Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2015, 00:42 uur
Gretz schreef:
Ik hoor nu Roemenië voor het eerst. Erg sterk, een grote kanshebber op de overwinning denk ik.
De kans is groot dat Onweerwolf en ik uiteindelijk dezelfde nummer 1 gaan hebben.
Ik hoor nu Roemenië voor het eerst. Erg sterk, een grote kanshebber op de overwinning denk ik.

De kans is groot dat Onweerwolf en ik uiteindelijk dezelfde nummer 1 gaan hebben.
En nu maar hopen dat ze het niet in het Engels gaan zingen, lekker in eigen taal houden:
0
geplaatst: 14 maart 2015, 01:04 uur
aERodynamIC schreef:
En nu maar hopen dat ze het niet in het Engels gaan zingen, lekker in eigen taal houden:
(embed)
(quote)
(embed)
Veel beter in het Roemeens ja, wat gewoon een prachtige taal is. Dat zware Engelse accent kennen we wel van andere Roemeense acts. In dit geval doet het echt afbreuk aan de muziek.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 08:39 uur
Na een aantal luisterbeurten kom ik voorlopig tot de volgende persoonlijke favorieten:
Roemenië (Ik verwacht Boekarest 2016, maar please please please niet de Engelse versie!!!!)
Italië (Meer dan goede tweede, wederom een kwalitatief meer dan prima bijdrage uit La Bella Italia.)
Litouwen (Hier word ik gewoon vrolijk van
. My guilty ESF pleasure. Leuk gedaan ook met die kus.)
Hongarije (Mooi klein nummer. Prachtige zangeres ook. Verwacht geen hoge klassering but I like this.)
Moldavië (Dat refrein is toch wel erg catchy hoor. Voor de rest heel knap jatwerk.)
Nog wel even wachten waar traditionele toplanden als Zweden, Noorwegen en Azerbaidzjan mee komen. Ook wel benieuwd naar de inzending van Australië uiteraard.
Roemenië (Ik verwacht Boekarest 2016, maar please please please niet de Engelse versie!!!!)
Italië (Meer dan goede tweede, wederom een kwalitatief meer dan prima bijdrage uit La Bella Italia.)
Litouwen (Hier word ik gewoon vrolijk van
. My guilty ESF pleasure. Leuk gedaan ook met die kus.) Hongarije (Mooi klein nummer. Prachtige zangeres ook. Verwacht geen hoge klassering but I like this.)
Moldavië (Dat refrein is toch wel erg catchy hoor. Voor de rest heel knap jatwerk.)
Nog wel even wachten waar traditionele toplanden als Zweden, Noorwegen en Azerbaidzjan mee komen. Ook wel benieuwd naar de inzending van Australië uiteraard.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 14:27 uur
Vanavond is er de finale van Melodifestivalen en weten we dus ook wie Zweden gaat vertegenwoordigen. Ik hoop dat het Måns Zelmerlöw wordt.
Verder de Belgische inzending gehoord en die is niet eens zo slecht.
Verder de Belgische inzending gehoord en die is niet eens zo slecht.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 15:58 uur
Cerclezot schreef:
Vanavond is er de finale van Melodifestivalen en weten we dus ook wie Zweden gaat vertegenwoordigen. Ik hoop dat het Måns Zelmerlöw wordt.
Jaaaaaaaa ik hoop ook dat het Mans wordt!!!! Volgens alle bookmakers komt dat goed maar je weet maar nooit bij Zweden
Het wordt in elk geval weer een feestje vanavond (net als alle voorrondes en de 2e kansronde)
0
geplaatst: 14 maart 2015, 16:23 uur
Ja Melodifestivalen is altijd een feestje voor mij als Zwedofiel. Voor wie het wil volgen de site is www.svtplay.se
0
geplaatst: 15 maart 2015, 00:47 uur
1. Norway
2. Romania
3. Sweden
4. F.Y.R. Macedonia
5. Spain
6. Austria
7. Portugal
8. Belgium
9. Italy
10. Israel
11. Armenia
12. Latvia
13. Slovenia
14. Iceland
15. Ireland
16. Cyprus
17. France
18. Lithuania
19. Denmark
20. Serbia
21. Estonia
22. Germany
23. The Netherlands
24. Greece
25. Poland
26. Switzerland
27. Hungary
28. Czech Republic
29. Georgia
30. Albania
31. Belarus
32. Malta
33. Finland
34. United Kingdom
35. Moldova
Nog 5 te gaan...
