MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
De Belgische Katerine Avgoustakis die voor Griekenland zou mee doen is gediskwalificeerd. Het nummer Enjoy The Day stond namelijk al in remix versie op youtube.

(Ik snap de rede en gedachtegang erachter niet helemaal).

Hier is haar optreden (eerst komt een piano-versie van Treat Me Like a Lady) :

Het nummer van Tom Dice is zeker niet slecht, maar ik vrees dat het idd te weinig zal opvallen. Het nummer van Nederland heb ik nog niet gehoord, maar het feit dat het geschreven is door Vader Abraham doet het ergste vermoeden.

Ik kijk al weer uit naar het eurovisiesongfestival.

Alle nummers zijn inmiddels bekend. Nou ja.... Oekraine trekt het nummer en artiest terug en gaat dit weekend haastig een nieuwe kiezen (schijnt voor maandag te moeten gebeuren). Diezelfde artiest doet dan weer mee aan de nieuwe ronde met hetzelfde nummer: beetje lullig voor hem natuurlijk. Die oostblokpraktijken he
Heel erg veel ballads trouwens dit jaar....... en de inzending van Frankrijk is tevens WK-lied.

Bij de bookmakers doen Noorwegen, Israel en Azerbeidzjan het goed en Sieneke is daar derde van onder

Shalali shalalalaatmaar...

herman schreef:
Is het niet een idee om een brulkoor ofzoiets te sturen?
Lordi is al geweest hoor.

Dat was een 80s metalgebeuren, een brulkoor is heel iets anders.

Nederland zal op het Eurovisie Songfestival in Oslo voor de nodige hilariteit zorgen. De houten mannetjes op het draaiorgel zullen tot leven komen en gaan dansen met zangeres Sieneke. Dat heeft Pierre Kartner laten weten.

Nooit eerder bediende ons land zich van een komische noot op het liedjesfestival. 'De orgelmannetjes beginnen klein en gaan leven. Ze komen van het pierement af en gaan met Sieneke meedansen. Het wordt heel bijzonder. Geen gespring van de Balkan. Heel artistiek', zegt Kartner. De geschiedenis leert dat een humoristisch effect op het Songfestival goed kan scoren. In 2003 stuurde Oostenrijk een komiek. En in 2005 had Moldavië een oma met een trommel in een schommelstoel gezet. Beide inzendingen eindigden op een zesde plek in de finale.

Even wat bookmaker sites opgezocht. Azarbeijan, Duitsland, Noorwegen, Israel en Armenie komen in de hoogste regionen veel voor. Belgie doet het ook wel aardig, vaak rond plek 10-15.

Maar dan Sieneke:
Unibet> Alleen de kans dat Macedonie wint vinden ze nog kleiner
Online Betting Guide en verschillende andere Britse sites waar bookmakergegevens worden verzameld> 3 landen slechter dan Nederland (ze vinden het een "saturday morning Children's song") namelijk weer Macedonie, Polen en Slovenie.

Ook bij allerlei andere voorspellingen en polls die ik zag hangt nederland onderin. Verschillende blogjes en fora zijn iets positiever en gevan aan dat Nederland teruggrijpt op vroeger en dat het wel geinig is. Op Youtube wordt in de reacties ook door de buitenlandse mensen gehakt van Sieneke gemaakt.

Ach............ gelukkig denkt Giel Beelen er anders over

3FM-dj Giel Beelen laat vandaag in een interview in het AD weten dat het hem niet zou verbazen als Sieneke het Eurovisie Songfestival gaat winnen. "Het is de beste inzending sinds jaren en alles klopt. Het is een gezellig, vrolijk, catchy liedje dat eenvoudig is mee te zingen, vertolkt door een jong meisje dat houdt van het levenslied. Niet bedacht door marketing, maar echt. Dat voelt het publiek aan en dat scoort."

Er schijnt ook een bookmakers site te zijn waar Nederland 7e staat.

Een beetje gezond verstand gebruikend weet iedereen natuurlijk al lang dat Sieneke niks klaar gaat maken: a) alleen al het nummer en b) er gaan sowieso al landen door uit haar halve finale vanwege de vriendjes en buurstemmen (Turkije en Armenië zitten ook in de 2e halve finale en dan weet je al dat 2 plaatsen voor de top 10 'vergeven' zijn, en het zijn ook geen slechte nummers trouwens dus het zou terecht zijn)

Daarbij vind ik er dit jaar best wel een aantal goede nummers bij zitten. Het flauwekul-gehalte is nu een heel stuk lager. Om die reden ook voor het eerst dat ik geen duidelijke persoonlijke favoriet heb: er zijn er een aantal die ik leuk vind.

