Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juni 2013, 16:19 uur
Ik weet het ook niet. Uiteindelijk had ze in ieder geval wel iets normaals aan.
Maar dat is wel een beetje het punt waarom het JESC aan populariteit aan het inboeten is. De landen zijn nogal verdeeld over de vormgeving. Sommige landen zien graag een imitatie van het ESC maar dan met kinderen. Andere landen zien liever iets dat 'kinderachtig' is.
Maar dat is wel een beetje het punt waarom het JESC aan populariteit aan het inboeten is. De landen zijn nogal verdeeld over de vormgeving. Sommige landen zien graag een imitatie van het ESC maar dan met kinderen. Andere landen zien liever iets dat 'kinderachtig' is.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 18:08 uur
Een artiest sturen die eerder hits heeft gescoord is geen garantie op een succes in het ESF. Cascade (Duitsland) kwam live duidelijk niet uit de verf (autotune kan wonderen doen) en werd daarvoor afgestraft, Bonnie Tyler (een nog veel grotere naam) was maar een schim van vroeger met een matig nummer bovendien en eindigde ook onderaan. Engelbert Humperdink vond ik vorig jaar nog niet zo slecht maar het was duidelijk te oubollig.
Met Kate Ryan in 2006 werd een hoge plaats verwacht maar dat pakte anders uit, ze zong matig en had geen uitstraling. DJ Bobo (2007, Zwitserland) geraakte ook niet in de finale.
Artiesten met eerder bekend waren en het ESF wonnen waren Toto Cotugno (1990) en Katharina & the Waves (1997).
Verder ben ik het volledig eens met starbright boy maar het is tenslotte 3 minuten waarin wordt opgetreden die bepalend is.
Met Kate Ryan in 2006 werd een hoge plaats verwacht maar dat pakte anders uit, ze zong matig en had geen uitstraling. DJ Bobo (2007, Zwitserland) geraakte ook niet in de finale.
Artiesten met eerder bekend waren en het ESF wonnen waren Toto Cotugno (1990) en Katharina & the Waves (1997).
Verder ben ik het volledig eens met starbright boy maar het is tenslotte 3 minuten waarin wordt opgetreden die bepalend is.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 22:45 uur
Misschien wil Anneke volgend jaar wel. Ze was in elk geval enorm fan van Anouk's Birds 

0
geplaatst: 5 juni 2013, 01:21 uur
Onweerwolf schreef:
Dat jaar was ik trouwens (met terugwerkende kracht) voor Spanje. Ik heb vorig jaar alle nummers eens beluisterd en dat vond ik één van de allerbeste.
Dat jaar was ik trouwens (met terugwerkende kracht) voor Spanje. Ik heb vorig jaar alle nummers eens beluisterd en dat vond ik één van de allerbeste.
Het (winnende) nummer van Spanje van het jaar voordien, óók met flamenco invloeden, is hier bij mijn kinderen nog steeds een favoriete track wat regelmatig door hun mp3 schalt:
Antes Muerta Que Sencilla (Liever dood dan doodnormaal) door María Isabel
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 juni 2013, 02:03 uur
Ja, die vond ik ook erg goed. Inderdaad de flamenco is wat beide nummers speciaal maken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 juni 2013, 02:11 uur
Overigens, over flamenco gesproken; ook op het gewone ESC vonden we dat terug.
Remedios Amaya zong voor Spanje in 1983 het nummer ¿Quién maneja mi barca?.
Misschien wel de beste 0-punter ooit.
Remedios Amaya zong voor Spanje in 1983 het nummer ¿Quién maneja mi barca?.
Misschien wel de beste 0-punter ooit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 juni 2013, 02:14 uur
Anneke van Giersbergen zou wel eens een hele goede keuze kunnen zijn voor 2014. Dan is kwaliteit in ieder geval weer verzekerd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 juni 2013, 23:50 uur
Inmiddels is ook de inzending van Zweden gearriveerd:
Ik vind dit nog niet heel bijzonder na 1x luisteren. Het nummer van Rusland bevalt me echter steeds beter.
Ik vind dit nog niet heel bijzonder na 1x luisteren. Het nummer van Rusland bevalt me echter steeds beter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 juni 2013, 23:54 uur
aERodynamIC schreef:
Ik volg dat hele junior festival dus echt nooit......
Ik volg dat hele junior festival dus echt nooit......
Dan is hier je perfecte kans om in te stappen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 juli 2013, 17:44 uur

Ik had via eBay de JESC verzamelaar uit 2003 besteld voor een zacht prijsje. Die lag vandaag op de mat. Het pakje lag met de adressering zijde naar boven. Toen ik het pakje oppakte en eigenlijk min of meer toevallig omdraaide zag ik dat de afzender een tekening had gemaakt op de andere zijde. Ik dacht in eerste instantie "Nou zeg, wat vaag, wie doet dat nou? Een flauwe eend tekenen op een pakje dat je gaat verzenden.
""Eend"
"WTF? Deze eend komt we wel erg bekend voor.
"En ja hoor, blijkt het dus een parodie op mijn muiscmeter avatar te zijn.

