Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2014, 23:37 uur
Zo, zullen we het nu dan maar over, eh, de heupen van Trijntje gaan hebben? Wordt het hier misschien ook weer wat gezelliger 
Of wat vinden we van de 5 inmiddels bekende inzendingen?

Of wat vinden we van de 5 inmiddels bekende inzendingen?

0
geplaatst: 30 december 2014, 00:10 uur
aERodynamIC schreef:
Zo, zullen we het nu dan maar over, eh, de heupen van Trijntje gaan hebben?
Zo, zullen we het nu dan maar over, eh, de heupen van Trijntje gaan hebben?
Die zijn vast mooier dan haar stem.

Is het nummer al bekend?
0
geplaatst: 30 december 2014, 00:51 uur
herman, herman, herman toch.... ben je, moderator-af, nu echt te lui geworden om even te scrollen in het topic dat je bezoekt? 

0
geplaatst: 30 december 2014, 10:14 uur
aERodynamIC schreef:
herman, herman, herman toch.... ben je, moderator-af, nu echt te lui geworden om even te scrollen in het topic dat je bezoekt?

Ja, had ik gisteren even kunnen doen. En nu op werk kan ik het niet zien want YouTube e.d. werken hier niet (zie alleen maar grijze vlakken).
0
geplaatst: 30 december 2014, 10:57 uur
Je mist er niks aan herman: na 2 jaar betere inzendingen weer gewoon, ouderwets een knullig nummer.
Alleen geen idee wat het zou kunnen gaan doen.
Alleen geen idee wat het zou kunnen gaan doen.
0
geplaatst: 15 januari 2015, 22:12 uur
Georgië heeft gekozen. En al de tweede inzending met de titel Warrior.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 14:38 uur
Ik ben er geen heel groot liefhebber van maar ik denk dat Anouk en Douwe Bob heel wat meer kans zouden maken op een hoge score dan Trijntje.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 22:55 uur
aERodynamIC Ben daar wel zeker van. Gaat ook een enorme hit worden dat nummer.
Ter vermaak: Nederlandstalige covers van Eurovisie-winnaars. Er zijn er een heleboel. Hier een paar voorbeelden (maar ik ga er meer posten):
MIEKE Kom weer terug bij mij - YouTube
Schlagerzangeres Mieke kan best zingen maar worstelt toch hoorbaar een beetje met dit nummer in de refreinen zelfs in dit playbackoptreden waar je gewoon de studioversie hoort. Ze moet zich nogal forceren. Was overigens bijna net zo'n grote (nou ja groot..) hit in Nederland als het origineel. (Origineel: nummer 42, deze nummer 48).
Sugarfree - Fantasie (2013) - YouTube
Maar het kan veel erger, bijvoorbeeld deze afschuwelijke cover
Op Volle Toeren - (Nes) Ameland 1985 - YouTube
Best lollig wordt het bij deze wat gammele cover van deze winnaar (spoel even door als je je niet door een hele aflevering van Op Volle Toeren wil worstelen. Het is te horen op 36:00 en kan zo in het wansmaak topic)
En dan had je in het verleden ook nog de Nederlandse versies van winnaars door de winnende artiesten zelf. De bekendste was misschien wel deze:
Nicole - een beetje vrede, met subtitels - YouTube
Het nummer is door haar zeker in zes talen opgenomen trouwens.
Ter vermaak: Nederlandstalige covers van Eurovisie-winnaars. Er zijn er een heleboel. Hier een paar voorbeelden (maar ik ga er meer posten):
Schlagerzangeres Mieke kan best zingen maar worstelt toch hoorbaar een beetje met dit nummer in de refreinen zelfs in dit playbackoptreden waar je gewoon de studioversie hoort. Ze moet zich nogal forceren. Was overigens bijna net zo'n grote (nou ja groot..) hit in Nederland als het origineel. (Origineel: nummer 42, deze nummer 48).
Best lollig wordt het bij deze wat gammele cover van deze winnaar (spoel even door als je je niet door een hele aflevering van Op Volle Toeren wil worstelen. Het is te horen op 36:00 en kan zo in het wansmaak topic)
En dan had je in het verleden ook nog de Nederlandse versies van winnaars door de winnende artiesten zelf. De bekendste was misschien wel deze:
Nicole - een beetje vrede, met subtitels - YouTube
Het nummer is door haar zeker in zes talen opgenomen trouwens.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 januari 2015, 23:16 uur
starbright boy schreef:
Best aardig moet ik zeggen. En dat ze playbackt lijkt me logisch toch? Of was het destijds wel in om gewoon op de savanne van een dierenpark live je clip in te zingen?

