Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2013, 13:03 uur
Onweerwolf schreef:
Nou ja we gaan het zien, als het liedje goed is maken we een kans aangezien Ilse best kan zingen maar als ze van die 17e rangs oppervlakkige semi-country maakt zoals ze normaal placht te doen dan vrees ik het ergste.
Nou ja we gaan het zien, als het liedje goed is maken we een kans aangezien Ilse best kan zingen maar als ze van die 17e rangs oppervlakkige semi-country maakt zoals ze normaal placht te doen dan vrees ik het ergste.
Volgens het artikel wordt het een country song dus ik ben bang dat het in het verlengde ligt van haar normale werk (al vind ik dat niet vreselijk ofzo - eerder saai en onopvallend).
0
geplaatst: 25 november 2013, 13:15 uur
GrafGantz schreef:
Als jij komend voorjaar nu eventjes zegt welk land gaat winnen ga ik daar een dotje geld op inzetten bij een Brits wedkantoor.
Ierland wordt het!Als jij komend voorjaar nu eventjes zegt welk land gaat winnen ga ik daar een dotje geld op inzetten bij een Brits wedkantoor.
Btw jammer dat het een combi is. Je had beter eentje kunnen afvaardigen en de ander voor 2015 kunnen bewaren.
0
geplaatst: 25 november 2013, 14:39 uur
Oeioei! Met no no never liep het in 2006 voor texas lightning uit duitsland óók niet goed af... En laten we vooral Joan Franka Ff niet vergeten... Country wordt gewoon niet zo gewaardeerd op het esc.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 november 2013, 14:49 uur
Pfoe, net een nummer van die Waylon gehoord. Supergeneriek stemgeluid met zo'n irritant geforceerd laagje hees erop.

0
geplaatst: 25 november 2013, 14:59 uur
Onweerwolf schreef:
Supergeneriek stemgeluid met zo'n irritant geforceerd laagje hees erop.
Supergeneriek stemgeluid met zo'n irritant geforceerd laagje hees erop.
Die gaat het dus goed doen!
.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 november 2013, 15:00 uur
Ik denk het juist niet. Met generieke zang maak je echt weinig kans op het ESC.
0
geplaatst: 25 november 2013, 15:00 uur
Joh, gay minded Europa zal wel een zwak hebben voor Waylon. Alles valt of staat met het liedje.
Vocaal is er weinig mis met beiden (gemeten naar Songfestival begrippen).
Vocaal is er weinig mis met beiden (gemeten naar Songfestival begrippen).
0
geplaatst: 26 november 2013, 21:13 uur
Als ik eerlijk ben kan heel dat Eurovisie songfestival mij gestolen worden. Heel af en toe luister ik naar Er Es' Tu uit 1973 de inzending van Spanje, zulke nummers worden toch niet meer aangeleverd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 november 2013, 21:03 uur
Malta wint het 11e JESC, terecht wat mij betreft. 
En leuk dat één van de 3 westerse landen wint.

0
geplaatst: 30 november 2013, 21:27 uur
Ik heb het niet gekeken maar zag het wel voorbij komen. Ons nummer was dus echt niet leuk 
Enigszins verbaasd dat bijna alle westerse landen zijn afgehaakt.

Enigszins verbaasd dat bijna alle westerse landen zijn afgehaakt.
0
geplaatst: 1 december 2013, 20:09 uur
Onweerwolf schreef:
Malta wint het 11e JESC, terecht wat mij betreft.
Je weet waar Malta ligt?Malta wint het 11e JESC, terecht wat mij betreft.