-Australia
-Azerbaijan
-Montenegro
-Russia
-San Marino
2. Romania
3. Sweden
4. F.Y.R. Macedonia
5. Spain
6. Austria
7. Portugal
8. Belgium
9. Italy
10. Israel
11. Armenia
12. Latvia
13. Slovenia
14. Iceland
15. Ireland
16. Cyprus
17. France
18. Lithuania
19. Denmark
20. Serbia
21. Estonia
22. Germany
23. The Netherlands
24. Greece
25. Poland
26. Switzerland
27. Hungary
28. Czech Republic
29. Georgia
30. Albania
31. Belarus
32. Malta
33. Finland
34. United Kingdom
35. Moldova
Nog 5 te gaan...
-Australia
-Azerbaijan
-Montenegro
-Russia
-San Marino
0
geplaatst: 15 maart 2015, 07:47 uur
Zo dan, Zweden en Noorwegen zetten hier even wat neer zeg
. Met name Noorwegen. Wat een prachtig nummer!! Denk niet dat daar nog iemand overheen gaat. Oslo 2016? Roemenië heeft voor mij de gunfactor maar het nummer van Noorwegen is echt van een bijna ongekende schoonheid.
1. Noorwegen
2. Roemenië
3. Italië
4. Zweden
5. Litouwen
6. Hongarije
7. Estland
8. Nederland
9. Moldavië
10. Oostenrijk
. Met name Noorwegen. Wat een prachtig nummer!! Denk niet dat daar nog iemand overheen gaat. Oslo 2016? Roemenië heeft voor mij de gunfactor maar het nummer van Noorwegen is echt van een bijna ongekende schoonheid.1. Noorwegen
2. Roemenië
3. Italië
4. Zweden
5. Litouwen
6. Hongarije
7. Estland
8. Nederland
9. Moldavië
10. Oostenrijk
0
geplaatst: 15 maart 2015, 12:30 uur
Joy4ever schreef:
Roemenië heeft voor mij de gunfactor maar het nummer van Noorwegen is echt van een bijna ongekende schoonheid.
Roemenië heeft voor mij de gunfactor maar het nummer van Noorwegen is echt van een bijna ongekende schoonheid.
Ik heb exact hetzelfde. Noorwegen springt er echt bovenuit, wat een mooi nummer is dat (wel een beetje de act afgekeken van The Common Linnets: dat succes zie je veel terug dit jaar in de vorm van een man-vrouw duo) maar alweer Noorwegen die wint? Roemenië is dan leuker ja. Maar qua nummer verdienen ze het wel die Noren!
Hier de videoclip:
0
geplaatst: 15 maart 2015, 12:44 uur
En voor de liefhebbers van Albanië: de zangeres mag het nummer Diell niet meer zingen van de componist, waarschijnlijk door gesleutel aan een nieuwe versie, waardoor er nu een ander nummer gaat komen dat I'm alive heet.
Als het goed is maken ze de clip en het nummer vandaag bekend.
Ik vraag me ook af of Armenië met dit nummer mee mag doen aangezien het nogal politiek beladen is.
Als het goed is maken ze de clip en het nummer vandaag bekend.
Ik vraag me ook af of Armenië met dit nummer mee mag doen aangezien het nogal politiek beladen is.
0
geplaatst: 15 maart 2015, 18:16 uur
Azerbeidzjan gaat op de Josh Groban toer: in 2008 deed ie al mee als duo Elnur & Samir en met een Zweeds productie team achter zich zal het land wederom de finale wel gaan halen.
0
geplaatst: 15 maart 2015, 21:02 uur
San Marino:
Rusland:
En het nieuwe nummer voor Albanië:
Nog 2 te gaan... en ik denk nog niet echt een overduidelijke winnaar dus dat kan leuk worden dit jaar.
-Australia
-Montenegro
Rusland:
En het nieuwe nummer voor Albanië:
Nog 2 te gaan... en ik denk nog niet echt een overduidelijke winnaar dus dat kan leuk worden dit jaar.