Ik ben benieuwd trouwens of Rockertje1975 uit de comments inmiddels weer een beetje bij is gekomen van zijn woede:
WAL-GE-LIJK EN AMUZIKAAL! Dat zijn de twee woorden die ik voor dit stuk bagger heb. Moest je eens weten dat ik in okt. 1988 (ik was toen 12 jaar oud!), tijdens een mini-optreden in de V&D in Groningen dr nog een duw gegeven had, toen ze Kom weer Terug bij Mij zong. Dat was lachen! Toen kon dat nog, de beveilging van artiesten was toen nog niet zo hoog opgeschroefd als nu. Goede tijden waren dat, kon je de artiest zelf nog even goed laten merken als je zijn of haar muziek klote vond.

0
Onweerwolf
geplaatst: 18 januari 2015, 23:20 uur
starbright boy schreef:
Gezellig feestje daar!!!

0
Onweerwolf
geplaatst: 18 januari 2015, 23:25 uur
starbright boy schreef:
Dit is dan wel weer flink kvlt zeg. Wat een outfits.

Overigens mooi om Astrid Joosten aan het begin even te zien en horen, wat was TV toch heerlijk rustig een relaxed toen ik 6 was. Tegenwoordig is alles zo gehaast dat het irriteert. Daarom kijk ik er ook nauwelijks nog naar.
ja, ik word oud. Kut.
0
geplaatst: 23 januari 2015, 22:50 uur
Frankrijk heeft zijn keuze ook bepaald en gaat dit jaar weer eens voor redelijk traditioneel.
0
Martial
geplaatst: 24 januari 2015, 09:41 uur
Dit is Astrid Joosten overigens niet, de echte naam staat nota bene onderin het beeld

0
Martial
geplaatst: 24 januari 2015, 09:58 uur
aERodynamIC schreef:
Frankrijk heeft zijn keuze ook bepaald en gaat dit jaar weer eens voor redelijk traditioneel.
Dat wordt weer onderste regionenwerk voor Frankrijk en is het voorlopig kommer en kwel voor de 2015 uitgave van het ESF

0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:14 uur
Ik heb ook nog geen een nummer gehoord dat me echt bevalt (zijn er toch al weer 7 bekend). Dan vind ik Frankrijk zelfs nog tot 'de betere' behoren. Zegt genoeg. Hopelijk komen er nog wat leuke dingen voorbij later.
0
Onweerwolf
geplaatst: 24 januari 2015, 10:25 uur
Martial schreef:
Dit is Astrid Joosten overigens niet, de echte naam staat nota bene onderin het beeld
(quote)

I stand corrected.
0
geplaatst: 27 januari 2015, 01:51 uur
Even een mededeling. Ik ben al een paar jaar zeer actief betrokken in dit forum. Alleen vind ik het zo jammer dat ik alle nummers al kende vorige jaren: ik had bij geen enkel nummer meer een 'wauw-ervaring'. Daarom heb ik besloten dit jaar expres niks te luisteren (al vind ik dat enorm moeilijk aangezien ik nogal nieuwsgierig ben). Dat is me tot op heden slechts deels gelukt: ik heb het nummer van Macedonië 1x beluisterd (al is het niet blijven hangen), het nummer van Malta geluisterd en afgekraakt en onze eigen inzending beluisterd en mijn mening over geveld.
Desalniettemin ga ik de rest niet alvorens de grote finale beluisteren (m.u.v. Zweden aangezien ik de Zweedse Melodifestivalen nu al 2 jaar met veel plezier kijk). Dus vandaar mijn afwezigheid in dit forum bij de nummerbesprekingen enz.
Ik vind dit forum fantastisch, maar ik sla dus even een jaartje voorbesprekingen over!
Desalniettemin ga ik de rest niet alvorens de grote finale beluisteren (m.u.v. Zweden aangezien ik de Zweedse Melodifestivalen nu al 2 jaar met veel plezier kijk). Dus vandaar mijn afwezigheid in dit forum bij de nummerbesprekingen enz.
Ik vind dit forum fantastisch, maar ik sla dus even een jaartje voorbesprekingen over!

