Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2015, 02:00 uur
1. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. De afronding van het nummer vond ik een beetje jammer.
2. Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
3. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
Ja, ook ik vond de eerste versie leuker, maar dit is geen slecht nummer. Alleen is het nu veel minder catchy.
4. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Nummer komt wat laat op gang vind ik, maar het nummer is in principe oké.
5. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
6. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
1 woord: BAGGER! Gelukkig duurt het maar anderhalve minuut...
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. De afronding van het nummer vond ik een beetje jammer.
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
Ja, ook ik vond de eerste versie leuker, maar dit is geen slecht nummer. Alleen is het nu veel minder catchy.
4. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
5. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
6. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
0
geplaatst: 23 maart 2015, 09:29 uur
7. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Zijn de Backstreet Boys terug? Mijn hemel, in Moldavië lopen ze blijkbaar 20 jaar achter want dit soort boyband muziek kan toch niet meer?! Dan helpt zo'n clip er echt niet meer bij om dat te verhullen.
Eduard doet heel stoer maar zal in de green room straks vast om een kopje chocolademelk gaan vragen.
Dit is niks en zal ook niks worden ook. Of de meiden in Europa er op vallen? Ik denk dat er genoeg ander manvolk meedoet om hem op dat gebied een voorsprong te geven. De homo's dan? Neuh, denk het ook niet en voor de huisvrouwen is dit nummer niet aaibaar genoeg.
Sorry Eduard: zero points uit huize aERo en ik vrees uit heel Europa niet al te veel punten.
Finale: nee.
Ranking in finale: -
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Estland
5. Griekenland
6. Finland
7. Moldavië
Zijn de Backstreet Boys terug? Mijn hemel, in Moldavië lopen ze blijkbaar 20 jaar achter want dit soort boyband muziek kan toch niet meer?! Dan helpt zo'n clip er echt niet meer bij om dat te verhullen.
Eduard doet heel stoer maar zal in de green room straks vast om een kopje chocolademelk gaan vragen.
Dit is niks en zal ook niks worden ook. Of de meiden in Europa er op vallen? Ik denk dat er genoeg ander manvolk meedoet om hem op dat gebied een voorsprong te geven. De homo's dan? Neuh, denk het ook niet en voor de huisvrouwen is dit nummer niet aaibaar genoeg.
Sorry Eduard: zero points uit huize aERo en ik vrees uit heel Europa niet al te veel punten.
Finale: nee.
Ranking in finale: -
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Estland
5. Griekenland
6. Finland
7. Moldavië
0
geplaatst: 23 maart 2015, 10:49 uur
Van deze 7 liedjes is dit mijn voorlopige top 7:
1 Macedonië: de eerste versie was mooier, maar deze heeft ook zeker iets.
2 Estland: leuk liedje, maar het doet me weinig
3 België: Een van de betere inzendingen van mijn land in jaren
4 Armenië: niet slecht
5 Moldavië: 20 jaar geleden zou ik dit leuk gevonden hebben, nu niet (de 90s zijn echt voorbij)
6 Finland: Bagger
7 Griekenland: Bagger in het kwadraat
1 Macedonië: de eerste versie was mooier, maar deze heeft ook zeker iets.
2 Estland: leuk liedje, maar het doet me weinig
3 België: Een van de betere inzendingen van mijn land in jaren
4 Armenië: niet slecht
5 Moldavië: 20 jaar geleden zou ik dit leuk gevonden hebben, nu niet (de 90s zijn echt voorbij)
6 Finland: Bagger
7 Griekenland: Bagger in het kwadraat
0
geplaatst: 23 maart 2015, 14:44 uur
De startvolgorde is bekend:
19 mei:
1. Moldavië: Eduard Romanyuta – I want your love
2. Armenië: Genealogy – Face The Shadow
3. België: Loïc Nottet – Rhythm Inside
4. Nederland: Trijntje Oosterhuis – Walk Along
5. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää
6. Griekenland: Maria Elena Kyriakou – One last breath
7. Estland: Elina & Stig – Goodbye to yesterday
8. Macedonië: Daniel Kajmakoski – Autumn Leaves
9. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
10. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
11. Wit-Rusland: Uzari & Maimuna – Time
12. Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices
13. Denemarken: Anti Social Media – The way you are
14. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
15. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again
16. Georgië: Nina Sublati – Warrior
21 mei:
1. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time
2. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
3. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
4. Montenegro: Knez – Adio
5. Malta: Amber – Warrior
6. Noorwegen: Mørland & Debrah Scarlett – A monster like me
7. Portugal: Leonor Andrade – Há um mar que nos separa
8. Tsjechië: Marta Jandová & Václav Noid Bárta – Hope Never Dies
9. Israël: Nadav Guedj – Golden Boy
10. Letland: Aminata – Love Injected
11.Azerbeidzjan: Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf
12. IJsland: María Ólafsdóttir – Unbroken
13. Zweden: Måns Zelmerlöw – Heroes
14. Zwitserland: Mélanie René – Time to shine
15. Cyprus: Giannis Karagiannis – One Thing I Should Have Done
16. Slovenië: Maraaya – Here for you
17. Polen: Monika Kuszyńska – In The Name of Love
19 mei:
1. Moldavië: Eduard Romanyuta – I want your love
2. Armenië: Genealogy – Face The Shadow
3. België: Loïc Nottet – Rhythm Inside
4. Nederland: Trijntje Oosterhuis – Walk Along
5. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää
6. Griekenland: Maria Elena Kyriakou – One last breath
7. Estland: Elina & Stig – Goodbye to yesterday
8. Macedonië: Daniel Kajmakoski – Autumn Leaves
13. Denemarken: Anti Social Media – The way you are
14. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
15. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again
16. Georgië: Nina Sublati – Warrior
21 mei:
1. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time
2. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
3. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
4. Montenegro: Knez – Adio
5. Malta: Amber – Warrior
6. Noorwegen: Mørland & Debrah Scarlett – A monster like me
7. Portugal: Leonor Andrade – Há um mar que nos separa
8. Tsjechië: Marta Jandová & Václav Noid Bárta – Hope Never Dies
9. Israël: Nadav Guedj – Golden Boy
10. Letland: Aminata – Love Injected
11.Azerbeidzjan: Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf
12. IJsland: María Ólafsdóttir – Unbroken
13. Zweden: Måns Zelmerlöw – Heroes
14. Zwitserland: Mélanie René – Time to shine
15. Cyprus: Giannis Karagiannis – One Thing I Should Have Done
16. Slovenië: Maraaya – Here for you
17. Polen: Monika Kuszyńska – In The Name of Love
0
geplaatst: 23 maart 2015, 15:15 uur
Oef, dat gaat hem mogelijk al niet worden dan voor Nederland. Zwaarste halve finale.
0
geplaatst: 23 maart 2015, 15:50 uur
En ook nog eens als vierde het podium op.
Eigenlijk hoop ik niet eens dat we door gaan, zodat in ieder geval duidelijk wordt dat we niet weer terug moeten gaan naar dit soort troep in te zenden.
Eigenlijk hoop ik niet eens dat we door gaan, zodat in ieder geval duidelijk wordt dat we niet weer terug moeten gaan naar dit soort troep in te zenden.
0
geplaatst: 23 maart 2015, 16:35 uur
Ik vrees ook het ergste voor Trijntje. België zit ervoor en heeft een fris nummer dat opvalt, of het je smaak is of niet en achter Nederland de Finnen, en daar zijn een hoop ogen en oren op gericht dit jaar waardoor Trijntje weg zal vallen, zeker zo aan het begin van de show.
Aaaai, aaaii, aaaiiiii zeggen we dan.
Maaaaarrrrrr..........
Dat vind ik nu juist niet en dat zou haar redding kunnen zijn. Geen Zweden of Azerbeidzjan als concurrent in elk geval.
Het valt of staat met de performance. Als dat net zo goed in beeld wordt gebracht als vorig jaar is er nog wel hoop
Aaaai, aaaii, aaaiiiii zeggen we dan.
Maaaaarrrrrr..........
Joy4ever schreef:
Zwaarste halve finale.
Zwaarste halve finale.
Dat vind ik nu juist niet en dat zou haar redding kunnen zijn. Geen Zweden of Azerbeidzjan als concurrent in elk geval.
Het valt of staat met de performance. Als dat net zo goed in beeld wordt gebracht als vorig jaar is er nog wel hoop

0
geplaatst: 24 maart 2015, 09:37 uur
Eens met Eric!
4. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook weer niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
5. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
6. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
7. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook weer niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
6. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
7. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:27 uur
Emile93, ik dacht dat je niet meer van tevoren nummers ging beluisteren...? 

0
Onweerwolf
geplaatst: 24 maart 2015, 12:03 uur
Volgens mij zegt 'ie dat al jaren maar hij kan de verleiding uiteindelijk toch nooit weerstaan. 

0
geplaatst: 24 maart 2015, 17:50 uur
Vanaf nu ga ik door met de startvolgorde, alleen Trijntje moet nog besproken worden.
8. Nederland: Trijntje Oosterhuis – Walk Along
Wat was ik teleurgesteld toen ik Walk Along voor het eerst hoorde. Ik ben geen fan van Trijntje (was dat trouwens weer wel van Total Touch), maar ze kan zingen en als Anouk meewerkt dan zou het wat moeten zijn zou je denken. Nee dus. Totaal mijn ding niet.
Nee, op zich is het catchy, goed gezongen maar die voortdurende herhaling doet het nummer geen goed en dat Ay-ay-ay irriteert volop.
Laten we hopen dat veel mensen in Europa dit voor het eerst horen en dat gevoel dan minder hebben.
Trijntje heeft niet de frisse uitstraling van The Common Linnets en is niet de bekende rockchick die Anouk voor velen in Europa was. Er zal dus een spetterende presentatie gegeven moeten worden.
In de polls doet ze het matig maar ook niet heel slecht en bovendien zegt dat niks (The Common Linnets stonden helemaal onderaan totdat de eerste repetitie bekend werd).
Mijn favoriete inzending zal het niet gaan worden, maar we hebben ze ook slechter gehad. Voor mij een beetje een gemiste kans dus ik hoop echt op die spetterende presentatie waar ze vorig jaar eindelijk eens aan gedacht hadden.
Zoals gezegd vind ik de eerste have finale niet zo sterk en doen er 16 landen mee i.p.v. 17 dus dat zou haar redding kunnen gaan worden.
Finale: met de hakken over de sloot.
Ranking in de finale: ergens onderaan.
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Estland
5. Nederland
6. Griekenland
7. Finland
8. Moldavië
8. Nederland: Trijntje Oosterhuis – Walk Along
Wat was ik teleurgesteld toen ik Walk Along voor het eerst hoorde. Ik ben geen fan van Trijntje (was dat trouwens weer wel van Total Touch), maar ze kan zingen en als Anouk meewerkt dan zou het wat moeten zijn zou je denken. Nee dus. Totaal mijn ding niet.
Nee, op zich is het catchy, goed gezongen maar die voortdurende herhaling doet het nummer geen goed en dat Ay-ay-ay irriteert volop.
Laten we hopen dat veel mensen in Europa dit voor het eerst horen en dat gevoel dan minder hebben.
Trijntje heeft niet de frisse uitstraling van The Common Linnets en is niet de bekende rockchick die Anouk voor velen in Europa was. Er zal dus een spetterende presentatie gegeven moeten worden.
In de polls doet ze het matig maar ook niet heel slecht en bovendien zegt dat niks (The Common Linnets stonden helemaal onderaan totdat de eerste repetitie bekend werd).
Mijn favoriete inzending zal het niet gaan worden, maar we hebben ze ook slechter gehad. Voor mij een beetje een gemiste kans dus ik hoop echt op die spetterende presentatie waar ze vorig jaar eindelijk eens aan gedacht hadden.
Zoals gezegd vind ik de eerste have finale niet zo sterk en doen er 16 landen mee i.p.v. 17 dus dat zou haar redding kunnen gaan worden.
Finale: met de hakken over de sloot.
Ranking in de finale: ergens onderaan.
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Estland
5. Nederland
6. Griekenland
7. Finland
8. Moldavië
0
geplaatst: 24 maart 2015, 18:00 uur
Onweerwolf schreef:
Volgens mij zegt 'ie dat al jaren maar hij kan de verleiding uiteindelijk toch nooit weerstaan.
Haha ja klopt! Elk jaar neem ik me het weer voor maar is de verleiding te groot...

