MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
13. Denemarken: Anti Social Media – The way you are

Denemarken staat altijd wel in de schaduw van buurland Zweden. Telkens leuke, pakkende inzendingen maar met veel minder succes. Het gelikte mist iets te veel waarschijnlijk.
Dit jaar sturen ze een gezellig popbandje Anti Social Medi genaamd. Typisch zo'n liedje dat je gelijk herkent omdat je het al vele malen in allerlei gedaanten voorbij hebt horen komen.
Kwestie van leuk, maar net niet. Zoals wel vaker vanuit Denemarken op het festival.
Er is weinig mis met dit onschuldige nummertje maar ik vrees dat het geen potten gaat breken.
Typisch zo'n twijfelgeval: gaat het wel of niet door. Ik gok dit jaar op niet, alhoewel ik het ze wel gun.

Finale: net niet
Ranking in de finale: -

Mijn lijstje:

1. Rusland
2. Macedonië
3. België
4. Armenië
5. Servië
6. Estland
7. Nederland
8. Hongarije
9. Wit-Rusland
10. Denemarken
11. Griekenland
12. Finland
13. Moldavië

1 Macedonië
2 Denemarken: leuk vrolijk liedje dat ik hier al dagen loop mee te neurieën
3 Estland
4 Rusland
5 België
6 Servië
7 Nederland
8 Hongarije
9 Armenië
10 Moldavië
11 Wit-Rusland
12 Finland
13 Griekenland

1. Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices
Ja hoor! Erg goed en slim nummer! Sterke stem! Heerlijk!
2. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi! Ze heeft een mooie breekbare, doch krachtige en pure stem. Bouwt erg mooi op. Simpele melodielijn maar wel mooi. Ik houd hier wel van!
3. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. Blijkt na een paar keer toch behoorlijk catchy te zijn.
4. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook totaal niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
5. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
6. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
Ja, ook ik vond de eerste versie leuker, maar dit is geen slecht nummer. Alleen is het nu veel minder catchy.
7. Armenië: Genealogy - Face the Shadow
Nummer komt wat laat op gang vind ik, maar het nummer is in principe oké.
8. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along
Why ayayayay?
9. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are
Blijft op een vervelende manier hangen. Zou er niet rouwig om zijn als dit de finale niet haalt.

10. Uzari & Maimuna – Time
De eerste 20 seconden deden me denken aan 'Not Alone' van Armenië vorig jaar. Daarna krijgt het nummer snel een irritante beat. De viool in de bridge is ronduit irritant en het refrein is saai en blijft op een vervelende manier hangen
11. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
Vanaf het houseachtige stuk verliest het mijn interesse.
12. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
13. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää
1 woord: BAGGER! Gelukkig duurt het maar anderhalve minuut...

14. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive

Albanië doet al weer een tijdje mee (sinds 2004) maar blijft toch voor het gevoel nog een beetje de nieuwkomer op het festival. Heel veel succes hebben ze niet echt gehad tot nu toe met een 5e plaats voor Rona Nishliu met Suus in 2012 en dat was nog best onverwacht te noemen.
Dit jaar mag Elhaida Dani het proberen maar ik vrees dat de top 5 er niet in gaat zitten. Sterker: ook nu verwacht ik niet veel van deze inzending.

Mevrouw zingt lekker hard, het nummer is zo beroerd nog niet maar blijft zeker ook niet erg hangen en dat lijkt me toch wel een voorwaarde om door te kunnen stoten naar de finale.
Nee, voorlopig moet het land nog maar even blijven teren op die top 5 notering van 3 jaar terug.

Finale: nee

Mijn lijstje:

1. Rusland
2. Macedonië
3. België
4. Armenië
5. Servië
6. Estland
7. Nederland
8. Hongarije
9. Wit-Rusland
10. Denemarken
11. Albanië
12. Griekenland
13. Finland
14. Moldavië

Onweerwolf
Ik denk dat Albanië wel eens zou kunnen verrassen dit jaar. Geen top 10 misschien maar ik acht een finale wel mogelijk.