-Australia
-Montenegro
0
geplaatst: 16 maart 2015, 17:40 uur
Macedonië heeft flink lopen sleutelen aan hun inzending en daarmee is een persoonlijke favoriet ineens een heel stuk minder favoriet geworden, deze versie is een heel stuk minder leuk vind ik:
Australië, waar iedereen toch wel nieuwsgierig naar was: lekker nummer!!!
Nu Montenegro nog en dan kan ik weer beginnen aan mijn jaarlijkse besprekingsronde.
Mijn lijstje op dit moment:
1. Norway
2. Romania
3. Australia
4. Portugal
5. Sweden
6. Spain
7. Austria
8. Russia
9. F.Y.R. Macedonia
10. Italy
11. Israel
12. Serbia
13. Armenia
14. Belgium
15. Azerbaijan
16. Latvia
17. Slovenia
18. Estonia
19. France
20. Iceland
21. Ireland
22. Cyprus
23. Lithuania
24. Denmark
25. Germany
26. The Netherlands
27. Greece
28. Poland
29. Switzerland
30. Hungary
31. Czech Republic
32. Georgia
33. Albania
34. Belarus
35. Malta
36. San Marino
37. Finland
38. United Kingdom
39. Moldova
Nu Montenegro nog en dan kan ik weer beginnen aan mijn jaarlijkse besprekingsronde.
Mijn lijstje op dit moment:
1. Norway
2. Romania
3. Australia
4. Portugal
5. Sweden
6. Spain
7. Austria
8. Russia
9. F.Y.R. Macedonia
10. Italy
11. Israel
12. Serbia
13. Armenia
14. Belgium
15. Azerbaijan
16. Latvia
17. Slovenia
18. Estonia
19. France
20. Iceland
21. Ireland
22. Cyprus
23. Lithuania
24. Denmark
25. Germany
26. The Netherlands
27. Greece
28. Poland
29. Switzerland
30. Hungary
31. Czech Republic
32. Georgia
33. Albania
34. Belarus
35. Malta
36. San Marino
37. Finland
38. United Kingdom
39. Moldova
0
geplaatst: 16 maart 2015, 21:13 uur
aERodynamIC schreef:
(embed)
(embed)
Ja, alleraardigst nummer van deze eerste Australian Idol.
0
geplaatst: 16 maart 2015, 21:37 uur
Op maandag 16 maart moeten alle inzendingen bij de delegatiebijeenkomst zijn binnengebracht en in principe ook openbaar zijn. De EBU maakt voor Montenegro een uitzondering, net zoals het vorig jaar voor de latere winnaar Oostenrijk deed. Ook Rusland presenteerde het nummer later in 2014.
We moeten dus nog even wachten voordat we alle inzendingen kennen maar ook de nieuwe versies beginnen nu bekend gemaakt te worden.
We moeten dus nog even wachten voordat we alle inzendingen kennen maar ook de nieuwe versies beginnen nu bekend gemaakt te worden.
0
geplaatst: 17 maart 2015, 08:26 uur
Zweden staat bovenaan bij de bookmakers (hoe verrassend..). Andere landen die het goed doen zijn Italië, Estland, Slovenië, Finland, Australië en Noorwegen.
Geen Roemenië dus
. Slovenië verrassend.
Nederland rond 23e plek.
Geen Roemenië dus
. Slovenië verrassend.Nederland rond 23e plek.
0
Martial
geplaatst: 17 maart 2015, 11:08 uur
Terecht toch zeker?
Het totaalplaatje klopt behoorlijk mag ik wel zeggen al is het refrein wel wat 12 in een dozijnachtig, maar de totale act staat behoorlijk, volgend jaar vertrekt heel het Songfestivalcircus gewoon naar Zweden en zeker niet naar Noorwegen waar jij en aERodynamIC zo voor vallen, wat gewoon zo'n typisch standaard Songfestivalballad is en de vrouwelijke zang houdt op sommige momenten ook niet echt over.
12 points for Sweden

0
geplaatst: 17 maart 2015, 11:20 uur
Het intro van Zweden is anders aardig vals. Het ESF moet het uiteraard sowieso nooit hebben van briljante zangers/zangeressen maar Zweden heeft wel wat beters afgevaardigd de laatste edities. Het nummer wordt grotendeels gered door hunk Mans zelf, het makkelijk meezingbare refrein en uiteraard de erg fraaie animatie. Puur qua song zijn er veel betere inzendingen, waaronder dus die van Noorwegen.
