MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Duitsland snapte ik echt niks van, Cascada is Europees gezien gewoon een behoorlijke naam met een aardig rijtje zeer aardige hits. Als je dan dat optreden zag met zulke matige zang en qua performance op zo'n lullig trapje hield het ook niet bepaald over. Daar had toch veel meer ingezeten.

Ow ja voor Belgie verwacht ik helaas niet meer dan onderin de middenmoot, iets van 17de of zo.

Margaret Berger. Helaas live lang niet zo overtuigend als in de studio. Ze is niet door de mand gevallen maar met een beter optreden had ze het Denemarken misschien een beetje lastig kunnen maken.

Toch blijft het nummer best hangen dus dat heeft Duitsland dan wel mee. En het is gewoon een lekker wijf

Op plaat wordt valse zang gecamoufleerd door autotune maar live vallen zulke artiesten door de mand. Dat is nu met Cascada het geval.

Nu voor alle 26

++ Frankrijk, Nederland, Roemenie (ja, echt), Denemarken, Oekraine
+ Moldavie, Finland, Estland, Wit Rusland, Malta, Rusland, Hongarije, IJsland, Azerbeidjan, Griekenland, Italie, Noorwegen, Georgie
+/- Duitsland, UK, Zweden
- Litouwen, Belgie, Armenie, Ierland
-- Spanje

Er viel weinig echt door de mand. Cascade was inderdaad niet echt zuiver, maar trok het door de act nog naar een +/-. Spanje was qua zang een ramp.

Ierland heeft natuurlijk een enorme reputatie maar dit nummer was toch wel zeer matig. Het duet uit Georgie vond ik dan wel weer goed gezongen.

Wat ik trouwens ook nog wel kwijt wil is dat ik nog nooit bij het ESF zo'n belachelijk slecht tussenfilmpje heb gezien, dat zat vlak voor Anouk en moest grappig zijn met een speciale reporter.

Tribal Gathering schreef:
Spanje was qua zang een ramp.

Wel een leuk meisje om te zien vond ik.

Ik vraag me trouwens af of Tony Iommi echt niets beters voor Armenie in de kast had liggen. Wat een slappe hap was dat. En dat Bonnie Tyler Desmond Child uit de mottenballen heeft gehaald om het nummer te schrijven getuigt ook niet echt van de wil om te scoren.

Nauwelijks genoemd nog, maar ik denk dat Oekraïne in de top-3 eindigt en zelfs een kans heeft om te winnen. Ook Georgië is een gevaarlijke outsider. Denemarken blijft wel favoriet.

Als het aan mij zou liggen wint Anouk maar dat gebeurt niet. Frankrijk vond ik verrassend. Noorwegen hoorde bij mijn persoonlijke top-3 maar zakt nu een beetje weg.

vigil schreef:
(quote)

Wel een leuk meisje om te zien vond ik.

Je bedoelt...een lekker wijf?

Noorwegen klonk stukken beter dan tijdens de halve finale (net als veel nummers trouwens) dus de subtop lijkt me er zeker in te zitten. Misschien kan ze toch aan de hoge verwachtingen voldoen.

Ook Duitsland gaf een erg sterke performance. Die zie in zeker ver komen.

Engeland daarentegen was om te huilen zo slecht. Samen met Spanje was dat mijn favoriet voor de laatste plaats. Deze optredens brengen die voorspelling niet in gevaar.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Je bedoelt...een lekker wijf?

Nee dat was Wit Rusland, dit was echt nog een meisje met een zeer fijne voorgevel

Mijn persoonlijke lijstje

1. Nederland
2. Griekenland
3. Hongarije
4. Rusland
5. Denemarken
6. Frankrijk
7. IJsland
8. Wit Rusland
9. Estland
10. Malta
11. Litouwen
12. Verenigd Koninkrijk
13. Spanje
14. Azerbaidjan
15. Duitsland
16. Ierland
17. Moldavië
18. Oekraïne
19. Noorwegen
20. Zweden
21. Georgië
22. Finland
23. Italië
24. Roemenië
25. België
26. Armenië

aslan (crew)
heb ook 'ns punten gegeven; persoonlijk lijstje:

1. Nederland
2. Hongarije
3. Griekenland
4. Frankrijk
5. Noorwegen
6. Wit-Rusland
7. Denemarken
8. Roemenië
9. Moldavië
10. IJsland
11. Duitsland
12. Italië
13. Malta
14. Estland
15. Litouwen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Rusland
18. Oekraïne
19. België
20. Noorwegen
21. Finland
22. Azerbeidzjan
23. Spanje
24. Zweden
25. Ierland
26. Armenië

Inderdaad een zwakkere performance dan vanavond . Minder bevlogen vooral.