1 Macedonië
2 Denemarken: leuk vrolijk liedje dat ik hier al dagen loop mee te neurieën
3 Estland
4 Rusland
5 België
6 Servië
7 Nederland
8 Hongarije
9 Armenië
10 Moldavië
11 Albanië
12 Wit-Rusland
13 Finland
14 Griekenland

15. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again

Oh wat hield ik vroeger toch van dat orkest en wat was het fijn om al die talen te horen. Dat vind ik nog steeds één van de grootste zondes die het Festival heeft begaan in het verleden.
Maar goed, veel in het Engels dus. Het is niet anders. Een nog gruwelijker hekel heb ik aan halfslachtig gedoe door in eigen taal en Engels te zingen binnen 3 minuten.

Laat uitgerekend één van de beste inzendingen dat dit jaar nu gaan flikken. Waarom Voltaj? Waarom?
Het nummer is zo veel mooier in jullie eigen taal en het Engels met dat vreselijke accent lijkt toch nergens op.
Het is echt balen. Toch blijf ik een fan van dit nummer en is de boodschap mooi.

Ik feliciteerde een Roemeense kennis (nu woonachtig in Polen) met 'hun' inzending en toen vertelde hij me dat hij de band 3 keer niks vond maar dat dit nummer hem aangenaam verrast had.
Het zou geweldig zijn als het volgend jaar Boekarest 2016 gaat worden en niet Stockholm 2016

Finale: ja
Ranking in de finale: 5-10

Mijn lijstje:

1. Roemenië
2. Rusland
3. Macedonië
4. België
5. Armenië
6. Servië
7. Estland
8. Nederland
9. Hongarije
10. Wit-Rusland
11. Denemarken
12. Albanië
13. Griekenland
14. Finland
15. Moldavië

aERodynamIC schreef:
Laat uitgerekend één van de beste inzendingen dat dit jaar nu gaan flikken. Waarom Voltaj? Waarom?
Het nummer is zo veel mooier in jullie eigen taal en het Engels met dat vreselijke accent lijkt toch nergens op.
Het is echt balen. Toch blijf ik een fan van dit nummer en is de boodschap mooi.

Super zonde dit inderdaad. Met half Engels en half Roemeens gaat het nummer vermoedelijk niet beter scoren dan volledig Roemeens. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die zich niet ergeren aan dat accent.

1 Roemenië: mooi liedje, maar ik vrees dat dit een soort Kuula zal worden (goed nummer maar niet voldoende om te kunnen winnen)
2 Macedonië
3 Denemarken: leuk vrolijk liedje dat ik hier al dagen loop mee te neurieën
4 Estland
5 Rusland
6 België
7 Servië
8 Nederland
9 Hongarije
10 Armenië
11 Moldavië
12 Albanië
13 Wit-Rusland
14 Finland
15 Griekenland

16. Georgië: Nina Sublatti – Warrior

Georgië zal de eerste halve finale afsluiten en doet dat wat schreewerig. Nina zelf kijkt ook boos alsof ze op oorlogspad gaat. O, dat is waarschijnlijk ook de bedoeling.
Mijn kop thee is het niet echt. Moet ze maar niet zo boos kijken.

Als laatste optreden is meestal niet zo verkeerd want dan blijven nummers beter hangen en dat heeft dit nummer ook wel nodig want net als Trijntje moet ze een nummer zingen wat het van de herhaling moet hebben en daardoor saai wordt.

Finale: net niet alhoewel ik België ook wel op deze plaats zie staan en dan gaat het net door.