0
geplaatst: 17 maart 2015, 18:45 uur
En Montenegro sluit de rij eerder dan gedacht:
1. Norway
2. Romania
3. Australia
4. Portugal
5. Sweden
6. Spain
7. Austria
8. Russia
9. F.Y.R. Macedonia
10. Italy
11. Israel
12. Serbia
13. Armenia
14. Belgium
15. Azerbaijan
16. Estonia
17. Latvia
18. Slovenia
19. France
20. Montenegro
21. Iceland
22. Ireland
23. Cyprus
24. Lithuania
25. Denmark
26. Germany
27. The Netherlands
28. Greece
29. Poland
30. Malta
31. Switzerland
32. Hungary
33. Czech Republic
34. Georgia
35. Albania
36. Belarus
37. San Marino
38. Finland
39. United Kingdom
40. Moldova
1. Norway
2. Romania
3. Australia
4. Portugal
5. Sweden
6. Spain
7. Austria
8. Russia
9. F.Y.R. Macedonia
10. Italy
11. Israel
12. Serbia
13. Armenia
14. Belgium
15. Azerbaijan
16. Estonia
17. Latvia
18. Slovenia
19. France
20. Montenegro
21. Iceland
22. Ireland
23. Cyprus
24. Lithuania
25. Denmark
26. Germany
27. The Netherlands
28. Greece
29. Poland
30. Malta
31. Switzerland
32. Hungary
33. Czech Republic
34. Georgia
35. Albania
36. Belarus
37. San Marino
38. Finland
39. United Kingdom
40. Moldova
0
geplaatst: 17 maart 2015, 18:47 uur
Martial schreef:
volgend jaar vertrekt heel het Songfestivalcircus gewoon naar Zweden en zeker niet naar Noorwegen waar jij en aERodynamIC zo voor vallen, wat gewoon zo'n typisch standaard Songfestivalballad is en de vrouwelijke zang houdt op sommige momenten ook niet echt over.
volgend jaar vertrekt heel het Songfestivalcircus gewoon naar Zweden en zeker niet naar Noorwegen waar jij en aERodynamIC zo voor vallen, wat gewoon zo'n typisch standaard Songfestivalballad is en de vrouwelijke zang houdt op sommige momenten ook niet echt over.
Je zal mij niet horen zeggen dat we in Noorwegen zitten komend jaar. Ik geef Zweden ook veel meer kans maar laten we dan wel zeggen dat ze het dit jaar wel heel extreem van de gimmick moeten hebben. Zo sterk is het nummer nu ook weer niet

0
geplaatst: 17 maart 2015, 19:12 uur
http://i62.tinypic.com/2ijkcqw.png
Het begint traditie te worden. Nu alle inzendingen bekend zijn wil ik alle 40 nummers gaan bespreken. Elke dag een nieuw nummer en het zou mooi zijn als er reacties op komen waarin je het er totaal niet mee eens bent of juist wel. Niks zo leuk om oeverloos te zeveren over zoiets als het Songfestival (voor mij nog steeds een heerlijke afwisseling op hoe ik me normaal met muziek bezig hou)
Dit jaar is het alweer de 60e editie, een reden om Australië mee te laten doen waar ze namelijk al jaren enorm fan zijn van het programma. Ze staan gelijk in de finale en mogen zelfs beide halve finales mee gaan stemmen.
Op 25 januari werd door loting bekend gemaakt wie in welke halve finale moet optreden. De definitieve volgorde zal door de producers bekend gemaakt worden. Nu dat nog niet het geval is hou ik de halve finales voorlopig op alfabetische volgorde aan. Zodra het bekend is zal ik doorgaan op volgorde van opkomst.
De eerste halve finale is op dinsdag 19 mei: Australië, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje stemmen mee in deze halve finale.
De tweede halve finale is op donderdag 21 mei: Australië, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk stemmen mee in deze halve finale.
De finale zal plaatsvinden op zaterdag 23 mei en kent al 7 deelnemers: de big 5 (Spanje, UK, Duitsland, Frankrijk, Italië), de winnaar van vorig jaar (Oostenrijk) en Australië als speciale gast.
1. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Laat ik van start gaan met Armenië. Dit land heeft een voor mij nogal opmerkelijke bijdrage want politiek mag toch niet??? Menig land heeft in het verleden al eens een nummer om die reden moeten terugtrekken of moest de tekst aanpassen. Dit nummer zou gaan over de genocide door Turkije, een land dat overigens niet meedoet dit jaar omdat ze het niet meer eerlijk vonden dat de televoting invloed minder was geworden (ja duh!).
Nou er is dus inderdaad commotie rondom dit nummer ontstaan en de eerste toegeving is de verandering van de titel in 'Face the Shadow' wat eerst 'Don't Deny' was.
En moet het nodig zijn dan valt er nu ook nog wat aan de tekst te sleutelen.
Het nummer zelf bevalt me wel: musical en rock-opera in één en dat uiteraard op z'n 3 minuten Songfestivals. Een groep artiesten die bij elkaar gehaald is, waarvan Inga Arschakjan in 2009 al meedeed in een duo onder de naam Inga & Anush.
Of het nummer potten gaat breken op het festival durf ik niet te zeggen. Bij mij groeit het per luisterbeurt. Ja het is kitsch, maar zoals velen weten ben ik daar niet altijd vies van
Finale? Haalbaar.
Ranking in finale: middenmoter
Het begint traditie te worden. Nu alle inzendingen bekend zijn wil ik alle 40 nummers gaan bespreken. Elke dag een nieuw nummer en het zou mooi zijn als er reacties op komen waarin je het er totaal niet mee eens bent of juist wel. Niks zo leuk om oeverloos te zeveren over zoiets als het Songfestival (voor mij nog steeds een heerlijke afwisseling op hoe ik me normaal met muziek bezig hou)

Dit jaar is het alweer de 60e editie, een reden om Australië mee te laten doen waar ze namelijk al jaren enorm fan zijn van het programma. Ze staan gelijk in de finale en mogen zelfs beide halve finales mee gaan stemmen.
Op 25 januari werd door loting bekend gemaakt wie in welke halve finale moet optreden. De definitieve volgorde zal door de producers bekend gemaakt worden. Nu dat nog niet het geval is hou ik de halve finales voorlopig op alfabetische volgorde aan. Zodra het bekend is zal ik doorgaan op volgorde van opkomst.
De eerste halve finale is op dinsdag 19 mei: Australië, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje stemmen mee in deze halve finale.
De tweede halve finale is op donderdag 21 mei: Australië, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk stemmen mee in deze halve finale.
De finale zal plaatsvinden op zaterdag 23 mei en kent al 7 deelnemers: de big 5 (Spanje, UK, Duitsland, Frankrijk, Italië), de winnaar van vorig jaar (Oostenrijk) en Australië als speciale gast.
1. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Laat ik van start gaan met Armenië. Dit land heeft een voor mij nogal opmerkelijke bijdrage want politiek mag toch niet??? Menig land heeft in het verleden al eens een nummer om die reden moeten terugtrekken of moest de tekst aanpassen. Dit nummer zou gaan over de genocide door Turkije, een land dat overigens niet meedoet dit jaar omdat ze het niet meer eerlijk vonden dat de televoting invloed minder was geworden (ja duh!).
Nou er is dus inderdaad commotie rondom dit nummer ontstaan en de eerste toegeving is de verandering van de titel in 'Face the Shadow' wat eerst 'Don't Deny' was.
En moet het nodig zijn dan valt er nu ook nog wat aan de tekst te sleutelen.
Het nummer zelf bevalt me wel: musical en rock-opera in één en dat uiteraard op z'n 3 minuten Songfestivals. Een groep artiesten die bij elkaar gehaald is, waarvan Inga Arschakjan in 2009 al meedeed in een duo onder de naam Inga & Anush.
Of het nummer potten gaat breken op het festival durf ik niet te zeggen. Bij mij groeit het per luisterbeurt. Ja het is kitsch, maar zoals velen weten ben ik daar niet altijd vies van

Finale? Haalbaar.
Ranking in finale: middenmoter
0
geplaatst: 18 maart 2015, 17:16 uur
2. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside
België komt dit jaar wat mij betreft met één van de meest interessante nummers: de jonge Nottet komt met een wat alternatiever klinkend nummer dan we doorgaans te horen krijgen. We kunnen dus wel stellen dat de trend doorgezet wordt wat betreft betere kwaliteit. Of het je smaak is is dan een tweede natuurlijk.