0
geplaatst: 27 januari 2015, 06:32 uur
25-01-2015 Vayamundo 2015 presents "Gala of Happiness" (Kursaal van Oostende)
Jean Bosco Safari voorheen Kid Safari
Belle Perez Eurosong 2000 (Hello World) Eurosong 2006 ((El Mundo Bailando)
Sandra Kim E.S.C. 1986 (J'aime la Vie)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10013544_719310638184046_5404036258595953423_n.jpg?oh=0a1e56fe8217de53c1fb63870bbb132f&oe=555CDEDF&__gda__=1431662005_92012954f21c98b448da91f785f0b734
Ook in 2015 zal ik Sandra Kim blijven (achter) volgen
400 km gereden voor 3 nrs en een medley (J'Aime la Vie / Ne Partez Pas Sans Moi / Man I Feel Like a Woman en een medley van o.a. Paradise By the Dashboard Light, Happy, The Best)
Een 'wervelende' show (incl. de nodige reclame voor Vayamundo Vakanties) met als middelpunt de dansgroep Incar. Tijdens Belle Perez pauze genomen en gapend een melig optreden van Jean Bosco Safari aanschouwd. Bijzaak want het is Sandra die de boel in beweging brengt. Heb haar nu zo'n 13/14 x zien optreden en overal is zij de gangmaker. Niet te rijmen met het feit dat ze al jaren geen platencontract heeft en volgens mij geen vaste manager. Haar boekingskantoor Benelux Theater begeleid haar. Toch wordt nog steeds haar veelzijdigheid en zangkwaliteit (momenteel bezig met een autobiografie die nog dit voorjaar zal verschijnen) geprezen in de Belgische media en ietwat chauvinistisch wordt haar vocale vermogen vaak genoeg vergeleken met Céline Dion en Barbra Streisand. De stempel 'diva' heeft ze al bij onze zuiderburen.......maar ja het publiek blijft maar gillen om J'aime la Vie. Ze heeft met dit nummer een haat/liefde verhouding gekregen: naamsbekendheid mee geworven maar tegelijkertijd een blokkade voor verder Europees succes.
Jean Bosco Safari voorheen Kid Safari
Belle Perez Eurosong 2000 (Hello World) Eurosong 2006 ((El Mundo Bailando)
Sandra Kim E.S.C. 1986 (J'aime la Vie)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10013544_719310638184046_5404036258595953423_n.jpg?oh=0a1e56fe8217de53c1fb63870bbb132f&oe=555CDEDF&__gda__=1431662005_92012954f21c98b448da91f785f0b734
Ook in 2015 zal ik Sandra Kim blijven (achter) volgen