0
geplaatst: 24 maart 2015, 19:11 uur
1 Macedonië
2 Estland
3 België
4 Nederland: goede zangeres, maar te veel why yayaya voor mij
5 Armenië
6 Moldavië
7 Finland
8 Griekenland
2 Estland
3 België
4 Nederland: goede zangeres, maar te veel why yayaya voor mij
5 Armenië
6 Moldavië
7 Finland
8 Griekenland
0
geplaatst: 25 maart 2015, 18:58 uur
Servië keert dit jaar terug en daarmee kent Nederland deze halve finale gelijk een sterke tegenstander want Servië doet het meestal erg goed.
Deze keer wat minder folklore en het lijkt of deze dame niet kan kiezen, want halverwege het nummer verandert de toon in een wat ouderwets klinkend pop-house nummer.
Schreeuwen kan ze ook goed trouwens. Eigenlijk een oerlelijk nummer, te hard gezongen en een ratjetoe. Waarom vind ik dit dan toch leuk?! Misschien dan toch maar mijn guilty pleasure dit jaar. Het is Songfestival en dan mag dat gewoon
Finale: ja
Ranking in de finale: 10-15
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Servië
5. Estland
6. Nederland
7. Griekenland
8. Finland
9. Moldavië
Servië keert dit jaar terug en daarmee kent Nederland deze halve finale gelijk een sterke tegenstander want Servië doet het meestal erg goed.
Deze keer wat minder folklore en het lijkt of deze dame niet kan kiezen, want halverwege het nummer verandert de toon in een wat ouderwets klinkend pop-house nummer.
Schreeuwen kan ze ook goed trouwens. Eigenlijk een oerlelijk nummer, te hard gezongen en een ratjetoe. Waarom vind ik dit dan toch leuk?! Misschien dan toch maar mijn guilty pleasure dit jaar. Het is Songfestival en dan mag dat gewoon

Ranking in de finale: 10-15
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Servië
5. Estland
6. Nederland
7. Griekenland
8. Finland
9. Moldavië
0
geplaatst: 25 maart 2015, 19:44 uur
1 Macedonië
2 Estland
3 België
4 Servië
5 Nederland
6 Armenië
7 Moldavië
8 Finland
9 Griekenland
2 Estland
3 België
4 Servië
5 Nederland
6 Armenië
7 Moldavië
8 Finland
9 Griekenland
0
geplaatst: 26 maart 2015, 18:12 uur
6. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
Vanaf het houseachtige stuk verliest het mijn interesse.
7. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along
Te veel ge ayayayayay....
8. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
9. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
6. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
7. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along
Te veel ge ayayayayay....
8. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
9. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
0
geplaatst: 26 maart 2015, 21:34 uur
Hongarije stuurt vaak inzendingen die ik goed kan waarderen. Gedurfd en kwalitatief best goed.
Dit jaar sturen ze Boggie. Toen ik dat nummer de eerste keer hoorde vond ik het prima en pakte het me. Maar meerdere draaibeurten doen het niet goed.
Het begint slepend en zeurderig te worden. Mierzoet zelfs en daardoor gaat het tegenstaan.
Jammer want het zou leuk zijn als we volgend jaar in Boedapest zitten maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Finale: ik vrees net niet (11e in deze halve finale wellicht?)
Ranking in de finale: -
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Servië
5. Estland
6. Nederland
7. Hongarije
8. Griekenland
9. Finland
10. Moldavië
Hongarije stuurt vaak inzendingen die ik goed kan waarderen. Gedurfd en kwalitatief best goed.
Dit jaar sturen ze Boggie. Toen ik dat nummer de eerste keer hoorde vond ik het prima en pakte het me. Maar meerdere draaibeurten doen het niet goed.
Het begint slepend en zeurderig te worden. Mierzoet zelfs en daardoor gaat het tegenstaan.
Jammer want het zou leuk zijn als we volgend jaar in Boedapest zitten maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Finale: ik vrees net niet (11e in deze halve finale wellicht?)
