MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
1. Noorwegen: Mørland & Debrah Scarlett – A monster like me**
Jaaaaaa! 1 woord: Kippenvel!!!!

2. Montenegro: Knez – Adio **
Allereerst wil ik even zeggen: Wat een mooie clip (geldt ook voor Roemenië trouwens). Knez heeft een erg prettige stem (net als Željko Joksimović overigens). Had het nummer nog niet in zijn geheel gehoord maar wat een goed nummer weer. Aparte opbouw en bijzonder genoeg! Ik houd er wel van! Finale zit er wel in!
3. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi! Ze heeft een mooie breekbare, doch krachtige en pure stem. Bouwt erg mooi op. Simpele melodielijn maar wel mooi. Ik houd hier wel van!
4. Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices *
Ja hoor! Erg goed en slim nummer! Sterke stem! Heerlijk!
5. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again *
Mooi, mooi nummer! De Roemeense deel vind ik mooier dan het Engelse deel maar ik ben al lang blij dat ze het niet in zijn geheel in het Engels doen. Ik weet alleen niet waarom, maar ik heb ook een beetje het voorgevoel dat dit nummer niet de finale gaat halen. Het mist een hoogtepunt. Ook de afronding van het nummer vind ik jammer. Toch vind ik dit een van de betere inzendingen dit jaar. We zullen zien wat het gaat doen. Maar het wordt sowieso geen Boekarest 2015.
6. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside *
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. Blijkt na een paar keer toch behoorlijk catchy te zijn.
7. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time **
Lekker vrolijk nummer! Eindelijk! Dat mis ik toch wel een beetje hoor dit jaar! De luchtigheid! Heerlijk! Ze zingen live ook best goed samen. Klinkt vooral in de samenzang goed. Ik vind de toevoeging van Monika wel mooi (zeker in de samenzang dus). Nu hopen dat Vaidas het op het podium warm heeft en tijdens de show zijn shirt ook uittrekt (alleen jammer van die tattoo).
8. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
Albanië vind ik meestal best een interessant land op het Songfestival. Zeker vanaf 2010. Alleen de bijdrage in 2013 vond ik miserabel. Verder hebben ze altijd wel goede nummers. Dit jaar ook weer. Het is een prima lied, alleen helaas niet catchy genoeg voor het festival ben ik bang.Van mij mogen ze de finale halen maar ik denk dat het ze dit jaar weer niet gaat lukken. Zonde! Albanië verdient beter vind ik!
9. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
Ja, ook ik vond de eerste versie leuker, maar dit is geen slecht nummer. Alleen is het nu veel minder catchy.
10. Armenië: Genealogy - Face the Shadow *
Nummer komt wat laat op gang vind ik, maar het nummer is in principe oké.

11. Malta: Amber – Warrior**
Ik was meer gecharmeerd van een eerdere poging die Amber waagde (In Control). Maar Warrior is niet slecht. Live klonk het eerder wat minder. Ik ben benieuwd.
12. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook totaal niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
13. Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday -Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een te beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
14. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along *
Why ayayayay?
15. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
Nee, gewoon nee! Dit kan niet de finale behalen. Daar is het gewoon te saai voor. Nummer is niet bijzonder en de stem van Molly ook niet. Bij zo'n nummer kun je ook geen fantastische act bedenken dus nee ik denk niet dat dit finale-waardig is. Ikzelf vind het nummer matig. Rustig, maar daar hebben we er al genoeg van dit jaar! Jammer Ierland! Dat wordt m weer niet!
16. Georgië: Nina Sublatti – Warrior
Lekker stevig nummer! Maar ik denk ook niet dat ik het te vaak moet horen. Gaat snel vervelen omdat ook dit nummer een hoogtepunt mist.
17. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
Ik was net gewend aan Valentina op het festival! Houd ze er mee op! Ik grapte destijds al met NYCL dat ze misschien mee bleef doen omdat er geen andere zangeressen in San Marino zouden zijn. Maar helaas kapt ze er nu mee...
Het nummer Chain Of Lights heb ik nu een paar keer gehoord maar ik merk dat ik het steeds vergeet. Het maakt blijkbaar geen indruk en blijft niet hangen. Dat zal het op het festival ook niet doen... Weer geen finale voor dit minilandje!
18. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are *
Blijft op een vervelende manier hangen. Zou er niet rouwig om zijn als dit de finale niet haalt.
19. Uzari & Maimuna – Time *
De eerste 20 seconden deden me denken aan 'Not Alone' van Armenië vorig jaar. Daarna krijgt het nummer snel een irritante beat. De viool in de bridge is ronduit irritant en het refrein is saai en blijft op een vervelende manier hangen
20. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies *
Vanaf het houseachtige stuk verliest het mijn interesse.

21. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath *
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
22. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
1 woord: BAGGER! Gelukkig duurt het maar anderhalve minuut...

Trijntje: "Ik ga niet winnen"

That's the spirit! (al heeft ze wel gelijk )

7. Portugal: Leonor Andrade – Há um mar que nos separa

Ik voeg nog een extra video toe omdat ook het nummer van Leonor Andrade een lichte wijziging heeft gekregen, en de ingezonden versie een live opname betreft tijdens de nationale voorronde gemaakt.

Portugal heeft het festival nog nooit gewonnen en als er 1 land is welke ik het nu eens gun..... altijd wel smaakvolle inzendingen, maar het wil niet lukken. Misschien vanwege het feit dat ze toch ietwat te veel traditionele muziek toevoegen in hun nummers?! Ik heb er anders geen verklaring voor.

Dit jaar gaat Portugal zeker weer niet winnen en dat vind ik jammer want geloof het of niet: van mij mag het dus. Maar ik sta hier helemaal alleen in lijkt het wel. Portugal is de grijze muis van dit jaar. Doet het slecht in de polls en maakt niks klaar bij de bookmakers. Ik wil zo graag Lissabon 2016 roepen maar als ik dat doe ben ik een roepende in de woestijn.

Finale: nee
Ranking in de finale: -

Mijn lijstje (* en ** door naar de finale gok ik):

1. Noorwegen **
2. Roemenië *
3. Rusland *
4. Portugal
5. Macedonië
6. België *
7. Armenië *
8. Servië *
9. Estland *
10. Montenegro **

11. Malta **
12. Ierland **
13. Nederland *
14. Hongarije
15. Wit-Rusland *
16. Denemarken
17. Litouwen
18. Albanië
19. Georgië
20. Griekenland *

21. Finland *
22. San Marino
23. Moldavië

Allereerst wil ik even zeggen: Wat een mooie clip (geldt ook voor Roemenië trouwens). Knez heeft een erg prettige stem (net als Željko Joksimović overigens). Had het nummer nog niet in zijn geheel gehoord maar wat een goed nummer weer. Aparte opbouw en bijzonder genoeg! Ik houd er wel van! Finale zit er wel in!
Mooi! Ze heeft een mooie breekbare, doch krachtige en pure stem. Bouwt erg mooi op. Simpele melodielijn maar wel mooi. Ik houd hier wel van!
Mooi, mooi nummer! De Roemeense deel vind ik mooier dan het Engelse deel maar ik ben al lang blij dat ze het niet in zijn geheel in het Engels doen. Ik weet alleen niet waarom, maar ik heb ook een beetje het voorgevoel dat dit nummer niet de finale gaat halen. Het mist een hoogtepunt. Ook de afronding van het nummer vind ik jammer. Toch vind ik dit een van de betere inzendingen dit jaar. We zullen zien wat het gaat doen. Maar het wordt sowieso geen Boekarest 2015.
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. Blijkt na een paar keer toch behoorlijk catchy te zijn.
Lekker vrolijk nummer! Eindelijk! Dat mis ik toch wel een beetje hoor dit jaar! De luchtigheid! Heerlijk! Ze zingen live ook best goed samen. Klinkt vooral in de samenzang goed. Ik vind de toevoeging van Monika wel mooi (zeker in de samenzang dus). Nu hopen dat Vaidas het op het podium warm heeft en tijdens de show zijn shirt ook uittrekt (alleen jammer van die tattoo).
Albanië vind ik meestal best een interessant land op het Songfestival. Zeker vanaf 2010. Alleen de bijdrage in 2013 vond ik miserabel. Verder hebben ze altijd wel goede nummers. Dit jaar ook weer. Het is een prima lied, alleen helaas niet catchy genoeg voor het festival ben ik bang.Van mij mogen ze de finale halen maar ik denk dat het ze dit jaar weer niet gaat lukken. Zonde! Albanië verdient beter vind ik!
Ja, ook ik vond de eerste versie leuker, maar dit is geen slecht nummer. Alleen is het nu veel minder catchy.
10. Armenië: Genealogy - Face the Shadow *