400 km gereden voor 3 nrs en een medley (J'Aime la Vie / Ne Partez Pas Sans Moi / Man I Feel Like a Woman en een medley van o.a. Paradise By the Dashboard Light, Happy, The Best)
Een 'wervelende' show (incl. de nodige reclame voor Vayamundo Vakanties) met als middelpunt de dansgroep Incar. Tijdens Belle Perez pauze genomen en gapend een melig optreden van Jean Bosco Safari aanschouwd. Bijzaak want het is Sandra die de boel in beweging brengt. Heb haar nu zo'n 13/14 x zien optreden en overal is zij de gangmaker. Niet te rijmen met het feit dat ze al jaren geen platencontract heeft en volgens mij geen vaste manager. Haar boekingskantoor Benelux Theater begeleid haar. Toch wordt nog steeds haar veelzijdigheid en zangkwaliteit (momenteel bezig met een autobiografie die nog dit voorjaar zal verschijnen) geprezen in de Belgische media en ietwat chauvinistisch wordt haar vocale vermogen vaak genoeg vergeleken met Céline Dion en Barbra Streisand. De stempel 'diva' heeft ze al bij onze zuiderburen.......maar ja het publiek blijft maar gillen om J'aime la Vie. Ze heeft met dit nummer een haat/liefde verhouding gekregen: naamsbekendheid mee geworven maar tegelijkertijd een blokkade voor verder Europees succes.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 22:47 uur
He, he, eindelijk een nummer dat ik wel kan waarderen. De eerste pas........ Cyprus:
0
geplaatst: 8 februari 2015, 04:09 uur
Eurovision's Greatest Hits 2015
http://ichef.bbci.co.uk/images/ic/640xn/p02jdwqc.jpg
31/3/2015 in Londen (Hammersmith Apollo) "Eurovision's Greatest Hits" n.a.v. het 60-jarig jubileum van dit prestigieus liedjesfestival volgend jaar 2016.
De aftrap, 24/05/1956, vond plaats in Zwitserland (Lugano) en werd gewonnen door het gastland.
Op een aantal surprise acts na, is het deelnemersveld bekend (o.a. Conchita Wurst, Emmeile De Forest, Lordi, Nicole, Anne-Marie David, Loreen, Dana International, Mr. Songfestival Johnny Logan en op de valreep Brotherhood of Man)
In Nederland en Belgie (social media) is met ongeloof gereageerd over de afwezigheid van hun winnaars.Lenny Kuhr heeft niets gehoord van de BBC die de organisatie op zich neemt. Met Sandra Kim (& manager) is er wel onderhandeld maar om onduidelijke redenen schijnbaar afgeketst.
Geen Lenny Kuhr 1969 (gedeeld winnares)
Geen Sandra Kim 1986 (winnares)
http://ichef.bbci.co.uk/images/ic/640xn/p02jdwqc.jpg
31/3/2015 in Londen (Hammersmith Apollo) "Eurovision's Greatest Hits" n.a.v. het 60-jarig jubileum van dit prestigieus liedjesfestival volgend jaar 2016.
De aftrap, 24/05/1956, vond plaats in Zwitserland (Lugano) en werd gewonnen door het gastland.
Op een aantal surprise acts na, is het deelnemersveld bekend (o.a. Conchita Wurst, Emmeile De Forest, Lordi, Nicole, Anne-Marie David, Loreen, Dana International, Mr. Songfestival Johnny Logan en op de valreep Brotherhood of Man)
In Nederland en Belgie (social media) is met ongeloof gereageerd over de afwezigheid van hun winnaars.Lenny Kuhr heeft niets gehoord van de BBC die de organisatie op zich neemt. Met Sandra Kim (& manager) is er wel onderhandeld maar om onduidelijke redenen schijnbaar afgeketst.
Geen Lenny Kuhr 1969 (gedeeld winnares)
Geen Sandra Kim 1986 (winnares)
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 februari 2015, 00:15 uur
Ook voorzichtig begonnen met het beluisteren van de eerste lichting inzendingen. Alles 1x geluisterd nu.
http://puu.sh/fHRE3/a98c38377a.png
http://puu.sh/fHRE3/a98c38377a.png
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 februari 2015, 18:14 uur
Australië doet mee aan Eurovisie Songfestival
"And the twelve points from Australia go to...." Hè? Australië op het Eurovisie Songfestival? Ja, Australië. 'Down Under' mag dit jaar voor één keer meedoen, heeft de ESF-organisatie besloten ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van het songfestival.
"And the twelve points from Australia go to...." Hè? Australië op het Eurovisie Songfestival? Ja, Australië. 'Down Under' mag dit jaar voor één keer meedoen, heeft de ESF-organisatie besloten ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van het songfestival.
nos.nl
...
Dus...

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 februari 2015, 18:19 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Het heeft wel wat ja.
Ik moet het wel even laten bezinken.
0
geplaatst: 10 februari 2015, 18:20 uur
Nou ja, waarom niet? Als ze lid zijn van de EBU moeten ze toch gewoon mee kunnen doen? Israël ligt ook niet in Europa.
Vergelijkbaar ook met het feit dat het Australisch voetbalelftal aan de Azië Cup meedoet omdat ze lid zijn geworden van de Aziatische voetbalbond.
Alleen een beetje raar dat ze vrijgesteld zijn van de voorronde.
Vergelijkbaar ook met het feit dat het Australisch voetbalelftal aan de Azië Cup meedoet omdat ze lid zijn geworden van de Aziatische voetbalbond.
0
geplaatst: 10 februari 2015, 18:24 uur
Gretz schreef:
Dat wel en dat ze overal mee mogen stemmen is ook wat vreemd. Eens kijken of ze ver komen door sympathie stemmen.
Voor de fans daar wel erg leuk natuurlijk en ach, het is eenmalig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.