MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
De zanger van Estland (haalde de finale niet) had maandag een interview met Rufus Wainwright:

Wainwright: tahaksin Arvo Pärdi enda kontserdile kutsuda | Videod | Eurovisioon 2010 | ERR

Father McKenzie
Oldfart schreef:
........hoe ga ik die Sieneke nou weer uitleggen aan mijn britse vrienden...

Potdorie, toch ook vergeten te kijken zeker! En de vorige 15 jaar ook al, màn toch, ik word vergeetachtig!

Wees gerust Father, er komt morgen nog een tweede halve finale en natuurlijk de finale op zaterdag!

aERodynamIC schreef:
De zanger van Estland (haalde de finale niet) had maandag een interview met Rufus Wainwright:

Wainwright: tahaksin Arvo Pärdi enda kontserdile kutsuda | Videod | Eurovisioon 2010 | ERR

Oei, is hij toevallig nog in Oslo?

Mooie show gisteravond. Prachtig om te zien dat de zaal helemaal uit zijn dak ging bij Belgie, had ik echt niet verwacht. Veel Belgen ook aanwezig. Mooi ook hoe EBU alles in beeld heeft gebracht, inclusief de zaal, die duidelijk een stuk leger was dan in beeld te zien was. De hele buitenste rijen waren leeg en enkel de vloerplekken waren aardig gevuld.

Verrassend waren Portugal en Wit-Rusland, die duidelijk door ofwel goed camerawerk of door jury in de finale zitten. Goed in beeld gebracht.

Ik kijk uit naar morgen, met Sieneke. Veel mensen hebben het erover hier.

Hup België. Eenvoud is pracht.

Belgie was wel het beste. Dit omdat de rest gewoon ronduit bagger is.

Ik zit nu al met samengeknepen billen voor vanavond. De spanning stijgt... wordt Nederland laatste of eennalaatste?

GrafGantz schreef:
Ik zit nu al met samengeknepen billen voor vanavond. De spanning stijgt... wordt Nederland laaste of eennalaatste?
Niet zo negatief Graf . Hoewel Sieneke wel de pech heeft in een halve finale te staan met favorieten als Israël, Azerbaidzjan. Kroatië en Turkije. Er gaan er 10 van de 17 door. Met hangen en wurgen dan maar

Natuurlijk gaan wij niet door. Het wordt eens tijd dat wij een goed nummer sturen.. Wanneer stonden wij nou voor het laatst in de finale?

Bovendien is het nog veel te veel vriendjespolitiek. We zouden hetzelfde moeten doen als Oostenrijk.

GrafGantz schreef:
Ik zit nu al met samengeknepen billen voor vanavond. De spanning stijgt... wordt Nederland laaste of eennalaatste?

(afbeelding)
Zoiets?

Heb dat clipje even bekeken van die 2e rehearsal, tja... Die draaiorgel is lekker Hollands en vind het leuk gevonden, volgend jaar een act op klompen?

Sieneke lijkt me echt een schatje, ze heeft een aandoenlijke uitstraling, maar ik vrees ook het ergste vanavond.

musicfriek schreef:
(quote)

(afbeelding)
Zoiets?

Waar zit je met je gedachten?

Maar inderdaad, dat zouden zomaar die van mij kunnen zijn

Jammer dat ik s'avonds moet werken deze week. Ik had die Russen graag zien afgaan.

Heb een weddenschap lopen om een fles wijn: felciteer mij alvast maar want ik zeg dat ze het niet gaat redden

Maar ergens hoop ik dat juist dit schattige meiske het wel gaat redden alleen maar om eens een dikke middelvinger naar zeikerds als ondergetekende te kunnen uitsteken.

Father McKenzie
Zou Eurovisie Modefestival geen beter gekozen naam geweest zijn.... euh neen, voor de rest hou ik me braafjes.... en geheel weg van dit forumtopic, wees gerust...

De betere commerciële nummers kenmerken zich doordat het nummer vrijwel onmiddellijk irritant in je kop blijft zitten. Het grote publiek gaat voor dat soort nummers en Vader Abraham weet dat soort nummers te schrijven. Zonder de inbreng van de vakjury had ik Aero onmiddellijk ongelijk gegeven. Nu zal het er om hangen.

Ben benieuwd heb enkele stukjes van vanavond gezien via de reclame en Nederland ziet er echt niet goed uit, maar het blijft me toch verbazen dat een land dat best wel een groot aantal goede songfestivalinzendingen had de laatste jaren zo'n slechte nummers stuurt.

