen wordt, maar dat zo weinig uitgesproken is dat veel te weinig mensen dat het beste nummer vinden. Want daar gaat het om. Heel veel mensen zouden het naar de finale laten gaan, maar bijna niemand vind het het beste en pakt daarvoor de telefoon. En dan ga je ten onder.
Ik denk dat dat een correcte omschrijving is. Ik vind het zelf een goed nummer maar heb er inderdaad ook niet voor gestemd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 21:53 uur
Dat wordt ook ondersteund door deze rangschikking: Eurovision Song Contest Statistics, Charts, Euroviisut - kolumbus.fi
Wel een 10e plaats maar heel weinig 'faves'.
Wel een 10e plaats maar heel weinig 'faves'.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:54 uur
Wat de niet-Joegoslavische Balkanlanden betreft: Ik heb die nummers geen van allen hoog zitten en verwacht niet dat ze wat klaar gaan spelen in de finale, mochten ze die halen. Toch zie ik er wel een paar die finale halen, want de tweede halve finale vind ik erg zwakbezet.
Had Oostenrijk maar in de tweede halve finale laten meedoen, dan was ze wellicht wel doorgeweest. Ik vind het jammer dat ze eruit ligt.
Had Oostenrijk maar in de tweede halve finale laten meedoen, dan was ze wellicht wel doorgeweest. Ik vind het jammer dat ze eruit ligt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2013, 21:56 uur
Ik ben overigens benieuwd of Montenegro is genaaid door de toegenomen macht van de jury.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:57 uur
aERodynamIC schreef:
Ik denk na gisteren meer dan ooit dat Denemarken inderdaad gaat winnen: dat nummer werd gebracht alsof het al gewonnen had.
Inderdaad. Ik stel voor om die uitslagen van bookmakers niet bekend te maken.

Spannend is het allang niet meer.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:57 uur
Ik sluit me aan bij starbright boy en Onweerwolf. Grauwe middenmoot haalt geen stemmen binnen, love/hate-songs des te meer. Jammer dat het zo werkt, maar je weet het van tevoren. Ik leg me er maar bij neer...
0
geplaatst: 15 mei 2013, 22:04 uur
stoepkrijt schreef:
Grauwe middenmoot haalt geen stemmen binnen, love/hate-songs des te meer. Jammer dat het zo werkt, maar je weet het van tevoren. Ik leg me er maar bij neer...
Grauwe middenmoot haalt geen stemmen binnen, love/hate-songs des te meer. Jammer dat het zo werkt, maar je weet het van tevoren. Ik leg me er maar bij neer...
Maar dat is toch ook niet zo vreemd? Het gaat toch om nummers die in 3 minuten moeten zien op te vallen, altijd al geweest. Anouk is ook zo'n love/hate nummer. In NL werd het niet erg enthousiast onthaald maar het buitenland liep er mee weg en gelukkig bleek dat gisteren ook het geval.
Ik zou ook eerder stemmen op mijn enorme favorieten (die voor anderen 3 keer niks zijn). Nu stem ik echt nooit maar ik zou zomaar voor Kroatië hebben kunnen stemmen mocht ik dat eens een keer doen terwijl de rest van mijn gezelschap het echt vreselijk vond. Leuke middenmoters blijven gewoon leuk maar zou ik minder snel steunen.
Jammer dat er een tijd is geweest dat men probeerde op te vallen met acts en dat begin tnu een stuk minder te worden. Nu vallen nummers van Nederland en Italië op: eenvoudig gebracht en geen glitter toestanden en zo is het ooit ook bedoeld: het gaat om het liedje.
Morgen is Hongarije zo'n land voor mij: heerlijk nummer maar ik hoor ook van veel liefhebbers dat ze het een saai geval vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.