Ik denk inderdaad dat de door starbright boy genoemde landen veel kans maken dit jaar. Ik voeg daar Armenië, Zweden en Spanje nog aan toe.

Father McKenzie
Ik wens iedereen die dit fenomeen volgt een zalig songfestival toe. Zelf laat ik dit non-event gewoon links liggen, waar het naar mijn bescheiden mening thuishoort.

Father McKenzie schreef:
Zelf laat ik dit non-event gewoon links liggen, waar het naar mijn bescheiden mening thuishoort.

Zoals je dat elk jaar loopt te bleren en zoals je je elk jaar ook weer steevast laat zien bij dit topic of straks ongetwijfeld weer bij de cd (zo niet-interessant is het blijkbaar voor jou.... over links laten liggen gesproken).
Dat je er zelf ondertussen maar niet doodmoe van moge worden

Father McKenzie
Dat jij dat allemaal zo goed onthouden kan, het moet je dan wel heel hoog zitten. Ik zelf wist dat al lang niet meer, omdat het me niet echt bezighoudt, natuurlijk.
En eerlijk gezegd, op een site voor serieuze muziekliefhebbers had ik massale wegwerpgebaren verwacht, en zwaar hoongelach, naar iets als dit songfestival, dat steeds minder met muziek te maken heeft, en steeds meer met uiterlijk vertoon, show en alles wat maar de aandacht van de "muziek" kan afleiden, gewoon omdat echte muzikanten hier heel ver vandaan blijven.

Maar als je dat zo hoog zit dat ik dat zo om het jaar eens kom vertellen, nou ja... daar kan ik weinig aan doen.

Ik heb dit songfestival ook nog gevolgd, vroeger in mijn jeugd. Toen zag je nog echte dirigenten het orkest leiden, werd alles nog live ingezongen en gespeeld, en ging het tenminste nog allemaal echt om de muziek, ook al moest je daar niet echt veel topmuziek verwachten, zo af en toe kon je nog aardig door een deuntje gecharmeerd worden.
Sinds die imitatie Hardrockers duidelijk maakten dat dit HET festival van de allerslechtste smaak bij uitstek is geworden.... haal ik gewoon mijn schouders eens op en ben blij dat ik daar geen televisieavond meer voor opofffer, maar zoals gezegd, geniet er maar mateloos van.

Bestaat het San Remo festival nog, eigenlijk?

Of gewoon dementerend (als je die hoeveelheid reacties van jezelf al niet meer weet)

Het zit me niet hoog: ik vind het wat sneu, zeker voor een user die verder gewoon serieus kan doen op deze site. Het past niet, net als het bekende getrol van een aantal users bij de eeuwige Jan Smit en weet ik het wat albums. Ik vraag me af waar het voor nodig is. Eén keer je punt maken okay, maar elke keer maar door blijven gaan......... ik vraag me dan af of je het nodig hebt om er maar mee door te blijven gaan (je hebt toch genoeg credits op de site?!).

Ik heb - enkel uit nieuwsgierigheid - een aantal nummers beluisterd. Er zijn er enkele die ik wel aardig vind zoals dat van Armenië, Denemarken, Israël, Turkije, Zwitserland en dat van België kan ik er ook bij rekenen maar een sterk nummer dat een evergreen zal kunnen worden, neen, dat zit er niet tussen.

Father McKenzie
aERodynamIC schreef:
Of gewoon dementerend (als je die hoeveelheid reacties van jezelf al niet meer weet)

Het zit me niet hoog: ik vind het wat sneu, zeker voor een user die verder gewoon serieus kan doen op deze site. Het past niet, net als het bekende getrol van een aantal users bij de eeuwige Jan Smit en weet ik het wat albums. Ik vraag me af waar het voor nodig is. Eén keer je punt maken okay, maar elke keer maar door blijven gaan......... ik vraag me dan af of je het nodig hebt om er maar mee door te blijven gaan (je hebt toch genoeg credits op de site?!).

Dat je zo'n echt onding als dit songfestival niet serieus neemt, dat vind ik maar de normaalste zaak van de wereld, ik denk niet dat veel Dylan- Cave- Zappa- of Lennon-fans bijvoorbeeld op zo'n non- event zitten te wachten.

Ik druk me dan nog beleefd uit, en ja, ik heb een mening, en ik denk dat velen deze delen, ook al durven ze er dan niet voor uitkomen.

