Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2010, 16:52 uur
Joy4ever schreef:
Hoewel Israël natuurlijk niet heel veel vrienden heeft. Puur naar het liedje kijkend en de vocale kwaliteiten vind ik dit de beste bijdrage dit jaar.
Hoewel Israël natuurlijk niet heel veel vrienden heeft. Puur naar het liedje kijkend en de vocale kwaliteiten vind ik dit de beste bijdrage dit jaar.
Is inderdaad één van de betere zangers. Ik heb extra sympathie voor hem omdat ik zijn werk al langer ken. Hij doet het zeer goed in de polls en bij bookmakers dus Israel zou zomaar voor de 4e keer kunnen gaan winnen dus dat met die weinige vrienden valt wel mee

Azerbeidzjan: Prima nummer. Lekker refrein, goed gezongen. Gaat hoog eindigen.
Denk ik ook: staat met Israel en Duitsland telkens bovenaan. Vond het eerst niks, maar ga het steeds leuker vinden.
Aero nogmaals dank voor al het werk dat je hebt gestoken in het plaatsen van de deelnemende landen.
Graag gedaan: op deze manier kunnen belangstellenden op 2 musicmeterpagina's alle deelnemers bij elkaar vinden.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 17:34 uur
Voor wie er überhaupt in is geinteresseerd: de rehearsal van Sieneke:
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:14 uur
Tsja, Sieneke... Het nummer is natuurlijk nog steeds volkomen kansloos maar ik vind het niet meer zo bloedirritant als een tijdje geleden.
Mijn top 10, of tenminste ongeveer:
Estland (briljant!!!)
Servië
Oekraïne
Duitsland
Rusland (vooral leuk als je andere nummers van meneer gehoord hebt)
Polen
Litouwen
Zweden
Armenië
Spanje
Coherent is anders maar och.
Mijn top 10, of tenminste ongeveer:
Estland (briljant!!!)
Servië
Oekraïne
Duitsland
Rusland (vooral leuk als je andere nummers van meneer gehoord hebt)
Polen
Litouwen
Zweden
Armenië
Spanje
Coherent is anders maar och.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:22 uur
veerle schreef:
Rusland
Rusland
Ik ren hier gillend voor weg! Mijn minst favoriete inzending dit jaar.
Dit is ongeveer mijn lijstje gebaseerd op de studioversies tot nu toe (wil nog al eens wijzigen na de optredens zelf).
1. Zweden
2. Israel
3. Turkije
4. België
5. Spanje
6. Armenië
7. Duitsland
8. Azerbeidzjan
9. Polen
10. Servië
-----
37. Wit-Rusland
38. Slovenië
39. Rusland
Nederland zou ik zo rond de 34e plaats zetten.
Qua kanshebbers voor de overwinning gok ik op:
Israel, Azerbeidzjan, Denemarken, Kroatië of Duitsland
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:33 uur
@aERodynamIC:
Is het serieus mogelijk dat er nog ergere liedjes zijn dan onze Nederlandse trots Sieneke? Pfoe, dat wordt dan nog tranen met tuiten tijdens dat songfestival..
Is het serieus mogelijk dat er nog ergere liedjes zijn dan onze Nederlandse trots Sieneke? Pfoe, dat wordt dan nog tranen met tuiten tijdens dat songfestival..

0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:49 uur
Haha, Rusland is ook wel redelijk bizar maar ik vind het leuk. Die uitspraak schijnt de zanger expres te overdrijven en hij had met het nummer 'Gitar' een grote youtubehit in 2008 (zo las ik). Dat lied is best nog het beluisteren waard.
Slovenië vind ik trouwens ook best leuk, al was het maar omdat Slovenen zo'n werkelijk afgrijselijke muzieksmaak hebben en omdat dat nummer van dit jaar als een medley klinkt
- raar volk.
Slovenië vind ik trouwens ook best leuk, al was het maar omdat Slovenen zo'n werkelijk afgrijselijke muzieksmaak hebben en omdat dat nummer van dit jaar als een medley klinkt
- raar volk.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:57 uur
Ik vind het niveau dit jaar zo beroerd nog niet: voor mijn gevoel sturen ze weer betere inzendingen (uiteraard wel bekeken op eurosongfestival niveau).
Misschien doordat er weer een 'vakjury' meebeslist.
Misschien doordat er weer een 'vakjury' meebeslist.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 21 mei 2010, 09:04 uur
Op het eerste gehoor is Eurovisie 2010 minder soeps voor mij dan de vorige jaren. Maar mijn mening verandert wellicht als de hele boel op tv komt.
Mijn eigen favoriet is Finland, maar net zoals enkele anderen hier zie ik Israël met de eerste plaats gaan lopen.
Mijn eigen favoriet is Finland, maar net zoals enkele anderen hier zie ik Israël met de eerste plaats gaan lopen.
0
geplaatst: 22 mei 2010, 14:10 uur
Repetitie nummer 2 dan maar? Inclusief de kleding die gedragen gaat worden. Even voor alle duidelijkheid: Sieneke is 18 geloof ik....
0
geplaatst: 22 mei 2010, 14:28 uur
Ik begin er steeds meer in te geloven.
Het voormalig Oostblok zal breken voor Sieneke.
Het voormalig Oostblok zal breken voor Sieneke.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:22 uur
Ik heb echt medelijden met haar. Ze is al zo zenuwachtig en nu heeft ze ook nog eens een keelontsteking. Tel daar bovenop de kutinzending van vader baardemans en we worden weer laatste. For what it's worth: Ik wens haar echt het allerbeste!