11. Malta: Amber – Warrior**
Ik was meer gecharmeerd van een eerdere poging die Amber waagde (In Control). Maar Warrior is niet slecht. Live klonk het eerder wat minder. Ik ben benieuwd.
12. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook totaal niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
13. Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday -Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een te beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
14. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along *
Why ayayayay?
15. Georgië: Nina Sublatti – Warrior
Lekker stevig nummer! Maar ik denk ook niet dat ik het te vaak moet horen. Gaat snel vervelen omdat ook dit nummer een hoogtepunt mist.
16. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies *
Vanaf het houseachtige stuk verliest het mijn interesse, maar begin dit steeds meer te waarderen.
17. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
Nee, gewoon nee! Dit kan niet de finale behalen. Daar is het gewoon te saai voor. Nummer is niet bijzonder en de stem van Molly ook niet. Bij zo'n nummer kun je ook geen fantastische act bedenken dus nee ik denk niet dat dit finale-waardig is. Ikzelf vind het nummer matig. Rustig, maar daar hebben we er al genoeg van dit jaar! Jammer Ierland! Dat wordt m weer niet!
18. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are *
Blijft op een vervelende manier hangen. Zou er niet rouwig om zijn als dit de finale niet haalt.
19. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie- helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken
20. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
Ik was net gewend aan Valentina op het festival! Houd ze er mee op! Ik grapte destijds al met NYCL dat ze misschien mee bleef doen omdat er geen andere zangeressen in San Marino zouden zijn. Maar helaas kapt ze er nu mee...
Het nummer Chain Of Lights heb ik nu een paar keer gehoord maar ik merk dat ik het steeds vergeet. Het maakt blijkbaar geen indruk en blijft niet hangen. Dat zal het op het festival ook niet doen... Weer geen finale voor dit minilandje!

21. Portugal: Leonor Andrade – Há um mar que nos separa
Hier kan ik kort over zijn: futloos nummer zonder hoogtepunt. Gaat de finale ook niet halen.

22. Uzari & Maimuna – Time *
De eerste 20 seconden deden me denken aan 'Not Alone' van Armenië vorig jaar. Daarna krijgt het nummer snel een irritante beat. De viool in de bridge is ronduit irritant en het refrein is saai en blijft op een vervelende manier hangen
23. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää

1 Macedonië (hoe meer ik het luister hoe meer het me bevalt)
2 Roemenië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 San Marino
14 Noorwegen: mooi gezongen, maar het doet me niet veel
15 Montenegro
16 Ierland
17 Moldavië
18 Albanië
19 Wit-Rusland
20 Malta
21 Portugal: Het land dat al het langst wacht op een songfestival overwinning en daarom gun ik ze het wel, maar eerlijk vind ik ook dit jaar hun nummer weer totaal mijn ding niet.
22 Finland
23 Griekenland

8. Tsjechië: Marta Jandová & Václav Noid Bárta – Hope Never Dies

Tsjechië is niet echt een trouw deelnemer aan het festival. In 2007 debuteerde het land en haalde de finale niet. Dat lukte in 2008 en 2009 ook niet en toen lieten ze het verder voor wat het was.

Dit jaar keren ze terug met een duo dat Hope Never Dies zingt. Een grote stoere meneer waar je vast geen ruzie mee moet krijgen en een strenge tante. Dat ze niet in het leer zijn gestoken is een waar wonder.
Het is ook hopen op een wonder voor Tsjechië want ik denk dat ze de lijn gewoon doorzetten door de finale niet te halen. Maar ja, hope never dies........

Finale: nee
Ranking in de finale: -

1. Noorwegen **
2. Roemenië *
3. Rusland *
4. Portugal
5. Macedonië
6. België *
7. Armenië *
8. Servië *
9. Estland *
10. Montenegro **

11. Malta **
12. Ierland **
13. Nederland *
14. Hongarije
15. Wit-Rusland *
16. Denemarken
17. Litouwen
18. Tsjechië
19. Albanië
20. Georgië

21. Griekenland *
22. Finland *
23. San Marino
24. Moldavië

Onweerwolf
Nog andere mensen met leuke collecties trouwens?

http://puu.sh/h7vMe/40a4a2a04c.png

Ik mis 2004, 2010, 2014 en 2015 nog. (Al meen ik dat ik 2010 al had maar die kan ik niet lokaliseren. )

aERo heeft ze vast allemaal, niet?

Ik heb enkel 2009 en misschien dat ik dit jaar ook wel aankoop, want dit jaar vind ik veel liedjes echt wel goed.

Ik heb alleen die van 2006 en al jaren niet meer aangeraakt. Achteraf gezien ook niet zo'n best jaar.

Favorieten
* Spanje
* België
* Bulgarije
* Roemenië!

2 Roemenië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 San Marino
14 Noorwegen: mooi gezongen, maar het doet me niet veel
15 Montenegro
16 Ierland
17 Moldavië
18 Albanië
19 Wit-Rusland
20 Tsjechië
21 Malta
22 Portugal
23 Finland
24 Griekenland

Onweerwolf
NewYorkCityLight schreef:
Ik heb alleen die van 2006 en al jaren niet meer aangeraakt. Achteraf gezien ook niet zo'n best jaar.

Favorieten
* Spanje
* België
* Bulgarije
* Roemenië!