En voor de rest zei ik dat iedereen die het wel volgt dan maar moet genieten, wat is daar nu mismee? Enjoy it verdorie en laat iemand die dit niets vind daar ook voor uitkomen.
Dit is toch een democratische webstek?
Dacht van wel....

En ok, ik zal er volgend jaar dan maar niet meer op terugkomen, dat is dan bij deze beloofd. Ik word een beetje moe van je overdreven reactie hierop.

Father McKenzie schreef:

En eerlijk gezegd, op een site voor serieuze muziekliefhebbers had ik massale wegwerpgebaren verwacht, enzwaar hoongelach, naar iets als dit songfestival, dat steeds minder met muziek te maken heeft, en steeds meer met uiterlijk vertoon, show en alles wat maar de aandacht van de "muziek" kan afleiden, gewoon omdat echte muzikanten hier heel ver vandaan blijven.

En dit bedoel ik dan: hoe weet je dat nou als je je er verre vandaan houdt????
Dit jaar zeer weinig gedoe. En in vergelijk met 'vroeger': ook toen genoeg vriendjespolitiek en vreemde acts of nummers.
Zoveel is er niet eens veranderd.
En juist de afwisseling op je dagelijkse portie muziek is gewoon leuk net als het geleuter met lijstjes er omheen. En blijkbaar gaat dat voor jou ook op omdat je telkens een duit in het zakje doet. Dan denk ik 'die vind het stiekem wel leuk'.
Ter vergelijk: ik ken users op deze site die er echt niks mee hebben, maar die hoor ik verder ook niet.
Father McKenzie schreef:

En ok, ik zal er volgend jaar dan maar niet meer op terugkomen, dat is dan bij deze beloofd.

Mooi zo: roep je ook elk jaar. Tot 2011 dan maar.
Father McKenzie schreef:
Ik word een beetje moe van je overdreven reactie hierop.

Vreemd voor iemand die zo dol is op deze democratische website: die moet tegenreacties toch kunnen waarderen?!

Father McKenzie
Het feit is, dat tot die paar jaar terug, toen die Noren of Zweden, wat waren het? Die imitatie-hardrockers met hun maskerade.... toen heb ik toevallig bij mensen thuis meegevolgd en viel haast in slaap, zo slecht vond ik het, geen half nummer kon me bekoren, en dat is al jaren zo, eigenlijk.
En wees eerlijk, hoeveel "memorabele" liedjes, die mensen nog kunnen opnoemen zijn er pakweg de laatste 10 jaar uit dit festival gekomen?

Ach, laat ik er maar over ophouden, ik heb dit festival van nog redelijk fris en leuk zien evalueren naar.... tja, dat vertelde ik al, of ik verval terug in herhaling.
Ik zwijg er verder over nu.

Father McKenzie schreef:

En wees eerlijk, hoeveel "memorabele" liedjes, die mensen nog kunnen opnoemen zijn er pakweg de laatste 10 jaar uit dit festival gekomen?

Kijk, dit zijn punten waar het leuk over discussieren valt (en die verwacht ik eerlijk gezegd eerder van jou dan telkens diezelfde flauwe ongein waarmee je je telkens herhaalt).

Je gaat hier wel aan 1 ding voorbij en dat is de tijdsgeest: er is versnippering op radio en tv (noem jij nog maar eens een grote tv-spelshow die enorm scoort zoals 30 jaar terug en waar echt iedereen naar keek).
Een nummer 1 hit in de top 40 anno nu is ook niet meer de nummer 1 hit van jaren terug.
Het festival leeft niet meer zoals vroeger toen het hele gezin op de bank zat te kijken. Dit jaar kiest men eind mei voor de finale van X-factor, songfestival, een dvd, de pc, de kroeg of weet ik het wat. Er zijn zoveel dingen waaruit gekozen kan worden. Terwijl je 'vroeger' keek omdat je anders niet mee kon praten de volgende dag en televisie heel anders beleefd werd (het eerste songfestival was zelfs nog een radioprogramma).
Daarbij is het per land verschillend: hier wordt het niet serieus meer genomen, terwijl het op de balkan razend populair is (ook bij jongeren).
En laten we eerlijk zijn: wat zijn 'memorabele songs'. Als je het qua impact bedoelt: ja dan winnen de latere jaren het zeer zeker niet (met de verklaring die ik erbij gaf), maar qua kwaliteit? Mwoah: veel winnende of goed scorende nummers uit het verre verleden kan ik nu echt niet beter noemen dan recentere winnaars. Op dat gebied is er echt niet veel veranderd. Er zitten kwalitatief prima nummers tussen en voldoende bagger. Dat was vroeger niet anders dan nu.

