MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Voor de fans daar wel erg leuk natuurlijk en ach, het is eenmalig.

Als het een succes is hoeft het natuurlijk niet eenmalig te blijven. Er zijn een aantal Europese landen die gezegd hebben niet meer mee te willen doen. Daar kan Australië best voor in de plaats.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Nou ja, waarom niet? Als ze lid zijn van de EBU moeten ze toch gewoon mee kunnen doen? Israël ligt ook niet in Europa.

Het criterium is niet of het land in Europa ligt maar of het het land binnen het uitzendgebied van de EBU valt.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het criterium is niet of het land in Europa ligt maar of het het land binnen het uitzendgebied van de EBU valt.

Oke, dat wist ik niet. Maar dat uitzendgebied kan toch uitgebreid worden eventueel?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Oke, dat wist ik niet. Maar dat uitzendgebied kan toch uitgebreid worden eventueel?

Geen idee.

Mocht Australië meteen winnen dan gaan we volgend jaar overigens niet Down Under met z’n allen. De Australische omroep SBS zal dan samen met een andere omroep het festival in Europa organiseren. In dat geval mag Australië overigens opnieuw deelnemen aan het festival.

Wat geinig dat ze mee mogen doen! Ik vind het wel leuk!

Dat kan nog best interessant worden, want er heerst een goed muziekklimaat in Australië. Er wordt daar veel toffe muziek gemaakt. Of dat ook voor de deelname zal gelden, valt nog te bezien, maar ik ben benieuwd waar ze mee komen!

AC/DC?

Dan is mijn stem alvast bekend

Maar het allerbest kunnen ze natuurlijk Björn Again sturen

De inzending voor IJsland:

De Italiaanse inzending voor Wenen (zojuist winnaar van het San Remo festival)

Maar of ze ook gaan is nog niet 100% zeker (alhoewel men het wel verwacht).

De keuze van Servië:

Ik vind het ook wel leuk dat Australië een keer mee mag doen! Is er al iets bekend over de inzending van Australie?

Onweerwolf
LadyGrey schreef:
Ik vind het ook wel leuk dat Australië een keer mee mag doen! Is er al iets bekend over de inzending van Australie?

Begin maart wordt het bekend.

bron

Onweerwolf
mooi dit, Alexander Rybak als Dima Bilan.

Knap gedaan zeg.

Onweerwolf
Update:

http://puu.sh/g2lJQ/ab54316cb9.png

Ik ben nog niet echt onder de indruk tot nog toe. Top 3 is zeker degelijk en voorlopig ga ik dus even voor Malta, maar de uiteindelijke winnaar moet vast nog bekend worden gemaakt.

Litouwen:

Letland heeft een opvallende bijdrage:

Ik vind het nummer van Estland lekker fris! Litouwen gaat m in ieder geval niet worden..

Martial
aERodynamIC schreef:
Estland:

(embed)

Een erg leuk nummer en de 1e die me echt bevalt van deze jaargang.

Gaat Top 10 werk worden, alhoewel de zang niet echt super is past het allemaal wel en het nummer blijft goed hangen.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat wel en dat ze overal mee mogen stemmen is ook wat vreemd. Eens kijken of ze ver komen door sympathie stemmen.

Ik kwam op Youtube deze comment tegen:

Dear Australians, please vote for the best song, and not for your neighbour country just because it's your neighbour country. Thank you.

Onweerwolf
Nieuwe nummers, nieuwe ranking:

http://puu.sh/gaAYQ/a452a4de84.png

Veel landen hebben gekozen. Finland stuurt een punkbandje met verstandelijk gehandicapten.

Slovenië:

Finland:

Moldavië:

Hongarije:

En daarmee is net iets meer dan de helft van het deelnemersveld compleet en is dit mijn top 21. Ik heb mijn persoonlijke favoriet nog niet gehoord lijkt me want anders is het een wel heel zwak jaar. Ook de kanshebber voor de winst heb ik nog niet gehoord eerlijk gezegd.

1. Macedonië
2. Ierland
3. Italië
4. Slovenië
5. Letland
6. IJsland
7. Cyprus
8. Frankrijk
9. Litouwen
10. Denemarken

11. Servië
12. Estland
13. Zwitserland
14. Nederland
15. Hongarije
16. Georgië
17. Albanië
18. Finland
19. Malta
20. Moldovië

21. Wit-Rusland

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.