MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Toppers?

starbright boy schreef:
Kleine poging tot een lijstje van 10 favorieten, gewoon uit het hoofd op chronologie (maar ik ben er ongetwijfeld wat vergeten):
Monica Zetterlund - En gång i Stockholm
France Gall - Poupee de cire poupee de son
Severine - Un Banc an arbe une rue
Alice & Battiato - I treni di tozeur
Joelle Ursell - White & Black Blues
Amina - Le dernier qui a parlé
Silje Vige - Alle mine tankar
Brainstorm - My star
Lena Meyer-Landrut - Taken by a stranger
Byealex - Kedvesem (zoohacker remix)

Ik geloof dat wij elkaar wel kunnen vinden qua Songfestival voorkeuren

Ik wens iedereen heel veel plezier. Ik ga richting Songfestival feestje met vrienden, drank, scorelijstjes, hapjes en, ehm, een baard

Onweerwolf schreef:
Nog 20 te gaan, ik ben benieuwd of iemand weet wat mijn #1 is...

Frankrijk 1977 of anders UK 1967?

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Ik wens iedereen heel veel plezier. Ik ga richting Songfestival feestje met vrienden, drank, scorelijstjes, hapjes en, ehm, een baard

Jij ook veel plezier!

Onweerwolf
11 t/m 20:

Veel mooie rustige liedjes waaronder aERo-klassiekers Boaz en Silje, maar ook UK 2006 met een geniale kruising tussen Pink Floyd's Another Brick in the Wall & Jay-Z' Hard Knock Life, die alleen ik leuk vind.

De mooiste Nederlandse inzending ooit; Maywood en het liefste liedje ooit: Portugal 2009.

België mag zich ook nog een beetje vertegenwoordigd voelen met de Turkse Hadise.

En Italië 1984 dat tot mijn verrassing net niet de top 10 haalt. Dat was ooit wel mijn #1.

http://puu.sh/8GSff.png

Onweerwolf
Justus18 schreef:
(quote)

Frankrijk 1977 of anders UK 1967?

Allebei niet terug te vinden in de Top 250. Al kwam Frankrijk 1977 wel aardig in de buurt. UK 1967 niet.

Top 10 favoriete Belgische inzendingen
1. 1983 Pas de Deux - Rendez Vous
2. 1980 Telex - Eurovision
3. 1989 Ingeborg - Door de wind
4. 1986 Sandra Kim - J'aime La Vie
5. 2010 Tom Dice - Me & My Guitar
6. 1999 Vanessa Chinitor - Like the wind
7. 1966 Tonia - Un Peu De Poivre, Un Peu De Selle
8. 1967 Louis Neefs - Ik heb Zorgen
9. 1969 Louis Neefs - Jennifer Jennings
10. 1998 Melanie Cohl - Dis Oui

Heerlijk foute optredens die ik graag terug mag zien:
1. 1973 Nicole & Hugo - Baby Baby
2. 1981 Emily Starr - Samson
3. 1987 Liliane St Pierre - Soldiers of Love

Slechtste: Linda Lepomme, Nathalie Sorce of Ishtar, dat was allemaal heel erg

Onweerwolf Daz Sampson was best leuk hoor. Zo hoog zou ik 'm niet zetten, maar wel top 250.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Onweerwolf Daz Sampson was best leuk hoor. Zo hoog zou ik 'm niet zetten, maar wel top 250.

Gaaf! Dat had ik niet verwacht.

Onweerwolf
En vermoedelijk wel de meest verrassende uit mijn top 10 maar wat een geniaal nummer is dit zeg.

http://puu.sh/8GSV3.png

Onweerwolf
Pastora op #7, geholpen door haar waanzinnige performance tijdens de finale van 2012, daar kreeg ik tranen van in mijn ogen.

Maar dat kwam vanwege de drank..

http://puu.sh/8GT9K.png

Onweerwolf

Heb 'm weer eens opgezet en vind het misschien nu nog wel leuker. Was ook zowat het enige leuke nummer uit een hele slechte Britse rij met ellende als Jemini, Scooch en Josh in de jaren '00.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Onweerwolf

Heb 'm weer eens opgezet en vind het misschien nu nog wel leuker. Was ook zowat het enige leuke nummer uit een hele slechte Britse rij met ellende als Jemini, Scooch en Josh in de jaren '00.

Dat klopt inderdaad.

Onweerwolf
En nog eens Frankrijk, maar van een hele andere orde:

http://puu.sh/8GTzw.png

Onweerwolf
Dino staat, ook voor mij, verrassend hoog:

http://puu.sh/8GTTw.png

Onweerwolf
De top 3, met de best scorende inzending die de finale moest beginnen in jaren, Queen Safura, op # 3:

http://puu.sh/8GU4w.png

Onweerwolf
En nog 1x Frankrijk, wel de laatste, maar toch 3x in de top 10! Amina!!!

http://puu.sh/8GUf9.png

Amina zou bij mij ook top 3 staan, gegarandeerd. Prachtig lied en adembenemend goed gebracht. En dat vond ik in 1991 al. Wat was ik boos dat Carola had gewonnen zeg.