Mijn lijstje (met een * gaan door verwacht ik op basis van de huidige info):

1. Roemenië *
2. Rusland *
3. Macedonië
4. België *
5. Armenië *
6. Servië *
7. Estland *
8. Nederland *
9. Hongarije
10. Wit-Rusland *
11. Denemarken
12. Albanië
13. Georgië
14. Griekenland *
15. Finland *
16. Moldavië

1 Roemenië
2 Macedonië
3 Denemarken
4 Estland
5 Rusland
6 België
7 Servië
8 Georgië
9 Nederland
10 Hongarije
11 Armenië
12 Moldavië
13 Albanië
14 Wit-Rusland
15 Finland
16 Griekenland

21 mei Tweede Halve Finale

1. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time

Vaidas Baumila zong dit nummer solo en daar is ook een studioversie van, maar Monika Linkytė is er aan toegevoegd (ik weet niet precies hoe dat nu in z'n werk is gegaan) en zo wonnen ze hun nationale finale.

Baumila staat graag zonder shirtje op de foto en zal ongetwijfeld wel scoren bij de dames en vele homo's die fan zijn van het festival. Maar het draait om het nummer. Een aanstekelijk, vrolijk deuntje dat deze tweede halve finale mag openen maar of ze er echt potten mee gaan breken?

Finale: net niet.

Mijn lijstje (* en ** door naar de finale gok ik):

1. Roemenië *
2. Rusland *
3. Macedonië
4. België *
5. Armenië *
6. Servië *
7. Estland *
8. Nederland *
9. Hongarije
10. Wit-Rusland *
11. Denemarken
12. Litouwen
13. Albanië
14. Georgië
15. Griekenland *
16. Finland *
17. Moldavië

2. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers

Ierland, o, Ierland. In de jaren '90 heer en meester op het festival en wat ging er mis daarna? Wilden ze niet meer, werden ze te klagerig waardoor ze zelfs maar poppen gingen sturen?
De magie is blijkbaar weg voor het land maar desondanks voeren ze wel de lijst aan met meeste overwinningen.
Daar gaat Molly Sterling geen 8e aan toevoegen met dit Tori Amos-light nummer. Het is niet verkeerd maar dat komt omdat ik wel wat heb met dit soort nummers maar ook ik kan niet ontkennen dat het wat flets klinkt allemaal. Het is zelfs twijfelachtig of ze de finale wel gaat halen hiermee. Ik denk met de hakken over de sloot en dan zal het daarna niet veel meer teweeg brengen.

Finale: net aan
Ranking in de finale: ergens onderaan

1. Roemenië *
2. Rusland *
3. Macedonië
4. België *
5. Armenië *
6. Servië *
7. Estland *
8. Ierland **
9. Nederland *
10. Hongarije

11. Wit-Rusland *
12. Denemarken
13. Litouwen
14. Albanië
15. Georgië
16. Griekenland *
17. Finland *
18. Moldavië

Ik werk mijn lijstje ook even bij. Nummers uit de eerste halve finale met een * erachter gaan de finale denk ik halen. Met ** gaan vanuit de 2e halve finale denk ik door naar de finale

1. Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices *
2. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
Mooi! Ze heeft een mooie breekbare, doch krachtige en pure stem. Bouwt erg mooi op. Simpele melodielijn maar wel mooi. Ik houd hier wel van!
3. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again *
Mooi, mooi nummer! De Roemeense deel vind ik mooier dan het Engelse deel maar ik ben al lang blij dat ze het niet in zijn geheel in het Engels doen. Ik weet alleen niet waarom, maar ik heb ook een beetje het voorgevoel dat dit nummer niet de finale gaat halen. Het mist een hoogtepunt. Ook de afronding van het nummer vind ik jammer. Toch vind ik dit een van de betere inzendingen dit jaar. We zullen zien wat het gaat doen. Maar het wordt sowieso geen Boekarest 2015.

4. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside *
Geen slecht nummer maar ik moest het wel een paar keer horen voor ik het kon waarderen. Blijkt na een paar keer toch behoorlijk catchy te zijn.
5. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time **
Lekker vrolijk nummer! Eindelijk! Dat mis ik toch wel een beetje hoor dit jaar! De luchtigheid! Heerlijk! Ze zingen live ook best goed samen. Klinkt vooral in de samenzang goed. Ik vind de toevoeging van Monika wel mooi (zeker in de samenzang dus). Nu hopen dat Vaidas het op het podium warm heeft en tijdens de show zijn shirt ook uittrekt (alleen jammer van die tattoo).

6. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
Albanië vind ik meestal best een interessant land op het Songfestival. Zeker vanaf 2010. Alleen de bijdrage in 2013 vond ik miserabel. Verder hebben ze altijd wel goede nummers. Dit jaar ook weer. Het is een prima lied, alleen helaas niet catchy genoeg voor het festival ben ik bang.Van mij mogen ze de finale halen maar ik denk dat het ze dit jaar weer niet gaat lukken. Zonde! Albanië verdient beter vind ik!

7. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Ik vind het van de ene kant een ongelofelijk stom nummer, van de andere kant ook totaal niet. Guilty Pleasure denk ik dan maar...
8. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
Ja, ook ik vond de eerste versie leuker, maar dit is geen slecht nummer. Alleen is het nu veel minder catchy.
9. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday *
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een te beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
10. Armenië: Genealogy - Face the Shadow *

11. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along *
Why ayayayay?
12. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
Nee, gewoon nee! Dit kan niet de finale behalen. Daar is het gewoon te saai voor. Nummer is niet bijzonder en de stem van Molly ook niet. Bij zo'n nummer kun je ook geen fantastische act bedenken dus nee ik denk niet dat dit finale-waardig is. Ikzelf vind het nummer matig. Rustig, maar daar hebben we er al genoeg van dit jaar! Jammer Ierland! Dat wordt m weer niet!

13. Georgië: Nina Sublatti – Warrior
Lekker stevig nummer! Maar ik denk ook niet dat ik het te vaak moet horen. Gaat snel vervelen omdat ook dit nummer een hoogtepunt mist.

14. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are *
Blijft op een vervelende manier hangen. Zou er niet rouwig om zijn als dit de finale niet haalt.
15. Uzari & Maimuna – Time *
De eerste 20 seconden deden me denken aan 'Not Alone' van Armenië vorig jaar. Daarna krijgt het nummer snel een irritante beat. De viool in de bridge is ronduit irritant en het refrein is saai en blijft op een vervelende manier hangen
16. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies *
17. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath *
Normaal vind ik vrouwenstemmen en ballads een ideale combinatie: helemaal mijn ding. Echter weten zowel dit nummer als haar stem me niet te raken.
18. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää

Emile93 schreef:
Ik weet alleen niet waarom, maar ik heb ook een beetje het voorgevoel dat dit nummer niet de finale gaat halen.

Ondanks dat ik ze bij de voorspellingen 'haalt het' gezet heb, vrees ik dat het meer mijn optimisme over dit nummer is. Kijk in het verleden en zie dat dit soort nummers het nooit gehaald hebben vreemd genoeg.
Maar ik blijf optimistisch

Onweerwolf
Ook mij zou het verbazen als Ierland de finale haalt, maar ik hou wel een kleine slag om de arm.

Ik moet sowieso nog integraal alle nummers uit die semi tegen elkaar afwegen.

Emile93 schreef:
Nu hopen dat Vaidas het op het podium warm heeft en tijdens de show zijn shirt ook uittrekt (alleen jammer van die tattoo)

Ik zat het ook net te denken . Al kan hij niet tippen aan Måns Zelmerlöw

1 Roemenië
2 Macedonië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 Ierland
14 Moldavië
15 Albanië
16 Wit-Rusland
17 Finland
18 Griekenland

3. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights

In 2008 deed San Marino voor het eerst mee en liet het gaan in 2010 en 2011. Het beste resultaat was in 2014. Het land werd 24e dankzij Valentina Monetta die het 3 jaar achter elkaar mocht proberen.