Na de eerste beluistering was ik dolenthousiast maar ik merk dat meerdere luisterbeurten het nummer toch niet zo heel goed doen. Het rapapap tonight gaat me wat tegenstaan en het nummer zelf groeit ook niet echt meer. Desondanks beschouw ik het wel nog steeds als één van de betere inzendingen dit jaar en België doet het wat mij betreft beter dan Nederland dit jaar. Eén ding hebben ze wel gemeen: zowel Loïc als Trijntje hebben er geen moeite mee om te loensen in de camera
Finale? Haalbaar.
Ranking in finale: middenmoter.
België komt dit jaar wat mij betreft met één van de meest interessante nummers: de jonge Nottet komt met een wat alternatiever klinkend nummer dan we doorgaans te horen krijgen. We kunnen dus wel stellen dat de trend doorgezet wordt wat betreft betere kwaliteit. Of het je smaak is is dan een tweede natuurlijk.
Na de eerste beluistering was ik dolenthousiast maar ik merk dat meerdere luisterbeurten het nummer toch niet zo heel goed doen. Het rapapap tonight gaat me wat tegenstaan en het nummer zelf groeit ook niet echt meer. Desondanks beschouw ik het wel nog steeds als één van de betere inzendingen dit jaar en België doet het wat mij betreft beter dan Nederland dit jaar. Eén ding hebben ze wel gemeen: zowel Loïc als Trijntje hebben er geen moeite mee om te loensen in de camera

Finale? Haalbaar.
Ranking in finale: middenmoter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 maart 2015, 21:19 uur
Nou, alles gehoord inmiddels. Al heb ik van Litouwen nog steeds geen geschikte studio versie gevonden en blijkbaar heeft ook Macedonië het nummer nog aangepast, dus die moet ik even opnieuw gaan rippen.
http://puu.sh/gFMZc/980702a466.png
http://puu.sh/gFNbh/2160056a36.png
http://puu.sh/gFMZc/980702a466.png
http://puu.sh/gFNbh/2160056a36.png
0
geplaatst: 19 maart 2015, 23:53 uur
3. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
Elina Born & Stig Rästa doen het erg goed in de polls en bij de bookmakers. Hebben we hier dus te maken met een kanshebber? Ik zeg volmondig ja. Man-vrouw duo's doen het goed dit jaar (rara hoe dat nu ineens komt), maar Estland stuurt wel een zeer degelijk nummer zonder al te veel toeters en bellen. Serieus en toch catchy. De beste ingrediënten de laatst jaren om het goed te doen in elk geval.
Typisch zo'n nummer waar niet zo veel op aan te merken valt, en misschien schuilt daar het gevaar voor een eventuele tweede overwinning voor Estland: er is geen baard voor dat kleine extra zetje. Ik voorspel dan ook net niet. U weet wel... zoiets als dat andere duo vorig jaar
Finale: lijkt me een zekerheid.
Ranking in finale: top 3.
Elina Born & Stig Rästa doen het erg goed in de polls en bij de bookmakers. Hebben we hier dus te maken met een kanshebber? Ik zeg volmondig ja. Man-vrouw duo's doen het goed dit jaar (rara hoe dat nu ineens komt), maar Estland stuurt wel een zeer degelijk nummer zonder al te veel toeters en bellen. Serieus en toch catchy. De beste ingrediënten de laatst jaren om het goed te doen in elk geval.
Typisch zo'n nummer waar niet zo veel op aan te merken valt, en misschien schuilt daar het gevaar voor een eventuele tweede overwinning voor Estland: er is geen baard voor dat kleine extra zetje. Ik voorspel dan ook net niet. U weet wel... zoiets als dat andere duo vorig jaar

Finale: lijkt me een zekerheid.
Ranking in finale: top 3.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 19:08 uur
4. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
In Nederland was het Songfestival jarenlang niet populair meer door de slechte resultaten die lagen aan het Oostblok feestje of weet ik het wat. 'Stuur de Jostiband maar want dan winnen we' werd nogal eens geroepen.
Dat is nooit gebeurd en de commentaren waren ook onzinnig want Nederland deed er gewoon niet veel moeite voor.
Finland won het Songfestival al eens met monsters die een hardrock nummer vertolkten, zou Pertti Kurikan Nimipäivät er weer in slagen het festival naar Helsinki te halen?!