Scan gemaakt:

Inmiddels weet ik ook wie de afzender is. Aangezien ik namelijk een tijdje geleden een link naar zijn eBay winkel had gekregen. Toen ik deze CD bestelde had ik niet door dat hij de verkoper was maar eBay gaf uitsluitsel.
Als bonus zat er zomaar ook nog eens de single van Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime bij, wat ik toevallig ook nog eens een uitstekend nummer vind. Waarvoor dank!

Ik zal niet verklappen wie het is. Als hij zich bekend wil maken dan kan dat natuurlijk. Ik vond het in ieder geval erg leuk.
Ik ben wel benieuwd hoe de verkoper zo zeker wist dat ik de koper was. Mijn achternaam heb ik al een flinke tijd geleden uit mijn musicmeter profiel gehaald.
0
geplaatst: 15 juli 2013, 19:51 uur
Haha. Leuke verrassing, zo'n eend op je deurmat! Erg attent en nog grappig getekend ook. 
Ga je hem inlijsten?

Ga je hem inlijsten?
0
beatcluster
geplaatst: 19 juli 2013, 17:21 uur
Noorwegen opent haar poorten voor elk songwritertalent op deze planeet: iedereen kan voor het Noorse songfestival liedjes schrijven. 15 september is de deadline.
Meer info
Meer info
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 september 2013, 14:50 uur
Geheel in stijl.
Hier word ik vast wel weer fan van. ^^
Hier word ik vast wel weer fan van. ^^
0
TheArtfulDodger
geplaatst: 11 september 2013, 15:52 uur
Ik denk dat we meer kans maken met een Siamese tweeling.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2013, 22:10 uur
Servië niet naar Songfestival - NOS Nieuws
Servië en Bulgarije doen (net als Cyprus en Kroatië) in 2014 niet mee. Bosnië & Herzegovina en Portugal keren juist weer terug.
En aangezien Servië dus niet meedoet kan Kosovo ook zonder problemen proberen om erkend te worden zodat ze kunnen debuteren. Zou leuk zijn als dat eindelijk voor elkaar is.
Servië en Bulgarije doen (net als Cyprus en Kroatië) in 2014 niet mee. Bosnië & Herzegovina en Portugal keren juist weer terug.
En aangezien Servië dus niet meedoet kan Kosovo ook zonder problemen proberen om erkend te worden zodat ze kunnen debuteren. Zou leuk zijn als dat eindelijk voor elkaar is.
0
geplaatst: 22 november 2013, 22:22 uur
Nou, dat wordt een kleine selectie 
Ik hoop trouwens dat de geruchten dat Ilse Delange voor ons gaat uitkomen niet waar zijn.

Ik hoop trouwens dat de geruchten dat Ilse Delange voor ons gaat uitkomen niet waar zijn.
0
geplaatst: 22 november 2013, 22:33 uur
Ik ook niet! Ik houd mijn hart vast! En dan zou ze gaan samenwerken met Waylon en nog iemand? :S Ik ben benieuwd :S
0
geplaatst: 25 november 2013, 12:48 uur
Emile93 schreef:
Ik ook niet! Ik houd mijn hart vast! En dan zou ze gaan samenwerken met Waylon en nog iemand? :S Ik ben benieuwd :S

Het hoge woord is eruit! Common Linnets, een combinatie van Ilse de Lange en Waylon, vertegenwoordigen Nederland bij de komende (59ste) editie van het Eurovisie Songfestival in mei in Kopenhagen. Deze onthulling deed de fusieomroep AvroTros vanmiddag in de Wisseloord Studio's in Hilversum.
Bron
0
geplaatst: 25 november 2013, 12:50 uur
Sunderland schreef:
(terugblik)...
Genoeg teruggeblikt. Nu vooruit: wat me het meest zorgen baart is dat dit blijkbaar het kaliber is wat we af moeten vaardigen om een beetje mee te doen. Wie kan dat verder nog in Nl? Ilse DeLange? Waylon?
Sinds wanneer heb ik verstand van het ESF? (terugblik)...
Genoeg teruggeblikt. Nu vooruit: wat me het meest zorgen baart is dat dit blijkbaar het kaliber is wat we af moeten vaardigen om een beetje mee te doen. Wie kan dat verder nog in Nl? Ilse DeLange? Waylon?

Maar een combi tussen die 2 had ik nooit zien aankomen.
0
geplaatst: 25 november 2013, 12:55 uur
Als jij komend voorjaar nu eventjes zegt welk land gaat winnen ga ik daar een dotje geld op inzetten bij een Brits wedkantoor.
De Travo

0
Onweerwolf
geplaatst: 25 november 2013, 12:58 uur
Waylon zegt me weinig. Ilse DeLange vind ik ontzettend slecht maar het is wel een logisch vervolg op het succes van Anouk natuurlijk. Typisch Nederlands om zo'n keuze te maken ook.
Nou ja we gaan het zien, als het liedje goed is maken we een kans aangezien Ilse best kan zingen maar als ze van die 17e rangs oppervlakkige semi-country maakt zoals ze normaal placht te doen dan vrees ik het ergste.
Nou ja we gaan het zien, als het liedje goed is maken we een kans aangezien Ilse best kan zingen maar als ze van die 17e rangs oppervlakkige semi-country maakt zoals ze normaal placht te doen dan vrees ik het ergste.
0
geplaatst: 25 november 2013, 12:58 uur
Ik vraag me overigens wel af wie van de twee het draaiorgel gaat bedienen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.