MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik denk niet dat het tussen Zweden en Australië zal gaan... Ik denk wel dat Zweden een kanshebber is, en dat concurrentie mogelijk is van Noorwegen, Italië, Spanje, Estland en misschien Rusland en Georgië. Ook Frankrijk vind ik een erg sterke act hebben. Die achtergrond is prachtig en maakt een statement! Ik ben benieuwd wat het weet te doen!

Ik heb inmiddels alle liedjes (in ieder geval deels) gehoord. De liedjes die ik het mooist vind, zijn:

1. Italië
2. Noorwegen
3. Zweden
4. Roemenië
5. Frankrijk
6. Rusland

De inzendingen van Italië en Noorwegen vind ik duidelijk de twee mooiste. Ik ben benieuwd, of mijn mening door de televisieuitzendingen nog gaat veranderen.

En dit schijnt de definitieve outfit te worden:

http://i59.tinypic.com/34fzio5.jpg

Om user rayman te quoten: 'Barbamama'

Trijntje Oosterhuis kiest voor broekpak | NOS

May the force be with us .

Ik heb (bewust) niet ingeluisterd, ik laat me verrassen Bring it on!

Hebben ze de achtergrondkleur veranderd van wit naar lichtroze bij België?
Loïc Nottet - Rhythm Inside - Belgium - Dress Rehearsal Eurovision 2015 - YouTube

België..... ondanks dat ik het zelf een prima nummer vind (beter dan Nederland), modern voor het festival.... twijfel ik steeds meer. Gaat dit niet weer een deceptie worden zoals vaker in het verleden? Hoge verwachtingen vooraf en dan die opvallende deelnemer zijn die niet doorgaat.
Ook dit jaar heb ik daar een raar voorgevoel bij. Nederland schatte ik aanvankelijk wel in dat het met de hakken over de sloot door zou gaan. Inmiddels vrees ik eerder het tegenovergestelde.

Het gaat weer spannend worden

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
En dit schijnt de definitieve outfit te worden:

(afbeelding)

Om user rayman te quoten: 'Barbamama'

Trijntje Oosterhuis kiest voor broekpak | NOS

Nou ja Onweerwolf: jij kon ook leven met een indianentooi... dan moet dit zeker wel lukken.

Misschien gaat ze ook nog wel '99 Luftballons' zingen. Succes verzekerd

Onweerwolf
Tsja, maar dat wilde zij per se.

Blijkbaar was Trijntje er nog niet uit en dan vind ik die jurk van een paar dagen geleden toch een stuk stijlvoller dan dit ding.

aERodynamIC schreef:
België..... ondanks dat ik het zelf een prima nummer vind (beter dan Nederland), modern voor het festival.... twijfel ik steeds meer. Gaat dit niet weer een deceptie worden zoals vaker in het verleden? Hoge verwachtingen vooraf en dan die opvallende deelnemer zijn die niet doorgaat.
Ook dit jaar heb ik daar een raar voorgevoel bij.
Het gaat weer spannend worden

Ik begin er ook minder en minder zeker van te zijn. Al vind ik het wel het beste nummer van de eerste halve finale.

Onweerwolf
Maar ach ja, slechter dan die intens overgewaardeerde troep van vorig jaar kan het natuurlijk niet worden.

Onweerwolf
België haalt de finale wel. Trust me.

Ik ben erg benieuwd naar morgen. De song van Trijntje is helaas niet alles wat het had moeten zijn maar vind ik nu wel in de aanloop ernaartoe leuker worden. Plus qua vocalen kan het met Trijntje niet mis gaan. Dat heeft in zowel alle live-performances van het nummer tot nu toe prima geklonken. Het zal vooral gaan afhangen van het camerawerk. Dat is een onwijs sterke troef gebleken bij The Common Linnets vorig jaar dus ik laat me verassen.

Trijntje staat bij de bookmakers op dit moment echt helemaal laatste. Dat zijn geen goede voortekenen. Die zitten er op de allerlaatste momenten meestal niet zo ver meer naast.

Onweerwolf schreef:
Maar ach ja, slechter dan die intens overgewaardeerde troep van vorig jaar kan het natuurlijk niet worden.

