MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Wat voel ik me oud als iemand zegt dat 1998 haar eerste songfestival was. De eerste die ik afkeek was 1984.

Er kan wel een kruis door Hongarije. Het kwam live totaal niet uit de verf en de zanger zong veel te vlak en te laag. Erg jammer.

IJsland beviel me live juist uitstekend. Die mogen eigenlijk best door en ik geef ze een aardige kans.

Noorwegen heeft zichzelf gedegradeerd van kanshebber tot middenmoter of hooguit subtopper. Het klonk live erg matig en de act is ook erg statisch. Ook dit vind ik erg jammer. Hopelijk gaat het in de finale beter. Een heel stuk beter.

Onweerwolf
Prachtig filmpje weer!

Letland gaat niet door want rap. Jammer,want toch wel een van de guilty pleasures van vanavond.

starbright boy schreef:
Wat voel ik me oud als iemand zegt dat 1998 haar eerste songfestival was. De eerste die ik afkeek was 1984.

Ik 1980... ik voel me bejaard nu.

stoepkrijt schreef:

Noorwegen heeft zichzelf gedegradeerd van kanshebber tot middenmoter of hooguit subtopper. Het klonk live erg matig en de act is ook erg statisch. Ook dit vind ik erg jammer. Hopelijk gaat het in de finale beter. Een heel stuk beter.

Had dat nummer zelfs nog bijna uit mijn voorspelling om door te gaan gehaald!

Noorwegen gaat echt nog steeds met gemak door, maar ze is zaterdag kansloos ternzij ze het veel beter doet.

Overigens had dit pauzenummer ook een flinke kans gemaakt als het mee had gedaan.

Onweerwolf
Wat een stereotype waardeloze pauzeact weer.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik 1980... ik voel me bejaard nu.

Ik 1978. Voel me als die man die met de Zwitserse act meedeed

Tja Margaret moet wel iets beter zingen wil ze in de finale hoge ogen gaan gooien. Toch blijft het mijn favoriet van beste liedje

Bombong schreef:
(quote)

Ik 1978. Voel me als die man die met de Zwitserse act meedeed

Zo te zien voelde die zich heel erg fit

Overigens ligt het totale niveau wel weer een paar tandjes lager dan 2 en 3 jaar terug. Net als vorig jaar eigenlijk.

Van de zes landen die al door zijn gaat alleen Zweden met gemak de top 10 in. En misschien Duitsland, maar daar twijfel ik meer aan.

Nu al één fout

Onweerwolf
yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Israël a.u.b. door

Finland

Onweerwolf
Weer een schokkende uitslag. Geen San Marino.

Onweerwolf
ik had er maar 6 van de 10 goed.

Israël twee keer op rij wat mij betreft onterecht niet door!!

7/10 goed voorspeld

Onweerwolf
Maar gelukkig is Cezar door dus alles is goed.

7/10.... valt me nog mee maar wel grote verrassingen in de vorm van Finland en Armenië.

Onweerwolf
Onbegrijpelijk trouwens dat Armenië en Malta door zijn.

7 uit 10 weer. Roemenie en Malta waren twijfelgevallen. Armenie een grote verrassing. Bij de afvallers waren Bulgarije en Zwitserland twijfelgevallen en vind ik San Marino best een verrassing.

Onweerwolf
Finland vind ik geen verrassing.

Tot mijn grote verrassing en vreugde zijn Hongarije en Roemenië door. Maar dat San Marino eruit ligt is een grote, grote schande. Ongelofelijk...

Onweerwolf schreef:
Finland vind ik geen verrassing.

Ik ook niet. Beetje show en een Pink-achtig nummer. Die scoort al jaren hit na hit.

Ik had er trouwens 8 van de 10 goed voorspeld, net als in de eerste halve finale. Vind ik vrij knap van mezelf

De eerste had ik 9/10, nu dus 7/10.

Ben nu het nummer van San Marino nog een keer aan het luisteren en het had wat mij betreft echt wel door gemogen.

San Marino heeft te weinig buurlanden om door te kunnen gaan.

San Marino? Die Siegel is al jaren over datum! Blij dat het niet door is.

Israel was wat onverwacht maar misschien heeft dat land het toch wel lastig door z'n imago.

Mijn hemel! Geen San Marino én geen Israel??? En dan wel de 2 ergste nummers doorlaten: Finland en Roemenië? Erg, erg jammer!
Cezar zong trouwens wel 10000x beter dan de uitvoeringen die ik tot nu toe van hem heb gezien, maar ik blijf het vreselijk vinden!
De dame van Israel zong verreweg het beste van de avond! Schandalig dat ze niet door is!
Valentina had pech met haar startpositie, maar zong zeker niet slecht! Raar dat het niet door is, terwijl het in veel lijstjes erg hoog stond...
Gelukkig is Georgië door (al zong die vrouw niet goed).
Azerbeidzjan's act was erg goed en Farid performde sterk.
Dat Armenië door is, vind ik niet supererg maar hij zong niet goed.
Malta was stiekem toch wel erg leuk.
IJsland was erg goed!
Letland was een toch een heerlijke opener. Enthousiasme ten top!
Macedonië was erg lachwekkend. Heerlijk hoe Esma het nummer volledig verknalde.
Griekenland gaat meestal onterecht door. Ook nu weer.

Ik sluit de avond toch af met een kater vanwege het verlies van Israel en San Marino en de winst van Roemenië en Finland

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.