Ranking in de finale: -
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Servië
5. Estland
6. Nederland
7. Hongarije
8. Griekenland
9. Finland
10. Moldavië
0
geplaatst: 26 maart 2015, 22:45 uur
1 Macedonië
2 Estland
3 België
4 Servië
5 Nederland
6 Hongarije
7 Armenië
8 Moldavië
9 Finland
10 Griekenland
2 Estland
3 België
4 Servië
5 Nederland
6 Hongarije
7 Armenië
8 Moldavië
9 Finland
10 Griekenland
0
geplaatst: 27 maart 2015, 05:04 uur
Ik dacht dit ook te horen in het intro van Céline Dion - Loved Me Back to Life
maar is een iets andere kreet "ah ah ah ai ah ah ah ai"

Loved Me Back to Life (2013)
0
geplaatst: 27 maart 2015, 15:07 uur
5. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi, maar een tikkie saai.
6. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
7. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
8. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along
Why ayayayay?
9. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
10. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
5. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi, maar een tikkie saai.
6. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
7. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
Why ayayayay?
9. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
10. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
0
geplaatst: 27 maart 2015, 17:43 uur
Wit-Rusland stuurt vaak nummers waar ik niet veel mee heb en dat is dit jaar al niet anders. Het irriteert me een beetje en ik vind de zang niet echt mooi. Toch merk ik wel dat meerdere draaibeurten dit nummer juist wel weer goed doen want het is best een pakkend nummertje en de irritatie lijkt elke draaibeurt wat meer te verdwijnen.
Moeilijk te voorspellen hoe dit soort nummers het doen op het festival, misschien dat de act van grote invloed zal zijn, alhoewel ik niet hoop op al te veel toeters en bellen en daar nodigt dit nummer wel voor uit denk ik.
Ranking in de finale: 15-20
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Servië
5. Estland
6. Nederland
7. Hongarije
8. Wit-Rusland
9. Griekenland
10. Finland
11. Moldavië
Wit-Rusland stuurt vaak nummers waar ik niet veel mee heb en dat is dit jaar al niet anders. Het irriteert me een beetje en ik vind de zang niet echt mooi. Toch merk ik wel dat meerdere draaibeurten dit nummer juist wel weer goed doen want het is best een pakkend nummertje en de irritatie lijkt elke draaibeurt wat meer te verdwijnen.
Moeilijk te voorspellen hoe dit soort nummers het doen op het festival, misschien dat de act van grote invloed zal zijn, alhoewel ik niet hoop op al te veel toeters en bellen en daar nodigt dit nummer wel voor uit denk ik.
Ranking in de finale: 15-20
Mijn lijstje:
1. Macedonië
2. België
3. Armenië
4. Servië
5. Estland
6. Nederland
7. Hongarije
8. Wit-Rusland
9. Griekenland
10. Finland
11. Moldavië
0
geplaatst: 27 maart 2015, 19:22 uur
1 Macedonië
2 Estland
3 België
4 Servië
5 Nederland
6 Hongarije
7 Armenië
8 Moldavië
9 Wit-Rusland: met een betere zanger had dit wel iets kunnen worden
10 Finland
11 Griekenland
2 Estland
3 België
4 Servië
5 Nederland
6 Hongarije
7 Armenië
8 Moldavië
9 Wit-Rusland: met een betere zanger had dit wel iets kunnen worden
10 Finland
11 Griekenland
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 maart 2015, 22:22 uur
ik gooi er ook weer een ranking tussendoor. Roemenië is, denk ik nu, wel definitief mijn #1.
http://puu.sh/gSa5z/f988879f81.png
http://puu.sh/gSa6I/bfb6f7e823.png
http://puu.sh/gSa5z/f988879f81.png
http://puu.sh/gSa6I/bfb6f7e823.png
0
geplaatst: 28 maart 2015, 09:56 uur
Weten we het nog? Vorig jaar werd de inzending uit Rusland met flink boe-geroep onthaald. Niet terecht vind ik. Laten we politiek maar lekker weglaten op wat toch een feestavond zou moeten zijn.
En boe-geroep wil ik bij deze inzending helemaal niet horen. Is Rusland wat mij betreft verantwoordelijk voor één van de vreselijkste winnaars ooit (Dima Bilan) daar mag Polina best winnen van mij. Ja, ik die niks op heb met b.v. Céline Dion vind dit gewoon een mooi nummer. Krachtig gezongen zonder schreeuwerig te worden, een fijne brug die het nummer wat spanningsopbouw geeft (waar onze Trijntje daar juist jammerlijk in faalt).
Het zingt lekker mee en klinkt als een klok. Elke nieuwe luisterbeurt stijgt mijn waardering weer een beetje en dat voor een nummer dat helemaal niet in mijn straatje past.
