Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 mei 2014, 18:06 uur
Heh, ik vind het minder verrassend dat jij er helemaal niets mee kunt. Dat snap ik wel.
Ik moet overigens zeggen dat ik dit jaar gemiddeld genomen aan de zwakke kant vind, het is allemaal een beetje vlak. Ook Mother zal bij mij waarschijnlijk niet uitgroeien tot een ere divisie ESC klassieker, dus 'steengoed nummer' is in deze wel echt relatief.
Ik moet overigens zeggen dat ik dit jaar gemiddeld genomen aan de zwakke kant vind, het is allemaal een beetje vlak. Ook Mother zal bij mij waarschijnlijk niet uitgroeien tot een ere divisie ESC klassieker, dus 'steengoed nummer' is in deze wel echt relatief.
0
geplaatst: 4 mei 2014, 20:08 uur
Mooie omschrijvingen Onweerwolf. Mijn rangschikking zou er flink anders uitzien, maar je schrijft een hoop zinnige dingen.
Leuk dat je Litouwen zo hoog hebt staan. Dat geldt ook voor Oostenrijk en België. Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat Axel live niet goed klinkt, want de rehearsal (zie de post van aERo een paar berichten terug) klinkt erg goed!
Leuk dat je Litouwen zo hoog hebt staan. Dat geldt ook voor Oostenrijk en België. Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat Axel live niet goed klinkt, want de rehearsal (zie de post van aERo een paar berichten terug) klinkt erg goed!
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 mei 2014, 20:47 uur
Dank je! Ik heb jouw reviews ook met plezier gelezen! 
Ik heb nog geen rehearsals gezien dit jaar dus ik kan daar nog weinig van zeggen.
Ik vind overigens dat het dit jaar wel spannend is, Zweden en Armenië liggen op koers voor de winst maar er zijn toch echt een handjevol andere landen die ik nog best met de winst zie vertrekken op dit moment. De afgelopen twee jaar was het van te voren al bijna een uitgemaakte zaak.

Ik heb nog geen rehearsals gezien dit jaar dus ik kan daar nog weinig van zeggen.
Ik vind overigens dat het dit jaar wel spannend is, Zweden en Armenië liggen op koers voor de winst maar er zijn toch echt een handjevol andere landen die ik nog best met de winst zie vertrekken op dit moment. De afgelopen twee jaar was het van te voren al bijna een uitgemaakte zaak.
0
geplaatst: 4 mei 2014, 21:47 uur
Ik hoop zo erg dat Zweden wint! Armenië is ook goed, maar live klinkt het nog niet zo overtuigend!
0
geplaatst: 4 mei 2014, 22:15 uur
Ja, het beloofd spannend te worden dit jaar. Ik durf nog geen winnaar aan te wijzen.
0
geplaatst: 4 mei 2014, 22:57 uur
Ik ga de eerste halve finale helaas missen. Dit jaar ben ik een beetje een flop Eurovision fan.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 10:48 uur
Ik ben benieuwd morgen of we het gaan redden, denk dat het net wel of net niet wordt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 mei 2014, 13:22 uur
laxus11 schreef:
Ik ben benieuwd morgen of we het gaan redden, denk dat het net wel of net niet wordt.
Ik hoop van niet, want dat zou echt een aanfluiting zijn.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 17:18 uur
Als we de polls mogen geloven zou het gewoon moeten lukken. Nederland staat al een hele tijd op het randje van de beste 10 (in de halve finale), maar lijkt ineens een opmars te hebben gemaakt. Een paar dagen terug kon je nog meer dan 100 keer je inleg terugkrijgen bij winst voor Nederland. Nu krijg je nog maar 20 tot 30 keer je inleg terug. Zou het door de rehearsal komen?
België doet het in de polls nog steeds beter dan Nederland. Ik zeg: allebei naar de finale.
België doet het in de polls nog steeds beter dan Nederland. Ik zeg: allebei naar de finale.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 18:58 uur
Ik heb ook youtube een beetje in de gaten gehouden, maar Armenië is toch wel echt de favoriet hoor!