2006 was niet sterk nee, al was daar wel Daz Sampson (VK), één van mijn grootste guilty pleasures ever.

Verder vond ik Roemenië, Finland, Bulgarije en Griekenland goed te doen. Althans dat waren de enige 5 die vorig jaar mijn Top 250 haalden. Die laatste 2 zouden dit jaar wel eens verdwenen kunnen zijn. Spanje en België vond ik ook nog wel ok inderdaad.

Onweerwolf schreef:
aERo heeft ze vast allemaal, niet?

Uiteraard en dan heb ik ze nog op gebrande cd's vanaf 1980 (want vanaf dat jaar ben ik gaan kijken). Ja, toen waren er nog geen mp3's en kon je dat bij iemand bestellen: met mooi gemaakt artwork en vaak een tweede cd met remixen, versies in andere talen etc.
Toevallig gisteren in mappen gestopt en uit de jewelcases gehaald.

http://i58.tinypic.com/dz85tz.jpg

http://i57.tinypic.com/34g3n2d.jpg

Ik mis er geen eentje trouwens.

De 2015 cd staat al in bestelling

De dag na het festival traditiegetrouw een uitdraai van de eindstand en die gaat in het hoesje. De cd raak ik eigenlijk nauwelijks aan: gaat in iTunes waar alle jaren staan (want alles voor 1980 heb ik alleen als mp3).

Als kind (ik begon te kijken in 1980) nam ik het op cassette op (van de uitzending die ook op de radio te volgen was) en plakte ik het hoesje vol met kleine foto's. Helaas heb ik die allemaal weggegooid.

Onweerwolf
Gaaf!

Met die gebrande cd's die ik kocht ben ik uiteraard tot 1999 gegaan want pas vanaf 2000 kon je de cds kopen. Dat ze daar niet al veel eerder aan gedacht hebben

Overigens heb ik van de jaren daarvoor nog wel wat verschillende verzamel cd's gekocht.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Met die gebrande cd's die ik kocht ben ik uiteraard tot 1999 gegaan want pas vanaf 2000 kon je de cds kopen. Dat ze daar niet al veel eerder aan gedacht hebben

Overigens heb ik van de jaren daarvoor nog wel wat verschillende verzamel cd's gekocht.

Er schijnt er ook eentje te zijn van 1999, die niet helemaal officieel is, en een paar landen mist.

Ik heb geen verzamelaars, wel een stapeltje losse singles. o.a Wild Dances, Rock & Roll Kids, Waar is de zon.

En ik heb natuurlijk het Sunday Songs album van Paradise Oskar alsmede Waterloo van ABBA.

En uiteraard ook alles vanaf 1956 op MP3.

Cd-singles heb ik ook nog wel (vooral de NL inzendingen en winnaars).

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/10941822_759942894120820_293219852864160633_n.jpg?oh=c981071e0b1b6aac25e2a75ca2ffc3fe&oe=55B52D59

Ben geen fanatiek volger van het Eurovisie Songfestival maar heb er wel een 'tic' aan overgehouden.
Slechts twee edities van het Songfestival in zijn geheel gezien (1986 Bergen en 1987 Brussel).

Verzamel-CD 'Songfestival Hits' uitgebracht na Eurosong 2004 staan 6 tracks op (1.Sandra Kim, 2.Johnny Logan/Hold Me Now, 3.Vicky Leandros, 4.France Gall, 5.Urban Trad en extra track Xandee/1 Life)

http://cdn.discogs.com/ckhzpX06a3g2Cgisb47AYnn4aEY=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-6026340-1409151210-4923.jpeg.jpg

Kwam deze ook nog tegen in de kast (25 Years Eurovision Song Contest Winners 1956-1981)

aERodynamIC schreef:
Cd-singles heb ik ook nog wel (vooral de NL inzendingen en winnaars).

Mooie collectie!

9. Israël: Nadav Guedj – Golden Boy

Ik heb een zwak voor de inzendingen uit Israël en dat heeft niks te maken met mijn liefde voor Asaf Avidan en aanverwanten. De inzendingen uit dat land bevallen me vaak enorm (uitzonderingen daargelaten want soms zenden ze draken in).

De 16-jarige (je zou hem ouder schatten) Nadav Guedj brengt als één van de weinigen wat plezier op dit festival der ballads. Ongecompliceerde pop met een oosters etno-randje. Heel sterk is het niet, een guilty pleasure wel en ik vermoed vooral vanwege het feit dat er gewoon weinig concurrentie is op dat gebied wat andere jaren wel anders was.