0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:36 uur
aERodynamIC schreef:
De Russen sturen Peter Nalitch & Band die in eigen land nogal bekend schijnt te zijn. Dat mag hij blijven van mij en wat dat aan gaat is die titel ook erg toepasselijk. Lost and Forgotten is lokale folklore: dronkenmansgelal in de plaatselijke Russische kroeg. En dan die uitspraak mensen. Die uitspraak! Waarom moeten artiesten die er echt niets van kunnen nu zo nodig in het engels zingen?! Juist op het festival waar niet het nodig is. Laat hem maar lekker 'loeken' naar 'ze voto' en na de halve finale weer heel snel terugvliegen naar Rusland. Brrrrrr............
(embed)
De Russen sturen Peter Nalitch & Band die in eigen land nogal bekend schijnt te zijn. Dat mag hij blijven van mij en wat dat aan gaat is die titel ook erg toepasselijk. Lost and Forgotten is lokale folklore: dronkenmansgelal in de plaatselijke Russische kroeg. En dan die uitspraak mensen. Die uitspraak! Waarom moeten artiesten die er echt niets van kunnen nu zo nodig in het engels zingen?! Juist op het festival waar niet het nodig is. Laat hem maar lekker 'loeken' naar 'ze voto' en na de halve finale weer heel snel terugvliegen naar Rusland. Brrrrrr............
(embed)
Hmmm, dus er is toch nog hoop voor Sieneke.
Dit is nl. de hilariteit voorbij. Uit welke sloot hebben ze deze gasten getrokken? Wat een ongelofelijk, pathetisch boutnummer!

0
geplaatst: 25 mei 2010, 13:08 uur
Die uitspraak (en het liedje) zijn wel expres zo. Ik vind 'm leuk 