Onweerwolf
En dan de dubbelslag: beste ESC liedje aller tijden en tevens lekkerste zanger ooit......

Finland 12 points!!!!!!!!

http://puu.sh/8GUtV.png

Dat is inderdaad een onverwachte nummer 1 . Vond het destijds ook wel een leuk liedje ja.

Onweerwolf schreef:
en tevens lekkerste zanger

Daar kunnen we ook nog leuke lijstjes over maken, ja. Deze staat niet op 1 bij mij, maar ik zie wel een beetje wat je ziet denk ik. Hij heeft iets van "ik lijk wel onschuldig, maar..." vooral als hij in de camera kijkt.

Mooie nummer 1 wel, zou bij mij lang niet zo hoog staan.

beatcluster
Ik plaats nog even op de avond voor de finale mijn top 37. Het kan zijn dat het niet helemaal overeenkomt met de poll, sommige nummers vind ik namelijk ongeveer even goed en vandaag is mijn mening over aantal nummers een beetje veranderd.

1. Nederland
Wat mij betreft wordt het Songfestival volgend jaar in ons gehouden. Calm After The Storm is een heerlijk ingetogen nummer, zonder dat het saai wordt. Daarnaast zetten Ilse en Waylon samen een feilloze performance neer.
Het feit dat het nummer in verschillende landen al veel gedownload is, maakt het denk ik al duidelijk genoeg dat onze kneutjes hoog gaan eindigen vanavond

2. Noorwegen
Vorig jaar zond Noorwegen electropopzangeres Margaret Berger met het sterke I Feed You My Love, nu komen ze met een ballad op de proppen. En niet zo maar een ballad. Zeer sterk nummer, goede zanger.

3. IJsland
Ze werden al de Teletubbies genoemd dinsdag, en dat snap ik wel een beetje. IJsland is dit jaar een beetje in de jaren 80 en 90 blijven hangen met een vrolijk klinkend popdeuntje. Ik vind het in ieder geval een van de beste inzendingen van dit jaar.

4. Zweden
Hoewel het nummer van Sanna niet het meest originele nummer is, werkt het wel. Het zit slim in elkaar, voor mij werkt het in ieder geval zeker!

5. Slovenië
Dit nummer vond ik tot vandaag eigenlijk maar matig, hoewel ik de stukjes dwarsfluit wel echt vet gedaan vond. Het kwartje is inmiddels gevallen, nu hoor ik dat Slovenië in tegenstelling tot vorig jaar zeker wel een sterk nummer heeft ingezonden. En die fluit, die doet het 'm.

6. Armenië
7. Zwitserland
8. Groot-Brittanië
9. Albanië
10. Litouwen
11. Roemenië
12. Finland
13. Spanje
14. San Marino
15. Portugal
16. Letland
17. Oekraïne
18. Italië
19. Wit-Rusland
20. Malta
21. Estland
22. Duitsland
23. Georgië
24. Azerbeidzjan
25. Ierland
26. Macedonië
27. Israël
28. Denemarken
29. Hongarije
30. Rusland
31. Oostenrijk
32. Frankrijk
33. Moldavië
34. Griekenland
35. België
36. Polen

Ik ben een land vergeten denk ik, maar welke?

Onweerwolf
starbright boy schreef:
"ik lijk wel onschuldig, maar..."

Precies dat! Gewoon exact!

Paradise Oskar - Da Da Dam : geen onaardig liedje, had veel meer verdiend.

Onweerwolf schreef:
En dan de dubbelslag: beste ESC liedje aller tijden en tevens lekkerste zanger ooit......

Finland 12 points!!!!!!!!

(afbeelding)

Ik heb 'm even gegoogled.. serieus? Wat een broekie, haha.

Trouwens respect voor je lijst - ik onthoud al die liedjes niet, en al helemaal de slechte niet.

Aquila
starbright boy schreef:
(quote)

Daar kunnen we ook nog leuke lijstjes over maken,

Was dat eigenlijk niet zo'n Noorse jongen met een Chicago Bulls shirt aan?

MIsschien staat het in de lijst van OWW ook wel, maar 90% van de namen zegt me niks. En zou ook niet weten hoe die jongen ook weer heette en waneer het was.

Als ik het hoor ken ik sommige nummer nog wel, maar dit is wel een van de meest uit de hand gelopen en meest bizarre lijstjes ooit

Onweerwolf
Dank je, Staralfur!

Ik vond het erg leuk om de lijst eens zo helemaal te horen en leuk om alle reacties te lezen! Volgend jaar maar weer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.