De band, bestaande uit mentaal gehandicapten met het syndroom van Down of autisme, is niet geheel onbekend en zeker geen 'gimmick' voor dit festival. Al in 2012 kregen ze wereldwijde aandacht voor hun deelname in een documentaire The Punk Syndrome genaamd. Ze schijnen zelfs behoorlijk populair in Finland te zijn.
Toch nemen ze een risico hiermee: want ook al willen de bandleden laten zien dat je met een handicap wel degelijk mee kunt draaien in de muziekwereld, de critici zien hun gelijk dat het Festival alleen maar draait om acts die scoren met opvallende zaken zoals circusacts, vrouwen met baarden en nu dus gehandicapten.
Laten we het nummer maar op zichzelf beoordelen want daar draait het Songfestival immers om. Het is een typische punkpopsong: kort maar krachtig en weinig onderscheidend als je het mij vraagt. Niet echt mijn kopje thee en dat blijkt ook wel uit de fan polls waar ze onderaan bungelen.
Toch zou het mij niet verbazen als ze nog heel ver komen. Uit medelijden? Vermaak? Of toch aanmoediging? Ik denk dat ze best wel eens wat extra punten zullen vergaren.
Finale: ja, ik zie het ze halen.
Ranking in finale: net wel of geen top 10.
In Nederland was het Songfestival jarenlang niet populair meer door de slechte resultaten die lagen aan het Oostblok feestje of weet ik het wat. 'Stuur de Jostiband maar want dan winnen we' werd nogal eens geroepen.
Dat is nooit gebeurd en de commentaren waren ook onzinnig want Nederland deed er gewoon niet veel moeite voor.
Finland won het Songfestival al eens met monsters die een hardrock nummer vertolkten, zou Pertti Kurikan Nimipäivät er weer in slagen het festival naar Helsinki te halen?!
De band, bestaande uit mentaal gehandicapten met het syndroom van Down of autisme, is niet geheel onbekend en zeker geen 'gimmick' voor dit festival. Al in 2012 kregen ze wereldwijde aandacht voor hun deelname in een documentaire The Punk Syndrome genaamd. Ze schijnen zelfs behoorlijk populair in Finland te zijn.
Toch nemen ze een risico hiermee: want ook al willen de bandleden laten zien dat je met een handicap wel degelijk mee kunt draaien in de muziekwereld, de critici zien hun gelijk dat het Festival alleen maar draait om acts die scoren met opvallende zaken zoals circusacts, vrouwen met baarden en nu dus gehandicapten.
Laten we het nummer maar op zichzelf beoordelen want daar draait het Songfestival immers om. Het is een typische punkpopsong: kort maar krachtig en weinig onderscheidend als je het mij vraagt. Niet echt mijn kopje thee en dat blijkt ook wel uit de fan polls waar ze onderaan bungelen.
Toch zou het mij niet verbazen als ze nog heel ver komen. Uit medelijden? Vermaak? Of toch aanmoediging? Ik denk dat ze best wel eens wat extra punten zullen vergaren.
Finale: ja, ik zie het ze halen.
Ranking in finale: net wel of geen top 10.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 17:40 uur
5. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Griekenland doet het altijd goed op het festival en daar zal het feit dat veel Grieken verspreid door Europa wonen ook wel aan meehelpen. Maar toegeven: hun inzendingen zijn meestal ook helemaal zo beroerd niet.
Ook dit jaar klinkt het als een klok. Ze kiezen voor een degelijke ballad zoals we ze zo vaak horen en daar zit dit jaar toch wel een beetje wel het probleem om uit te kunnen groeien tot publieksfavoriet. Het is allemaal té degelijk en eigenlijk gewoon wat saai.
Mevrouw kan best zingen maar dat kon Celine Dion ook en die heeft ook niet gezorgd voor een persoonlijke favoriet.
Typisch zo'n ballad waarbij ik ongetwijfeld ga zitten kletsen met het andere gezelschap en dat lege glas moet uiteindelijk ook weer gevuld worden. Ik vrees dat Griekenland in mij geen grote fan heeft. Maar beroerd? Nee, dat niet. Gewoon wat saai. Kan gebeuren.
Finale: het is Griekenland, dus ja.