Father McKenzie
Hitparademuziek vind ik ook flink achteruitgaan, zeker sinds de jaren negentig, en dat trekt zich dan ook door naar dit festival, daarin heb je wel gelijk.
Ach, om de redenen die ik opsomde ga ik het ook dit jaar niet meer volgen, en ja, alles heeft bestaansrecht, enkel; dit is al een kleine 10 jaar niet meer echt aan mij besteed. Ik kon de vergelijking met de kwalitatief sterke jaren niet negeren, vandaar.

En nu, zoals ik al eerder zei; want; genoeg is genoeg, en ik wil over een meningsverschil niet meteen ruzie met je maken, met niemand trouwens.

Father McKenzie schreef:
en dat trekt zich dan ook door naar dit festival

Toch ben ik dat niet helemaal met je eens.
Er doen in vergelijk met vroeger nu veel meer landen mee (het dubbele), dus allicht zit er ook meer rommel tussen.
Maar ik ken de inzendingen van alle jaren (vanaf 1956) en eerlijk is eerlijk: veel nummers van b.v. dit jaar (of vorig jaar b.v. zo'n Patricia Kaas) zijn toch beter aan te horen dan een groot deel uit de 'oude tijd'. Ik denk dan ook echt dat het meer het idee is van 'vroeger was het beter' omdat de beleving anders was. Vergeet daarbij ook je eigen muzikale smaakontwikkelig niet (als 10-jarige vond ik alles wel mooi terwijl ik nu normaliter naar heel andere muziek luister waardoor het festival er veel meer naast is komen te staan als gezellige muzikale afleiding van mijn dagelijkse portie).
Je wilt echt niet weten hoeveel prut er in de jaren '50 t/m '80 is gestuurd!
Het songfestival heeft altijd al achter de feiten aangehuppeld en dat is niet erg: het is voor iedereen toegankelijk in heel Europa, dan kun je geen vernieuwende dingen verwachten.
Het is wel jammer dat er een aantal jaren het bekende 'oostblok-verhaal' ernstig heeft geleefd waardoor velen zich (terecht) zijn gaan afwenden.
Door het terug invoeren van de vakjury proberen ze dat terug te draaien en dat is vorig jaar al aardig gelukt, want landen uit West-Europa deden het zo slecht niet (en zagen in dat ze gewoon met betere nummers moesten komen aanzetten).

Father McKenzie
De komst van vele Oostbloklanden, die qua smaak al erg verschillen van onze "Westerse" smaak, heeft uiteraard ook véél veranderd; Wat ginds als "lekker" in het gehoor klinkt, hoeft nog niet persé in West-Europese landen als goed beschouwd worden, ik vind de toetreding van al die voormalige Oostbloklanden dan ook zéér debet aan de evolutie die het vanaf dan maakte.... in een richting die mij in elk geval niet meer zint.
Dat is het wellicht ook, wat mijn dégout verklaart van het laatste decennium.

En zo laat ik me potdorie toch nog tot een discussie verleiden, hetgeen niet echt mijn bedoeling was.... ik zit nu met een half oog naar het wielrennen, Parijs-Roubaix te kijken, ik denk me toch weer geheel in de canapé te gaan nestelen en de finale van pakweg de laatste 50 kilometers wat intenser te gaan volgen....

Kwalitatief sterkere jaren?

vorig jaar:

20 jaar daarvoor:

Het eurovisiesongfestival heb ik altijd het festival der gebuisde artiesten genoemd en is kwalitatief nooit veel soeps geweest. De liedjes moeten bij de eerste beluistering al inslaan, vandaar dat het meestal hap-slik-weg-liedjes zijn met beperkte houdbaarheid.

In de jaren '60 en '70 bracht het ESF nog wel een aantal evergeens of wereldartiesten voort zoals Abba, Cliff Richard, France Gall, Vicky Leandros ... Daar is nu geen sprake meer van, de songs en deelnemers zijn na enkele maanden vergeten.

Vriendjespolitiek (buurlanden die elkaar punten toekennen) is er altijd geweest op het ESF (de Scandinavische landen, Griekenland-Cyprus), maar met de Oost-Europese en Balkanlanden is het nog een stuk erger.

Het ESF is nooit serieus genomen door de pers en vele muziekliefhebbers, vroeger niet en nu nog minder. De meeste muzikanten maken een grote bocht om dit festival.