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 mei 2014, 20:51 uur
Emile93 schreef:
Ik heb ook youtube een beetje in de gaten gehouden, maar Armenië is toch wel echt de favoriet hoor!
Zojuist shuffle't Zweden hier weer voorbij en ik weet het niet hoor, dat is toch wel echt een enorm slim nummer. Iets slimmer nog dan het nummer van Armenië. Ik denk dat het echt heel spannend gaat worden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 mei 2014, 20:55 uur
Rusland begint er ook een beetje door te komen bij mij.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 21:05 uur
Onweerwolf schreef:
Zojuist shuffle't Zweden hier weer voorbij en ik weet het niet hoor, dat is toch wel echt een enorm slim nummer. Iets slimmer nog dan het nummer van Armenië. Ik denk dat het echt heel spannend gaat worden.
(quote)
De dress rehearsal van Zweden klonk FAN-TAS-TISCH maar ook die van Armenië mocht er zijn! Ik denk dat het een close call wordt tussen die 2!
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 mei 2014, 21:35 uur
Ik vind Azerbeidzjan nu ook steeds beter worden, net als elk jaar eigenlijk. Die vlak ik ook nog niet helemaal uit, al zal het misschien last hebben van Oostenrijk.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 22:05 uur
Last van Oostenrijk? Dat denk ik niet. Ik betwijfel zelfs of Oostenrijk de finale wel gaat halen. Ik denk namelijk dat er maar weinig mensen zijn die Conchita een stem gunnen, vooral vanwege haar markante verschijning. Dat zou zwaar onterecht zijn, maar toch zie ik het wel gebeuren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 mei 2014, 22:23 uur
stoepkrijt schreef:
Last van Oostenrijk? Dat denk ik niet. Ik betwijfel zelfs of Oostenrijk de finale wel gaat halen. Ik denk namelijk dat er maar weinig mensen zijn die Conchita een stem gunnen, vooral vanwege haar markante verschijning. Dat zou zwaar onterecht zijn, maar toch zie ik het wel gebeuren.
Ja? Ik denk juist het tegenovergestelde, dat ze de gunfactor krijgt.
Afgezien van dat denk ik dat haar lied veruit goed genoeg is van zichzelf om de finale te halen en de twee nummers zijn aardig vergelijkbaar qua statige female sung ballads.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 22:29 uur
Ja, haar lied is zeker goed genoeg voor de finale! Dat zijn we in ieder geval met elkaar eens.
0
geplaatst: 5 mei 2014, 23:58 uur
Het zal zeker tussen Zweden en Armenië gaan. Het nummer van Armenië vind ik stukken beter maar die zanger is met z'n homofobe opmerkingen (ja ja hij heeft het zg. goedgemaakt) gewoon eng.
Zweden vind ik minder en om alweer de winst naar dat land te zien gaan....
Ik hoop vurig op een outsider. We zijn toe aan een verrassing want de laatste jaren was het vaak van te voren al redelijk duidelijk om welke 2 of 3 landen het zou gaan en dat klopte dan ook wel.
En het liefst tot aan de laatste telling onzekerheid wie er gaat winnen. We hebben ze gehad dat soort jaren dus graag weer!
Zweden vind ik minder en om alweer de winst naar dat land te zien gaan....
Ik hoop vurig op een outsider. We zijn toe aan een verrassing want de laatste jaren was het vaak van te voren al redelijk duidelijk om welke 2 of 3 landen het zou gaan en dat klopte dan ook wel.
En het liefst tot aan de laatste telling onzekerheid wie er gaat winnen. We hebben ze gehad dat soort jaren dus graag weer!
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 mei 2014, 00:50 uur
Als het een outsider wordt; Griekenland, Italië of toch België? Groot Brittannië heel misschien nog of als we echt mogen juichen dan Hongarije?
Ik durf het echt nog niet te zeggen. Voorlopig denk ik toch weer Zweden.