Dit jaar zien we haar niet maar wel het duo Michele Perniola & Anita Simoncini. En ja hoor, Ralph Siegel is weer verantwoordelijk. De man mag in het verleden best leuke nummers geschreven hebben, de laatste jaren bakt hij er niet veel van en dat is nu niet anders wat mij betreft. Wat een zemelnummer is dit toch. Echt ik kan hier niet veel van maken.

Gelukkig hebben we soms een plaspauze nodig dus ik zou zeggen: nu doen mensen!

Finale: nee

1. Roemenië *
2. Rusland *
3. Macedonië
4. België *
5. Armenië *
6. Servië *
7. Estland *
8. Ierland **
9. Nederland *
10. Hongarije

11. Wit-Rusland *
12. Denemarken
13. Litouwen
14. Albanië
15. Georgië
16. Griekenland *
17. Finland *
18. San Marino
19. Moldavië

1 Roemenië
2 Macedonië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 San Marino
14 Ierland
15 Moldavië
16 Albanië
17 Wit-Rusland
18 Finland
19 Griekenland

Cerclezot schreef:
(quote)

Ik zat het ook net te denken . Al kan hij niet tippen aan Måns Zelmerlöw

Eens! Haha

4. Montenegro: Knez – Adio

Elk jaar hebben we er wel weer eentje: de typische balkan-ballad. Het ene jaar iets beter maar altijd smaakvol en ik vind ze altijd wel in orde.
Dit jaar heeft Montenegro de eer maar Servië draagt bij omdat niemand minder dan Željko Joksimović heeft meegewerkt en dat is te horen. De balkan Ralph Siegel zullen we maar zeggen.
Het is niet zijn allerbeste ingezonden nummer maar verder is er ook dit jaar weinig mis. Misschien dat de meneer die het zingt z'n shirt niet hoeft te doen maar kom op het heet niet voor niets SONGfestival, het gaat om het lied...... toch?!

Ranking in de finale: 10-15

1. Roemenië *
2. Rusland *
3. Macedonië
4. België *
5. Armenië *
6. Servië *
7. Estland *
8. Montenegro **
9. Ierland **
10. Nederland *

11. Hongarije
12. Wit-Rusland *
13. Denemarken
14. Litouwen
15. Albanië
16. Georgië
17. Griekenland *
18. Finland *
19. San Marino
20. Moldavië

1 Roemenië
2 Macedonië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 San Marino
14 Montenegro
15 Ierland
16 Moldavië
17 Albanië
18 Wit-Rusland
19 Finland
20 Griekenland

Onweerwolf
Wandeling gemaakt van twee uur en daarbij via de koptelefoon alle 40 inzendingen in omgekeerde volgorde van mijn vorige ranking de revue laten passeren. Dat levert dan weer het volgende op:

http://puu.sh/h2c7B/c1b2f0b35e.png
http://puu.sh/h2caa/0dbde58a4f.png

aERodynamIC schreef:
Misschien dat de meneer die het zingt z'n shirt niet hoeft te doen maar kom op het heet niet voor niets SONGfestival, het gaat om het lied...... toch?!

Haha nee maar het oog wil ook wat (en het is geen straf in het geval van Litouwen en Zweden ). En ik beoordeel de nummers puur op de SONG

2. Montenegro: Knez – Adio **
Allereerst wil ik even zeggen: Wat een mooie clip (geldt ook voor Roemenië trouwens). Knez heeft een erg prettige stem (net als Željko Joksimović overigens). Had het nummer nog niet in zijn geheel gehoord maar wat een goed nummer weer. Aparte opbouw en bijzonder genoeg! Ik houd er wel van! Finale zit er wel in!

3. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
4. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again *
Mooi, mooi nummer! De Roemeense deel vind ik mooier dan het Engelse deel maar ik ben al lang blij dat ze het niet in zijn geheel in het Engels doen. Ik weet alleen niet waarom, maar ik heb ook een beetje het voorgevoel dat dit nummer niet de finale gaat halen. Het mist een hoogtepunt. Ook de afronding van het nummer vind ik jammer. Toch vind ik dit een van de betere inzendingen dit jaar. We zullen zien wat het gaat doen. Maar het wordt sowieso geen Boekarest 2015.
5. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside *
6. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time **
Lekker vrolijk nummer! Eindelijk! Dat mis ik toch wel een beetje hoor dit jaar! De luchtigheid! Heerlijk! Ze zingen live ook best goed samen. Klinkt vooral in de samenzang goed. Ik vind de toevoeging van Monika wel mooi (zeker in de samenzang dus). Nu hopen dat Vaidas het op het podium warm heeft en tijdens de show zijn shirt ook uittrekt (alleen jammer van die tattoo).
7. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
Albanië vind ik meestal best een interessant land op het Songfestival. Zeker vanaf 2010. Alleen de bijdrage in 2013 vond ik miserabel. Verder hebben ze altijd wel goede nummers. Dit jaar ook weer. Het is een prima lied, alleen helaas niet catchy genoeg voor het festival ben ik bang.Van mij mogen ze de finale halen maar ik denk dat het ze dit jaar weer niet gaat lukken. Zonde! Albanië verdient beter vind ik!
8. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
9. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
10. Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday *
Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een te beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!

11. Armenië: Genealogy - Face the Shadow *
12. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along *
Why ayayayay?
13. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
Nee, gewoon nee! Dit kan niet de finale behalen. Daar is het gewoon te saai voor. Nummer is niet bijzonder en de stem van Molly ook niet. Bij zo'n nummer kun je ook geen fantastische act bedenken dus nee ik denk niet dat dit finale-waardig is. Ikzelf vind het nummer matig. Rustig, maar daar hebben we er al genoeg van dit jaar! Jammer Ierland! Dat wordt m weer niet!
14. Georgië: Nina Sublatti – Warrior
Lekker stevig nummer! Maar ik denk ook niet dat ik het te vaak moet horen. Gaat snel vervelen omdat ook dit nummer een hoogtepunt mist.
15. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
Ik was net gewend aan Valentina op het festival! Houd ze er mee op! Ik grapte destijds al met NYCL dat ze misschien mee bleef doen omdat er geen andere zangeressen in San Marino zouden zijn. Maar helaas kapt ze er nu mee...
Het nummer Chain Of Lights heb ik nu een paar keer gehoord maar ik merk dat ik het steeds vergeet. Het maakt blijkbaar geen indruk en blijft niet hangen. Dat zal het op het festival ook niet doen... Weer geen finale voor dit minilandje!

16. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are *
17. Uzari & Maimuna – Time *
18. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies *
19. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath *
20. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää

5. Malta: Amber – Warrior

Warrior komen we dit jaar twee keer tegen. Georgië en Malta delen de titel en ach Hongarije doet een beetje mee met Wars for Nothing.
Lange tijd zag ik het nummer van Malta niet erg zitten: ze keek zo boos op het podium (zal wel met de tekst te maken hebben) en ik vond het een wat vervelend schreeuwerig nummer.

En toen was daar een nieuw arrangement waar het orkest meer op de voorgrond is gezet en haar stem wat meer naar achteren gemixt. Dank u daarvoor want waar de meeste verbeteringen niet al te best zijn daar is deze dat voor mij wel want het nummer stijgt gelijk in achting. Dit past beter en klinkt fijner. Is niet iedereen het mee eens gezien de commentaren overal maar voor de ranking in mijn lijst maakt het enorm uit. Nu 21 mei live op het podium nog.