Om die reden scoort dit nummer beter bij mij dan dat ik het echt beoordeel maar een beetje vrolijkheid heeft het festival dit jaar wel nodig en Guedj weet het ons te bieden. Een winnaar Israël heeft er 3 op naam staan) hoor ik er zeker niet in maar de finale zou mogelijk moeten zijn en dat hebben ze wel nodig want al 4 jaar op rij is dat niet meer gelukt.

Opvallend weetje: er zijn ook Arabische landen lid van de EBU (Algerije, Egypte, Jordanië, Libanon, Libië en Tunesië) maar die weigeren mee te doen door deelname van Israël en ook omdat ze de inzending uit dit land vaak niet eens uitzenden zouden ze niet mee mogen doen.

Marokko heeft 1 jaar meegedaan precies toen Israel niet meedeed en toen Israël in 1978 zijn eerste zege behaalde werd braken veel van die landen de uitzending af er werd zelfs gezegd dat het land helemaal niet gewonnen had. Libanon zou in 2005 meedoen maar kon niet garanderen dat ze het lied uit Israël zouden gaan uitzenden waardoor ze uiteindelijk besloten dan maar niet mee te doen.

Politiek en het Songfestival..... het blijft een moeizaam gebeuren.

Finale: ja
Ranking in de finale: 15-20

1. Noorwegen **
2. Roemenië *
3. Rusland *
4. Portugal
5. Macedonië
6. België *
7. Armenië *
8. Servië *
9. Estland *
10. Montenegro **

11. Israel **
12. Malta **
13. Ierland **
14. Nederland *
15. Hongarije
16. Wit-Rusland *
17. Denemarken
18. Litouwen
19. Tsjechië
20. Albanië

21. Georgië
22. Griekenland *
23. Finland *
24. San Marino
25. Moldavië

10. Letland: Aminata – Love Injected

Letland komt dit jaar net als België met een wat 'alternatiever' geluid. Duidelijk één van de spannender nummers dit jaar en dan is het altijd even afwachten wat dat gaat doen.
Mijn gevoel zegt dat dit wel eens beloond zou kunnen gaan worden met een prima top notering in de finale ondanks dat het vrij pittig is voor de doorsnee kijkers. Het is ook gunstig gepland na het vrolijke Israël.
Aminata kan zingen, ziet er mooi uit en brengt het nummer zonder al te veel poespas. Laten we hopen dat ze dat 21 mei ook zo laat. Dus geen schaatsers, schommels of balletdansers toevoegen a.u.b. Dit mag puur blijven.

Ranking in de finale: top 10

1. Noorwegen **
2. Roemenië *
3. Rusland *
4. Portugal
5. Macedonië
6. België *
7. Letland **
8. Armenië *
9. Servië *
10. Estland *

11. Montenegro **
12. Israel **
13. Malta **
14. Ierland **
15. Nederland *
16. Hongarije
17. Wit-Rusland *
18. Denemarken
19. Litouwen
20. Tsjechië

21. Albanië
22. Georgië
23. Griekenland *
24. Finland *
25. San Marino
26. Moldavië

2 Roemenië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 San Marino
14 Noorwegen
15 Letland
16 Israel
17 Montenegro
18 Ierland
19 Moldavië
20 Albanië
21 Wit-Rusland
22 Tsjechië
23 Malta
24 Portugal
25 Finland
26 Griekenland

11. Azerbeidzjan: Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf

Azerbeidzjan doet pas sinds 2008 mee maar is een topscoorder. Leest u mee? In 2008 werden ze 8e en daarna respectievelijk 3e, 5e, 1e, 4e, 2e en vorig jaar 22e.
Dat laatste was even een foutje en dat gaan ze dit jaar rechttrekken met ongetwijfeld weer een top 5 notering met Josh Groban, eh, Elnur Huseynov die in 2008 het land als duo mocht laten debuteren.

Elnur heeft wat concurrentie van Italië in deze hoek en dat zou enigszins wat roet in het eten kunnen gooien maar dat kan ook andersom voor de Italianen natuurlijk, maar verder is het wederom een uitstekend nummer waar niemand zich een buil aan zal vallen en dat de Zweden er weer aan meegewerkt hebben zal zeker niet nadelig zijn. Een gelikt nummer om hoog te kunnen eindigen en ondanks dat ik de laatste jaren niet veel meer luister naar Josh Groban en consorten valt het nummer prima bij mij.

Ranking in de finale: top 5

1. Noorwegen **
2. Roemenië *
3. Rusland *
4. Portugal
5. Macedonië
6. Azerbeidzjan **
7. België *
8. Letland **
9. Armenië *
10. Servië *

11. Estland *
12. Montenegro **
13. Israel **
14. Malta **
15. Ierland **
16. Nederland *
17. Hongarije
18. Wit-Rusland *
19. Denemarken
20. Litouwen

21. Tsjechië
22. Albanië
23. Georgië
24. Griekenland *
25. Finland *
26. San Marino
27. Moldavië

10. Tsjechië: Marta Jandová & Václav Noid Bárta – Hope Never Dies
Ik heb normaal niet zo veel met dit genre, maar ik vind dit toch erg sterk gezongen. Zowel de dame als de heer hebben erg prettige stemmen. Het nummer is goed opgebouwd! Hopelijk is het live goed en zit een finale erin. Vooralsnog vrees ik van niet.