Denemarken is mijn favoriet maar ook de uitvoeringen van Frankrijk, Nederland, Hongarije en Griekenland vind ik sterk. Dit geldt in mindere mate voor Noorwegen, IJsland en Oekraïne. Ook het nummer van Italië is prima ingezongen. De ballads van Rusland en Azerbeidjan zijn niet mijn ding maar zullen zeker hoog scoren. Ik zie Spanje als laatste eindigen, dat was erg zwak.

De mijne:

1. Estland (wat een lekker w... ook).
2. Nederland (inclusief chauvinisme uiteraard)
3. Hongarije
4. Denemarken
5. Moldavië
6. Italië
7. Oekraïne
8. Malta
9. Noorwegen
10. Zweden
11. België
12. Duitsland
13. Rusland
14. Azerbaidjan
15. Litouwen (dramatische zanger, goed liedje)
16. Geogië
17. Frankrijk
18. Finland
19. Griekenland
20. Roemenië
21. Wit-Rusland
22. Ierland
23. IJsland
24. Armenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Spanje

Voorspelling:
1. Denemarken
2. Noorwegen
3. Azerbaidjan

24. Verenigd Koninkrijk
25. Frankrijk
26. Spanje

Hongarije verwacht ik helaas ook ergens onderaan.

Anouk net buiten de top 5. Oekraïne en Moldavië verwacht ik ook hoog.

Frankrijk zong hem toch echt fantastisch naar huis.

Ik heb ook sinds jaren weer eens gekeken en de kwaliteit viel me reusachtig mee; het ligt er maar aan waarmee je het vergelijkt. En, chauvinistisch of niet, Anouk was één van de besten. Wat een charisma heeft zij toch.

Persoonlijke favorieten:

1. Hongarije
2. Noorwegen
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Malta

Die volgorde van punten geven is bewust zo in elkaar gezet om het in het begin spannend te houden toch?

Wat een farce. 12 punten van Nederland voor Belgie. Waar we andere landen de hele tijd van hebben beschuldigd, doen we zelf net zo hard.

Wat een farce. 12 punten van Nederland voor Belgie. Waar we andere landen de hele tijd van hebben beschuldigd, doen we zelf net zo hard.

Altijd al zo geweest. Enorm sneu inderdaad. Zweden deed hetzelfde.

België doet het verrassend goed tot nog toe.

Denemarken begon natuurlijk vrij matig om de schijn van spanning nog even op te houden.

Best naar die punten. Nederland had beter verdiend dan 9e plaats. Ook naar dat Italie ons op het laatste moment inhaalde. Had beter verwacht ook voor Nederland.

Mooie uitslag. Zonder vakjury's had Azerbeidzjan denk ik nipt gewonnen.

Nederland.

Das altijd al geweest. Jammer dat Turkije niet meedeed, anders hadden we daar ook minimaal 8 punten van gekregen.

Duitsland en Frankrijk 0 punten aan NL. Homo's.

Nicolage Rico schreef:
Ik verwacht dat Anouk 9e gaat eindigen.

Dan weten jullie het vast.

Duitsland gaf wel 12 punten aan Hongarije, dus ik vind het wel prima.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Das altijd al geweest. Jammer dat Turkije niet meedeed, anders hadden we daar ook minimaal 8 punten van gekregen.

Duitsland en Frankrijk 0 punten aan NL. Homo's.

Wij gaven ook 0 punten aan Duitsland wat ik raar vind gezien de status van Cascada hier

Ierland laatste... Au! Dat had ik niet verwacht en bovendien begrijp ik er geen bal van. Ook Duitsland viel me uiteindelijk erg tegen.

Verder vind ik het een prima uitslag, met bovenal een prima en meer dan verdiende winnaar. Mijn andere favorieten (Noorwegen, Oekraïne en Hongarije) hebben ook mooi gepresteerd. En die top 10-plaats voor Malta doet me ook goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.