Ik durf het echt nog niet te zeggen. Voorlopig denk ik toch weer Zweden.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 11:44 uur
JIPPIE! VANAVOND lekker Songfestival kijken! Ik kan niet wachten! http://www.thefogbow.com/forum/images/smilies/cheer.gif
0
geplaatst: 6 mei 2014, 16:53 uur
aERodynamIC schreef:
Ik hoop vurig op een outsider.
Ik ook. Vooruit, Armenië mag van mij winnen, maar een outsider die wint is sowieso leuker Ik hoop vurig op een outsider.

Onweerwolf schreef:
Als het een outsider wordt; Griekenland, Italië of toch België? Groot Brittannië heel misschien nog of als we echt mogen juichen dan Hongarije?
Griekenland heeft een erg slim liedje, zeker met die Balkanbeat erin, maar dit soort eurodance komt live meestal niet lekker uit de verf.Als het een outsider wordt; Griekenland, Italië of toch België? Groot Brittannië heel misschien nog of als we echt mogen juichen dan Hongarije?
Hongarije lijkt me de grootste kanshebber uit jouw rijtje. Met 'outsider' doe je dit liedje misschien nog wel tekort.
En we moeten natuurlijk ook rekening houden met het thuisland. Thuisvoordeel plus een goed liedje: dat kan wel eens een verrassing opleveren.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 16:59 uur
Hongarije zou zomaar kunnen: lijkt me leuk als dat land wint ook al vind ik het nummer van Armenië beter.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 17:02 uur
Ik heb van allebei al een rehearsal gezien: 1-0 voor Hongarije. Betere act en beter gezongen. Met de looks van de zanger erbij is dat al 2-0. Kan nog spannend worden. Laat het maar gebeuren!
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 17:40 uur
Zweden vind ik maar een Celine Dion kloon hebben en ook nog is zo'n standaard nummertje, vind dit sowieso één van de allerzwakste Songfestivals since ages.
Noorwegen, Hongarije en ook nog wel Armenie zijn wel de moeite waard voor Songfestivalbegrippen dan wel te verstaan, verder hoop ik dat Oostenrijk de finale niet haalt en dat we eindelijk is verlost worden van zulke vreselijke acts.
Ben dan wel benieuwd of Nederland de finale gaat halen alhoewel ik nog steeds niet wegloop met dit nummer al lijken de geluiden steeds positiever te worden over dit nummer als ik de verhalen mag geloven?
Noorwegen, Hongarije en ook nog wel Armenie zijn wel de moeite waard voor Songfestivalbegrippen dan wel te verstaan, verder hoop ik dat Oostenrijk de finale niet haalt en dat we eindelijk is verlost worden van zulke vreselijke acts.
Ben dan wel benieuwd of Nederland de finale gaat halen alhoewel ik nog steeds niet wegloop met dit nummer al lijken de geluiden steeds positiever te worden over dit nummer als ik de verhalen mag geloven?
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 mei 2014, 18:08 uur
Wat is er dan mis met de act van Oostenrijk eigenlijk?
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 18:12 uur
Alles 
Ik hou niet van dit soort verschijningen oftewel doe maar gewoon............

Ik hou niet van dit soort verschijningen oftewel doe maar gewoon............
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 mei 2014, 18:14 uur
Als iedereen zich maar volgens de norm zou gedragen, dan zou het pas saai zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 mei 2014, 18:24 uur
Straks weer:
Wat een blik ontzettende niet-noemenswaardige figuren hebben ze weer losgetrokken. Lekker een half uurtje ergeren straks.
Giel Beelen...
Bekende Nederlanders kijken vooruit naar wat het publiek die avond -tijdens de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival- mag verwachten. Met Giel Beelen, Laura Vlasblom, Charly Luske, Raffaëla Paton, Jamai, Monique Smit, Yes-R, Henk Westbroek, Do Verhulst, Veronica van Hoogdalem, Frits Huffnagel en Frits Sissing.
Wat een blik ontzettende niet-noemenswaardige figuren hebben ze weer losgetrokken. Lekker een half uurtje ergeren straks.
Giel Beelen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.