11. Armenië: Genealogy - Face the Shadow *
12. Azerbeidzjan: Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf**
Azerbeidzjan haalt altijd de finale, dus nu zal nu ook wel weer. Het is een slim opgebouwd nummer maar mist toch wat authenticiteit. Ik snap de vergelijking met Josh Groban goed. Ik vind het niet erg als hij inderdaad de finale haalt, maar hoop dat hij het live ook een beetje kan zingen. Dat zagen we vorig jaar bijvoorbeeld bij Dilara: studioversie is prachtig maar live is het bagger. Vooralsnog prima nummer!
13. Letland: Aminata – Love Injected**
Zingen kan ze wel zeg! Lekker hoor! Het nummer is prima maar mist toch nog iets (al kan ik mijn vinger er niet echt op leggen). Toch twijfel ik over een finaleplaats. Vooralsnog denk ik dat het wel mogelijk is.
14. Malta: Amber – Warrior**
15. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
16. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday*
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een te beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
17. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along *
Why ayayayay?
18.Israël: Nadav Guedj – Golden Boy**
Ik heb een gruwelijke hekel aan dat gejammer zoals ze dat in het Midden-Oosten zo goed kunnen. In het begin van het couplet doet Nadav dat ook. Echter ontpopt het zich tot een Ed Sheeran nummer (doet me denken aan Sing). Vervolgens krijgt het nummer toch weer een gedaantewisseling met veel Oosterse (bijna Turkse) invloeden. Raar genoeg is het nummer toch wel een geheel. Grappig gedaan. Het zal niet mijn favoriete nummer van het festival worden, maar echt slecht vind ik het ook niet. (al had ik liever Same Heart van vorig jaar!

19. Georgië: Nina Sublatti – Warrior
20. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies *
Vanaf het houseachtige stuk verliest het mijn interesse, maar begin dit steeds meer te waarderen.

21. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
22. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are *
23. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie- helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken
24. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
25. Portugal: Leonor Andrade – Há um mar que nos separa
Hier kan ik kort over zijn: futloos nummer zonder hoogtepunt. Gaat de finale ook niet halen.
26. Uzari & Maimuna – Time *
27. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää

Onweerwolf
Josh Groban zegt me niets om eerlijk te zijn, maar van alle inzendingen ooit van Azerbeidzjan vind ik deze toch echt de minste. Ik snap dan ook niet dat het nummer best aardig in de polls ligt overal.

2 Roemenië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Azerbeidzjan
7 Rusland
8 België
9 Servië
10 Georgië
11 Nederland
12 Hongarije
13 Armenië
14 San Marino
15 Noorwegen
16 Letland
17 Israel
18 Montenegro
19 Ierland
20 Moldavië
21 Albanië
22 Wit-Rusland
23 Tsjechië
24 Malta
25 Portugal
26 Finland
27 Griekenland

Onweerwolf
Tijd voor weer eens een ander lijstje.

Alle Nederlandse inzendingen gerangschikt naar mijn smaak.