Ranking: 10-15
Griekenland doet het altijd goed op het festival en daar zal het feit dat veel Grieken verspreid door Europa wonen ook wel aan meehelpen. Maar toegeven: hun inzendingen zijn meestal ook helemaal zo beroerd niet.
Ook dit jaar klinkt het als een klok. Ze kiezen voor een degelijke ballad zoals we ze zo vaak horen en daar zit dit jaar toch wel een beetje wel het probleem om uit te kunnen groeien tot publieksfavoriet. Het is allemaal té degelijk en eigenlijk gewoon wat saai.
Mevrouw kan best zingen maar dat kon Celine Dion ook en die heeft ook niet gezorgd voor een persoonlijke favoriet.
Typisch zo'n ballad waarbij ik ongetwijfeld ga zitten kletsen met het andere gezelschap en dat lege glas moet uiteindelijk ook weer gevuld worden. Ik vrees dat Griekenland in mij geen grote fan heeft. Maar beroerd? Nee, dat niet. Gewoon wat saai. Kan gebeuren.
Finale: het is Griekenland, dus ja.
Ranking: 10-15
0
geplaatst: 22 maart 2015, 13:27 uur
Vooruit.... Ik ga naar aanleiding van je stukjes toch maar een top 40 opbouwen aERodynamIC! Ik kan het weer eens niet laten om de nummers allemaal minstens 1x te beluisteren.
1. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. De afronding van het nummer vond ik een beetje jammer.
3. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Nummer komt wat laat op gang vind ik, maar het nummer is in principe oké.
4. Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
5. Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
1 woord: BAGGER!
1. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. De afronding van het nummer vond ik een beetje jammer.
3. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Nummer komt wat laat op gang vind ik, maar het nummer is in principe oké.
4. Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
5. Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
1 woord: BAGGER!
0
geplaatst: 22 maart 2015, 20:20 uur
6. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
Het is de laatste jaren schering en inslag: een nummer kiezen en er dan vervolgens aan sleutelen zodat de uiteindelijke versie toch even wat anders klinkt.
Zo ook bij het nummer van Daniel Kajmakoski dat de titel Lisja Esenki had. Goed, het komt vaker voor dat het nummer uiteindelijk in het Engels gezongen wordt om de kansen te vergroten dat het beter blijft hangen (persoonlijk betreur ik dat: terug met verplicht in eigen taal en nu graag!).
Macedonië had heel lang mijn favoriete nummer van dit jaar te pakken: een heerlijk pakkend popliedje maar wat hebben ze nu toch gedaan??? Het nummer is ontdaan van z'n pit en is een soort slowsong geworden met een zg. moderne touch. Jammer, jammer, jammer. Gelijk niet meer mijn nummer 1 en dat terwijl het echt zo'n lekker nummer was. Dat is het nog steeds, absoluut, maar het is nogal een verschil om op 1 te staan of onderaan in de top 10 want daar staat het nummer op dit moment in mijn persoonlijke lijst.
Finale: de oude versie was een zekerheid denk ik, deze weet ik niet goed.
Ranking in finale: mocht het doorgaan ergens onderaan.
Het is de laatste jaren schering en inslag: een nummer kiezen en er dan vervolgens aan sleutelen zodat de uiteindelijke versie toch even wat anders klinkt.
Zo ook bij het nummer van Daniel Kajmakoski dat de titel Lisja Esenki had. Goed, het komt vaker voor dat het nummer uiteindelijk in het Engels gezongen wordt om de kansen te vergroten dat het beter blijft hangen (persoonlijk betreur ik dat: terug met verplicht in eigen taal en nu graag!).
Macedonië had heel lang mijn favoriete nummer van dit jaar te pakken: een heerlijk pakkend popliedje maar wat hebben ze nu toch gedaan??? Het nummer is ontdaan van z'n pit en is een soort slowsong geworden met een zg. moderne touch. Jammer, jammer, jammer. Gelijk niet meer mijn nummer 1 en dat terwijl het echt zo'n lekker nummer was. Dat is het nog steeds, absoluut, maar het is nogal een verschil om op 1 te staan of onderaan in de top 10 want daar staat het nummer op dit moment in mijn persoonlijke lijst.
Finale: de oude versie was een zekerheid denk ik, deze weet ik niet goed.
Ranking in finale: mocht het doorgaan ergens onderaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.