Father McKenzie schreef:
De komst van vele Oostbloklanden, die qua smaak al erg verschillen van onze "Westerse" smaak, heeft uiteraard ook véél veranderd; Wat ginds als "lekker" in het gehoor klinkt, hoeft nog niet persé in West-Europese landen als goed beschouwd worden, ik vind de toetreding van al die voormalige Oostbloklanden dan ook zéér debet aan de evolutie die het vanaf dan maakte.... in een richting die mij in elk geval niet meer zint.
Dat is het wellicht ook, wat mijn dégout verklaart van het laatste decennium.

Jammer, want uit die landen is de laatste jaren echt wel wat moois voortgekomen (daarbij vind ik die etno-invloeden juist een verrijking)
De West-Europese landen moeten hand in eigen boezem steken, want zij hebbende laatste jaren vaak middelmatige songs gestuurd (ja, ook Nederland die goede zangers stuurde maar wel met zeer matige liedjes).
Landen als Bosnië en Servië hebben juist kwalitatief hoogstaande inzendingen gehad.
Ik denk dat je jezelf echt een beetje blind staart op wat 'iedereen maar roept' in media en huiskamers.

LucM schreef:

In de jaren '60 en '70 bracht het ESF nog wel een aantal evergeens of wereldartiesten voort zoals Abba, Cliff Richard, France Gall, Vicky Leandros ... Daar is nu geen sprake meer van, de songs en deelnemers zijn na enkele maanden vergeten.

Maar ook dat heeft met de tijdsgeest te maken: noem nu nog maar eens artiesten op uit de top 40 die enig naam weten te maken.
Ik denk dat als ABBA nu mee zou doen aan het huidige festival ze hetzelfde lot zouden ondergaan.
Bestaan er anno 2010 nog megasterren als in de jaren '80 Madonna, Michael Jackson of Prince? Beetje zelfde verhaal.

Anno 2010 zou Abba niet eens met het ESF hebben meegedaan, inderdaad. De hitlijsten stellen de laatste 10-15 jaar eveneens weinig voor, ik kan daar geen artiesten (artiesten, nou ja) opnoemen die kunnen wedijveren met die in de jaren '80 (Michael Jackson, Prince, U2), de jaren '70 (Abba, Queen, David Bowie) laat staan de jaren '60 (Beatles, Rolling Stones).

De West-Europese inzendingen brachten inderdaad vaak zwakke tot middelmatige songs (nu ook, zie Verenigd Koninkrijk), maar dat komt omdat grotere artiesten totaal niet geïnteresseerd zijn voor het ESF (in tegenstelling tot Oost-Europa waar het ESF nog volop leeft). Meestal sturen ze hun 'Idols' naar het ESF, voor hen is het een fantastische ervaring en zij hebben toch niets te verliezen.

Hitlijsten zijn zelf irrelevant.. Daaraan is niets meer af te meten over de werkelijke populariteit van muziek. Een hit is een totaal achterhaald concept. Dat komt omdat er geen singles meer verkocht worden (en nauwelijks downloads) en airplay zo versnipperd is dat dat ook geen meetinstrument is. Verder is de muziekwereld in toenemende mate genationaliseerd.

Een groep als Abba zou niet alleen niet meedoen met het ESF, de groep zou waarschijnlijk ook zonder het ESF niet meer internationaal doorbreken (en al helemaal niet op de schaal van de jaren '70) en waarschijnlijk alleen carriere maken in Zweden zelf. Dat komt door de neergang van de platenindustrie. Daarom verkocht Celine Dion in 1995 300.000 exemplaren van haar nieuwe album in Nederland, terwijl haar laatste album in 2007 25.000 verkocht (en een van de bestverkopende albums van 2007 was)..

Verder heeft Aero gelijk. De beste inzendingen kwamen tot vorig jaar jaren aan een stuk grotendeels uit Oost Europa, zeker sinds eind jaren '90 al. En die kregen dan ook de West Europese punten.

Ik zag dat ik vorig jaar alle nummers van een bespreking en clips voorzag.
Er zal niet veel animo voor zijn maar dat neem ik dan maar voor lief. Nu gewoon in de herhaling

Dit jaar vallen de halve finales op dinsdag 25 mei en donderdag 27 mei.
De finale zal dan plaatsvinden op zaterdag 29 mei en de grote 4 (Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland) plus Noorwegen zijn verzekerd van een finaleplaats.
Nederland zal moeten aantreden op donderdag 27 mei.