01. [1990] Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen
02. [2012] Joan Franka - You And Me
03. [1988] Gerard Joling - Shangri-La
04. [1975] Teach-In - Ding-A-Dong
05. [2013] Anouk - Birds
06. [1994] Willeke Alberti - Waar Is De Zon?
07. [1969] Lenny Kuhr - De Troubadour
08. [1987] Marcha - Rechtop In De Wind
09. [1980] Maggie MacNeal - Amsterdam
10. [1993] Ruth Jacott - Vrede
11. [1962] De Spelbrekers - Katinka
12. [1989] Justine Pelmelay - Blijf Zoals Je Bent
13. [1979] Xandra - Colorado
14. [1974] Mouth & MacNeal - I See A Star
15. [1992] Humphrey Campbell - Wijs Me De Weg
16. [1977] Heddy Lester - De Mallemolen
17. [1998] Edsilia Rombley - Hemel En Aarde
18. [1999] Marlayne - One Good Reason
19. [1986] Frizzle Sizzle - Alles Heeft Een Ritme
20. [1971] Saskia & Serge - De Tijd
21. [1973] Ben Cramer - De Oude Muzikant
22. [1984] Maribelle - Ik Hou Van Jou
23. [2008] Hind - Your Heart Belongs To Me
24. [2001] Michelle - Out On My Own
25. [1956] Corry Brokken - Voorgoed Voorbij
26. [2003] Esther Hart - One More Night
27. [2000] Linda Wagenmakers - No Goodbyes
28. [2006] Treble - Amanbanda
29. [1959] Teddy Scholten - Een Beetje
30. [1957] Corry Brokken - Net Als Toen
31. [1976] Sandra Reemer - The Party's Over
32. [1978] Harmony - 't Is Ok
33. [2005] Glennis Grace - My Impossible Dream
34. [1967] Thérèse Steinmetz - Ring-Dinge-Ding
35. [1983] Bernadette - Sing Me A Song
36. [1965] Conny Vandenbos - Het Is Genoeg
37. [1964] Anneke Grönloh - Jij Bent Mijn Leven
38. [1972] Sandra & Andres - Als Het Om De Liefde Gaat
39. [1981] Linda Williams - Het Is Een Wonder
40. [1958] Corry Brokken - Heel De Wereld
41. [1982] Bill Van Dijk - Jij En Ik
42. [1963] Annie Palmen - Een Speeldoos
43. [1956] Jetty Paerl - De Vogels Van Holland
44. [1960] Rudi Carrell - Wat Een Geluk
45. [1966] Milly Scott - Fernando En Philippo
46. [2004] Re-Union - Without You
47. [2007] Edsilia Rombley - On Top Of The World
48. [1970] Hearts Of Soul - Waterman
49. [1968] Ronnie Tober - Morgen
50. [2011] 3JS - Never Alone
51. [2014] The Common Linnets - Calm After The Storm
52. [1961] Greetje Kauffeld - Wat Een Dag
53. [2009] De Toppers - Shine
54. [1997] Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd
55. [2010] Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Lie)
56. [1996] Maxine & Franklin Brown - De Eerste Keer

Trijntje zal straks wel ergens in het midden gaan eindigen schat ik.

Vooruit, ik doe mee:

01. [1993] Ruth Jacott - Vrede
02. [1998] Edsilia Rombley - Hemel En Aarde
03. [2013] Anouk - Birds
04. [2014] The Common Linnets - Calm After The Storm
05. [2001] Michelle - Out On My Own
06. [1989] Justine Pelmelay - Blijf Zoals Je Bent
07. [1984] Maribelle - Ik Hou Van Jou
08. [1977] Heddy Lester - De Mallemolen
09. [1999] Marlayne - One Good Reason
10. [2003] Esther Hart - One More Night

11. [1983] Bernadette - Sing Me A Song
12. [1990] Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen
13. [1969] Lenny Kuhr - De Troubadour
14. [1975] Teach-In - Ding-A-Dong
15. [2007] Edsilia Rombley - On Top Of The World
16. [2000] Linda Wagenmakers - No Goodbyes
17. [1986] Frizzle Sizzle - Alles Heeft Een Ritme
18. [1963] Annie Palmen - Een Speeldoos
19. [1992] Humphrey Campbell - Wijs Me De Weg
20. [1988] Gerard Joling - Shangri-La

21. [1994] Willeke Alberti - Waar Is De Zon?
22. [1996] Maxine & Franklin Brown - De Eerste Keer
23. [2011] 3JS - Never Alone
24. [1971] Saskia & Serge - De Tijd
25. [2015] Trijntje Oosterhuis - Walk Along
26. [2005] Glennis Grace - My Impossible Dream
27. [1979] Xandra - Colorado
28. [1987] Marcha - Rechtop In De Wind
29. [1980] Maggie MacNeal - Amsterdam
30. [1959] Teddy Scholten - Een Beetje

31. [2004] Re-Union - Without You
32. [2008] Hind - Your Heart Belongs To Me
33. [2012] Joan Franka - You And Me
34. [1974] Mouth & MacNeal - I See A Star
35. [1973] Ben Cramer - De Oude Muzikant
36. [2010] Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Lie)
37. [1957] Corry Brokken - Net Als Toen
38. [1962] De Spelbrekers - Katinka
39. [1970] Hearts Of Soul - Waterman
40. [2006] Treble - Amanbanda

41. [1997] Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd
42. [1978] Harmony - 't Is Ok
43. [1976] Sandra Reemer - The Party's Over
44. [1972] Sandra & Andres - Als Het Om De Liefde Gaat
45. [1965] Conny Vandenbos - Het Is Genoeg
46. [1964] Anneke Grönloh - Jij Bent Mijn Leven
47. [1956] Corry Brokken - Voorgoed Voorbij
48. [1958] Corry Brokken - Heel De Wereld
49. [1982] Bill Van Dijk - Jij En Ik
50. [1956] Jetty Paerl - De Vogels Van Holland

51. [1967] Thérèse Steinmetz - Ring-Dinge-Ding
52. [1966] Milly Scott - Fernando En Philippo
53. [1961] Greetje Kauffeld - Wat Een Dag
54. [1960] Rudi Carrell - Wat Een Geluk
55. [2009] De Toppers - Shine
56. [1968] Ronnie Tober - Morgen
57. [1981] Linda Williams - Het Is Een Wonder

Onweerwolf
Dan doe ik België lekker ook.