0
geplaatst: 25 mei 2010, 17:54 uur
Ja klopt, maar wel dom dat dit niet echt duidelijk gemaakt is, want de gemiddelde kijker weet hier uiteraard niks vanaf (zoals ik dat eerst ook niet wist). Het klinkt echt nergens naar zo. Maar ach... het hele nummers is ruk.
Overigens succes gewenst aan onze zuiderburen vanavond: ik hoop dat Tom Dice doorgaat.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 20:25 uur
Ik ben eens benieuwd heb nog niets gehoord behalve de Belgische inzending. Ik beluister alles graag pas een eerste keer op het songfestival zelf zoals het ook vroeger was. Ik duim alvast voor Tom Dice.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 22:24 uur
Voorspelling:
Belgie
Albanie
Servie
Griekenland
Wit-Rusland
Fnland
Rusland
Moldavie
IJsland
Macedonie
gaan door
Niet allemaal mijn smaak (Wit Rusland, oef vreselijk), maar dit worden ze.
Belgie steekt er met kop en schouders bovenuit qua persoonlijke smaak. En ik heb kleine zwakke plekken voor Finland en het geraffinneerde slimme nummer van Albanie.
Belgie
Albanie
Servie
Griekenland
Wit-Rusland
Fnland
Rusland
Moldavie
IJsland
Macedonie
gaan door
Niet allemaal mijn smaak (Wit Rusland, oef vreselijk), maar dit worden ze.
Belgie steekt er met kop en schouders bovenuit qua persoonlijke smaak. En ik heb kleine zwakke plekken voor Finland en het geraffinneerde slimme nummer van Albanie.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 22:37 uur
België veruit het beste.
Ik gok op:
Moldavie
Slowakije
Finland
Bosnie
Belgie
Rusland
Albanie
Griekenland
Wit-Rusland
IJsland
Ik gok op:
Moldavie
Slowakije
Finland
Bosnie
Belgie
Rusland
Albanie
Griekenland
Wit-Rusland
IJsland
0
geplaatst: 25 mei 2010, 22:57 uur
8 van de 10 goed gegokt (had 9 kunnen zijn want ik verruilde Servie op laatste moment voor Finland).
Blij dat België er bij zit: is en blijft een top 3 nummer voor mij.
Door zijn:
Moldavie
Rusland
Servie
Bosnie
Belgie
Albanie
Griekenland
Portugal
Wit-Rusland
IJsland
Blij dat België er bij zit: is en blijft een top 3 nummer voor mij.
Door zijn:
Moldavie
Rusland
Servie
Bosnie
Belgie
Albanie
Griekenland
Portugal
Wit-Rusland
IJsland
0
geplaatst: 25 mei 2010, 22:57 uur
Acht uit tien. Bosnie en Portugal had ik niet. Finland en Macedonie liggen eruit. Macedonie was op het randje in mijn lijstje, maar de Finnen had ik er wel bij verwacht eigenlijk.
Ook ik ben opgelucht dat Belgie erbij zit.
Ook ik ben opgelucht dat Belgie erbij zit.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 23:10 uur
Mooi dat België en Portugal door zijn. Jammer genoeg hebben de Finse elfjes het moeten afleggen tegen de boze Balkan rockers.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 23:18 uur
Finland had er zeker bij moeten zitten ja en graag ten koste van dat vreselijke Rusland en Wit-Rusland (wat een draak van een nummer is dat zeg).
0
geplaatst: 26 mei 2010, 06:41 uur
Mijn lijstje was
Estland
Belgie
Bosnie
Ijsland
Portugal
Slovakije
Moldavie
Finland
Malta
Macedonie
5 op 10
Jammer dat Estland niet door is vond ik het beste nummer van de avond. Maar ik zal ook niet klagen België zal voor het eerst sinds 2004 nog eens aantreden in de finale van het songfestival. We hebben dan ook voor het eerst terug een goed nummer.
Estland
Belgie
Bosnie
Ijsland
Portugal
Slovakije
Moldavie
Finland
Malta
Macedonie
5 op 10
Jammer dat Estland niet door is vond ik het beste nummer van de avond. Maar ik zal ook niet klagen België zal voor het eerst sinds 2004 nog eens aantreden in de finale van het songfestival. We hebben dan ook voor het eerst terug een goed nummer.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 26 mei 2010, 09:05 uur
Spijtig dat mijn favorietenduo Finland en Slovakije het niet haalde, terwijl landen als Moldavië en Rusland (toch van een erg bedenkelijk niveau naar mijn mening) wel beloond werden.
Ik ben wel blij dat België eindelijk eens naar de finale gaat. Ben benieuwd hoe Tom Dice het daar vanaf gaat brengen.
Ik ben wel blij dat België eindelijk eens naar de finale gaat. Ben benieuwd hoe Tom Dice het daar vanaf gaat brengen.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 15:43 uur
Ik heb alleen portugal gezien omdat mijn ouders naar het songfestival keken. Was voor songfestivalbegrippen zo slecht nog niet. Nummer van Tom Dice had ik al eerder gehoord. Erg cliché qua tekst, maar hij kan redelijk zingen. Kan moeilijk zeggen dat ik er echt van onder de indruk ben, hoewel ook hier geldt: voor songfestivalbegrippen zo slecht nog niet.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 17:10 uur
........hoe ga ik die Sieneke nou weer uitleggen aan mijn britse vrienden... 

0
geplaatst: 26 mei 2010, 18:00 uur
Voorspelling aan de hand van vriendjespolitiek, fan-favorieten, polls en eigen inschattting aan de hand van de studioversies.
Door naar de finale donderdag:
Azerbeidzjan
Roemenië
Turkije
Denemarken
Ierland
Kroatië
Georgië
Zweden
Armenië
Israel
Eens kijken of ik dit donderdag nog steeds denk als ze allemaal hebben opgetreden
Door naar de finale donderdag:
Azerbeidzjan
Roemenië
Turkije
Denemarken
Ierland
Kroatië
Georgië
Zweden
Armenië
Israel
Eens kijken of ik dit donderdag nog steeds denk als ze allemaal hebben opgetreden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.