Ik ga de landen alfabetisch af en daarmee start ik dus met Albanië.
Juliana Pasha won eind december al de voorronde met het nummer Nuk Mundem Pa Ty dat later een engelse versie kreeg waarmee ze ook zal gaan optreden in de eerste halve finale.
Die nieuwe versie heet It's All About You en wordt vrij krachtig gezongen. Het nummer is best catchy maar helaas ook iets te onopvallend waardoor het maar de vraag is of ze de finale zal weten te halen.

De 22-jarige zangeres Eva Rivas vertegenwoordigt Armenië in Oslo en zal ongetwijfeld al verzekerd zijn van wat punten uit diverse landen door televoting (uit Nederland komen vaak 8 of 10 punten). Apricot Stone is een tropisch getint nummer dat het heel erg goed doet in de polls. Een mooie zangeres, een prima misschien ietwat onopvallend popliedje, een land dat aardig wat punten weet te vergaren door televoting: een finaleplaats moet makkelijk haalbaar zijn lijkt me dan. En ik denk dat ze het zaterdag in de finale ook wel eens uitstekend zou kunnen gaan doen. Afwachten natuurlijk, maar het zal haar niet slecht afgaan (mits ze niet vals zingt). Eva Rivas treedt donderdag voor de eerste keer op in de tweede halve finale.

De volgende keer volgen Azerbeidzjan en Wit-Rusland.

Azerbeidzjan is een nog betrekkelijk nieuw land op het festival maar boert tot nu toe alleraardigst.
Ook dit jaar zal het ze niet slecht vergaan want Safura heeft met Drip Drop een favorietenrol te verdedigen, dat wil zeggen: ze doet het erg goed in de polls en bij de bookmakers.
In eerste instantie was ik er zelf niet zo heel erg enthousiast over maar naarmate ik het nummer meer gehoord heb ben ik het langzaamaan wat meer gaan waarderen. Het is namelijk heel erg lekker meegalmen met deze ballad. Ik denk dat meer mensen dit zullen doen en een finaleplaats lijkt me bijna vanzelfsprekend. Benieuwd of de voorspellingen dan ook gaan uitkomen want live vind ik het een heel stuk minder uit de verf komen dan op cd (ze zingt er vaak wat tegenaan).

Wit-Rusland maakt er een beetje een potje van dit jaar. 3+2 zou gaan met het nummer Far Away, een uptempo nummer van 13 in een dozijn. Vlak voor de uiterste inzenddatum werd dat nummer teruggetrokken en koos 'Belarus' voor de drakerige Disney-achtige ballad Butterflies. Hoe vreselijk ik dit kwijlerige nummer ook vind; ik verwacht dat het goed zal scoren in de eerste halve finale omdat velen hier wel voor te porren zijn. Ik niet in elk geval en denk dat ik dan maar eens een bakje koffie moet gaan zetten of zo.

Morgen België en Bosnië-Herzegovina.

Heel wat jaren heb ik een zwak gehad voor de inzending van onze zuiderburen. In 1983 vond ik Rendez-vous (maar de maat is vol en mijn kop is toe) van Pas de Deux hilarisch, Ingeborg's Door de Wind kon rekenen op mijn sympathie, voor Like the Wind van Vanessa Chinitor heb ik nog steeds een zwak en Sister van Sergio and the Ladies vind ik nog steeds veel te laag geeindigd. Met Sanomi had Urban Trad mogen winnen en ik baalde toch wel dat Xandee met 1 Life op het podium niet tot z'n recht kwam. Favorietjes die het meestal niet best deden en ik hoop niet dat het Tom Dice gaat overkomen, want ik vind Me and my guitar, ondanks het feit dat het een nogal standaard nummer binnen het genre is, een zeer lekker nummer dat van mij best mag winnen.
In de polls doet hij het redelijk (telkens tussen de 10e en 15e plaats), wat zou zeggen dat een finaleplaats er wel in moet zitten.

Bosnië-Herzegovina stuurt Vukasin Brajic. Hij won met een nummer in eigen taal ( Munja i Grom) maar zal in de eerste halve finale aantreden in het engels met Thunder and Lightning.
Het is een vrij onopvallend nummer dat afwijkt van de stijl waarmee het land voorgaande jaren regelmatig wist te scoren. Minder etno, meer standaard rock dus. Niet slecht maar ook iets te kleurloos. Benieuwd hoe het gaat uitpakken met dit nummer want het kan alle kanten op denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:44 uur

geplaatst: vandaag om 03:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.