Ik zag deze week toevallig jouw vriendin de indiaan weer met haar optreden: het blijft hilarisch. Absoluut

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Trijntje staat bij de bookmakers op dit moment echt helemaal laatste. Dat zijn geen goede voortekenen. Die zitten er op de allerlaatste momenten meestal niet zo ver meer naast.

Welke bookmakers precies?

Ik meen oddschecker (maar pin me er niet op vast). De verslaggever van de Telegraaf was helemaal erg zuur over Trijntje. Maar ja, de Telegraaf.....

edit: Eurovision Semi Final 1 To Qualify Betting Odds | TV | Oddschecker

Onweerwolf

Vreemd, in de finale staan er bij hun namelijk nog een reeks landen onder.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Vreemd, in de finale staan er bij hun namelijk nog een reeks landen onder.

De tabel voor de finale is op basis van veel meer bookmakers gebaseerd. 32ste va de 40 is ook nog altijd niet denderend, natuurlijk.

Nou ja, we hebben 2 jaar even plezier kunnen hebben van het meedoen in de finale. We zouden er maar eens gewend aan kunnen raken om op zaterdagavond ook voor je eigen land te kunnen supporteren

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Nou ja, we hebben 2 jaar even plezier kunnen hebben van het meedoen in de finale. We zouden er maar eens gewend aan kunnen raken om op zaterdagavond ook voor je eigen land te kunnen supporteren

Patriottisme is sowieso een van mijn pet peeves dus wat mij betreft is het prima.

Onweerwolf
Voor morgen heb ik:

Ja:

Armenië
België
Griekenland
Estland
Servië
Rusland
Roemenië
Georgië

Nee:

Moldavië
Macedonië
Hongarije

Twijfel:

Nederland
Finland
Wit-Rusland
Denemarken
Albanië

Als we zaterdag niet voor Nederland kunnen supporteren juich ik wel voor België. Die zullen de finale wel halen. Ondertussen begin ik dat nummer aardig leuk te vinden ook, dat komt goed uit.

Van Armenië raak ik ook steeds meer onder de indruk, maar daar durf ik echt geen voorspelling voor te doen. Ze kunnen er vanavond uitvliegen, ze kunnen top 10 halen en alles daartussenin.

Onweerwolf
Wat me opviel aan de dress rehearsals van SF 1 is dat Estland inderdaad niet zo sterk is live. Ze hebben geen chemie en ook qua zang is het gewoon niet optimaal. Helaas.

Rusland vond ik wel heel erg sterk, die ga ik nu wel als serieuze kanshebber beschouwen.

Ook Servië vond ik erg goed gedaan, een sympathie opwekkende performance die er ook nog eens gewoon goed uitziet.

Ik ben heel benieuwd wat 'onze favoriet' Roemenië gaat doen. Toch een beetje een vreemde eend in deze bijt en dat kan twee kanten op. Het zag er wel wat te statisch uit.

België vond ik ook goed gedaan, ondanks dat het nummer niet bepaald mijn favoriet is.

Onweerwolf schreef:
Wat me opviel aan de dress rehearsals van SF 1 is dat Estland inderdaad niet zo sterk is live. Ze hebben geen chemie en ook qua zang is het gewoon niet optimaal. Helaas.

Rusland vond ik wel heel erg sterk, die ga ik nu wel als serieuze kanshebber beschouwen.
Ik heb alleen de tweede repetities gezien (geen dress rehearsals) en daarin vond ik die Estse zangeres toch ontzettend goed klinken. Die zanger heeft duidelijk minder in zijn mars, maar toch klonk ook hij zeer degelijk.

Rusland begin ik ook als een serieuze kandidaat voor de winst te zien, maar in de tweede rehearsal leek ze af en toe uit de maat te zingen. De muziek leek ook een tikkeltje sneller dan op cd. Of ik mankeer gewoon iets aan mijn oren, dat kan natuurlijk ook.

Het lijkt wel of Trijntje bewust de aandacht op haar trekt met die slechte kledingkeuze.
Laat ze maar gewoon een Teletubbie pak aantrekken.
Het liefste had ik haar gewoon een nummer horen zingen in de Total Touch stijl van hun eerste album (Touch Me There of Somebody Else's Lover), die laatste zou zeker kunnen scoren.

Rusland heb ik van het begin af aan al hoog gezet. Enige probleem voor dat land is dat ze niet lekker liggen in Europa wat ze de overwinning kan gaan kosten maar een hoge notering? Me dunkt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.