MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Mooie uitslag Onweerwolf. Ik teken ervoor!

Wat ik nog even kwijt wil: Ik vond het erg leuk om samen met jullie zo naar de finale toe te leven, zeker als er thuis niemand behalve ikzelf iets om het Songfestival geeft. Dat maakt het hele festival alleen nog maar leuker. Bedankt daarvoor en veel plezier bij de uitzending!

Dit jaar weer eens in de gelegenheid om het live te zien. Ik ben gedurende de dag toch weer minder overtuigt geraakt van Azerbeidzjan. Tweede is waarschijnlijk toch het hoogst haalbare.

Veel plezier mensen.

Ik vond onze Roberta Bellarosa het verrassend goed doen daarnet! Linkerkolommetje zou toch zeker mogelijk moeten zijn.

Haha, wat is Malta slecht, zeg!

Een Train-kloon die echt genadeloos door de mand mietert!

2MY
JSPR_G schreef:
Ik vond onze Roberta Bellarosa het verrassend goed doen daarnet! Linkerkolommetje zou toch zeker mogelijk moeten zijn.

+1

Hij kwam ook een stuk zelfzekerder over dan in de halve finale. Leuk popnummer!

Ik vond België lang niet zo slecht meer sinds de eerste keer dat ik dat nummer hoorde. Kan er nu mee door.

Malta was idd heel matig live, de studio versie was heel wat minder slecht.

Tot nu toe vind ik Frankrijk het meest verrassend. Belgie heeft sinds jaren ook weer een goed nummer.

Cascada vind ik toch wel uitermate zwak. Eigenlijk al haar gewone singles zijn minder slecht dan dit werkje.

Ben toch benieuwd hoe hoog ze zal eindigen. Toch een gevestigde naam in de huidige popmuziek in Europa.

Even mijn persoonlijke muzieksmaak uitgeschakeld en een waardering gegeven.

++ Frankrijk
+ Moldavie, Finland, Estland, Wit Rusland, Malta, Rusland
+/- Duitsland
- Litouwen, Belgie, Armenie
-- Spanje

Met name de + voor Rusland doet wel wat pijn ; Wat een vreselijke slappe zever is dat zeg...

Roemenië...

Liberace meets Boris Karloff?

OMFG...

Anouk was top!

Ik dacht na Spanje dat het niet veel slechter kon....maar toen kwam Roemenië

Van alles wat er nu voorbij is gekomen behoort Anouk absoluut tot het betere deel, ook al doet het liedje me persoonlijk niet zo veel. Top 10 moet nu toch wel echt haalbaar zijn.

Ik gok op een 5/6de plaats voor Anouk....men gaat voor de uptempo nummers.

Hongarije blijft wel een fijn liedje, mooie stem heeft die gast. Pech dat die vlak voor grote favoriet Denemarken zitten.

Chameleon Day schreef:
Ik gok op een 5/6de plaats voor Anouk....men gaat voor de uptempo nummers.

Naar het schijnt heeft Anouk tijdens de generale repetitie, wanneer de vakjury punten geeft, slecht gezongen?

Dat Deense deuntje bestaat uit een constante herhaling van het refrein en een kitscherig fluitje......maar het gaat scoren.

Echt? Ik hoor andere berichten namelijk.

JSPR_G schreef:
(quote)

Naar het schijnt heeft Anouk tijdens de generale repetitie, wanneer de vakjury punten geeft, slecht gezongen?

Zou de vakjury ook geen oog hebben voor het commerciële aspect van dit hele circus? Het is in het (financiële) belang van het songfestival dat het winnende nummer een grote, wereldwijde (=Europa) hit wordt. Grote hits zijn uptempo.

JSPR_G schreef:
(quote)

Hier kun je het nog zelf beluisteren, ik vind het even goed gezongen als vanavond.

Alright, des te beter! Nederland op 1 en België in de top 10 zou zalig zijn, doch beide weinig waarschijnlijk, vrees ik.

Ik zie trouwens op verschillende Nederlandse sites staan dat Graham Norton op de BBC zou hebben gezegd dat Birds te goed is voor het Eurovisie Songfestival. Dat is echter totaal niet waar aangezien hij alleen zei dat een van de componisten van Birds dat gezegd heeft, waarna hij een spottende opmerking over die arrogantie maakte.

JSPR_G schreef:
Alright, des te beter! Nederland op 1 en België in de top 10 zou zalig zijn, doch beide weinig waarschijnlijk, vrees ik.

Als het meezit met de stemmen (voldoende steun van de vaste beurlanden) zit top 10 er voor Nederland net in denk ik. Anders 11e of 12e.

Het viel mij op dat de "grote" landen zo tegen vielen, Spanje, Frankrijk en vooral Duitsland en Engeland vond ik echt heel matig tot slecht. Azerbeidzjan verwacht ik wel in de top 3, verder vond ik Wit Rusland wel erg lekker. Dan heb ik het overigens vooral over de zangeres

Wat Anouk betreft verwacht ik een 8ste plaats

Gretz schreef:
(quote)

Als het meezit met de stemmen (voldoende steun van de vaste beurlanden) zit top 10 er voor Nederland net in denk ik. Anders 11e of 12e.

Denk toch wat hoger. Gezien de reacties vanuit de zaal en wat ik allemaal voor reacties heb rondgelezen.

Bij Anouk - Sad Singalong Songs (2013):

Lura schreef:
(quote)

Nog nooit een songfestivalnummer leuk gevonden? Een nummer als Volare bijvoorbeeld vind je dat ook niks?

Nope, sorry....

Frankrijk vond ik wel sterk maar is te rauw voor het ESF-publiek. De uitvoeringen van Spanje, Duitsland en Groot-Brittannië (Bonnie Tyler heeft geen stem meer) vielen tegen.

ik zit gvd net naar haar optreden te kijken in Malmo en het is de eerste keer dat ik tranen in mijn ogen krijg van blijdschap bij een songfestivalnummer.

ps het kan ook de whisky zijn hoor. Maandag de winkel in . O nee dan is het Pinksteren....dinsdag dan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.