01. [2003] Urban Trad - Sanomi
02. [2004] Xandee - 1 Life
03. [2014] Axel Hirsoux - Mother
04. [1977] Dream Express - A Million In One, Two, Three
05. [1987] Liliane Saint-Pierre - Soldiers Of Love
06. [1999] Vanessa Chinitor - Like The Wind
07. [1989] Ingeborg - Door De Wind
08. [1986] Sandra Kim - J'aime La Vie
09. [1976] Pierre Rapsat - Judy Et Cie
10. [1998] Mélanie Cohl - Dis Oui
11. [1980] Telex - Euro-Vision
12. [1969] Louis Neefs - Jennifer Jennings
13. [1974] Jacques Hustin - Fleur De Liberté
14. [2013] Roberto Bellarosa - Love Kills
15. [1975] Ann Christy - Gelukkig Zijn
16. [1996] Lisa Del Bo - Liefde Is Een Kaartspel
17. [1978] Jean Vallée - L'amour Ça Fait Chanter La Vie
18. [1957] Bobbejaan Schoepen - Straatdeuntje
19. [1982] Stella - Si Tu Aimes Ma Musique
20. [1973] Nicole & Hugo - Baby, Baby
21. [1990] Philippe Lafontaine - Macédomienne
22. [2005] Nuno Resende - Le Grand Soir
23. [1956] Fud Leclerc - Messieurs Les Noyés De La Seine
24. [1961] Bob Benny - September, Gouden Roos
25. [2006] Kate Ryan - Je t'Adore
26. [1959] Bob Benny - Hou Toch Van Mij
27. [1970] Jean Vallée - Viens L'oublier
28. [1992] Morgane - Nous, On Veut Des Violons
29. [1979] Micha Marah - Hey Nana
30. [2000] Nathalie Sorce - Envie De Vivre
31. [2008] Ishtar - O Julissi
32. [1965] Lize Marke - Als Het Weer Lente Is
33. [1966] Tonia - Un Peu De Poivre, Un Peu De Sel
34. [1984] Jacques Zégers - Avanti La Vie
35. [1968] Claude Lombard - Quand Tu Reviendras
36. [1991] Clouseau - Geef Het Op
37. [1988] Reynaert - Laissez Briller Le Soleil
38. [1993] Barbara Dex - Iemand Als Jij
39. [2011] Witloof Bay - With Love Baby
40. [1983] Pas De Deux - Rendez-Vous
41. [1971] Lily Castel & Jacques Raymond - Goeiemorgen Morgen
42. [2012] Iris - Would You?
43. [1956] Mony Marc - Le Plus Beau Jour De Ma Vie
44. [2010] Tom Dice - Me And My Guitar
45. [1972] Serge & Christine Ghisoland - À La Folie Ou Pas Du Tout
46. [2002] Sergio & The Ladies - Sister
47. [1985] Linda Lepomme - Laat Me Nu Gaan
48. [1981] Emly Starr - Samson
49. [1960] Fud Leclerc - Mon Amour Pour Toi
50. [1967] Louis Neefs - Ik Heb Zorgen
51. [1995] Frédéric Etherlinck - La Voix Est Libre
52. [1962] Fud Leclerc - Ton Nom
53. [2007] The KMG's - LovePower
54. [1958] Fud Leclerc - Ma Petite Chatte
55. [1964] Robert Cogoi - Près De Ma Rivière
56. [2009] Patrick Ouchène - Copycat
57. [1963] Jacques Raymond - Waarom

Doe ik Belgie en Nederland maar ik hou het bij een Top 10

01. [1986] Sandra Kim - J'aime La Vie (B)
02. [1983] Pas De Deux - Rendez-Vous (B)
03. [2014] The Common Linnets - Calm After The Storm (NL)
04. [2013] Anouk - Birds (NL)
05. [1969] Lenny Kuhr - De Troubadour (NL)
06. [1978] Jean Vallée - L'amour Ça Fait Chanter La Vie (B)
07. [1996] Maxine & Franklin Brown - De Eerste Keer (NL)
08. [1998] Edsilia Rombley - Hemel En Aarde (NL)
09. [2010] Tom Dice - Me And My Guitar (B)
10. [1975] Teach-In - Ding-A-Dong (NL)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.