Zullen we dan een jaartje even niet boe gaan roepen?!
Ranking in de finale: 5-10
Mijn lijstje:
1. Rusland
2. Macedonië
3. België
4. Armenië
5. Servië
6. Estland
7. Nederland
8. Hongarije
9. Wit-Rusland
10. Griekenland
11. Finland
12. Moldavië
Weten we het nog? Vorig jaar werd de inzending uit Rusland met flink boe-geroep onthaald. Niet terecht vind ik. Laten we politiek maar lekker weglaten op wat toch een feestavond zou moeten zijn.
En boe-geroep wil ik bij deze inzending helemaal niet horen. Is Rusland wat mij betreft verantwoordelijk voor één van de vreselijkste winnaars ooit (Dima Bilan) daar mag Polina best winnen van mij. Ja, ik die niks op heb met b.v. Céline Dion vind dit gewoon een mooi nummer. Krachtig gezongen zonder schreeuwerig te worden, een fijne brug die het nummer wat spanningsopbouw geeft (waar onze Trijntje daar juist jammerlijk in faalt).
Het zingt lekker mee en klinkt als een klok. Elke nieuwe luisterbeurt stijgt mijn waardering weer een beetje en dat voor een nummer dat helemaal niet in mijn straatje past.
Zullen we dan een jaartje even niet boe gaan roepen?!
Ranking in de finale: 5-10
Mijn lijstje:
1. Rusland
2. Macedonië
3. België
4. Armenië
5. Servië
6. Estland
7. Nederland
8. Hongarije
9. Wit-Rusland
10. Griekenland
11. Finland
12. Moldavië
0
geplaatst: 28 maart 2015, 13:02 uur
1 Macedonië
2 Estland
3 Rusland
4 België
5 Servië
6 Nederland
7 Hongarije
8 Armenië
9 Moldavië
10 Wit-Rusland
11 Finland
12 Griekenland
Ligt het aan mij of is de kwaliteit van de muziek dit jaar hoger dan de voorbije jaren?
2 Estland
3 Rusland
4 België
5 Servië
6 Nederland
7 Hongarije
8 Armenië
9 Moldavië
10 Wit-Rusland
11 Finland
12 Griekenland
Ligt het aan mij of is de kwaliteit van de muziek dit jaar hoger dan de voorbije jaren?
0
geplaatst: 28 maart 2015, 21:00 uur
1. Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices
Ja hoor! Erg goed en slim nummer! Sterke stem! Heerlijk!
2. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi! Ze heeft een mooie breekbare, doch krachtige en pure stem. Bouwt erg mooi op. Simpele melodielijn maar wel mooi. Ik houd hier wel van!
3. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. Blijkt na een paar keer toch behoorlijk catchy te zijn.
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook totaal niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
5. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
6. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
7. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Why ayayayay?
9. Uzari & Maimuna – Time
De eerste 20 seconden deden me denken aan 'Not Alone' van Armenië vorig jaar. Daarna krijgt het nummer snel een irritante beat. De viool in de bridge is ronduit irritant en het refrein is saai en blijft op een vervelende manier hangen
10. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
11. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
12. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
Ja hoor! Erg goed en slim nummer! Sterke stem! Heerlijk!
2. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi! Ze heeft een mooie breekbare, doch krachtige en pure stem. Bouwt erg mooi op. Simpele melodielijn maar wel mooi. Ik houd hier wel van!
3. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. Blijkt na een paar keer toch behoorlijk catchy te zijn.
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook totaal niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
5. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
6. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
7. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Why ayayayay?
9. Uzari & Maimuna – Time
De eerste 20 seconden deden me denken aan 'Not Alone' van Armenië vorig jaar. Daarna krijgt het nummer snel een irritante beat. De viool in de bridge is ronduit irritant en het refrein is saai en blijft op een vervelende manier hangen
10. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
11. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
12. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 maart 2015, 21:54 uur
Rusland is verrassend sterk dit jaar inderdaad. Als Polina live kan overtuigen dan zou een top 5 notering me niet verbazen.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 22:33 uur
Ik vond ze 2 jaar geleden ook erg goed met Dina Geripova- What If (What If was zelfs nog wat beter)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.