0
geplaatst: 21 december 2013, 18:04 uur
Dit is de bijdrage van Oekraïne voor 2014 (mits ze het niet wijzigen):
Vind het een beetje een apart nummer... Het heeft in elk geval geen winnaarssausje...
Vind het een beetje een apart nummer... Het heeft in elk geval geen winnaarssausje...
0
geplaatst: 29 december 2013, 00:53 uur
En ook Albanië heeft gekozen:
Ik hou hier wel van, doet me een beetje aan Modlitba van Katarina Hasprova denken (Slowakije 1998) en dat is nog steeds een enorme persoonlijke favoriet. Mooi nummer!
Ik hou hier wel van, doet me een beetje aan Modlitba van Katarina Hasprova denken (Slowakije 1998) en dat is nog steeds een enorme persoonlijke favoriet. Mooi nummer!
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2014, 22:47 uur
Wit-Rusland 2014
Na een belachelijke voting, die ook nog eens overduidelijk gemanipuleerd lijkt bleek dat dictator Lukashenko van cheesecake houdt.
Na een belachelijke voting, die ook nog eens overduidelijk gemanipuleerd lijkt bleek dat dictator Lukashenko van cheesecake houdt.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 23:03 uur
Doe mij dan maar Albanië.
Er is nu een studioversie: YouTube - Hersi Matmuja - Zemërimi i një nate "ALBANIA" (Studio version) (live vond ik het mooier dat dan weer wel)
Er is nu een studioversie: YouTube - Hersi Matmuja - Zemërimi i një nate "ALBANIA" (Studio version) (live vond ik het mooier dat dan weer wel)
0
geplaatst: 10 januari 2014, 23:44 uur
Omg dat nummer van Wit-Rusland gaat het gewoon niet worden. Verder ben ik van plan dit jaar eens niet alles van tevoren al te beluisteren en me in mei te laten verrassen. Al vrees ik dat me dat niet gaat lukken! Desalniettemin, vond ik het ESC vorig jaar een stuk minder leuk omdat ik alle nummers al door en door kende. Daarom ga ik dit jaar het anders aanpakken.
0
geplaatst: 11 januari 2014, 00:00 uur
En dan ga je al wel naar Wit-Rusland luisteren? Dan begin je al goed met je voornemen 

0
geplaatst: 11 januari 2014, 00:10 uur
aERodynamIC schreef:
En dan ga je al wel naar Wit-Rusland luisteren? Dan begin je al goed met je voornemen
Haha ik kondig het alleen aan
Normaal ben ik best actief in dit forum namelijk. 
0
geplaatst: 25 januari 2014, 14:07 uur
Leuk nummer, maar muzikaal wel erg vlak. Als je er toch een rocksong van wilt maken, doe dan iets leuks/opvallends met een gitaar. Een fatsoenlijke riff ofzo.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 14:20 uur
Ik heb de andere reeds bekendgemaakte deelnemers ook eens beluisterd:
Dat nummer van Albanië is inderdaad best mooi.
Wit-Rusland is om te huilen
En Oekraïne gaat waarschijnlijk weer hoge ogen gooien. Prima nummer hoor. Ze hebben daar blijkbaar een goed selectiebeleid, want daar komen ze altijd met sterke kandidaten op de proppen. Soms zijn het vreselijke nummers, maar bijna altijd potentiële winnaars. De laatste jaren in ieder geval wel.
Dat nummer van Albanië is inderdaad best mooi.
Wit-Rusland is om te huilen

En Oekraïne gaat waarschijnlijk weer hoge ogen gooien. Prima nummer hoor. Ze hebben daar blijkbaar een goed selectiebeleid, want daar komen ze altijd met sterke kandidaten op de proppen. Soms zijn het vreselijke nummers, maar bijna altijd potentiële winnaars. De laatste jaren in ieder geval wel.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 22:09 uur
Finland.
Wanneer beginnen landen nou eens te begrijpen dat dit soort liedjes niet scoren op het ESC? 13 in een dozijn
Wanneer beginnen landen nou eens te begrijpen dat dit soort liedjes niet scoren op het ESC? 13 in een dozijn
0
geplaatst: 1 februari 2014, 22:14 uur
Het is al vaker gedaan ja en elke keer willen dit soort 'alternatieve liedjes' niet scoren. Niet slecht maar ik heb ze in dit genre leuker gehoord op het festival, scorend of niet.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 22:20 uur
aERodynamIC schreef:
Het is al vaker gedaan ja en elke keer willen dit soort 'alternatieve liedjes' niet scoren. Niet slecht maar ik heb ze in dit genre leuker gehoord op het festival, scorend of niet.
Precies. Zwitserland heeft tot nu toe nog de leukste bijdrage
0
geplaatst: 1 februari 2014, 22:24 uur
Voor Albanië blijf ik een zwak voor houden en Italië bevalt me ook goed. Zwitserland is prima maar ik hoop mijn grote favoriet nog wel tegen te komen dit jaar want anders is het maar magertjes.
Voor nu:
1. Albanië
2. Italië
3. Zwitserland
4. Finland
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
Voor nu:
1. Albanië
2. Italië
3. Zwitserland
4. Finland
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.