Ranking in de finale: onderaan de top 10

1. Roemenië *
2. Rusland *
3. Macedonië
4. België *
5. Armenië *
6. Servië *
7. Estland *
8. Montenegro **
9. Malta **
10. Ierland **

11. Nederland *
12. Hongarije
13. Wit-Rusland *
14. Denemarken
15. Litouwen
16. Albanië
17. Georgië
18. Griekenland *
19. Finland *
20. San Marino
21. Moldavië

1 Roemenië
2 Macedonië
3 Litouwen
4 Denemarken
5 Estland
6 Rusland
7 België
8 Servië
9 Georgië
10 Nederland
11 Hongarije
12 Armenië
13 San Marino
14 Montenegro
15 Ierland
16 Moldavië
17 Albanië
18 Wit-Rusland
19 Malta: Ik ben al niet zo'n grote fan van zangeressen in het algemeen en zeker niet als ze zeurderige liedjes zingen
20 Finland
21 Griekenland

2. Montenegro: Knez – Adio **
Allereerst wil ik even zeggen: Wat een mooie clip (geldt ook voor Roemenië trouwens). Knez heeft een erg prettige stem (net als Željko Joksimović overigens). Had het nummer nog niet in zijn geheel gehoord maar wat een goed nummer weer. Aparte opbouw en bijzonder genoeg! Ik houd er wel van! Finale zit er wel in!
3. Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
4. Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again *
5. België: Loïc Nottet - Rhythm Inside *
6. Litouwen: Monika & Vaidas – This Time **
7. Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
8. Macedonië: Daniel Kajmakoski - Autumn leaves
9. Armenië: Genealogy - Face the Shadow *
10. Malta: Amber – Warrior**
Ik was meer gecharmeerd van een eerdere poging die Amber waagde (In Control). Maar Warrior is niet slecht. Live klonk het eerder wat minder. Ik ben benieuwd.

11. Moldavië: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
12. Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday -Ik weet het niet... Ik heb een dubbel gevoel bij dit nummer. Van de ene kant is catchy en eigentijds, van de andere kant vind ik het een te beetje ongeïnteresseerd gezongen. Misschien hoort dat het er wel bij maar het is niet helemaal mijn ding. Komt in de finale zeker in de top 5!
13. Nederland: Trijntje Oosterhuis - Walk Along *
Why ayayayay?
14. Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
15. Georgië: Nina Sublatti – Warrior
16. San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
Ik was net gewend aan Valentina op het festival! Houd ze er mee op! Ik grapte destijds al met NYCL dat ze misschien mee bleef doen omdat er geen andere zangeressen in San Marino zouden zijn. Maar helaas kapt ze er nu mee...
Het nummer Chain Of Lights heb ik nu een paar keer gehoord maar ik merk dat ik het steeds vergeet. Het maakt blijkbaar geen indruk en blijft niet hangen. Dat zal het op het festival ook niet doen... Weer geen finale voor dit minilandje!
17. Denemarken: Anti Social Media – The Way You Are *
18. Uzari & Maimuna – Time *
19. Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies *
20. Griekenland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath *
21. Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää

6. Noorwegen: Mørland & Debrah Scarlett – A monster like me

Noorwegen zond vorig jaar een schitterende ballad met klein alternatief randje in en doet dat dit jaar dunnetjes over waardoor het wederom een persoonlijke favoriet is geworden.
Vleugje pathos, tikkeltje eigenwijs, mooi gezongen maar toch wel een probleem voor het festival: de uitstraling van dit duo laat het wat afweten en dat is wel nodig om net even wat meer punten te scoren (zie The Common Linnets vorig jaar). Misschien vinden Mørland & Debrah Scarlett elkaar liever dan de Common Linnets in werkelijkheid deden; ze doen weinig moeite dat te uiten.

Hoe dan ook: ik vind dit een prachtig nummer. Winnen zal het wel niet maar het zou toch best hoog moeten kunnen eindigen lijkt me. Of is dat meer mijn hoop die nu spreekt?!

Ranking in de finale: 5-10

1. Noorwegen **
2. Roemenië *
3. Rusland *
4. Macedonië
5. België *
6. Armenië *
7. Servië *
8. Estland *
9. Montenegro **
10. Malta **

11. Ierland **
12. Nederland *
13. Hongarije
14. Wit-Rusland *
15. Denemarken
16. Litouwen
17. Albanië
18. Georgië
19. Griekenland *
20. Finland *

21. San Marino
22. Moldavië

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.