Nog even quoten uit het eerder geplaatste Pierre Kartner-interview van een paar maanden geleden - altijd leuk om dat soort dingen opnieuw te lezen.

Ik zie wel een meisje voor me, met gewoon een mooi jurkje aan. Gewóón. Misschien zullen de mensen dan zeggen: shalalie, shalala, wat leuk eigenlijk.

Nou, dát heb ik de laatste tijd toch veel gehoord

"Gaat u zelf naar Oslo?"

Ja. Weet je wat mij leuk lijkt? Dat we vlak voor we aan de beurt zijn, een paar honderd Vader Abraham-bolhoedjes uitdelen aan het publiek. De TROS moet dat doen, vind ik.

Jammer toch dat hij er door rugklachten niet bij kan zijn, nou gaat de TROS dit plan vast niet uitvoeren

O ja, uiteraard houdt het feest na vanavond op en kan ze nog voor de finale weer naar huis.

kArIzMa_TuRk
Gaat de Turkse topper Manga winnen?

Ik zal er wel helemaal naast zitten:

Denemarken
Zweden
Azerbeidzjan
Oekraïne
Roemenië
Ierland
Slovenië
Cyprus
Georgië
Turkije

De gemiddelde kwaliteit valt me overigens erg mee (en dan heeft Nederland inderdaad geen enkele kans).

Zweden en Turkije vond ik het leukst. Oekraine en Georgie konden goed zingen en verder wederom veel valse noten.

Ik gok dat doorgaan:

Armenie (televoters)
Israel
Denemarken
Zweden
Azerbeidzjan
Oekraine
Roemenie
Kroatie
Georgie
Turkije

Moeilijker in te schatten dan dinsdag omdat het veel dichter bij elkaar ligt. Sieneke acht ik kansrijker dan de Toppers, maar heb ik niet in mijn eindgoklijstje. Daarin wel:

Armenie
Israel
Denemarken
Zweden
Azerbeidzjan
Oekraine
Cyprus
Kroatie
Georgie
Turkije

Ik weet eigenlijk alleen van Litouwen (zò ESF 2003, belegen lol), Zwitserland (het meest forgettable lied van allemaal) en Slovenie (waar ik de lol nog wel van in zag trouwens) vrijwel zeker dat ze het vergeten kunnen.

Zeg - die Sieneke was toch best aardig net, tussen al dat andere over-the-top showballet van zwaar opgemaakte vrouwen in glitterjurken. Nog twee hoogtepuntjes: Litouwse zilveren glitteronderbroeken en die powerranger die meedeed bij Turkije. Dat meisje van Zweden, als ik die had gezien met wat minder make-up, op een terrasje in de zon aan het water, aan een ijsthee nippend, dan was ik best verliefd geworden hoor

Maar: ik mis een beetje de Tsjechische balkanrappers en bejaarde Kroatische grammofoonscratchers.

Oekraïne is bij mij veruit favoriet (afgaande op 't paar seconden durende overizhctfilmpje )

Ik heb twee keer op Oekräine gestemd, twee keer op Litouwen en een keer op Zweden

Ze gaan vast niet door.

rabbit
Boehoe..

veerle schreef:
Ik heb twee keer op Oekräine gestemd, twee keer op Litouwen en een keer op Zweden

Ze gaan vast niet door.
Haha Oekraïne wel *:D* Het waren vast niet je best bestede €1,75

Father McKenzie schreef:
Zou Eurovisie Modefestival geen beter gekozen naam geweest zijn.... euh neen, voor de rest hou ik me braafjes.... en geheel weg van dit forumtopic, wees gerust...
Dude, nu weten we wel dat je niet gaat kijken en dat het je geen kloot kan schelen. Dat hoef je ons ook niet keeeeer op keeeeer te gaan vertellen

En stiekem ben je toch gewoon aan het kijken...

Acht uit tien. Roemenie (televoters, vervelend nummer trouwens) en Ierland (vakjury) heb ik lang over zitten twijfelen en Kroatie en Zweden (eruit), daar was ik ook niet het meest zeker over. Cyprus vond ik helemaal geen verrassing trouwens. Stond meteen in mijn gaat-zeker-door-rijtje.

Ik ben gewoon heel blij voor Oekraïne en vind mijn 1,75 dus prima besteed

Dit was mijn top tien

Ierland (grote kanshebber volgens mij om te winnen)
Kroatie
Turkije
Denemarken
Zwitserland
Roemenie
Georgie
Israel
Slovenie
Cyprus

Dit keer 7 op 10 goed

Dat Oekraiene door is snap ik werkelijk niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.